Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

ALenstra en 4 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: ksclgiov282 op jan 05, 2020, 11:49:40
Krefeld is nochtans een grote stad toch? Er is natuurlijk wel heel veel concurrentie met zo'n aantal (grote) clubs in de buurt. Ik ben er 2,5 jaar geleden eens geweest, tegen RWE was dat toen. Ik had vooraf gehoopt op zo'n 10000 toeschouwers, het waren er slechts een goede 5500 waarvan nog een flink aantal uit Essen. Maar het idiote aanvangsuur - op een dinsdagavond om 18u, wie verzint het! - zal ook wel niet geholpen hebben.

Krefeld is een behoorlijke stad maar KFC Uerdingen is vooral ook een club zonder al te grote historie. Van oudsher speelde ze nooit op hoog niveau en de (korte) glorietijd viel samen met een periode waarin het stadionbezoek niet zo salonfähig was. Zo heeft de club nooit een blijvende, grote aanhang kunnen opbouwen. Zeker ook omdat in de directe nabijheid BMG een grootheid was.

Jehoentelaar

Nadat de mannetjes van Bayer ermee stopten was het gauw gebeurd met de succesjaren. Nee, zodra Pomonarev er klaar mee is voetballen die gasten weer tegen Ahlen, Lippstadt en Bonn.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Probleem is ook dat er nogal wat clubs in de buurt zitten die groot zijn of denken dat ze groot zijn. In het Ruhrgebiet geldt waarschijnlijk meer dan waar ook: als er succes is, komt er volk en anders blijft er maar een klein handje vol diehards over. Alleen Schalke, Dortmund en Gladbach hebben een bestendige grote aanhang.

Voorbeeld:
Op 14 augustus 2004 was ik bij de wedstrijd Fortuna Düsseldorf - KFC Uerdingen in het Paul Janes Stadion (dus niet het grote stadion van Düsseldorf). Er werd gespeeld in de Regionalliga (destijds niveau 3) voor 5800 toeschouwers. Beide clubs zaten toen min of meer in het zelfde schuitje: niet zo lang ervoor nog in de Bundesliga, door allerlei redenen weggezakt en financieel groeiden de bomen niet tot in de hemel. Nu, ruim 15 jaar later, speelt Düsseldorf voor gemiddeld 44.000 man in de Bundesliga en Uerdingen voor 3500 man in de 3. Liga. Als er wat dingen anders waren gelopen (en dan doel ik vooral op het moderne stadion dat Düsseldorf in feite in de schoot geworpen heeft gekregen), had het zomaar andersom kunnen zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

En als Dusseldorf over 10 jaar weer in de RL staat gaan al die mensen gewoon weer naar Koln en Gladbach.

bagger010

Op 25 april speelt Boston United zijn laatste wedstrijd op York street tegen Hereford FC en gaat er weer een iconisch stadion verloren voor een moderne bak. Zijn er nog mensen van plan dit stadion in de komende tijd of op de laatste dag te bezoeken?

Joost

Die 'je-kunt-er-beter-maar-vast-geweest-zijn-trip' dateert al uit 2016.

bagger010

In 2016 zat ik nog niet op dit forum en hield ik mij nog niet bezig met groundhoppen. Dat zo'n trip in 2016 al is geweest weet ik niet, sorry he. Misschien zijn er anderen die dat ook nog niet gedaan hebben.

Joost

Citaat van: bagger010 op jan 09, 2020, 08:03:03
In 2016 zat ik nog niet op dit forum en hield ik mij nog niet bezig met groundhoppen. Dat zo'n trip in 2016 al is geweest weet ik niet, sorry he. Misschien zijn er anderen die dat ook nog niet gedaan hebben.

Het was niet als aanval bedoelt :)

FCT1980

Is er nog een wekend dat York en Boston gecombineerd kunnen worden?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Citaat van: FCT1980 op jan 09, 2020, 09:33:39
Is er nog een wekend dat York en Boston gecombineerd kunnen worden?

Nee, zelfs het paasweekend niet. Leagues als de Conference North zijn heel conservatief en programmeren heel star alles op zaterdagmiddag 15:00 uur.

FCT1980

Citaat van: Hugo op jan 09, 2020, 10:38:58
Nee, zelfs het paasweekend niet. Leagues als de Conference North zijn heel conservatief en programmeren heel star alles op zaterdagmiddag 15:00 uur.

Ja klopt. Enkele seizoenen terug werd er volgens mij nog wel eens iets verplaatst.
Heb beide stadions helaas nog niet gezien en wil ze zo graag nog eens bezoeken. Denk dat het lastig wordt om zelfs één van deze twee nog te zien.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op jan 09, 2020, 11:21:15
Ja klopt. Enkele seizoenen terug werd er volgens mij nog wel eens iets verplaatst.
Heb beide stadions helaas nog niet gezien en wil ze zo graag nog eens bezoeken. Denk dat het lastig wordt om zelfs één van deze twee nog te zien.
York speelt naar verwachting al in februari haar laatste wedstrijd in het huidige stadion..

FCT1980

Citaat van: Nort op jan 09, 2020, 12:05:43
York speelt naar verwachting al in februari haar laatste wedstrijd in het huidige stadion..

Ja klopt.
Is er iemand die naar de farewell game van Bootham Crescent gaat/wil?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Ik ga het naar beide clubs denk ik niet meer redden. Bologna en Brentford staan ook op de lijst...
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

headout

Citaat van: FCT1980 op jan 09, 2020, 12:17:00
Ja klopt.
Is er iemand die naar de farewell game van Bootham Crescent gaat/wil?
Wanneer gaat dat zijn?
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog