Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: wekke op dec 04, 2013, 17:13:06
Ik deel geen straffen uit. Ik zorg enkel voor de bewaring van gedetineerden ;-) Mensen denken soms niet na over wat ze wel of niet op het internet gooien. Ik raad hem aan er mee op te letten.
Desalniettemin...

Terranova

Citaat van: jona93 op dec 04, 2013, 11:59:41
op de terug weg naar huis nog een tussenstop gemaakt in eindhoven waar we juist te laat kwamen voor een plaatselijke coffeeshop binnen te gaan.

Leuk verslag, al vond ik bovenstaande zin een beetje kinderachtig. Je krijgt echt niet meer respect hier hoor omdat je een coffeeshop hebt bezocht, lol.

wekke

Citaat van: Koning Kriel op dec 04, 2013, 09:56:03
Dan zal ik het fout gezien hebben, waar kan je samenvattingen bekijken?

Zoek eens op vtm/stadion. Ik vermoed dat je die daar wel kan herbekijken.

jona93

Citaat van: wekke op dec 04, 2013, 17:13:06
Ik deel geen straffen uit. Ik zorg enkel voor de bewaring van gedetineerden ;-) Mensen denken soms niet na over wat ze wel of niet op het internet gooien. Ik raad hem aan er mee op te letten.

ok zijn daar gevolgen voor ofzo
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

FC_Emmen

Citaat van: jona93 op dec 05, 2013, 18:23:45
ok zijn daar gevolgen voor ofzo
Als je niet verwacht ooit nog te worden gegoogeld door een potentiële werkgever of stageplek of iets in die zin niet.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

voetbalfan

Citaat van: wekke op dec 05, 2013, 17:59:30
Zoek eens op vtm/stadion. Ik vermoed dat je die daar wel kan herbekijken.

Ik vermoed dat je mijn reactie hier boven hebt gemist!

3434

Wat is er met La Louvière aan de hand?

Denk in totaal een 250fans, niet normaal. Vorig seizoen nog 1000+, het jaar ervoor nog 2000+ (in de eindronde zag ik ze voor 8000). Beide ploegen waren slecht maar zij waren efficient, elk schot op doel was een goal. Tussen minuut 30 en 50 werd het 1-2-3-4 en 5  -  0. De overige 70 minuten was er niets te zien.

Ook een minpunt: geen drank toegelaten in de tribune. De plek waar je mocht drinken (ook frisdrank) was achter een muur waar je niets zag. Eetkraam was er ook niet (verplaatsing van 160km). De 70tal Patro fans en ikzelf zijn blij terug thuis te zijn :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Saltacampos

#1912
Voor het eerst in meer dan een maand (door allerlei niet dramatische redenen) nog eens een nieuw stadion kunnen bezoeken. Het werd het Herman Vanderpoortenstadion (of het Lisp) van Lierse, Gent speelde er gisterenavond en het was niet te koud, dus hop naar daar met de trein (de voor mij perfecte groundhop). Van Gent naar Antwerpen ging het vlot, ook al had ik wel een trein vroeger genomen dan wat de website van de NMBS suggereerde, want 5 minuten om over te stappen in Berchem, dat leek mij te link. In Berchem kwam de trein naar Neerpelt die in Lier stopt op tijd aan, maar bleef dan 35 minuten stil staan wegens een technisch defect (dat achteraf gezien een afwezige treinbegeleider bleek te zijn). Ik kwam toch nog om 19u10 in Lier aan, in het donker was het even zoeken naar de juiste weg, maar de locals waren vriendelijk en legden uit dat je via de voetgangerstunnels van het station en een eindje stappen langs het spoor, de Lispersteenweg kon bereiken. Dat bleek te kloppen, al begon ik na tien minuten stappen en geen mens op straat te zien, toch te vrezen dat ik in de verkeerde richting aan het gaan was. Bij het bereiken van de straat waar het stadion is, zag ik tot mijn opluchting dan toch een aantal mensen in Liersekleuren getooid uit een auto stappen. Ietsje verder doemde dan ook de stadionverlichting op. Vlot de clubshop kunnen bezoeken voor de obligatoire pin en een kaartje kunnen kopen en dan het stadion binnen.

Blijkbaar had ik een kaartje voor de oudste tribune -die boven de staanplaatsen, in Lier "den Berg" genoemd- met tot mijn verrassing houten banken met een nummertje opgeschroefd en nog van die heerlijk foute steunpalen onder het dak die je het zicht belemmeren, zoals je het in Engeland soms ook nog ziet. Ik had niet verwacht dat dit stadion nog zo'n ouderwets gedeelte had, achter de tribune liggen van die opritsteentjes waar je net niet tot je enkels in zakt en waar je je moet doorwaden richting tribune. Aan de achterkant van de tribune nog zo'n oude metalen pisbak zoals je het vroeger in het Ottenstadion in Gent ook achter het doel nog had. Er bleek op de tribune waar ik zat ook nog een 40-tal groundhoppende Feyenoordsupporters aanwezig.

De wedstrijd zelf was niet goed, Lierse was heel zwak en Gent matig, met een flodderdoelpunt kwam Gent 0-1 voor en daarna lieten ze het initiatief aan Lierse, maar die konden nauwelijks een kans afdwingen. Gezien de Gentse counter ook niets voorstelde was het een slechte eerste helft. In de tweede helft kon Gent met de enige mooie actie van de wedstrijd (een mooie hakbal-deviatie van Pedersen) op 0-2 komen en even later op 0-3 via strafschop. De ingevallen Pedersen viel dan geblesseerd uit en Gent moest met tien verder, Lierse redde de eer, maar viel onmiddellijk daarna ook met tien na een te drieste tackle. Voor de neutrale toeschouwer waarschijnlijk een gruwelwedstrijd, maar die leuke tribune maakte veel goed.

Hierna nog wat foto's:






Over land and sea

wekke

Zeer veel Lierse supporters zijn van de randgemeenten en de parkeergelegenheden zijn dramatisch waardoor veel mensen zich oa. aan de Nete parkeren. Vandaar dat je bijna niemand tegenkomt van de richting van het station.

Ik hoop in ieder geval dat Den Berg nooit verdwijnt. Het blijft een heerlijke tribune.

FC_Emmen

Zojuist de topper in de eerste klasse tussen SVBO en Achilles 1894, de nummer 2 en nummer 1 in een rechtstreeks duel om de eerste plaats. SVBO won met 4-2, veel publiek trok deze topper niet echt.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

3434

Omdat (ook slechte)foto's meer zeggen dan woorden. Tivoli - La Louvière


Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Cyclebob

Laten de Green Boys en de Wolf Side bij La Lou het inmiddels ook al afweten? Ze hebben het al voor hun kiezen gehad: RAAL failliet, eerst fusie met Couillet en daarna met US Centre.
Was toch fanatiek publiek
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

3434

Citaat van: Cyclebob op dec 08, 2013, 17:11:55
Laten de Green Boys en de Wolf Side bij La Lou het inmiddels ook al afweten? Ze hebben het al voor hun kiezen gehad: RAAL failliet, eerst fusie met Couillet en daarna met US Centre.
Was toch fanatiek publiek

Zij steunen de club nog. Op de eerste foto zie je hen in het midden staan, man of 60 (de 2 groepen samen). Voor de rest was het akelig leeg én stil tot de doelpuntenkermis begon vanaf minuut 30.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

FCT1980

Citaat van: Schip80 op dec 08, 2013, 15:30:02
Ook ik was gisteren afgereisd naar Lier voor een last minute groundhop-affiche K Lierse SK - KAA Gent.
De eerste helft zat ik boven in Tribune 2 en de tweede helft bekeek ik de wedstrijd vanaf Tribune 1, mede met dank aan de oplettende stewards.

De foto's: http://www.flickr.com/photos/schip80/sets/72157638472880005/

Geweldige foto's hoor.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op dec 08, 2013, 20:59:19
Geweldige foto's hoor.
Vooral erg scherp. Welke camera gebruik je?