Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Vandaag in de late namiddag even naar het stadion in Drongen gefietst. Het staat er al een paar jaar, maar om één of andere reden was ik er nog niet naartoe geweest om het eens te zien. Voor een club van dit niveau, Tweede Provinciale in 2012-2013 (en dat zal ook zo zijn volgend seizoen), dus het zesde Belgische niveau, is dit een mooie accomodatie.

De club ontstond uit de fusie van eerst VK Luchteren (opgericht in 1987 met oranje-zwart als clubkleuren) en FC Baarle (opgericht in 1971, rood-zwart) in 1997. De naam Eendracht Drongen 97 werd aangenomen. In 2003 vervoegde KVV Drongen Sport (opgericht in 1943 met groen-wit als kleuren) de fusie waardoor de Gentse deelgemeente Drongen nog slechts over één club beschikte. Als clubkleuren koos men voor grijs-blauw.

Het stadion ligt tussen Drongen en Baarle in, langs de Deinsesteenweg. Het vorige terrein van KVV Drongen Sport lag vlakbij het centrum van het dorp, in de Goubaulaan (nu gewoon een grasveld), door de nabijheid van de Leie overstroomde het wel eens. FC Baarle speelde op een veld dat langs de E-40 lag, niet echt gezellig dus. VK Luchteren speelde dan weer op een terrein vlakbij het recreatiegebied De Campagne.



Er staat een mooie zittribune en aan de overkant is ook nog een afdakje van een tiental meter voorzien voorzien voor mensen die liever staan, dus dat is goed. Minpunt vind ik wel (zoals zo vaak in dit land) de bereikbaarheid met andere middelen dan de auto, er is een bushalte vlakbij en ook een van de weg gescheiden fietspad, dus op het eerste zicht lijkt ook dat in orde, maar enkel als je vanuit de richting Gent-centrum of Drongen komt, vanuit de andere richting (Baarle of Deinze) moet je een weg over met twee maal twee rijvakken zonder verkeerslichten, dat vind ik toch een heel groot minpunt. Bijzonder onveilig, zeker ook voor de jeugdspelers die met de fiets naar het stadion komen.
Over land and sea

3434

Ik bedoelde niet dat Wilrijk letterspaars was maar ligt het stadion van BAC ook niet in Wilrijk? Dacht dat de supporters daar Beerschotgezind waren, weet het niet. Het is gek dat het allemaal kan maarja.

In principe kan je elk stamnummer kopen en in 1/2/3de klasse beginnen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Dieter

Ondertussen op Mambourg


Cyclebob

Gaat daar de voor Euro 2000 neergezette tribune eraf?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Dieter

Citaat van: Cyclebob op jun 03, 2013, 22:25:11
Gaat daar de voor Euro 2000 neergezette tribune eraf?

Enkel de onderste tribunes blijven.Totale capaciteit wordt dan 15 000. Weer enkele miljoenen euros belastingsgeld in de vuilbak...

spons

Citaat van: Dieter op jun 03, 2013, 22:27:34
Enkel de onderste tribunes blijven.Totale capaciteit wordt dan 15 000. Weer enkele miljoenen euros belastingsgeld in de vuilbak...

Die tribune was denk ik al lang afgeschreven dus dat kost niets
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

HRM1880

Citaat van: spons op jun 03, 2013, 22:29:10
Die tribune was denk ik al lang afgeschreven dus dat kost niets
Dat heeft wel geld gekost om te bouwen en nu ook weer af te breken. Zullen de Vlamingen wel betalen.

wekke

Ik vind niet direct een officiële bevestiging, maar volgens een ander forum zouden dit de nieuwe reeksindelingen van derde klasse zijn:

Reeksindelingen seizoen 2013-2014

A-reeks: Aat, Boom, Bornem, Brakel, Dender, Deinze, Doornik, Gent-Zeehaven, Hamme, Izegem, Koksijde, Londerzeel, Mechelen (RC), Oudenaarde, Sint-Niklaas, Temse, Torhout, Wetteren

B-reeks: Bocholt, Berchem, Cappellen, Ciney, Charleroi Fleurus, Diegem, Eisden, Grimbergen, Hasselt, Hoei, Kelmis, La Louvière, Oosterzonen, Sint-Gillis (Union), Sprimont, Turnhout, Verviers, Zaventem

Ik ben er in elk geval niet zot van.

3434

Geen Ath en Doornik, mooi zo.  Jammer dat Boom en RC Mechelen wegvallen maar eindelijk naar Berchem met Patro!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Saltacampos

To do volgend seizoen met Racing, wegens nog niet bezocht:
Ath, Bornem, Doornik (sinds vernieuwing), Izegem, Koksijde, Londerzeel, Racing Mechelen, Sint-Niklaas (als dat op het oude terrein van Nieuwkerken is) en Temse.
Over land and sea

HRM1880

Citaat van: 3434 op jun 04, 2013, 00:11:28
Geen Ath en Doornik, mooi zo.  Jammer dat Boom en RC Mechelen wegvallen maar eindelijk naar Berchem met Patro!
Als het niet samenvalt met een wedstrijd van Antwerp kom ik ook naar Patro-Berchem.

jona93

Eindelijk eens een deftige reeks voor Dender zo goed als zeker alle uitmatchen aanwezig
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

cafebac

Citaat van: wekke op jun 03, 2013, 22:59:19

Ik ben er in elk geval niet zot van.

De zotten zijn dan ook naar 2e Klasse gestegen ;)

Leven wedstrijden als Patro-Hasselt en Berchem-Capellen een beetje?

Bier und Bratwurst

Citaat van: Dieter op jun 03, 2013, 22:27:34
Enkel de onderste tribunes blijven.Totale capaciteit wordt dan 15 000. Weer enkele miljoenen euros belastingsgeld in de vuilbak...

jammer, kon het niet meer halen daar nog een bezoek te brengen voordat het eraf ging.
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Bier und Bratwurst op jun 04, 2013, 21:23:05
jammer, kon het niet meer halen daar nog een bezoek te brengen voordat het eraf ging.

Ik heb het geluk gehad het zelfs nog uitverkocht te hebben gezien bij Engeland - Duitsland
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen