Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Dit weekend twee derbies in de krochten van het amateurvoetbal bezocht.

Op zaterdag stond Marken - Monnickendam in 2A (West1) op het programma. Met de typische groene houten huisjes op de achtergrond liet de ploeg van het vaste land de eilanders kansloos. Vooral de 0-3 was van een bijzondere schoonheid. Het voetbal was niet hoogstaand, maar wel amusant. De scheidsrechter -die twee rode kaarten uitdeelde- was zo'n beetje de beste man van het veld.

Zondagmiddag stond het degradatieduel tussen vv Nederhorst (uit Nederhorst den Berg) en 't Gooi (uit Hilversum) op het programma. Beide ploegen staan onderaan de ranglijst van 4G (West1). Nederhorst heeft sinds kort de beschikking over een gloednieuw complex met fraaie kantine-annex-tribune. Door een wat gelukkig binnenwaaiende voorzet kwam Nederhorst in de eerste helft op voorsprong. Halverwege de tweede helft sloeg de vlam even in de pan toen een speler van 't Gooi rood kreeg en vervolgens compleet door het lint ging. Na een afkoelingsperiode van 5 minuten werd er weer verder gespeeld. Beide ploegen scoorden elk nog één keer zodat de punten op Meerzicht bleven en 't Gooi de rode lantaarn overnam.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Schip80 op dec 09, 2013, 08:25:15
Ik hoop dat dit positief is ;)
Ik gebruik een redelijk gedateerde spiegelreflex: Canon EOS350D, maar hij voldoet voor mij nog prima. Mooi toestel om mijn kennis voor fotografie uit te breiden. Sinds kort weer eens opgepakt.

Haha ja dat was heel positief bedoelt.

Ik had eigenlijk gehoopt dat het een compactcamera was geweest want dan zou ik heel geinteresseerd zijn. Ik heb vorig jaar een Lumix TZ5 omgewisseld voor een TZ15, dat mocht wel na 4 jaar vond ik. Maar ik ben niet supertevreden met de kwaliteit van foto's bij avondwedstrijden.

cafebac

Alweer een weekje terug uit Bulgarije maar bij deze dan de foto's.

Eerste wedstrijd was in een heel leeg en steenkoud Vasil Levski Stadion bij een wedstrijd waar niemand in ons vak het warm van kreeg.





en het album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=NAGBVLJK

En enkele dagen later was het bij een graad of 3 toch een heel stuk warmer overdag bij CSKA - Lokomotiv. Het Stadion Bulgarska Armija was nog een stukje leger en een heel stuk verder vervallen. Van vijandige derbysfeer was totaal geen sprake. Gelukkig wel 5 goals(allen voor CSKA) en een boeiend sneeuwballengevecht. Bij het ontwijken van een sneeuwbal gleed ik nog weg waardoor het stadion weer een stoeltje minder telde.





en het album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ER3S7OBZ

De bewegende beelden van het sneeuwgevecht:
http://www.youtube.com/watch?v=CzuRpUMsjfU
Het voetbal in Bulgarije is niet veel meer waard, maar ach dat van PSV is momenteel nog waardelozer. De oude Sovjetstadions, gunstige prijzen (wedstrijd 3,50 euro) en een zeer bruisend nachtleven maken Sofia toch wel erg de moeite waard.

Saltacampos

Toch triest, die (half)lege stadions, zeker in een land met de lange voetbaltraditie van Bulgarije. CSKA-Lokomotiv, daar zou je toch van verwachten dat er een pak volk op afkomt gezien het een derby is, vreemd...

La Louvière is voor mij wel een typisch verhaal, je mag niet te lang in de onderste regionen blijven hangen, als er dan ook nog wat fusies en dwaze naamswijzigingen bij komen, is het vaak om zeep.

Te veel voetbal op tv ? Ik moet zeggen dat ik er mijzelf toch soms ook betrap, zeker in de winter, gewoon in de namiddag gezellig thuis in de zetel naar de Premier League zitten kijken haalt het dan vaak van in de kou op zaterdagavond naar vaak slecht voetbal gaan kijken, dat je bovendien ook thuis kan bekijken als je wil. Na een paar weken mis ik het dan te veel en ga ik toch, maar volgens mij zijn er nog wel een pak mensen die dit doen. In de zomer is het toch allemaal veel leuker.
Over land and sea

AthleticHolanda

Bedankt voor het delen cafebac.

Toch wel opmerkelijk dat de wedstrijd Lokomotiv-CSKA geen fans trekt, bij Levski-CSKA zit het volgens mij altijd vrij vol.
Heb je in Bulgarije last van het cyrillisch schrift of valt dat mee, in die zin van de weg zoeken, eten bestellen etc?

cafebac

Op zich is het cyryllisch nog wel redelijk te vertalen. Eigenlijk alle tekens staan voor een letter of klank die wij ook kennen. Als je die pakweg 20 tekens kent kom je een heel eind met vertalen, aangezien vrij veel woorden wel op het 'Europees' lijken. kwestie van genoeg woorden proberen te ontcijferen, te beginnen met logo's van voetbalclubs en neonletters op gebouwen;) Slechts weinigen daar zijn het Engels machtig maar in de horeca valt het nog behoorlijk mee. Overigens is het overgrote deel in de stad voor Levski en een veel kleiner deel voor CSKA. We hebben zo'n beetje elke taxi chauffeur e.d. wel gevraagd voor welke club ze waren. Ik heb niemand gesproken die voor Lokomotiv of Slavia was. Ook alle graffiti in de stad is Levski, CSKA, Swastika of White Power...

Hugo

Citaat van: Joost op dec 09, 2013, 08:40:18
Haha ja dat was heel positief bedoelt.

Ik had eigenlijk gehoopt dat het een compactcamera was geweest want dan zou ik heel geinteresseerd zijn. Ik heb vorig jaar een Lumix TZ5 omgewisseld voor een TZ15, dat mocht wel na 4 jaar vond ik. Maar ik ben niet supertevreden met de kwaliteit van foto's bij avondwedstrijden.

Hmmm, ik ga mijzelf binnenkort trakteren op een nieuwe camera en de TZ15 leek mij een goede optie.

Saltacampos

Vanmiddag naar RRC Wetteren/Kwatrecht-KOSC Wijgmaal geweest (Vierde Klasse B).

Vlotte treinrit van een elftal minuten vanuit Gent, dan nog een goede 20 minuten wandelen tot aan het stadion, mooi weer, niet te koud, meer kan je in december niet verlangen. Leuk stadionnetje, met één hele mooie tribune en een leuke toegangspoort, maar dat wist ik, want ik had het stadion ooit al eens bezocht (zonder wedstrijd), nu kwam pas de echte groundhop. De wedstrijd was in de eerste helft vrij goed, ik vond Wijgmaal zowel fysiek als technisch beter dan de thuisploeg en ze kwamen dan ook terecht op voorsprong, even voor rust maakte Wetteren gelijk en toen kantelde de wedstrijd. De tweede helft was niet goed, vooral Wijgmaal viel volledig weg, de match verwaterde en eindigde uiteindelijk op 1-1. Ik schat zo'n 200 toeschouwers, wat zo ongeveer het typische aantal is in Bevordering op een paar uitzonderingen na, heel weinig fans van Wijgmaal en ook Wetteren werd niet echt aangemoedigd, hoewel er toch behoorlijk wat mensen met een groen-rood-blauwe sjaal rondliepen (de kleuren van na de fusie met Kwatrecht dat in het blauw-wit speelde).

Hieronder de gebruikelijke foto's:

De toegangspoort:



Zicht op de enige tribunes van het stadion, links de staanplaatsen, rechts de leuke zittribune:


Nog een foto van de kleine zittribune, het witte prefabgebouw rechts van de tribune zijn de kleedkamers voor de bezoekers en de scheidsrechters, aan de rechterkant van de tribune bevindt zich een gelijkaardig bouwsel voor de thuisploeg, die dan via de tribunes en over de reclameborden zijn weg van en naar het veld moet vinden


Achter het doel bevindt zich de houten kantine van de club. Het terrein helt van daar nogal sterk af naar het andere doel.


Ten slotte nog een sfeerfoto van tijdens de wedstrijd vanop de staantribune, aan de overkant kan je enkel aan de reclameborden staan.

Over land and sea

georgesv

was daar ook :) , met wat Duitse groundhoppers

Saltacampos

Citaat van: georgesv op dec 15, 2013, 22:03:44
was daar ook :) , met wat Duitse groundhoppers
De groundhoppers moeten dus een behoorlijk aandeel van het aanwezige publiek geweest zijn :p
Over land and sea

Sebastiaan_W

Citaat van: Schip80 op dec 17, 2013, 20:08:43
Afgelopen zondag bij de wedstrijd Heracles Almelo - AZ geweest.
De uitslag was positief voor de thuisclub, de fans waar we bij terecht kwamen waren gastvrij (op een enkeling na) en wilden ons zelfs nog meenemen naar het supportershome.
Helaas zat dat er voor ons niet in omdat we nog een hele wereldreis met de trein moesten maken naar het zuiden des lands.
De Hema-treinkaartjes bieden voor ons als Zuiderlingen bij een retourtje Almelo een goede uitkomst. Goedkoop en toch ook comfortabel groundhoppend het land door. Heerlijk.
Maar goed, Almelo heeft naast het weinig bijzondere Polman stadion natuurlijk nog wel wat anders te bieden voor de stadionautist: de oude hoofdtribune van Heracles. Deze staat nog steeds op (bijna) dezelfde plek als vroeger en is nog volledig intact. De tribune wordt nu gebruikt bij thuiswedstrijden van AVC Heracles.
In 2011 heeft deze het stempel Rijksmonument gekregen en we snapten direct waarom: wat een pareltje is dat! Deze mag nooit verloren gaan!

http://www.flickr.com/photos/schip80/sets/72157638770189455/

Qua ligging heb je het volgens mij mis. Het stadion was namelijk op de plek waar nu het trainingsveld is van avc Heracles. Als je met de rug naar de tribune stond links van je. De stadionhekken staan nog om het trainingsveld.

Volgens mij heeft Breda foto's op zijn site staan van het trainingsveld.

Terranova

Helaas vanwege ziekte verstek moeten laten gaan bij JVC Cuijck - MVV. Er zijn volgens mij wel enkele forumgebruikers geweest, toch? Iemand nog wat mee gekregen van de ongeregeldheden?

Hugo

En straks weer krokodillentranen als ze met een verplichtte combi moeten.

Terranova

Citaat van: Hugo op dec 19, 2013, 13:19:06
En straks weer krokodillentranen als ze met een verplichtte combi moeten.

MVV MOET al 90% van de uitwedstrijden met een combi.
En dan hoeven ze eens een keer niet, gebeurd dit. Beetje jammer.

hgrm

En als JVC straks thuis loot tegen AZ ofzo, dan moeten normale mensen zich weer in alle bochten gaan wringen om aan kaartjes te komen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen