Week 9 : Maandag 25 februari t/m Zondag 03 Maart

Gestart door Bier und Bratwurst, feb 04, 2013, 20:07:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd


FCT1980

Citaat van: Joost op mrt 01, 2013, 13:07:20
Jij noemt het beleving, maar wat beleven ze dan? De massale samenzang zou dat moeten zijn want van de wedstrijd krijgen ze weinig mee.

Bij de Duitse ultras gaat het inderdaad wel een beetje te ver. Die blijven gun monotone liedjes maar zingen, zelfs als ze met 10-0 achter staan. Afgelopen zaterdag bij Schalke - Düsseldorf was het ook weer raak. Wedstrijd was echt waardeloos maar lekker met z'n allen arm in arm springen alsof je leven er van af hangt is op zo'n moment ook niet mijn ding.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 01, 2013, 11:08:56
Vanavond naar Vitesse - FC Utrecht ipv Telstar - Go Ahead Eagles. Met hopelijk een mooi en eervol afscheid voor Theo Bos.

Zal een emotioneel duel worden!

Net gekeken om zelf ook te gaan, maar er geldt helaas een cc verplichting.

spons

Citaat van: nort op mrt 01, 2013, 14:33:14
Zal een emotioneel duel worden!

Net gekeken om zelf ook te gaan, maar er geldt helaas een cc verplichting.

Gewoon bij de kassa's iemand aanspreken en vragen of diegene even vragen of hij / zij een cc heeft en een kaartje voor je wil halen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: spons op mrt 01, 2013, 14:58:29
Gewoon bij de kassa's iemand aanspreken en vragen of diegene even vragen of hij / zij een cc heeft en een kaartje voor je wil halen

Dat is inderdaad een mogelijkheid!

TeeZee

Citaat van: voetbalfan op feb 28, 2013, 22:49:41
Het is natuurlijk ook wel zo dat er sfeer kan zijn bij doodsaaie wedstrijden enkel maar om de eigen ploeg te steunen en vooruit te schreeuwen zoals bijvoorbeeld Celtic supporters zullen doen in The Old Firm. Is dit dan 'geen goede' sfeer omdat ze ook zingen bij een saaie wedstrijd, neen denk ik dan.
Daar heeft het meer te maken met de haat jegens de tegenstander. Ze zingen daar niet om het zingen.

CiteerOok al presenteert de ploeg slecht en is het een vernedering op het veld dan nog kan er sprake zijn van uitmuntende sfeer kijk maar naar de Ierland supporters op het EK tegen Spanje toen ze 4-0 achter stonden. Ook hier vind ik het wat kort door de bocht omdat het zogezegd supporters zijn die zich meer betrokken voelen met zichzelf.
Ierland is geen voetballand, rugby en hurling zijn daar dé sporten. Voetbal is een C-sport. Verder is interlandvoetbal van een hele andere orde dan clubvoetbal.

CiteerIk heb opzettelijk twee voorbeelden genomen van wat moet aanleunen bij de 'Engelse sfeer' maar daarom niet perse slecht moet zijn. Ik kon ook voorbeelden geven van Oost-Europese landen maar dan zou ik mijn standpunt misschien niet duidelijk genoeg formuleren, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Het gaat er niet om wat het beste is, ik vind het prima als mensen genieten van tifo-acties. Mijn kopje thee is het echter niet. Dat is alles.

Ik zou willen dat het Engelse voetbal een aantal elementen van het Duitse voetbal overnam, maar niet alles.

Luccie

Citaat van: spons op mrt 01, 2013, 14:58:29
Gewoon bij de kassa's iemand aanspreken en vragen of diegene even vragen of hij / zij een cc heeft en een kaartje voor je wil halen

Op de site van Vitesse wordt het volgende geschreven:

"Vitesse vs FC Utrecht: vrije kaartverkoop
Het is nu voor iedereen mogelijk via TicketBox/Primera en MijnVitesse (binnenstad Arnhem) kaarten te kopen voor de Oost, West en Theo Bos-tribune. Ook aan de stadionkassa's geldt vanaf 18.00 uur een vrije verkoop voor deze drie genoemde tribunes.

Voor de Noord-tribune is het alleen mogelijk kaarten te kopen via MijnVitesse (binnenstad Arnhem) en vanaf 18:00 uur aan de stadionkassa`s bij GelreDome. Dit blijft uitsluitend op vertoon van een geldige seizoen- of Fankaart. Voor de Noord-tribune geldt dus geen vrije verkoop.

Vitesse adviseert supporters die nog kaarten willen kopen aan de kassa tijdig naar GelreDome af te reizen. Het Supportershome is vrijdag vanaf 16.00 uur geopend."

Kortom, het is nu een stuk makkelijker om aan kaarten te komen!

Verwijderd lid

Vanmiddag met twee medeforummers naar Munster - Osnabruck geweest.
In de eerste helft hadden we twee ladderzatte en twee meter lange heren voor ons staan, van enig zicht op het veld was vrijwel geen sprake meer. Achter ons (we stonden helemaal bovenaan) stond het nog minimaal 7 rijen dik.
Ik heb de indruk dat er veel meer kaarten zijn verkocht dan dat er plek op de tribune was.
In de tweede helft zochten we een ander plekje op en konden daardoor de tweede helft nog redelijk volgen.
Wij komen er in ieder geval nooit weer. Scheiss Münster !

wekke

Citaat van: cafebac op feb 22, 2013, 16:53:37
Schitterend programma natuurlijk, maar ben je niet bang dat Hoogstraten-Mechelen wel heel erg in het niet gaat vallen bij je eerste wedstrijd van de dag?

Ik kan na vandaag oordelen dat Hoogstraten - KRC Mechelen gewoon véél leuker was dan de derby in Münster. Oke het stadion in Münster stond/zat afgeladen vol en het mocht er zeker en vast wezen, maar qua sfeer is die troep zwaar overroepen. Ik heb het normaal wel voor de Duitse fancultuur, maar niet zoals deze bij Preussen Münster wordt uitgevoerd. Elk fanblok had zijn eigen sfeergroep die dwars door elkaar hun eigen liederen opleggen. Nu de meeste vakken anticipeerde soms nog wel op de gezangen van de rest van het stadion en sloten zich al bij al nog aan bij de wedstrijd. De fangroep in vak M, waar wij eveneens stonden, waren gewoon een bende associalen zonder clubgevoel. Ze drongen zichzelf gans de wedstrijd op, waren dan nog eens vocaal van een beduidend zwak niveau en vonden het nodig om tijdens de wedstrijd spandoeken boven het publiek te ontrollen. Dankzij die bende egoïsten heb ik bij het 3e doelpunt de bal enkel tegen het net zien gaan. Blijkbaar een fantastisch doelpunt, maar gemist door deze irritante bende. Nee, ultra cultuur is leuk, maar niet op deze manier. Als de wedstrijd je niet intereseert en je met wat puberale vriendjes wil zingen, ga dan naar een karaoke bar. Geef mij dan maar de topper in onze derde klasse tussen Hoogstraten - KRC Mechelen waar de gezangen wel oprecht waren en het gejuich bij de goals van intense makelij waren.

Citaat van: Meester op mrt 02, 2013, 22:10:18
Vanmiddag met twee medeforummers naar Munster - Osnabruck geweest.
In de eerste helft hadden we twee ladderzatte en twee meter lange heren voor ons staan, van enig zicht op het veld was vrijwel geen sprake meer. Achter ons (we stonden helemaal bovenaan) stond het nog minimaal 7 rijen dik.
Ik heb de indruk dat er veel meer kaarten zijn verkocht dan dat er plek op de tribune was.
In de tweede helft zochten we een ander plekje op en konden daardoor de tweede helft nog redelijk volgen.
Wij komen er in ieder geval nooit weer. Scheiss Münster !

Ik had ook de indruk dat er véél meer kaartjes verkocht waren dan dat de stadioncappaciteit toeliet. Ook voor mij geldt, Preussen Münster, been there done that. Misschien dat ik de derby nog wel eens ga bekijken in Osnabrück. De sfeer bij de paars-witten kon me veel meer bekoren.

Bier und Bratwurst

#99
Ik zat in vak K en heb de wedstrijd goed kunnenzien .Ik heb me ook erg gestoord aan het publiek vanpreussen wat een beetje door elkaar harkt. Vond ze net als wekke ook minder dan Osna.Maar Osna.Medehoppers tot kiekes. Hoewel Munster bekent staat met vriendschap met Heracles kwam ik wel Roda,N.E.C. en Twentefans tegen maar geen zwartwitten.Gelukkig maar.
Het ene stadion is het andere niet!

TeeZee

Münster is dus geen aanrader voor mensen die eens een Duitse voetbalwedstrijd willen bezoeken begrijp ik. Megafoons blijf ik trouwens  een zeer vreemd verschijnsel vinden bij voetbalwedstrijden.

Voetbalhopper

Citaat van: TeeZee op mrt 03, 2013, 16:08:47
Münster is dus geen aanrader voor mensen die eens een Duitse voetbalwedstrijd willen bezoeken begrijp ik. Megafoons blijf ik trouwens  een zeer vreemd verschijnsel vinden bij voetbalwedstrijden.

Dat kan je absoluut stellen ja.

Ik heb me zelden zo geërgerd bij een voetbalwedstrijd. In de rust hebben Meester en ik serieus overwogen om naar huis te gaan.

ThomasNijenhuis

Gisteren ook voor het eerst naar Preussen geweest met een paar maten.
We werden gelijk aangekeken door een groepje en een beetje in de gaten gehouden.
Toen ik een foto wilde maken boven aan vak M kwam er al iemand naast me staan en drukte iets op de reling en liep weg. Ik deed net of ik niets zag. Keek ik op de reling was er een sticker van Bordeaux Ultras opgeplakt.

Iets later liepen we naar een merchandise tafeltje van de Daviant Ultras (Groep van Preussen) waar ik een paar stickertjes wilde kopen. Zag het groepje Fransen weer loeren en een paar stapte op ons af. Ze vroegen of we Nederlanders waren en wat we kwamen doen. Ik vertelde dat we wel vaker matches bezoeken in Duitsland, Belgie en Engeland. Hij vroeg of we ook van een ultras groep waren waarop ik zei dat we wel van de fanatieke kern van 'De Graafschap' waren, maar van het knokken niks moeten hebben. Nou goed, Fransen liepen weg en we kwamen aan de praat met een gast van 'Daviant'. Als eerste vroeg hij of van Heracles waren waarop ik weer antwoordde dat we uit de 'Jupiler League' kwamen, uit Doetinchem. Hij vertelde dat er twee fanatieke groepen op de tribune zitten in Musnter. De groep op vak M en de groep wie in de hoek zat. Heracles is bevriend met de heren wie in de hoek zaten. Als we van Heralces waren geweest, zei die, had hij ons niet hoeven spreken en hadden we geloof ik beter een ander vak uit kunnen zoeken.
Dit was dus het probleem voor het ietwat matige geluid wat van de tribunes kwam. De groepen boycotten elkaar gewoon. Jammer.

Ben zelf wel gecharmeerd van pyro. Gelukkig nog even gezien bij Osna en op Vak M. Had zeker meer verwacht van 'DE' derby waarover steeds gesproken werd. Pluspunt was het zeer fraaie stadion. Iets om jaloers op te wezen wat mij betreft.

Choreo zag er van de overkant trouwens zo uit:

De eerste klap is een daalder waard. De winnende een miljoen.

Freekos79

Citaat van: TeeZee op mrt 03, 2013, 16:08:47
Münster is dus geen aanrader voor mensen die eens een Duitse voetbalwedstrijd willen bezoeken begrijp ik. Megafoons blijf ik trouwens  een zeer vreemd verschijnsel vinden bij voetbalwedstrijden.

Ben ook naar de Derby geweest gisteren en heb een prachtige middag gehad. De Ultra's waren wel wat met hun eigen showtjes bezig, maar daar heb ik me eigenlijk weinig aan geergerd. Vond het mooi om lekker nog eens tussen zo'n volle Kurve te staan en een pyrootje vind ik ook altijd wel mooi. Lekker authentiek stadion met toch een gespannen derbysfeer, op een goede manier dan (in mijn ogen). De mensen vond ik ook erg aardig en niet opgefokt of iets dergelijks. Ik ga hier nog wel een keertje terug, tegen Bielefeld ofzo.
Volgende wedstrijd: ?

Hugo

Citaat van: Meester op mrt 02, 2013, 22:10:18
Ik heb de indruk dat er veel meer kaarten zijn verkocht dan dat er plek op de tribune was.
In de tweede helft zochten we een ander plekje op en konden daardoor de tweede helft nog redelijk volgen.

Iedereen bleef maar boven staan terwijl beneden aan de tribune genoeg ruimte was. Echter er stond veel volk op gangpaden waardoor de doorstroming haperde. De stewards stonden er wat dom bij te kijken, maar deden verder niks. Dus in mijn beleving niet te veel kaartjes verkocht.

En dan drie van die groepen die elk hun eigen (slechte) toneelstukje opvoerden.... Hetzelfde lage niveau als de stewards. Het ging helemaal nergens over.

Wel genoten van speler no.27 van Munster, die kapte en draaide de verdediging van Osna helemaal dol, fraaie hattrick (een echte).