Hoofdmenu

FC Utrecht

Gestart door Ici c est Paris, okt 20, 2008, 01:53:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Citaat van: Ici c est Paris op nov 27, 2008, 02:59:58
15 november 2008, SC Heerenveen - FC Utrecht

Leuk om dit te lezen, de beleving van 'de andere kant'.

In mijn filosofie werkt de 'vrij vervoer-methode' van Heerenveen goed omdat mensen zich in veel gevallen pas als varkens gaan gedragen als je ze als varkens behandelt en vervoert. Bij veel clubs wordt je, zelfs als supporter van Heerenveen, ontvangen als zijnde een crimineel, of toch tenminste iets dat in die richting komt. Ik hoop dat Heerenveen wat dat betreft deze lijn blijft volgen en zich niet het 'combi-complex' aan laat praten.

Niets zo irritant als een net of glasplaat voor je neus, klopt. Jammer dat men dat nodig acht.

Houseman

Wow, dat net voor het uitvak had ik nog niet meegekregen. Belachelijk!

Stadionhopper

#17
Citaat van: Houseman op nov 27, 2008, 09:16:34
Wow, dat net voor het uitvak had ik nog niet meegekregen. Belachelijk!

Bijna overal in Nederland zijn er netten voor het uitvak.

In het Philips Stadion is dit net verwijderd voor de UEFA Cup finale van 2006. Hierna heeft PSV besloten om het net voorgoed op t bergen, totdat Galatasaray op bezoek kwam in de Champions League. Er werden fakkels op het veld en op de eerste ring tussen de supporters gegooid. Na dit incident zijn de netten weer terug voor het uitvak. Schijnbaar is dit toch nodig.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Houseman

Als er Turken op bezoek komen wel ja, als je niet te naief bent kan je dat wel verwachten. Jammer dat ze het voor de NL competitie niet gewoon weghalen. Ik ben een groot tegenstander van die netten en mijn ervaring is juist dat het helemaal niet nodig is. Maar goed ik reis dan ook met Heerenveen mee.

Hielke

Citaat van: Dennis1981 op nov 27, 2008, 11:50:29
Bijna overal in Nederland zijn er netten voor het uitvak.

Nee hoor, op dit moment alleen bij Feyenoord, PSV, ADO Den Haag en FC Groningen (tenminste, zo is mijn ervaring). Heerenveen heeft bij mijn weten niet standaard een net voor het uitvak.

Ici c est Paris

Citaat van: Hielke op nov 27, 2008, 15:40:20
Nee hoor, op dit moment alleen bij Feyenoord, PSV, ADO Den Haag en FC Groningen (tenminste, zo is mijn ervaring). Heerenveen heeft bij mijn weten niet standaard een net voor het uitvak.

Bij Utrecht heb je er ook mee te maken.

Maroboduus

Citaat van: Ici c est Paris op nov 27, 2008, 16:52:14
Bij Utrecht heb je er ook mee te maken.

Men heeft indertijd van Legia geleerd....

Ici c est Paris

Citaat van: Maroboduus op nov 28, 2008, 15:58:59
Men heeft indertijd van Legia geleerd....

Geloof mij, er is bij Utrecht nog maar heel weinig veranderd, dus men heeft nog niet zoveel geleerd van Legia. Treurig genoeg is het wachten op een volgende keer.

Houseman

Er hangt bij Utrecht toch geen net tussen het vak en het veld? Wel naar het naastgelegen vak maar dat is vrij normaal, helaas. Dat vormt echter niet de grootste hinder aangezien je normaal gesproken toch naar het veld kijkt.

Ici c est Paris

Citaat van: Houseman op nov 28, 2008, 17:34:58
Er hangt bij Utrecht toch geen net tussen het vak en het veld? Wel naar het naastgelegen vak maar dat is vrij normaal, helaas. Dat vormt echter niet de grootste hinder aangezien je normaal gesproken toch naar het veld kijkt.

Utrecht heeft een net tot ongeveer halverwege de tribune en inderdaad aan de zijkant.






wekke

Vraagje.
Utrecht staat tamelijk hoog op mijn lijstje en enkel op 4april (tegen Groningen) zou ik de verplaatsing kunnen maken. Is het echter moeilijk om zonder clubcard aan tickets te geraken?

Ici c est Paris

Citaat van: wekke op dec 04, 2008, 23:08:52
Vraagje.
Utrecht staat tamelijk hoog op mijn lijstje en enkel op 4april (tegen Groningen) zou ik de verplaatsing kunnen maken. Is het echter moeilijk om zonder clubcard aan tickets te geraken?

