Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

geraldando

Is eigenlijk best normaal dat een club dat tegenwoordig doet. Gebeurt in Nederland ook al dat groepjes supporters worden benadert om eenmalig een kosteloze upgrade te krijgen. Stukje klantenbinding hoort erbij, ongeacht of een stadion uitverkoopt of niet.
Favoriete ground: Bosuilstadion

ALenstra

Is gewoon lege stoelen opvullen. Dit soort gratis kaartjes zul je echt niet krijgen voor de grote wedstrijden. Maar blijft overeind dat het heel klantvriendelijk is.

Berend11

Misschien is het al een keer gevraagd, maar mag je met een e-ticket van Borussia Mönchengladbach ook gratis met met ov van het centrum naar het stadion? Of moet ik dan een kaartje kopen? En waar kan dat in Duitsland? Ik hoor graag van jullie en zal maandag of dinsdag een klein verslagje schrijven.

watergatehopper

#753
Citaat van: Berend11 op mrt 07, 2014, 14:07:17
Misschien is het al een keer gevraagd, maar mag je met een e-ticket van Borussia Mönchengladbach ook gratis met met ov van het centrum naar het stadion? Of moet ik dan een kaartje kopen? En waar kan dat in Duitsland? Ik hoor graag van jullie en zal maandag of dinsdag een klein verslagje schrijven.

Waarschijnlijk staat het op je e-ticket zelf of in de "terms and conditions". Ik zou denken dat het geen probleem is. En anders ben je toch de didn't know tourist? Lijkt me sterk dat je een boete krijgt of iets dergelijks mocht er al gecontroleerd worden en mocht het zo zijn dat een e-ticket niet geldig is.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Bier und Bratwurst

Ik dacht altijd dat het kaartje zelfs binnen bepaalde uren geldig was met het ov tot aan de grens.
Het ene stadion is het andere niet!

ALenstra

Normaal gesproken zijn toegangskaartjes van Borussia Mönchengladbach ook geldig in het OV van het VRR verbund. Dat is ongeveer een gebied tussen Düsseldorf en Münster. Kaldenkirchen en wellicht ook Venlo vallen hier ook onder. Als op het kaartje een VRR-logo staat dan is het zeker geldig in het OV van het VRR.

AthleticHolanda

#756
E-tickets zijn nooit geldig. Anders zou je er driehonderd uit kunnen printen en aan de hele trein kunnen geven, bij wijze van spreken...

EDIT: van het centrum naar het stadion rijden bij Gladbach speciale gratis bussen, vanaf het station (Hbf & Rheydt). Reizen in het OV, uitgezonderd die bussen, mag met een E-ticket niet.

John Sleeuwenhoek

Afgelopen zomer heb ik gewoon met mijn e-ticket van Bochum met de trein kunnen reizen. Lijkt me dat dit bij Gladbach ook kan.

ALenstra

Is niet vanzelfsprekend dat bij elke club het lokale OV inbegrepen is in je toegangskaartje. Bij Bayern München kan het bijvoorbeeld niet en moet je betalen om met het OV te komen.

Cyclebob

Opvallend: twee grote ploegen staan op degraderen: Vfb Stuttgart en HSV
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Hugo

Het zou eerder opvallend zijn dat HSV eens niet op degraderen staat. Underachievers

spons

Citaat van: Hugo op mrt 26, 2014, 22:15:08
Het zou eerder opvallend zijn dat HSV eens niet op degraderen staat. Underachievers

Een p/d wedstrijd tussen St. Pauli en HSV lijkt me wel wat
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

GiertjeNL

Ik lees hier geregeld op het forum, dat je in Duitsland vaak met je kaartje kan reizen met het OV.
Kan iemand mij toelichten in hoeverre je hiermee met het OV kan reizen, geldt dit alleen voor in de stad? of in het gebied om de stad?

watergatehopper

Citaat van: GiertjeNL op mrt 27, 2014, 11:21:59
Ik lees hier geregeld op het forum, dat je in Duitsland vaak met je kaartje kan reizen met het OV.
Kan iemand mij toelichten in hoeverre je hiermee met het OV kan reizen, geldt dit alleen voor in de stad? of in het gebied om de stad?

Oei... moeilijke vraag. Ik denk dat het afspraken van de club zijn met de desbetreffende vervoersmaatschapij. Het lijkt me dat afhankelijk van de grote van de club en de stad, afstand en tijd worden bepaald. Wellicht zijn kosten en eventuele bijdrage van derden (bijvoorbeeld de gemeente) ook criteria waarnaar gekeken wordt.

Om zeker te zijn zou ik het opzoeken in de algemene voorwaarden van de club waar je een ticket wilt bestellen. Deze vind je bij iedere club op de website. Dit is namelijk verplicht. Succes! 
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Rond de grote steden/agglomeraties in Duitsland zijn meestal zogenaamde Verkehrsverbunde ingericht. Dat komt er op neer dat daar het aanbod en de tarieven van het hele OV zijn geïntegreerd. Kaartjes zijn doorgaans dan ook voor zo'n heel Verkehrsverbund geldig.

In het Ruhrgebiet heb je het VRR (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr) dat loopt van de Nederlandse grens in het westen tot aan Dortmund in het oosten en van Recklinghausen in het noorden tot Düsseldorf en Wuppertal in het zuiden.
Overigens vallen IC/EC/ICE-treinen meestal niet binnen het VRR-tarief.

Bij kleinere clubs/steden ben je soms beperkt tot de lokale vervoerder in die stad.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen