Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

3434

Gisteren naar Waasland-Beveren - AS Eupen geweest.

Wedstrijd was geen hoogvlieger maar het bezoek wel. Staanplaatsen uitverkocht, balen. Dan maar een zitplaats gekocht met tegenzin maar dit bleek uiteindelijk het begin van een leuke avond. We raakten uiteindelijk op plaatsen in de  businesstribune: gratis hapjes en drankjes, vip-bandje en luxe lederen zitje om de wedstrijd te zien. Geen idee waarom men dacht dat we echt "vip" waren met ons simpel kaartje, maar klagen deden we uiteraard niet :)

De match had niet zoveel om handen. De supporters van Eupen kregen de hoofdrol. Er werden gespreid over de wedstrijd een 7tal fakkels en bommen op het veld gegooid, geknokt in het vak, ME in het vak en nog doorgaan met vechten. Bizar!  Ook werd een soort noodpijl (zo'n rood vuursignaal voor boten) afgeschoten richting onze tribune, dat was wel erg gevaarlijk, hopelijk is niemand gewond geraakt want die pijl vloog los het publiek in.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Voor zover ik gehoord heb waren het Lokeren supporters die bij in het vak van Eupen stonden.

Gisteren er een dagje zee van gemaakt met aansluitend Oostende - Westerlo, ook zeker geen hoogliever qua wedstrijd en jammer genoeg de degradatie naar 2de. Dit betekent echter wel dat ik enkele nieuwe stadions volgend jaar zal bezoeken.

georgesv

Citaat van: voetbalfan op mei 18, 2012, 12:14:11Dit betekent echter wel dat ik enkele nieuwe stadions volgend jaar zal bezoeken.


HRM1880

Citaat van: cafebac op mei 18, 2012, 05:37:23
Hoewel de harde kern is vertrokken valt er natuurlijk nog steeds te spreken over Beveren. Dat beetje Red Star wat nog op de tribunes rondloopt is volgens mij geen lang leven beschoren zolang er nog zo duidelijk forza bev'ren op de Freethiel wordt gezongen.

Ik heb afgelopen seizoen Beveren een erbarmelijk slechte pot zien winnen van Roeselare, en een uitstekend Antwerp zien winnen van Charleroi. Als ik dan zie waar beide ploegen op het eind van het seizoen staan, denk ik dat je post nog meer uit afgunst dan uit haat voortkomt...
Het is gewoon zo dat die spelen onder de stamnummer van Waasland. Beveren bestaat echter nog altijd, brengen een vrouwenploeg in competitie. Ik vind het dan ook altijd moeilijk om het over Beveren te hebben. Daar mijn vader, collega's en vrienden allemaal de rug hebben gekeerd naar de ploeg die nu op de Freethiel speelt. Heeft niets met afganst te maken, eerder met de gelijkenis tussen Germinal Beerschot vroeger en Waasland B nu. Althans bij mij heeft het iets te maken met respect voor een mooie ploeg die helaas niet meer bestaat.

3434

Nog 2 foto's van gisteren:


Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: 3434 op mei 18, 2012, 10:28:03
Gisteren naar Waasland-Beveren - AS Eupen geweest.

Wedstrijd was geen hoogvlieger maar het bezoek wel. Staanplaatsen uitverkocht, balen. Dan maar een zitplaats gekocht met tegenzin maar dit bleek uiteindelijk het begin van een leuke avond. We raakten uiteindelijk op plaatsen in de  businesstribune: gratis hapjes en drankjes, vip-bandje en luxe lederen zitje om de wedstrijd te zien. Geen idee waarom men dacht dat we echt "vip" waren met ons simpel kaartje, maar klagen deden we uiteraard niet :)

De match had niet zoveel om handen. De supporters van Eupen kregen de hoofdrol. Er werden gespreid over de wedstrijd een 7tal fakkels en bommen op het veld gegooid, geknokt in het vak, ME in het vak en nog doorgaan met vechten. Bizar! Ook werd een soort noodpijl (zo'n rood vuursignaal voor boten) afgeschoten richting onze tribune, dat was wel erg gevaarlijk, hopelijk is niemand gewond geraakt want die pijl vloog los het publiek in.

Ik volgde de wedstrijd via de radio en daar zei men dat de pijl als bij wonder in een uitgang was beland in plaats van tussen het publiek.

Nico1880

Citaat van: cafebac op mei 18, 2012, 05:37:23
Hoewel de harde kern is vertrokken valt er natuurlijk nog steeds te spreken over Beveren. Dat beetje Red Star wat nog op de tribunes rondloopt is volgens mij geen lang leven beschoren zolang er nog zo duidelijk forza bev'ren op de Freethiel wordt gezongen.

Wat ze op de tribune roepen dat kan mij niets schelen. Beveren bestaat niet meer.
Op het Kiel roepen ze ook Beerschot terwijl die ploeg al 13 jaar dood is.

De dag dat mijn ploeg een fusie aangaat dan stopt het voor mij.

Joost

Citaat van: Nico1880 op mei 18, 2012, 15:14:53
Wat ze op de tribune roepen dat kan mij niets schelen. Beveren bestaat niet meer.
Op het Kiel roepen ze ook Beerschot terwijl die ploeg al 13 jaar dood is.

De dag dat mijn ploeg een fusie aangaat dan stopt het voor mij.

Zonder Germinal Ekeren was er nu geen Beerschot meer en zonder Waasland was er geen Beveren meer. Beide teams blijven in hun eigen stadion onder dezelfde naam spelen. In feite is de failliete inboedel van de oude clubs overgenomen door een lokale investeerder die zijn andere kindje heeft meeverhuist. Ik denk dat een overgrote meerderheid alleen maar blij is in Beveren dat de misere afgelopen is. Kwamen die Beveren jongens er wel nog in de tijd van Jean Marc Guillou?

wekke

Citaat van: Nico1880 op mei 18, 2012, 15:14:53
Wat ze op de tribune roepen dat kan mij niets schelen. Beveren bestaat niet meer.
Op het Kiel roepen ze ook Beerschot terwijl die ploeg al 13 jaar dood is.

De dag dat mijn ploeg een fusie aangaat dan stopt het voor mij.

Als het om een fusie gaat zoals bij Germinal Beerschot, KVSK United en Waasland-Beveren dan pas ik ook. Ze doen er alles aan om de kleine clubs die hen hebben gered te doen verdwijnen. Vooral de manier waarop Vanoppen Germinal Ekeren liquideert is gewoonweg beschamend. Een fusie zoals KRC Genk zou ik dan weer wel een kans geven. Twee clubs herenigen onder een nieuwe naam, nieuwe kleuren en nieuw stadion mét een deftig financieel en sportief uitgestippeld beleid. Ik denk niet dat ik voor een dergelijke club hetzelfde vurige gevoel zou hebben zoals bij Lierse, maar als het financieel niet meer haalbaar is dan verkies ik een "Genk-fusie" in plaats van het opslorpen van een kleine club.

Joost

Je moet niet vergeten dat de fusie tussen Winterslag en Waterschei ook een fiasco was. Pas toen er bestuur kwam met goed beleid werd het een succes. Dat staat eigenlijk los van de hele fusie.


3434

#745
Hier heeft de gemeente ook lang aangedrongen om een fusie tussen Patro Eisden en Verbroedering Maasmechelen (toen beiden ploegen in bevordering speelden). De toenmalige voorzitter, en groot zakenman, werd toen door de politiek onder druk gezet en zou geen bouwvergunningen krijgen enzovoorts.  Massaal protest langs Patro-kant en die andere ploeg wou het ook niet maarja daar is niet echt iemand om te protesteren hehe.  Ook al werd het Verbroedering Patro  of FC Maasmechelen en speelden we in 1ste nationale, ik  zou nooit of te nimmer gaan kijken.

Ze hebben kunnen afdwingen dat ze in 'ons' stadion mochten spelen maar na een jaar, en gemiddeld aantal toeschouwers van 70, hebben ze zelf gevraagd om terug naar hun oud terrein te kunnen.

Gelukkig spelen we ondertussen terug 3 reeksen hoger en zijn we van dat gezaag af!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Geen verwijt maar eigenlijk gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid: als ze dan toch gefusioneerd zouden zijn en je niet meer naar die fusie club zou gaan, waar zou je dan naar het voetbal gaan?

HRM1880

Citaat van: Joost op mei 18, 2012, 21:51:55
Zonder Germinal Ekeren was er nu geen Beerschot meer en zonder Waasland was er geen Beveren meer. Beide teams blijven in hun eigen stadion onder dezelfde naam spelen. In feite is de failliete inboedel van de oude clubs overgenomen door een lokale investeerder die zijn andere kindje heeft meeverhuist. Ik denk dat een overgrote meerderheid alleen maar blij is in Beveren dat de misere afgelopen is. Kwamen die Beveren jongens er wel nog in de tijd van Jean Marc Guillou?
Dat is het hem nu juist Joost, die ploegen zijn er niet meer. Er is zelfs geen sprake van een fusie bij die twee ploegen. Germinal Ekeren en Waasland zijn gewoon van naam veranderd. Een beetje zoals Peruwelz en Couillet ook al geflikt hebben.
En natuurlijk kwamen die Beveren jongens die ik ken er in de tijd van Guillou. Die steunden hun ploeg door dik en dun, maar die waren supporter van Beveren. Niet van Waasland dat plots zijn naam veranderd heeft naar Waasland-Beveren, ook al speelt die ploeg nog altijd op de Freethiel.

En voetbalfan: ik zou meer tijd hebben om te groundhoppen. Elke week bij een andere ploeg zitten. Er zou ook niets me tegenhouden om naar het buitenland te verhuizen.

3434

Idem. Elke week groundhoppen, geen vaste club meer. Want ik denk niet dat je voor een andere club hetzelfde kunt voelen en elke week die ploeg door heel het land volgen. Ik zou met mijn vaste vriendengroep op de voetbal dan overal voetbaltripjes maken.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Lokeren gaat Europees spelen in het Koning Boudewijnstadion.