Hoofdmenu

FC Twente

Gestart door hgrm, mei 18, 2016, 15:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbie

Over drie jaar zegt elk bestuurslid en elke fan van FC Twente dat `terugzetting` naar de Eerste Divisie het beste is wat er kon gebeuren voor FC Twente sinds de crisis. Ik hoop alleen dat de huidige bestuurders het wederom niet verpesten en dat ze het geduld kunnen opbrengen om op de lange termijn te denken en niet kortzichtig zijn. Helaas ziet het er momenteel niet zo uit.

FCT1980

Citaat van: Joost op mei 23, 2016, 15:18:04
Je pleit dus eigenlijk voor een herstart in de 2e Divisie?

Dat had men dan in december moeten besluiten. Dan had ik er ook nog vrede mee gehad ook. Maar je houdt nu alles en iedereen een bot voor en wanneer alle voorwaarden zijn ingevuld gooi je het weg en krijg je er een bak water voor terug. Dat jullie het allemaal anders zien is me trouwens ook om het even. Bier und Bratwurst en ik leven Twente en dan kijk je er misschien niet objectief naar. Dit is echter wel mijn gevoeld en idee over het voorstel van de KNVB.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Semper Fidelis

Citaat van: Koning Kriel op mei 23, 2016, 13:57:06
Wat ik daarnaast opvallend vind is dat fc Twente nu aangeeft dat ze een degradatie financieel niet overleven en dat ze daarom niet zouden mogen degraderen. Wat mij betreft is dat de grootste non reden ooit. Allereerst heeft fc Twente in de winterstop nog aangegeven dat ze degradatie financieel zouden overleven en ten tweede zou iedere club een degradatie financieel moeten overleven omdat het altijd kan gebeuren (met uitzondering van PSV en Ajax op dit moment).

Een sportieve degradatie naar de Jupiler League zou FC Twente sowieso 2 seizoenen kunnen volhouden, echter krijgt FC Twente bij deze straf een nieuwe licentie. Door de nieuwe licentie zou Twente opgebouwde punten op de TV-geldverdeelsleutel verliezen en dus als achterste in de rij staan bij de TV-ruif.

Joost

Citaat van: FCT1980 op mei 23, 2016, 19:28:53
Dat had men dan in december moeten besluiten. Dan had ik er ook nog vrede mee gehad ook. Maar je houdt nu alles en iedereen een bot voor en wanneer alle voorwaarden zijn ingevuld gooi je het weg en krijg je er een bak water voor terug. Dat jullie het allemaal anders zien is me trouwens ook om het even. Bier und Bratwurst en ik leven Twente en dan kijk je er misschien niet objectief naar. Dit is echter wel mijn gevoeld en idee over het voorstel van de KNVB.
In de motivatie van de LC staat duidelijk dat in december niet alle details omtrent Doyen duidelijk waren.

Op dat moment definitief intrekken was dus geen optie

HRM1880

Dit wens je geen enkele supporter toe. Heel veel sterkte dan ook aan de Twente-boys op dit forum.
Vind het trouwens overdreven van de KNVB. Kan je het in het hedendaagse voetbal nog wel redden zonder trucjes op de rand van het legale?

Bier und Bratwurst

Citaat van: HRM1880 op mei 23, 2016, 23:14:00
Dit wens je geen enkele supporter toe. Heel veel sterkte dan ook aan de Twente-boys op dit forum.
Vind het trouwens overdreven van de KNVB. Kan je het in het hedendaagse voetbal nog wel redden zonder trucjes op de rand van het legale?

Bedankt!! Toffe reactie!!
Het ene stadion is het andere niet!

Nort

Citaat van: HRM1880 op mei 23, 2016, 23:14:00
Dit wens je geen enkele supporter toe. Heel veel sterkte dan ook aan de Twente-boys op dit forum.
Vind het trouwens overdreven van de KNVB. Kan je het in het hedendaagse voetbal nog wel redden zonder trucjes op de rand van het legale?

FC Twente is daar dik en dik overheen gegaan, laten we daar duidelijk over zijn.

Twee citaten van de licentiecommissie:

"Zo zijn opdrachten van (individuele leden van) het bestuur uitgevoerd om schijncontracten op te stellen en aan te gaan, om de
licentiecommissie onvolledig en onjuist te informeren en om bestanden van een computer te wissen''


"Het licentiesysteem is door FC Twente herhaaldelijk, bewust en systematisch met voeten getreden en de licentiecommissie is herhaaldelijk opzettelijk en doelbewust misleid. Die handelwijze ondermijnt het functioneren van het licentiesysteem, draagt bij aan oneerlijke concurrentie tussen betaaldvoetbalclubs, leidt tot inkomsten voor FC Twente die niet genoten zouden zijn als de gang van zaken eerlijk was geweest (bijv. televisiegelden), leidt tot transfers, mogelijk ten nadele van andere betaaldvoetbalclubs, die bij een integere handelwijze geen doorgang zouden hebben gevonden"

FCT1980

Citaat van: HRM1880 op mei 23, 2016, 23:14:00
Dit wens je geen enkele supporter toe. Heel veel sterkte dan ook aan de Twente-boys op dit forum.
Vind het trouwens overdreven van de KNVB. Kan je het in het hedendaagse voetbal nog wel redden zonder trucjes op de rand van het legale?

Thnx.  Idd een toffe reactie!!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

De publiekswissel

Citaat van: HRM1880 op mei 23, 2016, 23:14:00
Dit wens je geen enkele supporter toe. Heel veel sterkte dan ook aan de Twente-boys op dit forum.
Vind het trouwens overdreven van de KNVB. Kan je het in het hedendaagse voetbal nog wel redden zonder trucjes op de rand van het legale?

Dat is dus precies het probleem van het hedendaagse voetbal. Zonder schulden en trucjes kom je niet aan de top, kijk maar naar de huidige Champions League finale. Volgens mij staat daar ongeveer voor in totaal 1000 miljoen euro aan schulden op het veld. Dat clubs daarin mee gaan is dus niet gek.

Het is jammer voor de Twente fans, maar verder meng me niet in deze discussie omdat ik me niet verdiept heb in de materie en de afspraken.

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

hgrm

Dat is inderdaad een probleem. Met diverse maatregelen van de bonden wordt er wel aan gewerkt dat probleem op te lossen, al werkt men er in bv. Nederland en Duitsland veel serieuzer aan dan in een aantal andere landen. Dat is het grootste concurrentienadeel dat bijvoorbeeld Duitsland t.o.v. Spanje of Nederland t.o.v. Portugal heeft.

Ten opzichte van de situatie van de jaren 70/80 is er in Nederland al een hoop ten goede veranderd. Toen waren cowboys à la Munsterman wijd verbreid. Ik noem een Dé Stoop bij FC Amsterdam, Van Dijk/Den Braven bij SVV/Dordrecht'90, Karel Aalbers bij Vitesse en recenter nog vd Herik bij Feyenoord.

Het zijn natuurlijk allemaal verschillende situaties maar waar het om gaat is dat er door eenlingen ongecontroleerd beleid is gevoerd dat er op de één of andere manier toe heeft geleid dat er clubs bijna (en in het geval van FC Amsterdam helemaal) aan onderdoor zijn gegaan.

Het lastige is dat voetbalclubs zijn gericht op korte termijn-succes. Daarmee maak je je als bestuurder populair, niet met lange termijn stabiliteit. Daarom mag een licentiecommissie van mij een stuk meer eisen van clubs wat betreft transparante organisatiestructuur, onafhankelijke controlegremia, financiële transparantie enz. Dat had een drama zoals nu bij Twente kunnen voorkomen.

Dat laat natuurlijk wel onverlet dat uiteindelijk FC Twente verantwoordelijk is voor het gevoerde beleid en nu ook die verantwoordelijkheid manmoedig moet dragen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeje

Ze kregen dus extra mediageld aangeboden EN een grotere kans om direct weer terug te promoveren naar de eredivisie en wezen dit af.

Als je het tv geld van een eredivisieclub behoud dan is het toch makkelijk om je hoofd boven water te houden en zelfs voor die promotieplek te gaan strijden.

Dan waren ze binnen 2-3 jaar weer terug in de eredivisie (bij goed beleid) en hadden ze helemaal schoon schip kunnen maken.

Ik had eerst begrip dat ze naar de rechter gingen maar dit aanbod van de eredivisieclubs vind ik toch wel behoorlijk fair.

Han

#86
Ik ben in de veronderstelling dat FC Twente de gang naar de burgerrechter maakt omdat de club het intrekken van haar licentie wraakt. FC Twente beroept zich op het standpunt volgens afspraak te hebben voldaan aan alle aan haar gestelde eisen, gedateerd december 2015.


Niet meer en niet minder.

Ik ben niet oordeelkundig en word graag ingehaald door een constatering die is gestoeld op feitelijkheid, ontdaan van irrationele en emotionele franje.

De inmenging van de eredivisieclubs met hun sigarendoos roept beelden op van een ongewenste intimiteit en een judaskus.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op mei 24, 2016, 23:15:43
Ik ben in de veronderstelling dat FC Twente de gang naar de burgerrechter maakt omdat de club het intrekken van haar licentie wraakt. FC Twente beroept zich op het standpunt volgens afspraak te hebben voldaan aan alle aan haar gestelde eisen, gedateerd december 2015.


Niet meer en niet minder.

Ik ben niet oordeelkundig en word graag ingehaald door een constatering die is gestoeld op feitelijkheid, ontdaan van irrationele en emotionele franje.

De inmenging van de eredivisieclubs met hun sigarendoos roept beelden op van een ongewenste intimiteit en een judaskus.

Waar het in feite op neerkomt is als volgt.

Na al diverse straffen te hebben gehad volgde in december de openbaring van het dubbele contract met een investeringsmaatschappij. Die misleiding kwam aan het licht net voor de licentiecommissie een oordeel moest vellen over FC Twente. Op dat moment waren de details nog niet helder en besloot de commissie de licentie alleen voorwaardelijk in te trekken. Twente kon die licentie behouden wanneer ze volledig zouden meewerken aan onderzoek van een externe expert én zijn bevindingen zou implementeren. Twente heeft zich daar aan gehouden en die sanctie is dus vervallen.

Na december zijn er nog nieuwe zaken aan het licht gekomen waarin Twente de boel besodemietert heeft. De licentiecommissie heeft op basis van die nieuwe feiten een nieuwe straf opgelegd en de licentie ingetrokken.

Het hele gesteggel gaat er nu over dat Twente zegt dat de zaken die na 15 december boven water zijn gekomen in het totaalplaatje horen en onderdeel zijn van de ontdekking uit december en daarom geen nieuwe sanctie verdienen. De licentiecommissie oordeelt dat het nieuwe feiten zijn en dus apart beoordeelt moeten worden.

De creatieve oplossing met een nieuwe licentie en starten in de JL staat eigenlijk helemaal los van het verhaal.

Han

Citaat van: Joost op mei 25, 2016, 09:35:59
Waar het in feite op neerkomt is als volgt.

Na december zijn er nog nieuwe zaken aan het licht gekomen waarin Twente de boel besodemietert heeft. De licentiecommissie heeft op basis van die nieuwe feiten een nieuwe straf opgelegd en de licentie ingetrokken.


De feitelijkheid van die geïtaliseerde constateringen/beweringen is kennelijk ter toetsing voorgelegd aan (ge)rechtelijke instanties.

Ik ben benieuwd naar het oordeel en de motivatie.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Ik ook. Maar ik ben dan vooral benieuwd OF er een uitspraak komt.

Ik denk namelijk niet dat de rechter zich hier over wil/kan/mag buigen:

1) er is nog geen beslissing van de licentiecommissie, alleen een voorlopige beslissing. Pas als de spelersraad is gehoord en er al dan niet iets met het advies is gedaan, ligt er een beslissing. Ik verwacht niet dat er rechter een uitspraak gaat doen over een voorlopig besluit.

2) binnen de KNVB zijn nog niet alle beroepsmogelijkheden benut. Ik verwacht dat de rechter zal oordelen dat pas als het hele traject binnen de KNVB is bewandeld, de gang naar de rechter aan de orde is.

Ik verwacht dus een niet-ontvankelijk verklaring en een hele lange soap in de zomer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen