Hoofdmenu

WK 2010

Gestart door Rinus A., feb 11, 2008, 23:56:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

georgesv

ik kan Wekke volgen :-)
gisteren in die laatste spannende minuten mocht Uruguay nog es scoren van mij, de arrogantie even afgestraft!  (al moet ik toegeven dat Holland dan wel met de penaltys mocht doorgaan van me ;-)

TeeZee

Citaat van: georgesv op jul 07, 2010, 13:02:29de arrogantie even afgestraft!
Nogmaals, welke arrogantie ervaren jullie precies?

georgesv

wel je zal wel weten dat men in Belgie nooit een WK of EK of een match op een WK of EK aanvat zoals NL dat doet (mede doordat Belgie gewoon al jaren niet goed voetbalt :-))
In NL is de vraag voor de start van het wk niet OF men de finale zal halen , maar hoe men de finale zal halen, met slecht of goed voetbal.
Zoals voor de match tegen Uruguay elke NLer die ik hoorde al 200% zeker was dat die mach gewonnen was, nog voor hij gespeeld was.
dat si een beetje de indruk die hier leeft.
Don't get me wrong: ik vind dat elke Belg iets meer NL-gehalte zou mogen hebben, iets meer zelfvertrouwen; maar misschien elke NLer ook wat meer Belg-gehalte :-)))


Hugo

Citaat van: georgesv op jul 07, 2010, 14:14:55
wel je zal wel weten dat men in Belgie nooit een WK of EK of een match op een WK of EK aanvat zoals NL dat doet (mede doordat Belgie gewoon al jaren niet goed voetbalt :-))
In NL is de vraag voor de start van het wk niet OF men de finale zal halen , maar hoe men de finale zal halen, met slecht of goed voetbal.
Zoals voor de match tegen Uruguay elke NLer die ik hoorde al 200% zeker was dat die mach gewonnen was, nog voor hij gespeeld was.
dat si een beetje de indruk die hier leeft.
Don't get me wrong: ik vind dat elke Belg iets meer NL-gehalte zou mogen hebben, iets meer zelfvertrouwen; maar misschien elke NLer ook wat meer Belg-gehalte :-)))

Dan heb je dus niet over de spelersgroep.

Joost

Citaat van: georgesv op jul 07, 2010, 14:14:55
wel je zal wel weten dat men in Belgie nooit een WK of EK of een match op een WK of EK aanvat zoals NL dat doet (mede doordat Belgie gewoon al jaren niet goed voetbalt :-))
In NL is de vraag voor de start van het wk niet OF men de finale zal halen , maar hoe men de finale zal halen, met slecht of goed voetbal.
Zoals voor de match tegen Uruguay elke NLer die ik hoorde al 200% zeker was dat die mach gewonnen was, nog voor hij gespeeld was.
dat si een beetje de indruk die hier leeft.
Don't get me wrong: ik vind dat elke Belg iets meer NL-gehalte zou mogen hebben, iets meer zelfvertrouwen; maar misschien elke NLer ook wat meer Belg-gehalte :-)))

Das toch gek.

Het idee dat hier leefde was dat het een moeilijke wedstrijd zou gaan worden maar dat we dachten dat we uiteindelijk sterk genoeg waren om te winnen van Uruguay. vandaar ook dat veel mensen op tv een zege voorspelden.

En zeg nu zelf, op papier had Nederland meer kwaliteit dan Uruguay.

De afgelopen WK en EK's leefde ook het idee dat er genoeg kwaliteit was om hoge ogen te gooien. Misschien dat dat en verschil is met Belgie waar de Rode Duivels, voorafgaand aan een toernooi was er nooit het realistische doel om het toernooi te winnen. De resultaten geven het ook aan. Halve finales voor Oranje in 92, 98, 2000 en 2004. Kwartfinale in 1994, 2008 en achtste finale in 1996 en 2006.

Dat veel Nederlanders hun team een kans geven om een toernooi te winnen is dus niet zo heel gek.

wekke

Bij ons kwam het inderdaad over alsof de match tegen Uruguay overbodig was en een walk-over zou worden. Deels misschien omdat ze vaker de ultra positieven aan het woord laten in de media

Het zit hem ook in onze aard denk ik. Veel Belgen ,waaronder ikzelf, hebben het moeilijk met mensen/teams die hun ambitie nadrukkelijk uitroepen of vol lof zijn over zichzelf. Zeker hier in de Kempen worden mensen die afkomstig zijn van 't Stad (Antwerpen dus) of Nederlanders, sneller afgeschilderd als zelfvoldaan, pretentieus of arrogant.

Misschien wordt het eens tijd om een beetje van jullie kijk op dergelijke dingen over te nemen. Neem nu de Rode Duivels, we hebben eindelijk een super lichting maar toch denkt iedereen hier van "oei, Duitsland, Turkije, Oostenrijk, dat wordt weer een toernooi zonder ons". Misschien moeten we eens met zen allen een blok leren vormen en zeggen dat we die teams in de pan gaan hakken. :-)

hgrm

Typisch....

Terwijl ik hier toch een behoorlijk eind ten noorden van de Moerdijk zit, herken ik het pretentieuze toch niet echt, behalve dan in dat omhooggevallen dorp tussen Diemen en Sloten. Het is zelfs zo dat onze Amerikaanse trainer op de honkbalclub zich beklaagde over het vrijblijvende en het gebrek aan ambitie in  de spelersgroep....

Persoonlijk vind ik dat je je ambities moet uitspreken. Je moet er eerst zelf in geloven voordat je het waar kunt maken. En als je er in gelooft, dan mag je dat ook uitstralen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: wekke op jul 07, 2010, 17:53:21
Misschien wordt het eens tijd om een beetje van jullie kijk op dergelijke dingen over te nemen. Neem nu de Rode Duivels, we hebben eindelijk een super lichting maar toch denkt iedereen hier van "oei, Duitsland, Turkije, Oostenrijk, dat wordt weer een toernooi zonder ons". Misschien moeten we eens met zen allen een blok leren vormen en zeggen dat we die teams in de pan gaan hakken. :-)

Eerder iets van: het gaat moeilijk worden maar als we allemaal ons best doen kunnen we zeker winnen.

TeeZee

Citaat van: Breda op jul 07, 2010, 18:27:08In dezelfde uitzending van het meer dan verslavende programma VI Oranje zat Huybregts ook verbijsterd te luisteren terwijl Derksen en Van der Gijp orakelden dat Nederland wereldkampioen zou worden. En volgens mij was dat nog vóór Slowakije ;).
Ja, dat is heerlijke televisie. Maar het meeste is niet serieus bedoeld. Het is amusement.

TeeZee

Citaat van: Breda op jul 08, 2010, 00:01:30
Was für eine Erleichterung. Deutschland ist 'raus! Kann ich mich doch noch dazu bringen das Finale anzuschauen :).
Vanwaar jouw aversie jegens het Duitse voetbalelftal?

hgrm

Ik ben wel blij dat het NL-DU-gezeik nu niet speelt. Dat zorgt alleen maar extra druk.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Ik verlies liever van Duitsland dan van Spanje.

hgrm

Ik verlies van iedereen liever dan van Duitsland.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op jul 08, 2010, 14:42:12
Ik verlies van iedereen liever dan van Duitsland.
Ik hou er niet van als ploegen erg veel worden opgehemeld. Zelfs als het terecht is dan kan ik niet tegen het elkaar napraten dat Spanje zulk prachtig voetbal speelt. Ben ik allergisch voor. Vooral omdat je dan weer krijgt dat het prachtige aanvallen zijn over "57 schijven", wat bij iedere andere ploeg gewoon eindeloos breien heet. Brrr... Ik heb sowieso niets met Zuid-Amerikaans en Zuid-Europees voetbal, omdat het uitdelen vs incasseren vaak erg in disbalans verkeert.