Hoofdmenu

Spanje

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2008, 08:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: FC_Emmen op okt 20, 2015, 11:11:32
Zijn trouwens aardig veel (gedeeltelijk)onoverdekte stadions daar. Zal wel met het weer te maken hebben.
Wees daar maar zeker van -op het noordwesten na- regent het in Spanje maar zelden. En als het gebeurt is het stevig en is er vaak chaos, met name in het verkeer.
Over land and sea

tomv

Benito Villamarin en Mestalla spreken me het meest aan. Mestalla alleen van buiten gezien en Camp Nou tijdens een rondleiding. La Rosaleda (Málaga) meerdere keren bezocht, helemaal niks mis mee.

spons

Citaat van: rrcg1899 op okt 20, 2015, 11:51:05
Wees daar maar zeker van -op het noordwesten na- regent het in Spanje maar zelden. En als het gebeurt is het stevig en is er vaak chaos, met name in het verkeer.

Ik heb ooit bij Málaga - Barcelona de hele wedstrijd in de stromende regen gezeten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Saltacampos

Citaat van: spons op okt 20, 2015, 12:53:22
Ik heb ooit bij Málaga - Barcelona de hele wedstrijd in de stromende regen gezeten
Daarom zei ik dus zelden en niet nooit :p
Maar om in Malaga regen te hebben, moet je eigenlijk echt wel pech hebben.
Over land and sea

AthleticHolanda

Citaat van: Langemannetje op okt 19, 2015, 23:51:28
Wat trekt je zo aan de Primera Division?

Ik zie voetbal als een afspiegeling van de maatschappij en ik vind Spanje een bijzonder interessant land. Dat komt door de geschiedenis maar vooral ook door de nog steeds bestaande grote culturele en politieke verschillen.
Die verschillen zie je terug op de tribune, kreten als 'politiek en voetbal moet gescheiden blijven' etc. zijn leuk, maar in Spanje (en de meeste landen) is het nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden, of je het wil of niet. Rivaliteiten bestaan daarom niet alleen op sportief gebied, zoals in NL, maar vaak gaat het veel dieper. Supporters vertegenwoordigen niet alleen hun club maar ook culturele en politieke idealen.
De scherpe randjes zijn er in de Primera wel een beetje af maar de basis is naar mijn mening onveranderd.

Verder is het mooi meegenomen dat er behoorlijk veel diversiteit aan stadions is, dat door de culturele verschillen elke regio een totaal andere beleving bij mij oplevert en ik steun natuurlijk Athletic. Mocht Athletic in de Segunda spelen dan had ik die waarschijnlijk (bijna) compleet gehad, maar dat gaat niet gebeuren.

eSKaa

De voorbije zomer ben ik met mijn kersverse vrouw naar Tenerife getrokken. Huwelijksreisje: genieten van zon, landschap en elkaar, je snapt het wel. Ik wilde er wel graag een voetbalwedstrijd bijwonen, en mijn hoop ging uit naar een thuiswedstrijd van Tenerife (Segunda Division). Helaas, zij begonnen dat weekend de competitie op verplaatsing.
Mijn fantastische vrouwtje had intussen toch beloofd dat ik een wedstrijd mocht gaan bekijken als ik dat wou, beter nog, ze zou meegaan. Het huwelijk: geven en nemen! :-)

