Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Is er nog iets over van het Emmanuel Hielstadion?

Verder zal het Begijnenhofstadion in Antwerpen je wel bevallen.
Ik denk ook aan de stadions van Harelbeke, Ingelmunster, Wetteren, Deinze en Oudenaarde.


georgesv

Citaat van: Joost op okt 15, 2012, 22:43:36
Is er nog iets over van het Emmanuel Hielstadion?


enkel de hoofdtribune
is nu een atletiekstadion

hgrm

Citaat van: Joost op okt 15, 2012, 22:43:36
Is er nog iets over van het Emmanuel Hielstadion?

Verder zal het Begijnenhofstadion in Antwerpen je wel bevallen.
Ik denk ook aan de stadions van Harelbeke, Ingelmunster, Wetteren, Deinze en Oudenaarde.

Het Begijnenhofstadion in Antwerpen?
Ik ken wel een Begijnhofstadion in Overijse, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
De vraag is: wat wel??
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op okt 15, 2012, 23:19:01
Het Begijnenhofstadion in Antwerpen?
Ik ken wel een Begijnhofstadion in Overijse, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
De vraag is: wat wel??

Het Rivierenhofstadion in Borgerhout!
Tubantia is inmiddels 4e provincialer dus ik verwacht dat dat niveau niet heel veel mensen aan zal spreken terwijl het stadion wel erg leuk is.

HRM1880

Citaat van: Joost op okt 16, 2012, 11:26:55
Het Rivierenhofstadion in Borgerhout!
Tubantia is inmiddels 4e provincialer dus ik verwacht dat dat niveau niet heel veel mensen aan zal spreken terwijl het stadion wel erg leuk is.
Het Rivierenhofstadion ligt trouwens in Deurne, moest je de gps gebruiken zou het wel eens moeilijk kunnen worden om het te vinden anders. De naam van de club is echter Tubantia Borgerhout.

Joost

Citaat van: Breda op okt 20, 2012, 11:49:12
Ingeval White Star Woluwe zo goed blijft presteren en zou promoveren naar 1e klasse, bestaat de mogelijkheid dat wordt besloten om White Star en FC Brussels van stadion te laten ruilen.

http://www.walfoot.be/fra/news/lis/2012-10-20/le-fc-brussels-au-stade-fallon

Promotie naar Eerste Klasse zou dus direct de doodsteek voor WS Woluwe worden. Verhuizen naar de andere kant van Brussel, wat een stom idee.

Als WS Woluwe er nu al bekerduels mag spelen dan zou aanpassing toch niet zo moeilijk moeten zijn?

HRM1880

Citaat van: Joost op okt 20, 2012, 12:07:58
Promotie naar Eerste Klasse zou dus direct de doodsteek voor WS Woluwe worden. Verhuizen naar de andere kant van Brussel, wat een stom idee.

Als WS Woluwe er nu al bekerduels mag spelen dan zou aanpassing toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Zoals voor zovele clubs in België. Buiten voor de typische liftclubs is het verschil tussen eerste en tweede gewoon veel te groot bij ons. Kijk maar naar teams als Dender, Tubeke,...

Joost

Citaat van: HRM1880 op okt 20, 2012, 14:13:12
Zoals voor zovele clubs in België. Buiten voor de typische liftclubs is het verschil tussen eerste en tweede gewoon veel te groot bij ons. Kijk maar naar teams als Dender, Tubeke,...

Misschien wel waar. De fusies hebben het aantal clubs bovenin de pyramide flink gereduceerd waardoor het voor dorpsclubs tegenwoordig makkelijker is snel te stijgen. En die zijn dan weer veel te veel afhankelijk van de grillen van 1 belangrijke sponsor.


wekke

Citaat van: Joost op okt 20, 2012, 23:20:51
Misschien wel waar. De fusies hebben het aantal clubs bovenin de pyramide flink gereduceerd waardoor het voor dorpsclubs tegenwoordig makkelijker is snel te stijgen. En die zijn dan weer veel te veel afhankelijk van de grillen van 1 belangrijke sponsor.

