Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Berend11

Eind november wil ik met 3 vrienden naar Juventus - AC Milan, hoe groot is de kans op kaarten denken jullie?

Jehoentelaar

Citaat van: Defender op sep 06, 2015, 18:02:33
- Best taxi of trein van luchthaven naar stad ?

Treinen kosten in Italië niet veel. Even kijken op de website van Trenitalia of je goedkoop online treinkaartjes kan scoren en anders ter plekke uit de automaat halen (kan in het Engels).
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Voetbalhopper

#242
Citaat van: Berend11 op sep 07, 2015, 19:16:50
Eind november wil ik met 3 vrienden naar Juventus - AC Milan, hoe groot is de kans op kaarten denken jullie?

Ben je member van juve 100%

Ben je geen member er direct om 10.00 bij zijn en dan heb je een kleine kans op dure kaarten.

Ik kan je helaas niet helpen via mijn membership omdat alles naamsgebonden is.

spons

Citaat van: Jehoentelaar op sep 07, 2015, 19:19:59
Treinen kosten in Italië niet veel. Even kijken op de website van Trenitalia of je goedkoop online treinkaartjes kan scoren en anders ter plekke uit de automaat halen (kan in het Engels).

Bus vanaf het vliegveld is ook prima te doen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Defender

Ok, kunnen we dus ter plaatse bekijken wat mogelijk is :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Berend11

Citaat van: Voetbalhopper op sep 07, 2015, 19:50:15
Ben je member van juve 100%

Ben je geen member er direct om 10.00 bij zijn en dan heb je een kleine kans op dure kaarten.

Ik kan je helaas niet helpen via mijn membership omdat alles naamsgebonden is.

Helaas, kan ik nog member worden voor die tijd? Of heeft dat geen zin meer?

Voetbalhopper

Citaat van: Berend11 op sep 08, 2015, 12:14:17
Helaas, kan ik nog member worden voor die tijd? Of heeft dat geen zin meer?

Ik raad het niet aan voor eenmalig gebruik, toen ik het aanvroeg moest ik ruim 3 maanden wachten tot het allemaal geregeld was.
Daarbij als je die 60€ bij je kaartje legt lukt het je op de zwarte markt ook.

De curva`s zitten altijd vol. Dus je zal op de lange zijdes moeten gaan zitten en dan betaal je al snel 100€ plus 60€ membership.

Berend11

Citaat van: Voetbalhopper op sep 08, 2015, 19:49:34
Ik raad het niet aan voor eenmalig gebruik, toen ik het aanvroeg moest ik ruim 3 maanden wachten tot het allemaal geregeld was.
Daarbij als je die 60€ bij je kaartje legt lukt het je op de zwarte markt ook.

De curva`s zitten altijd vol. Dus je zal op de lange zijdes moeten gaan zitten en dan betaal je al snel 100€ plus 60€ membership.

Bedankt voor je snelle antwoord, een wedstrijd tegen Atalanta Bergamo oid dan?

spons

Citaat van: Voetbalhopper op sep 08, 2015, 19:49:34
Ik raad het niet aan voor eenmalig gebruik, toen ik het aanvroeg moest ik ruim 3 maanden wachten tot het allemaal geregeld was.
Daarbij als je die 60€ bij je kaartje legt lukt het je op de zwarte markt ook.

De curva`s zitten altijd vol. Dus je zal op de lange zijdes moeten gaan zitten en dan betaal je al snel 100€ plus 60€ membership.

Probleem met de zwarte markt in Italië is dat ze erg streng op naam controleren en dat er bovendien vaak valse kaarten worden aangeboden dus wees voorzichtig
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Voetbalhopper

Citaat van: Berend11 op sep 08, 2015, 21:18:50
Bedankt voor je snelle antwoord, een wedstrijd tegen Atalanta Bergamo oid dan?

Dat geen enkel probleem. Milan,Inter,Roma,Napoli en Torino zijn moeilijk.

Defender

Onze Romeinse derby krijgt vorm :
zaterdagochtend vliegen we van Brussel naar Rome
zaterdag 'vrije dag'

We gaan slapen op een camping ! niet een tent, wel in een bungalow ;-)

zondag matchdag (tickets kopen we via een internetwebsite)
Hopelijk echte tickets vast te krijgen precies..

Nu is onze vraag , de goedkoopste zijn bij die curva's
maar is dat als buitenlander/belg verantwoord te doen of beter een duurder kaartje en een beetje verder weg van de tifosi ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

hgrm

Afgezien van of het verantwoord is (lijkt me niet zo'n probleem als je niet in de verkeerde kleur rondloopt), zou je ook kunnen nadenken over hoe je de wedstrijd wilt beleven.

Zelf zou ik kiezen voor een plaats op de lange zijde; dan zie je waarschijnlijk meer van de wedstrijd en heb je ook mooi zich op beide curva's. Zelf vind ik het leuker om de curva's goed te kunnen zien dan om er tussen te staan en daardoor het 'grote plaatje' te missen. Welke beleving je mooier vindt, is je eigen voorkeur maar het kan geen kwaad om er even over na te denken.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

En hoe zou je het zelf vinden als er een stel toeristen tussen de fanatieke aanhang van je eigen club komt rondhangen.

hgrm

Citaat van: Joost op sep 10, 2015, 09:35:42
En hoe zou je het zelf vinden als er een stel toeristen tussen de fanatieke aanhang van je eigen club komt rondhangen.

Je koopt een kaartje en daarmee heb je even veel recht om de wedstrijd te bezoeken als ieder ander, zolang je niet (al selfiestikkend of vaandelzwaaiend anderen tot last bent). Ik snap niet waar de "fanatieke aanhang" het monopolie op de curva's vandaan zou moeten halen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: Joost op sep 10, 2015, 09:35:42
En hoe zou je het zelf vinden als er een stel toeristen tussen de fanatieke aanhang van je eigen club komt rondhangen.

Bedankt voor de belangstelling in mijn mooie club!