Aangezien wij in Los Cristianos verbleven, ben ik eens gaan opzoeken waar er in de buurt elders nog gevoetbald werd. Zo is er de lokale club, CD Marino, die speelt in het 'Estadio Antonio Dominguez Alfonso' of gewoon het 'olympisch stadion' genoemd. Omdat onze rental-car company hun bureau letterlijk achter het stadion had, ben ik toch even binnengeslopen. Het stadion is meer geschikt voor atletiek dan voetbal. De tribune ligt echt wel ver van het veld verwijderd. Hier een wedstrijd bijwonen had gekund, maar ook Marino speelde uit in het openingsweekend van de competitie (Terceira Division, Grupo XII).
Langs de andere kant van Los Cristianos, achter een rotswand, in het kleine dorpje Fraile, speelt Union Deportiva Ibarra, een reeksgenoot van CD Marino. Zij speelden wel thuis, en ik besloot dan ook van daar naartoe te gaan. Alleen het beginuur van de wedstrijd bleek op zowat elke pagina op internet anders te zijn. Na lang zoeken bleek de oplossing simpeler dan gedacht: UD Ibarra heeft een kleine Facebook pagina. Daarop stond het correcte aanvangsuur vermeld: 12u 's middags. Een kleine tegenvaller voor mijn vrouw, die hoopte op een avondwedstrijd, zodat we geen hele dag vakantie zouden 'verliezen'...
En toch: zaterdag 22/8 stonden we, ruimschoots op tijd, voor de poorten van het kleine, gezellige 'stadionnetje' Campo Municipal Villa Isabel, thuishaven van UD Ibarra. Van buitenaf leek er niet veel aan te zien, enkel een kleine tribune was me al opgevallen. Maar het kan verkeren! We kochten onze tickets, en betraden door een kleine gang het stadion. Dat bleek in een put te liggen, waardoor er vanaf de straatkant weinig van te zien was geweest. Een 5-tal grote treden deden dienst als terrace. Deze liepen achter de 2 korte zijden, en quasi één volledige lange zijde door, slechts onderbroken door de 'spelerstunnel'. De tribune die ik vanop straat zag, was niet geopend. Ze stond aan de andere lange zijde, een beetje in het niets te staan..
Omwille van het middaguur, zocht iedereen de schaduw op. Gelukkig was die er genoeg. Achter doel, boven aan de terraces, stonden genoeg bomen. We zetten ons neer, en  toen pas viel het ons op: het prachtige zicht over het veld, met op de achtergrond de top van de Teide, de vulkaan die Tenerife domineert. Een prachtig zicht, ik ga proberen zo snel mogelijk foto's te posten!
De wedstrijd zelf dan: Die ging tegen CD La Cuadra, uit Fuerteventura. En hoewel de bezoekers het eerste half uur nog meespeelden, ging het nadien snel bergaf. Een tegendoelpunt, en een rode kaart maakten dat Ibarra geen al te moeilijke middag zou kennen. Toch bleef de 2-0 lang op het bord staan, en het gevoel dat het nog niet voorbij was hing in het stadion. Een kwartier voor tijd viel de beslissing. Ibarra diept uit tot 3-0, en match definitief beslist. De eindstand werd 5-0.
Ik schat dat er ongeveer een 200-300 mensen aanwezig waren, enige harde kern of fanatieke supporters waren in geen velden of wegen te bespeuren. La Cuadra had zelfs helemaal geen supporters bij, al begrijp ik dat de verplaatsingen voor dat niveau (4e niveau Spanje, laagste profniveau) niet van de poes zijn.
Toen ik deze week even opzocht hoe Ibarra het er vanaf brengt, was ik aangenaam verrast. Ze staan op een 3e plaats, en blijven in de running voor een ticket om de nacompetitie te halen voor promotie naar Segunda Division B. Al vraag ik me af of ze dat eigenlijk wel willen...
instagram? --> ackx.k (football, festivals, more)

uit Gouden Korenaren, schiep God de Heistenaren. Uit het restant, de rest van't land

wekke


Joost


spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Cyclebob

Iemand ervaring met aankondiging aanvangstijden wedstrijden in 2B, wanneer worden deze bekend gemaakt? Ik zie (nog) niks op soccerway of sites club zelf. Volgende week zondag kunnen we Hercules - Olimpic Xativa bezoeken, mits in avond. Ik zag dat eerdere wedstrijden Hercules dit seizoen begonnen om 12, 18, 19 en 20 uur.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

AthleticHolanda

Citaat van: Cyclebob op nov 08, 2015, 20:06:33
Iemand ervaring met aankondiging aanvangstijden wedstrijden in 2B, wanneer worden deze bekend gemaakt?

Morgen of overmorgen.

AthleticHolanda

Citaat van: http://www.herculesdealicantecf.net/plan-de-entrenamientos
Domingo 15 de noviembre.

18,00 horas. Partido Hércules-Olímpic de Xàtiva. 

Zondag om 18 uur dus.

geraldando

Van 2 tot 11 januari ben ik Spanje. Mijn tripje gaat afhangen van het speelschema en nu zijn de tijden voor het eerste weekend bekend gemaakt. Ik zal, waarschijnlijk, starten in Malaga. Zij spelen op zaterdag 2 januari tegen Celta de Vigo. Dan reis ik op de zondag door naar Granada voor de wedstrijd tegen Sevilla en ik heb voor op de maandag Real Betis tegen Eibar op het oog.

Nu verwacht ik voor Malaga en Real Betis niet in de problemen te komen qua het kopen van kaarten. Maar ik twijfel wel of het haalbaar is om aan kaarten te geraken voor Granada tegen Sevilla. Want dit zijn volgens mij van oorsprong rivalen. Klopt dat of klets ik nu uit mijn nek? En als dit rivalen zijn hoe groot is de kans dan om nog aan tickets te komen? 
Favoriete ground: Bosuilstadion

spons

Citaat van: geraldando op nov 30, 2015, 16:34:23
Van 2 tot 11 januari ben ik Spanje. Mijn tripje gaat afhangen van het speelschema en nu zijn de tijden voor het eerste weekend bekend gemaakt. Ik zal, waarschijnlijk, starten in Malaga. Zij spelen op zaterdag 2 januari tegen Celta de Vigo. Dan reis ik op de zondag door naar Granada voor de wedstrijd tegen Sevilla en ik heb voor op de maandag Real Betis tegen Eibar op het oog.

Nu verwacht ik voor Malaga en Real Betis niet in de problemen te komen qua het kopen van kaarten. Maar ik twijfel wel of het haalbaar is om aan kaarten te geraken voor Granada tegen Sevilla. Want dit zijn volgens mij van oorsprong rivalen. Klopt dat of klets ik nu uit mijn nek? En als dit rivalen zijn hoe groot is de kans dan om nog aan tickets te komen?

Waarschijnlijk is er midweeks ook nog een volledig bekerprogramma, is volgens mij meestal in de 1e week van januari het geval
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wormonline

Citaat van: geraldando op nov 30, 2015, 16:34:23
Van 2 tot 11 januari ben ik Spanje. Mijn tripje gaat afhangen van het speelschema en nu zijn de tijden voor het eerste weekend bekend gemaakt. Ik zal, waarschijnlijk, starten in Malaga. Zij spelen op zaterdag 2 januari tegen Celta de Vigo. Dan reis ik op de zondag door naar Granada voor de wedstrijd tegen Sevilla en ik heb voor op de maandag Real Betis tegen Eibar op het oog.

Nu verwacht ik voor Malaga en Real Betis niet in de problemen te komen qua het kopen van kaarten. Maar ik twijfel wel of het haalbaar is om aan kaarten te geraken voor Granada tegen Sevilla. Want dit zijn volgens mij van oorsprong rivalen. Klopt dat of klets ik nu uit mijn nek? En als dit rivalen zijn hoe groot is de kans dan om nog aan tickets te komen?
Ik heb er geen verstand van, maar volgens World Football zijn dit de toeschouwersaantallen van de afgelopen jaren bij Granada-Sevilla:

11/12: 22500
12/13: 21500
13/14: 18000
14/15: 18275

Volgens wiki kunnen er zo'n 22500 in het stadion, wat zou betekenen dat het de laatste jaren niet uitverkocht was. Dus wat dat betreft lijk je een aardige kans te hebben. Kaartjes worden trouwens verkocht via granadaonline.es, maar voor de pot tegen Sevilla nog niet.