Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: wekke op mei 26, 2013, 21:43:56
Jammer dat Luik het heeft moeten afleggen tegen Izegem. Naar wat ik daarstraks hoorde, zitten er wel wat wijzigingen in de reeksindelingen van derde klasse naar volgend seizoen toe. Zo zouden de Limburgse, Antwerpse clubs en Londerzeel in 1 reeks zitten. Ik zal morgen eens kijken of ik ergens de voorlopige indeling terug vindt.

Ik denk dat je doelt op een herhaling van de indeling van 2011/12.
Temse, Hamme, St. Niklaas samen met Brabant, Antwerpen en Limburg.

Alleen mogelijk als Union St. Gilles wint volgende week. Anders moet Dender erbij.

Han

KRC Genk is voor Belgische begrippen een overzichtelijke fusieclub.

RWDM was een 'eindproduct' van clubs waarvan het aantal de verbeelding tart.

Als het gaat om een 'optelsom' zijn er wellicht clubs in België die als 'eindresultaat' een groter 'monstrum' opleveren.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op mei 26, 2013, 23:44:13
KRC Genk is voor Belgische begrippen een overzichtelijke fusieclub.

RWDM was een 'eindproduct' van clubs waarvan het aantal de verbeelding tart.

Als het gaat om een 'optelsom' zijn er wellicht clubs in België die als 'eindresultaat' een groter 'monstrum' opleveren.

Welke RWDM is dan vooral de vraag.

Saltacampos

Citaat van: Han op mei 26, 2013, 23:44:13
KRC Genk is voor Belgische begrippen een overzichtelijke fusieclub.

RWDM was een 'eindproduct' van clubs waarvan het aantal de verbeelding tart.

Als het gaat om een 'optelsom' zijn er wellicht clubs in België die als 'eindresultaat' een groter 'monstrum' opleveren.
Alles staat of valt met de financiën, de eerste jaren was Genk ook geen succes, maar met hulp van de mijnreconversiegelden werd een nieuw stadion neergepoot en dan werd er ook een goed sportief beleid op poten gezet dat tot enkele prijzen leidde, waardoor de massa opnieuw de weg naar het stadion vond (ook Waterschei en Winterslag waren overigens populaire clubs).

RWDM was een succes in de eerste jaren na de fusie (en ze was logisch Racing White had succes maar geen grote aanhang, Daring had een grote aanhang, maar geen sportief succes meer) en een echte bedreiging voor de topclubs in België, met name voor Anderlecht, tot de financiële steun van L'Ecluse begin jaren tachtig wegviel, de club zakte weg en verloor uiteindelijk de strijd met Anderlecht. Maar er was potentieel om daar een grote club van te maken, met het extraatje van een echte Brusselse derby tussen twee clubs uit het westen van de stad.
Over land and sea

Han

Mijn vraag is kennelijk verkeerd geformuleerd als het dergelijke antwoorden oproept.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op mei 27, 2013, 23:00:05
Mijn vraag is kennelijk verkeerd geformuleerd als het dergelijke antwoorden oproept.

Ik denk dat je graag wil weten of er clubs zijn die onder hetzelfde stamnummer meer namen hebben gehad dan RWDM?

Nr 47 - "R.W.D.M."
(Brussel - Molenbeek / prov. Brabant)
1909 : founded as "White Star Club (de Bruxelles)"
1909 : member of the UBSSA (now KBVB) as "White Star Athletic Club"
1922 : changed name to "White Star Woluwe AC"
1935 : changed name to "Royal White Star AC"
1963 : fusion with "Royal Racing Club de Bruxelles" (nr 1274) as "Royal Racing White"
1973 : fusion with "Royal Daring Club Molenbeek" (nr 2) as "Racing White Daring Molenbeek"
2002 : "RWDM" had no license and retired
2002 (August) : fusion with "KFC Strombeek" (nr 1936) as "Brussels FC" (nr 1936)

Ik tel 3 fusies en 2 naamsveranderingen


Misschien komt Gent-Zeehaven in aanmerking?

