Week 7: maandag 11 februari t/m zondag 17 februari

Gestart door wekke, jan 29, 2013, 12:42:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: ðe waan op feb 14, 2013, 12:10:01
De enige die bij mij nu nog open staat: waarom hekken omgooien?

Die zullen wel in de weg gestaan hebben, een vaak heel vervelende eigenschap van hekken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

cafebac

De vraag is dan, zoekt de gemeente een stok om mee te slaan, of geven de 'hekkenomgooiers' de stok aan de gemeente aan? dat de gemeente hier dan dankbaar gebruik van maakt is natuurlijk punt twee;)

AthleticHolanda

De hele moraal van het verhaal, vind ik persoonlijk, het feit dat niet de personen die hekken hebben omgegooid daarvoor worden gestraft, maar vooral 1200 (?) anderen...

Waarom niet gewoon zorgen dat je die gasten op kan pakken, de schade op hun kan verhalen, en als je het nodig vindt ze te verbieden om nog ooit in Kerkrade te komen? Die 1200 andere uitfans hebben er toch niks mee te maken? Of 1150 wellicht...

Maargoed zo gaat het helaas altijd in NL.

AthleticHolanda

Citaat van: spons op feb 14, 2013, 07:51:48
Ik vind NEC juist een van de leukste en meest relaxte uitwedstrijden lekker tot 5 minuten voor de wedstrijd in de kantine van de amateurtak waar alles zonder problemen door elkaar staat en loopt

Dat snap ik wel, jullie worden daar bij wijze van spreke als vorsten behandeld, enig idee waar dat vandaan komt?

Volgens mij zit aan de uitvak-kant de hele korte zijde ook altijd voor 80% vol met Feyenoorders.

AthleticHolanda

http://www.youtube.com/watch?v=9_I3XnAWRtM

Met dat filmpje even als voorbeeld. De topamateurs in NL zijn dus sinds enkele weken verplicht (geval HBS-JVC was volgens mij de oorzaak) om bij een afgelasting uit te wijken naar kunstgras.
Nu is mijn vraag, is er ergens een overzicht te vinden van clubs die überhaupt kunstgras hebben, en wanneer en/of waar wordt bekend gemaakt wanneer er uitgewijkt gaar worden?

In Duitsland speelt het 'nebenplatz'enverhaal al langer, het lijkt me toch behoorlijk balen wanneer je naar een stadion afreist en ter plekke ontdekt dat je naar een bijveld moet om de wedstrijd te zien.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op feb 14, 2013, 18:36:55
http://www.youtube.com/watch?v=9_I3XnAWRtM

Met dat filmpje even als voorbeeld. De topamateurs in NL zijn dus sinds enkele weken verplicht (geval HBS-JVC was volgens mij de oorzaak) om bij een afgelasting uit te wijken naar kunstgras.
Nu is mijn vraag, is er ergens een overzicht te vinden van clubs die überhaupt kunstgras hebben, en wanneer en/of waar wordt bekend gemaakt wanneer er uitgewijkt gaar worden?

In Duitsland speelt het 'nebenplatz'enverhaal al langer, het lijkt me toch behoorlijk balen wanneer je naar een stadion afreist en ter plekke ontdekt dat je naar een bijveld moet om de wedstrijd te zien.

Zuid1: http://www.knvb.nl/nieuws/district/27224/overzicht-uitwijken-naar-kunstgras-zuid-i
West1: http://bin617-02.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/Kunstgras%20West%20I%202012-2013%20(versie%2025-07-12).pdf
Zuid2: http://bin617-03.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/Overzicht_kunstgrasvelden_per_regio_310113.pdf
Noord: http://bin617-03.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/Bericht%20verplicht%20uitwijken%20naar%20kunstgras%202012%20-%202013.pdf
Oost: http://bin617-02.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/KNVB%20district%20Oost%20Kunstgras%20per%20klasse%2028012013.pdf
West2: http://bin617-01.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/120903_Overzicht%20standaardteams%20(uitwijken%20naar)%20kunstgras%20(update%2031-8-12).pdf


cafebac

Citaat van: AthleticHolanda op feb 14, 2013, 18:19:16
De hele moraal van het verhaal, vind ik persoonlijk, het feit dat niet de personen die hekken hebben omgegooid daarvoor worden gestraft, maar vooral 1200 (?) anderen...

Waarom niet gewoon zorgen dat je die gasten op kan pakken, de schade op hun kan verhalen, en als je het nodig vindt ze te verbieden om nog ooit in Kerkrade te komen? Die 1200 andere uitfans hebben er toch niks mee te maken? Of 1150 wellicht...

Maargoed zo gaat het helaas altijd in NL.

Goeden lijden altijd onder de kwaden. Mooi verhaal afgelopen week in VI die allochtone speler van Cambuur die aangaf dat probleemjongeren uit Marokko meer kwaad deden dan Geert Wilders, maar wie is altijd de gebeten hond? Juist.

Dat maakt het natuurlijk nog niet terecht dat er 1150 gestraft worden, maar wellicht dat sociale controle van die 1150 meer kan betekenen dan de kneuters die leiding geven aan een gemeente van het formaat Kerkrade, want van dat soort lui heb ik vaak de indruk dat ze slechts een strikdiploma hebben.


