Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

voetbalfan


cafebac

Waarom wordt er gestart met twee midweekse speelrondes?
Wie is volgens jullie kampioenskandidaat in Tweede Klas? Hebben de degradanten een waardige selectie of zou Antwerp eindelijk weer eens de weg omhoog kunnen vinden?

HRM1880

Is elk jaar zo. Die weekends worden er twee rondes in de beker gespeeld.

Grote kandidaat is voor mij Westerlo, die zijn sterk aan het inkopen en voor hen is het alles of niets. Alleen bij de trainer heb ik mijn twijfels, maar daar kan voetbalfan volgens mij beter over oordelen.
Dan heb je Sint-Truiden, Lommel, Moeskroen, Wezet en Eupen die ik er wel dicht zie bij zijn.

Bij ons (Antwerp) is iedereen benieuwd. Zijn Dennis Van Wijk gaan halen bij Charleroi, dat is echt wel de man die weet hoe je moet promoveren in tweede. Hebben ook voor de eerste keer in jaren een echte staff. De ploeg is nog afwachten, maar ze zijn toch al zeven spelers gaan halen, talenten en jongens die al iets bewezen hebben, en er komen er nog een paar bij. Al denk ik dat eindronde het hoogst haalbare is. Alles is wel vertraagd door gesprekken met investeerders uit Qatar, die uiteindelijk toch niet investeren. We zullen wel zien waar we uitkomen, de ambitie is om ten laatste binnen twee seizoenen te promoveren.

wekke

Goh, Westerlo mag je ook niet overschatten natuurlijk. Ze zijn met Van Tournhout en De Petter twee brekers op het middenveld kwijt en aanvallend zijn ze even zwak als vorig seizoen. Hun enige lichtpuntje, al was dat ook maar beperkt tot Play Off 3, was Reynaldo en die is slechts gehuurd. Bij de Beloften hadden ze wel een groot talent zitten om in de spits uit te spelen, maar die is inmiddels naar KRC Genk vertrokken. Er moet dus nog wel wat bijkomen willen ze echt meespelen voor die titel. De transferperiode is natuurlijk nog lang.

STVV, Lommel en Eupen schat ik op dit moment iets sterker in. Vooral omdat de kern al een pak evenwichtiger is dan bij Westel en ook omdat oa. een Reza, Dekelver,.. het caliber spitsen zijn die je nodig hebt om je titelambities waar te maken.

voetbalfan

Ik schat momenteel Westerlo toch iets sterker in dan pakweg Antwerp, Lommel, Oostende en Eupen, die overigens Saglik kwijt zijn gespeeld. Over Moeskroen en STVV ga ik niet al te veel zeggen omdat ik hun kern amper heb gevolgd, die van STVV is grotendeels hetzelfde gebleven maar hoe gaan zij verder presteren?

In doel hebben we Cordier van Anderlecht gekocht, het wordt dus een keuze wie eerste of tweede keeper wordt. Wel hebben we zowiezo een betere tweede keeper als vorig seizoen (Van Hamel) dus daar zit het wel beter.

In de verdediging hebben we de ervaring van Birger Maertens (Heracles) bij wat in mijn ogen niet zo slecht is als je in tweede klas speelt. Ook De Greef, Cools en Stijn Minne (Zulte Waregem) hebben aangetoond dat ze in eerste ook mee kunnen dus zal dat in tweede ook wel zijn. Cardoso is een echt talent en het hangt ervan af waar ze deze gaan uitspelen, als verdediger is het een opkomende back en als middenvelder gaat hij zijn lijntje wel eens af en durft onverwachts op doel schieten.

In het middenveld hebben we Ngolok (speler van het jaar bij Westerlo vorig seizoen) en dus fantastisch dat hij momenteel blijft. Met Van Tournhout zijn ze momenteel nog bezig maar we hebben Geudens (Mechelen) en Janssens (Dender) nog die we daar kunnen zetten. Op de rechterflank hebben we Molenberghs (die vorig jaar een sterke uitleenbeurt in tweede bij Lommel speelde) en Wilmet (ook ex-Mechelen) en op de linker kant hebben we momenteel ofwel Cardoso (als ze hem hier uitspelen) ofwel Bart Goor die gisteren bij getekend heeft.