Nr 11 - "RRC Gent-Zeehaven"
(Gent / prov. Oost-Vlaanderen)
1899 : fusion of "Athletic Club Gantois" with "Football Club Gantois"
and "Sport Pedestre Gantois" as "Racing Club de Gand"
1900 : member of the UBSSA (now KBVB)
1903 : fusion with "Sportmen's Club Gantois" as "Racing Club de Gand"
1925 : changed name to "Royal Racing Club de Gand"
1969 : changed name to "Royal Racing Club Gent"
1987 : fusion with "FC Heirnis Gent" (nr 7504) as "Royal Racing Club Heirnis Gent"
1999 : changed name to "Royal Racing Club Gent"
2000 : fusion with "KVV Standaard Meulestede" (nr 432) as "Royal Racing Club Gent-Zeehaven"
2002 : fusion with "KFC Oostakker" (nr 2689) as "K. Racing Club Gent-Zeehaven"

of deze;

Nr 5 - "R. Leopold Uccle Forestoise"
(Brussel - Ukkel / prov. Brabant)
1893 : founded as "Leopold Football Club" (for the nobility and bourgeoisie)
1895 : member of the UBSSA (now KBVB) as "Leopold Club de Bruxelles"
1921 : changed name to "Royal Leopold Club de Bruxelles"
1954 : changed name to "Royal Leopold FC de Bruxelles"
1959 : changed name to "Royal Leopold FC de Woluwe"
1961 : changed name to "Royal Leopold FC de Bruxelles"
1982 : fusion with "CS Racing Ukkel" (nr 7949) as "Royal Leopold FC d'Uccle"
1990 : fusion with "Royal Uccle Sport" (nr 15) as "Royal Uccle-Leopold FC"
1996 : fusion with "Royal CS La Forestoise" (nr 51) as "Royal Uccle Forestoise Leopold"
2001 : fusion with "RCS Saint-Josse" (nr 83) as "Royal Leopold Uccle Forestoise"
2005 : changed name to "Royal Leopold Uccle FC"

Ook bijzonder;
Nr 1936 - "KFC Strombeek"
(Sint-Jans-Molenbeek / prov. Brabant)
founded as "FC Strombeek"
1932 : member of the KBVB
changed name to "KFC Strombeek"
2002 (Augustus) : fusion with "RWDM" (nr 47) as "KFC Strombeek"
2002 (September) : changed name to "Brussels FC"
2002 (October) : changed name to "Daring Brussels"
2003 (February) : changed name to "Molenbeek Brussels FC"
2003 (March) : changed name to "Brussels Molenbeek ST"
2003 (April) : changed name to "Strombeek Molenbeek Brussels"
2003 (May) : changed name to "FC Molenbeek Brussels Strombeek"
2003 (August) : changed name to "FC Brussels

Saltacampos

Racing Gent komt zeker in aanmerking voor dat lijstje, nog even meegeven dat de verandering naar Racing Gent in 1999 en dus naar de traditionele (Nederlandstalige) benaming voor de club er kwam na een actie van de supporters waarbij ik zelf betrokken was, we verzamelden 800 handtekeningen, wat flink meer was dan het gemiddeld aantal toeschouwers van de club.
Over land and sea

HRM1880

Denk dat het huidige Lommel ook wel eens hoog kan staan in het lijstje, maar te lui om het op te zoeken.

Mic Vees

Welk voordeel denken zulke clubs uit die naamsverandering te halen? Keep it simple, zou ik zeggen...

cafebac

Meerhout wordt bedankt voor het stamnummer en weer geschrapt uit de naam.

CiteerBeste,







U heeft het zeker al gehoord, misschien zelfs in de pers al gelezen, geruchten over een naamsverandering.

Echter houden wij eraan U persoonlijk op de hoogte te brengen. 

De Leden van de vzw Verbroedering Geel-Meerhout hebben vandaag na stemming besloten om vanaf volgend seizoen verder te gaan onder de naam Allemaal Samen Verbroedering Geel afgekort "ASV GEEL". De kleuren worden blauw/wit/wit.

Samen met de mogelijke promotie naar 2e klasse zijn wij ervan overtuigd dat deze naamswijziging de club een boost kan geven.

Geachte wij vragen om allemaal samen ons ook in de toekomst te blijven steunen.




Alvast bedankt


De leden van de vzw Verbroedering Geel-Meerhout

Joost

Das een verrassing...

Saltacampos

Nog een foto gevonden in mijn archief van KSV Sottegem, nu in provinciale, vroeger een club die meestal in de nationale afdelingen opereerde.


Over land and sea

Cyclebob

Drie jaar terug nog geweest, in derde klasse nationaal!!
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

wekke

In verband met de reeksindelingen van 3e Klasse. Er zijn momenteel 17 verschillende voorstellen. De bond maakt daarvan een selectie en maandag komen alle voorzitters samen om in 2 stemrondes tot een definitief besluit te komen.

Saltacampos

Citaat van: wekke op mei 30, 2013, 10:32:56
In verband met de reeksindelingen van 3e Klasse. Er zijn momenteel 17 verschillende voorstellen. De bond maakt daarvan een selectie en maandag komen alle voorzitters samen om in 2 stemrondes tot een definitief besluit te komen.
Dat belooft weer, benieuwd wat het gaat worden.
Over land and sea