Zonder CC kan je niet aan tickets komen voor de meeste wedstrijden, maar een aantal mensen hier (waaronder ik) hebben wel een clubcard van Utrecht, dus dat moet geen problemen opleveren.

Ici c est Paris

7 december 2008, NEC - FC Utrecht



Na de uitwedstrijd bij Ajax een week ervoor (geen verslag, zal alleen nog maar berichten over stadions die nieuw voor me zijn) en het daar onverwacht gepakte punt waren we vol goede moed, en werd na wikken en wegen toch maar besloten op donderdagmiddag om kaarten te halen.

Op zondagmorgen vervloekte ik deze beslissing even, want na een succesvol verlopen feestavond en de daarbij horende schoonmaakwerkzaamheden kroop ik pas om 7 uur mijn bed in, terwijl ik om 12 uur alweer bij het stadion moest zijn, wat inhield dat ik om half 12 weer fris op station Maarssen moest staan, wat me dan ook uiteraard niet lukte. Ben toen maar snel gebracht met de auto, dus het is aan mijn vader te danken dat er überhaupt een verhaal te schrijven is. Met 2 nog steeds dichte ogen arriveerde ik bij het stadion, en zocht bus 4 op. Met dank aan de sfeer in de bus en de zon die een uur lang in mijn bek scheen werd ik langzaam maar zeker iets fitter en wakkerder en toen we na een uurtje in Nijmegen het bos inreden had ik inmiddels mijn normale vorm te pakken en had ik er heel erg zin in. Onderweg had ik nog vanaf de A50 de Wageningse Berg zien liggen, dat zag er erg mooi uit zo van een afstand, en heeft ervoor gezorgd dat ik de Berg zeker een keer wil gaan bezoeken.

Bij het stadion reden we een diepe kuil in, en kwamen we zo bij het uitvak aan. Je staat dan echt in 1x een paar meter onder straatniveau. Een knappe groep fans die daar uit weet te breken. Goed geregeld daar bij NEC, of moet ik N.E.C. zeggen. Een uur van te voren waren we in het stadion. Dat vond ik er persoonlijk wel leuk uitzien, het was nou niet bepaald een heel bijzonder stadion, maar niet lelijk en wel heel knus. Het stadion was zo goed als uitverkocht, behalve van onze zijde dan, want slechts 4 bussen met fans waren naar Nijmegen gekomen.

Nadat we in Utrecht al gefouilleerd waren (weliswaar op de FC Utrecht-manier, oftewel een tik op de bovenarm, op het bovenbeen en doorlopen) werden we hier ook nog eens onderworpen aan een grondige fouillering, ik weet niet wat ze dachten dat we in de bus gevonden zouden moeten hebben, maar we werden binnenste buiten gekeerd als een Fransman die kerstinkopen doet. We hadden nog een uur tot de aftrap en hadden dus ruim de tijd om het stadionvoer te testen, wat in mijn geval standaard het broodje Unox betekent. De mensen van de catering leken alles volgens de mañana mañana instelling te doen, dat ging zo traag, ik denk dat er nu nog mensen staan te wachten op hun eten. Uiteindelijk kreeg het Utrechtse vee dan toch het gevraagde voer, en dat smaakte prima, dat moet gezegd worden.

Inmiddels vloog de tijd om en was het heerlijk weer, waar je een dag eerder nog doodvroor op straat stond je nu lekker in het zonnetje, windstil, een prachtige dag. Uit de Nijmeegse boxen knalde gezellige feestmuziek, wat wil een mens nog meer. Het was half 3 geworden en de spelers kwamen het veld op. Helaas had Willem weer gekozen voor prutser Leroy George in plaats van Simon Cziommer, en Cziommer werd dan ook luid toegezongen, iets wat hem zichtbaar plezier deed. Onder de meegereisde fans was niet veel vertrouwen aanwezig, gezien het feit dat Utrecht het nooit goed doet in de Goffert, en het zelfs al 5 jaar niet meer gescoord had.

Tot onze tevredenheid zagen we dat Utrecht niet onaardig begon, alleen was de afwerking weer eens een drama, want Utrecht liet af en toe goed voetbal zien met mooie combinaties, maar leek het wel alsof niemand de ballen had om op doel te schieten, want ze probeerden te combineren tot de doellijn. Even daarna viel ook onze enige spits Ali Boussaboun nog uit met een spierblessure, en werd Loval zijn vervanger, geen echte spits, maar die hadden we dan ook niet meer. Na weer een bijna kans sloeg NEC genadeloos toe, Alje Schut liet zien de beroerdste niet te zijn, want hij maaide sierlijk over de bal heen, waarna Tim Janssen doorging over rechts, en een gozer met een onmogelijke achternaam bediende (ik zal hem maar Saidi noemen, zijn voornaam), die genadeloos afmaakte, 1-0. Daarna presteerde de veelscorende centrale verdediger Sander Keller het nog voor ons om de bal vanaf 2 meter over te krijgen, maar veel gebeurde er niet meer. George was weer aan het prutsen, iets wat voor veel Utrechters de reden was om het lied 'Haal die George eruit' in te zetten. Ik doe daar niet aan mee, ik vind het min of meer kansloos, ja ook ik ergerde me dood aan het spel van George, maar die jongen gaat er echt niet beter van spelen als je hem zo uitjouwt. Er gebeurde niet veel meer, met een niet onlogische 1-0 bij rust tot gevolg. Het vertoonde spel van de meesten van  Utrecht bood echter wel perspectief voor de 2e helft.

In de rust mocht 'held' Simon Cziommer warmlopen, en werd wederom luid toegezongen, iets wat zich eigenlijk de hele wedstrijd herhaalde, en Cziommer heeft een kwartier lang breed lopen lachen. In de 2e helft was het spelbeeld duidelijk, Utrecht had de bal maar het was NEC dat verreweg het gevaarlijkst was, zo raakte Sibum de lat, en stond de altijd goede Michel Vorm weer een wereldpartij te keepen, waardoor NEC de voorsprong niet kon vergroten. Halverwege de 2e helft kwam Cziommer dan eindelijk George vervangen. Als je een aantal keer achterin goed wegkomt als NEC de kansen niet afmaakt, moet je voorin ook een beetje geluk hebben, en uit de kluts kwam de bal voor de voeten van (jawel) Simon Cziommer, de de bal zonder aarzelen op doel ramde. De bal werd van richting veranderd en verschalkte Babos, 1-1!  Het vertrouwen werd nu steeds groter aan Utrechtkant, en als 1 man ging het uitvak achter de ploeg staan. De net ingevallen Collins John voor NEC ramde de bal via Vorm nog op de lat en Utrecht kwam weer eens goed weg. Toch leek NEC een beetje aangeslagen en leeggespeeld, want Utrecht kreeg steeds meer ruimte en het begon steeds beter te lopen. Maargoed, Utrecht had dan ook geen Europa Cup wedstrijd en vliegreis vanuit Moskou in de benen. In de 90e minuut krijgt dan Barry Maguire (nog geen 20 jaar, en nu al moeiteloos standhouden bij Ajax en NEC uit) de bal voor Utrecht, levert een dieptepass op maat af op de snelle Cedric van der Gun, die beheerst afmaakte, 1-2. Het feest barstte los, Utrecht ging eindelijk weer eens winnen in Nijmegen.

Na het laatste fluitsignaal werden de spelers uitvoerig bedankt voor het vertoonde spel en de geleverde strijd, en werden de bussen weer opgezocht. Daar was de sfeer gedurende de terugreis natuurlijk opperbest. Het was een mooie middag geweest, met een leuk stadion, en een goede sfeer van onze kant. De sfeer van de NEC-fans viel me wel wat tegen, had vocaal meer van ze verwacht. Desondanks komt NEC op mij over als een sympathieke club. Na wat traagheid bij het Utrechtse stadsvervoer kwam ik precies op tijd voor Studio Sport weer thuis, met 3 punten in de zak.

HJanneman

Leuk om zo verslag te doen van je avonturen met Utreg.
Het lijkt me heerlijk om nooit langer dan twee uur onderweg te zijn voor een uitwedstrijd, door deze luxe heeft Utrecht toch meestal wel meer man mee dan de vier bussen tegen Nec, of zijn dat lang vervlogen tijden?

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op dec 21, 2008, 16:02:13
Leuk om zo verslag te doen van je avonturen met Utreg.
Het lijkt me heerlijk om nooit langer dan twee uur onderweg te zijn voor een uitwedstrijd, door deze luxe heeft Utrecht toch meestal wel meer man mee dan de vier bussen tegen Nec, of zijn dat lang vervlogen tijden?

Helaas zijn dat lang vervlogen tijden ja. Hoge prijzen, minder gezellige mensen die gaan, belachelijke maatregelen en NSB-praktijken maken het tegenwoordig wat minder leuk.

Over dat 'kort' onderweg zijn, Joost heeft ooit eens een overzicht gemaakt van de afgelegde kilometers per club. Wij zijn dus door onze centrale ligging het kortst onderweg over het hele jaar bekeken.