In de spits is het inderdaad wat magertjes met Van Belle (beloften Club Brugge), Marcao (vorig seizoen amper kansen gekregen) en Owusu (Sporting Lissabon en vorig seizoen grotendeels geblesseerd). Als hij mee doet bewijst hij wel dat de ploeg veel beter draait, in de eindronde heeft hij tegen Oostende pakweg 20 minuten mee gespeeld en 2x gescoord.

Over de trainersstaff: Met Dauwen gaat men waarschijnlijk terug naar een 4-4-2 en op training gaat waarschijnlijk niets veranderen aangezien hij ze steeds gaf onder Ceulemans. De manier zal dus wel hetzelfde blijven alleen op het veld gaat hij veel meer durven (waarschijnlijk). Een paar jaar geleden kon Ceulemans op het laatste moment (wegens een overlijden) niet mee naar Genk - Westerlo. Dauwen is toen trainer geworden en de uitslag was 1-4, voor de rest is het afwachten wat het gaat brengen. Tijdens de oefenmatchen zal ik nog wel eens een update plaatsen.

wekke

Van Hamel had toch aangegeven dat hij enkel wou blijven als de club hem de zekerheid gaf dat hij eerste doelman zou blijven?
Was Van Tournhout zijn contract niet in onderling overleg ontbonden?
Wist niet dat Owusu ook bleef. Als hij wat minder geblesseerd is, kan hij zeker van goudwaarde zijn in tweede klasse.

voetbalfan

Citaat van: wekke op jun 30, 2012, 11:55:56
Van Hamel had toch aangegeven dat hij enkel wou blijven als de club hem de zekerheid gaf dat hij eerste doelman zou blijven?
Was Van Tournhout zijn contract niet in onderling overleg ontbonden?
Wist niet dat Owusu ook bleef. Als hij wat minder geblesseerd is, kan hij zeker van goudwaarde zijn in tweede klasse.

Inderdaad, maar iedereen die Van Hamel dit seizoen heeft zien keepen weet dat hij eigenlijk geen recht van spreken heeft en gewoon, als hij blijft, op de bank moet plaats nemen. De keeper van de beloften, Dotremont, is ook bij de A-kern gevoegd. Ik vind dit raar aangezien Swinnen af en toe op de bank mocht zitten en ik over Dotremont amper iets gehoord heb.
Met Van Tournhout en Cools gingen ze maandag nog eens praten, Van Tournhout wilde inderdaad in eerste klasse blijven en er is interesse van een bepaalde ploeg, waarschijnlijk Leuven of Beveren, maar ze gingen er eerst nog eens mee praten.
Owusu heeft een nieuw contract tot het einde van het seizoen + optie en inderdaad hopen dat hij wat minder geblesseerd is.

wekke

Ja over Van Hamel ben ik het eens. Swinnen is wat mij betreft ook te plat om 2e of 3e keeper te zijn. Met alle respect voor die jongen, want het is best een toffe gast, maar hij komt te kort. Dotremont ken ik dan weer niet.


3434

Heeft iemand een idee wanneer de kalender van 3de nationale bekend wordt gemaakt?  Binnen een dikke maand zijn we al aan het voetballen en er is nog steeds niks bekend.  Lang leve het getreuzel van de KBVB!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: 3434 op jul 03, 2012, 19:43:25
Heeft iemand een idee wanneer de kalender van 3de nationale bekend wordt gemaakt?  Binnen een dikke maand zijn we al aan het voetballen en er is nog steeds niks bekend.  Lang leve het getreuzel van de KBVB!
Ik zou eens naar de voetbalbond bellen. Ik had dezelfde vraag over tweede klasse en toen hebben ze mij goed verder geholpen.

Sebastiaan_W

Vraag dan meteen even voor de 4e klasse.

Nico1880

Sta ook te popelen om die kalenders te kunnen checken.

3434

Als iemand mij het nummer kan bezorgen bel ik graag,  de website van de bond opent ontzettend traag op mijn gsm.. Ofwel zoek ik het morgen zelf op :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Telefoon algemeen    02-477 12 11

HRM1880

Citaat van: 3434 op jul 04, 2012, 14:32:08
Als iemand mij het nummer kan bezorgen bel ik graag,  de website van de bond opent ontzettend traag op mijn gsm.. Ofwel zoek ik het morgen zelf op :)
Moet ik morgen op het werk eens bekijken welke nummer we altijd bellen.