Het probleem zit het hem ook bij de voetbalbond. Die leggen zulke belachelijke stadion eisen op dat een dergelijke club gedoemd is met een grote schuldenlast.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: wekke op okt 21, 2012, 10:04:53
Het probleem zit het hem ook bij de voetbalbond. Die leggen zulke belachelijke stadion eisen op dat een dergelijke club gedoemd is met een grote schuldenlast.

Vanmiddag bij K.SK. Heist-WS Woluwé geweest: Woluwé periodekampioen, als ik het goed heb begrepen van die Belgen. Die vertelden ons ook dat van de 18 clubs in de Tweede Klasse er een aantal nog de amateurstatus hebben. Ik viel haast van mijn stoel. Dat betekent nl. ook dat hun stadions niet altijd aan de eisen voldoen bij een evt. promotie en dat is dus logisch. Ik zal zelf eens ff kijken in Brussel of dat klopt, kan ik gelijk ook FC Brussels aan het werk zien (voordat ze ms degraderen).

Joost

Citaat van: Victor Charlie Hotel op okt 21, 2012, 22:40:03
Vanmiddag bij K.SK. Heist-WS Woluwé geweest: Woluwé periodekampioen, als ik het goed heb begrepen van die Belgen. Die vertelden ons ook dat van de 18 clubs in de Tweede Klasse er een aantal nog de amateurstatus hebben. Ik viel haast van mijn stoel. Dat betekent nl. ook dat hun stadions niet altijd aan de eisen voldoen bij een evt. promotie en dat is dus logisch. Ik zal zelf eens ff kijken in Brussel of dat klopt, kan ik gelijk ook FC Brussels aan het werk zien (voordat ze ms degraderen).
Niet helemaal waar.

In Belgie zijn er verschillende soorten licenties. Alle clubs die in Tweede voetballen hebben ene licentie voor minstens tweede klasse. Daarin staan onder andere stadioneisen. Voor promotie naar Eerst is een andere licentie vereist. Wie geen licentie heeft mag niet promoveren of deelnemen aan de eindronde.

HRM1880

Citaat van: Victor Charlie Hotel op okt 21, 2012, 22:40:03
Vanmiddag bij K.SK. Heist-WS Woluwé geweest: Woluwé periodekampioen, als ik het goed heb begrepen van die Belgen. Die vertelden ons ook dat van de 18 clubs in de Tweede Klasse er een aantal nog de amateurstatus hebben. Ik viel haast van mijn stoel. Dat betekent nl. ook dat hun stadions niet altijd aan de eisen voldoen bij een evt. promotie en dat is dus logisch. Ik zal zelf eens ff kijken in Brussel of dat klopt, kan ik gelijk ook FC Brussels aan het werk zien (voordat ze ms degraderen).
In de Belgische tweede klasse zijn de meerderheid amateurploegen. Soms heb je ook wel semi-profs waar het een mengeling is van beide.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: Joost op okt 21, 2012, 23:11:51
Niet helemaal waar.

In Belgie zijn er verschillende soorten licenties. Alle clubs die in Tweede voetballen hebben ene licentie voor minstens tweede klasse. Daarin staan onder andere stadioneisen. Voor promotie naar Eerst is een andere licentie vereist. Wie geen licentie heeft mag niet promoveren of deelnemen aan de eindronde.

Ik ben weer helemaal bij. Dank je wel, Joost.

Joost

Ik heb gisteren een deel van Racing Genk v Sporting gezien en na afloop viel me op dat de tribunes nu helemaal blauw zijn. Vroeger keek je tegen dat lelijke grijze beton aan.

Daarop kwam ik bij dit artikel;
http://www.hbvl.be/sport/voetbal/club/krcgenk/aid1177235/250-000-euro-voor-17-000-nieuwe-zitjes-in-cristal-arena.aspx

Blijkt dat er nu nieuwe regelingen zijn van de UEFA die zitje zonder rugleuning in europese duels verbieden! Het positieve daaraan is dat bij bijvoorbeeld Standard nu de zitjes achter het doel vervangen zijn door klapstoelen zoals ze die ook in Keulen hebben.

Nu maar hopen dat STVV snel europees gaat spelen.

3434

Anderlecht heeft dezelfde klapstoelen als Standard, maar in een andere kleur natuurlijk. Weet niet of dat al gepost is geweest.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11