Groundhopping in Brussel

Gestart door hgrm, apr 17, 2008, 21:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stadiongebod

Dank je, Breda. Jammer dat ze zo voortvarend te werk zijn gegaan. Toch nog maar een bezoek brengen voor het helemaal onherkenbaar is geworden.

betonrot

Dat stadion was machtig mooi. Toen Niels en ik daar nog zijn gaan kijken waren er van die arbeiders die in zo'n keet zaten te niksen. Blijkbaar hebben ze op hun kop gekregen als dat stadion inmiddels voor 3/4de is afgebroken. Ik vond het bijzonder jammer dat die keet aan de korte zijde was opgetrokken.

Han

Han, staat de Mechelse Poort van Lyra (nog) overeind zoals afgebeeld in deze thread?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Stade Joseph Mariën, aka Dudenpark, zoals ik haar aantrof begin negentiger jaren. Met excuses voor de ontsierende watermerken:













Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Ik zie de vraag nu pas.
Helaas niet. Er wordt door Lyra niet meer gespeeld; sinds begin vorig seizoen speelt men in een nieuw "stadion" en op het Net zijn foto's van de sloop van het oude onderkomen te vinden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: hgrm op apr 17, 2008, 21:48:25

Er zijn plannen om het stadion op te knappen. Dat zal er in de praktijk wel op neerkomen dat de tribunes gesloopt worden. Van mij mogen ze het spookstadion zo laten staan, totdat de elementen in eendrachtige samenwerking met de zwaartekracht het lot van het Stade du Crossing bezegelen.

A mild case of clairvoyance:

2012

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

De voormalige zittribune achter de goal staat nog, althans het geraamte ervan; het is nu een staantribune met bovenin twee kantines. De hoofdtribune is vervangen door een nieuw bouwsel, ertegenover zijn enkele staantreden en achter de andere goal is helemaal niks meer.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Shepherd

Citaat van: hgrm op jan 10, 2016, 23:44:14
De voormalige zittribune achter de goal staat nog, althans het geraamte ervan; het is nu een staantribune met bovenin twee kantines. De hoofdtribune is vervangen door een nieuw bouwsel, ertegenover zijn enkele staantreden en achter de andere goal is helemaal niks meer.....
'Bouwsel' is inderdaad een mooi woord voor deze lelijke tribune.
Jammer dat het stadion te ver heen was om er nog wat van te maken.