Hoofdmenu

Amsterdam

Gestart door 3434, apr 27, 2015, 11:58:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3434

Voor 1 keer geen voetbal- of ticketvraag. Over 2 weken ga ik een weekendje naar Amsterdam, behalve de standaard dingen in Amsterdam, wat is nog zeker een must see / must do ?

Rondvaart, Anne Frank, Madame Tussaud werd al voor mij beslist.. Nu nog wat dingen vinden die me interesseren haha :) Neen serieus, doe het niet met tegenzin maar er moet meer zijn dan die museumbezoeken etc.

Leidseplein, Rembrandt plein, Museumplein welk is aan te raden (cafe's, resto's?)

Alvast bedankt!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Freekos79

Leidseplein is altijd gezellig, maar wel stervens duur. De Jordaan is ook leuk, smalle straatjes en winkeltjes, cafes bij Westerkerk en Anne Frank huis. Als je even iets buiten de toeristenhorde loopt, vindt je veel leuke restaurantjes en cafes.
Volgende wedstrijd: ?

Freekos79

En de wallen natuurlijk! ;-)
Volgende wedstrijd: ?

spons

De laatste trein naar Rotterdam
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Ik ben geen fan van de hoofdstad, veel te druk en massa's toeristen en het is de Randstad. Ik kom er dan ook vrijwel nooit maar laat je vooral verrassen. Wandel er doorheen, bekijk de Dam en proef een beetje de sfeer. Er zijn genoeg eettentjes te vinden en je zult je er met vrienden echt wel vermaken.

Jef400

Ik vind vooral het gedeelte tussen de Dam en de Wallen het gezelligste. De Warmoesstraat is naar mijn mening de gezelligste van de stad. Wat ik zou vermijden is het Rembrandtplein. De gezelligheid is daar weg helaas.

Sebastiaan_W

Comedy Café op het Max Euwe plein. Wel van tevoren reserveren en je kan er ook dineren. Prima avond vermaak.

Voor het Anne Frank huis raad ik je aan om nu al kaarten te kopen, als dat nog kan. Andere optie is het verzetsmuseum, vlakbij Artis.

Proeflokaal de drie fleschjes en Brouwerij 't IJ zijn ook aanraders. Eerste zit in het centrum, vlakbij de Dam.

De negen straatjes in de Jordaan zijn ook de moeite waard.


jona93

De wallen dikke aanrader!
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Citaat van: jona93 op apr 27, 2015, 21:04:38
De wallen dikke aanrader!

Ze hebben in Belgie toch ook wel rosse buurten?

Cyclebob

Citaat van: Joost op apr 27, 2015, 21:41:50
Ze hebben in Belgie toch ook wel rosse buurten?
De hele provinciale weg van Deinze naar Gent bijvoorbeeld
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

GH-Experiences

Citaat van: 3434 op apr 27, 2015, 11:58:17
Voor 1 keer geen voetbal- of ticketvraag. Over 2 weken ga ik een weekendje naar Amsterdam, behalve de standaard dingen in Amsterdam, wat is nog zeker een must see / must do ?

Rondvaart, Anne Frank, Madame Tussaud werd al voor mij beslist.. Nu nog wat dingen vinden die me interesseren haha :) Neen serieus, doe het niet met tegenzin maar er moet meer zijn dan die museumbezoeken etc.

Leidseplein, Rembrandt plein, Museumplein welk is aan te raden (cafe's, resto's?)

Alvast bedankt!

Cafe Old Sailor op de wallen is erg leuk en heel wat anders maar wel een aanrader is de Amsterdam Dungeon.

Bier und Bratwurst

De Pijp en de Jordaan.
Het ene stadion is het andere niet!

3434

Merci allemaal voor de massale en snelle antwoorden! Ik ga niet met een groep vrienden dus misschien de Wallen maar skippen, geen idee of vrouwen dat kunnen appreciëren :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

smitswessel

Citaat van: 3434 op apr 28, 2015, 12:57:43
Merci allemaal voor de massale en snelle antwoorden! Ik ga niet met een groep vrienden dus misschien de Wallen maar skippen, geen idee of vrouwen dat kunnen appreciëren :)

Jawel, jawel. Mijn vriendin vindt dat altijd wel lachen, net als ik overigens. Gewoon verbazingwekkend en geinig om daar eens rond te lopen. Vreemde wereld. Moet overigens wel zeggen dat het steeds minder wordt de laatste jaren. Het "gebiedje" wordt (naar mijn mening) steeds kleiner.

Saltacampos

In Gent is er naast de weg van Deinze naar Gent ook in het centrum een rosse buurt, in de buurt van wat men in het Gents niet "het" maar "de" Zuid noemt (naar de vroegere Zuidstatie). Officieel heet het plein Woodrow Wilsonplein. Ik lees hier dat het lachen is om zoiets te bezoeken, ik vind het zelf eerder nogal zielig, zowel voor de dames die dat werk moeten doen als voor de mannen die daar rondhangen. Enfin, er zal wel nood aan zijn zeker ?
Over land and sea