Nort

16/02 PSV - FC Utrecht

17/02 UDI'19 - Blaauw/geel Veghel hoofdklasse B zondag (ondanks dat UDI een kunstgrasveld als back-up heeft, wordt er niet gevoetbald als het hoofdveld niet goed gekeurd wordt.)

Joost

Citaat van: nort op feb 14, 2013, 20:04:24
16/02 PSV - FC Utrecht

17/02 UDI'19 - Blaauw/geel Veghel hoofdklasse B zondag (ondanks dat UDI een kunstgrasveld als back-up heeft, wordt er niet gevoetbald als het hoofdveld niet goed gekeurd wordt.)

Dat mag alleen als het kunstgras is afgekeurd of de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Wat is bij UDI van toepassing?

Joost

Citaat van: ðe waan op feb 14, 2013, 12:10:01
De enige die bij mij nu nog open staat: waarom hekken omgooien?

Ook daar is inmiddels een antwoord op.

Vier Feyenoordsupporters die op de hoofdtribune zaten wilden na het duel terug naar hun auto, die stond geparkeerd in de speciaal voor uitsupporters gereserveerde zone. Om daar te komen moest een van de verkeersregelaars een hek losmaken. Andere supporters probeerden daarvan gebruiken te maken door en masse door het hek weg te willen komen. 1 steward raakte gewond en liep een gebroken oogkas op.

hgrm

Dat is natuurlijk heel vervelend, vooral voor de steward in kwestie. Maar toch heb ik steeds het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt.

Laatst stond er een artikel in de krant over verkeersregelaars. Het is stuitend als je leest hoe deze mensen worden bejegend door een groep asocialen die denkt dat de wereld van hen is. En dan gaat het niet (alleen) om voetbalpubliek, maar om bezoekers van allerlei evenementen. Zelfs bij de IKEA zijn er verkeersregelaars omver gereden met soms ernstige gevolgen.

Gelukkig wordt er doorgaans adequaat gereageerd door de politie en wordt de dader aangehouden en in staat van beschuldiging gesteld.

Waarom dat niet kan bij het voetbal is me een raadsel. Waarom zijn het altijd "de voetbalfans" die de schuld krijgen in plaats van de individuen die het doen. Misschien heeft het er mee te maken dat er krachten in de samenleving zijn die willen ontkennen dat er in de maatschappij een gezagsprobleem bestaat. En wat is dan makkelijker om voetbalfans af te schilderen al collectief barbaarse lieden die buiten de maatschappij staan als er eens wat voorvalt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris


spons

Citaat van: AthleticHolanda op feb 14, 2013, 18:20:38
Dat snap ik wel, jullie worden daar bij wijze van spreke als vorsten behandeld, enig idee waar dat vandaan komt?

Volgens mij zit aan de uitvak-kant de hele korte zijde ook altijd voor 80% vol met Feyenoorders.

Nee heb geen idee waar dat vandaan komt heb inderdaad wel het idee dat ze bij NEC altijd wel sympathie voor Feyenoord hebben en andersom ook omdat we bij Feyenoord altijd veel meer hebben met zogenaamde "volksclubs" als NEC en een hekel hebben aan gemaakte clubs als bijvoorbeeld Vitesse.

80% is misschien wat overdreven maar met 60% kom je denk ik aardig in de buurt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: hgrm op feb 14, 2013, 22:57:40
Dat is natuurlijk heel vervelend, vooral voor de steward in kwestie. Maar toch heb ik steeds het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt.

Laatst stond er een artikel in de krant over verkeersregelaars. Het is stuitend als je leest hoe deze mensen worden bejegend door een groep asocialen die denkt dat de wereld van hen is. En dan gaat het niet (alleen) om voetbalpubliek, maar om bezoekers van allerlei evenementen. Zelfs bij de IKEA zijn er verkeersregelaars omver gereden met soms ernstige gevolgen.

Gelukkig wordt er doorgaans adequaat gereageerd door de politie en wordt de dader aangehouden en in staat van beschuldiging gesteld.

Waarom dat niet kan bij het voetbal is me een raadsel. Waarom zijn het altijd "de voetbalfans" die de schuld krijgen in plaats van de individuen die het doen. Misschien heeft het er mee te maken dat er krachten in de samenleving zijn die willen ontkennen dat er in de maatschappij een gezagsprobleem bestaat. En wat is dan makkelijker om voetbalfans af te schilderen al collectief barbaarse lieden die buiten de maatschappij staan als er eens wat voorvalt.

Ik denk dat je als voetbalsupporter de meest gediscrimineerde bevolkingsgroep bent in de nederlandse samenleving compleet met vrijheidsbeperkende maatregelen die nergens anders geaccepteerd zouden worden.

Als je in alle piblicaties van de laatste jaren in de diverse media het woord "voetbalsupporter" zou vervangen door "allochtoon" zou het processen regenen vanwege discriminatie en er kamervragen gesteld worden. Nu komt het de heren politici erg goed uit om hun eigen falen te verbloemen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen