Hoofdmenu

Straffen KNVB

Gestart door Stadionhopper, sep 12, 2008, 17:48:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

De laatste weken heb ik me meermaals geƫrgerd aan de houding van de KNVB en de tuchtcommissie. Enkele voorbeelden:

- Evander Sno's rode kaart wordt geseponeerd. Er zijn in het verleden tig mensen geschorst geweest die dezelfde houding als Sno hadden, waarom wordt deze al binnen 2 dagen geseponeerd?

- Amrabat krijgt een schorsing van 2 duels. In feite zou deze geldig moeten zijn in de Johan Cruijff Schaal omdat de vermeende overtreding is gebeurd tijdens deze wedstrijd. Het lijkt een grove overtreding, Amrabat gaat puur voor de bal en kwam niet met zijn passen uit. Op deze snelheid kun je je voet niet meer terugtrekken, Hofs was net iets eerder bij de bal. Van opzet was geen sprake.

- Willem II krijgt mogelijk een boete voor het wangedrag van supporters naar de supporters van Ajax toe. Er werden vloeistoffen (wat neerkomt op bier) naar de Ajax fans gegooid. Dezelfde supporters uit Amsterdam gooiden afgelopen seizoen glasplaten en brandblussers naar de PSV supporters in het Philips Stadion, is Ajax daar ooit voor beboet?? Nee!

Dit jaar heeft de KNVB uitgekozen om Ajax kampioen te laten worden, want ja het kan toch niet zijn dat een club uit een provinciestad voor de 5e achtereenvolgende keer kampioen gaat worden??
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Overdreven hoor. Ik ben het met je eens dat de KNVB af en toe onnavolgbaar is, maar die laten Ajax echt geen kampioen worden. En die schorsing voor Amrabat, tja, hij mag blij zijn dat hij tegen ons geen rood kreeg met z'n zwaaiende armen.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op sep 12, 2008, 18:06:46
Overdreven hoor. Ik ben het met je eens dat de KNVB af en toe onnavolgbaar is, maar die laten Ajax echt geen kampioen worden. En die schorsing voor Amrabat, tja, hij mag blij zijn dat hij tegen ons geen rood kreeg met z'n zwaaiende armen.

Zwaaiende armen is iets anders dan zo een luchtduel aangaan, er werd niets strafbaars gedaan door Amrabat in Utrecht. Meneer Braamhaar toonde wel een vorm van zwakte die middag, een speler van Utrecht maakte een overtreding op Mendez en blesseerde zich zelf er mee. Braamhaar stond met een gele kaart klaar in zijn handen om die prent aan die Utrechtspeler te geven. Op het moment dat de speler op de brancard gelegd werd stak Braamhaar die gele kaart weer in zijn borstzakje terug....hoe is dat te verklaren??? Niet omwille van PSV maar bij latere tegenstanders zou deze speler een keer geschorst kunnen worden door nog 2 gele kaarten ergens te pakken.

En de spreuk dat de KNVB Ajax kampioen laat worden moet je niet letterlijk opvatten, wel is in heel Nederland bekend dat deze club een voorkeur geniet in Zeist.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op sep 12, 2008, 18:15:41
Zwaaiende armen is iets anders dan zo een luchtduel aangaan, er werd niets strafbaars gedaan door Amrabat in Utrecht. Meneer Braamhaar toonde wel een vorm van zwakte die middag, een speler van Utrecht maakte een overtreding op Mendez en blesseerde zich zelf er mee. Braamhaar stond met een gele kaart klaar in zijn handen om die prent aan die Utrechtspeler te geven. Op het moment dat de speler op de brancard gelegd werd stak Braamhaar die gele kaart weer in zijn borstzakje terug....hoe is dat te verklaren??? Niet omwille van PSV maar bij latere tegenstanders zou deze speler een keer geschorst kunnen worden door nog 2 gele kaarten ergens te pakken.

En de spreuk dat de KNVB Ajax kampioen laat worden moet je niet letterlijk opvatten, wel is in heel Nederland bekend dat deze club een voorkeur geniet in Zeist.

Je hebt gelijk wat betreft Kees van Buuren, die als een debiel in kwam vliegen, als er rood was gegeven had je mij ook niet horen klagen, want het was een belachelijke tackle. Al werd Utrecht alleen maar sterker van de wissel, want van Buuren is met afstand de slechtste speler in de selectie. Dus bij een latere schorsing van hem zou ik alleen maar rustiger in het stadion zitten.

Sebastiaan_W

Hij kwam niet uit met zijn passen, hou alsjeblieft op zeg!(Ben je nu de buikspreekpop van Huub Stevens???). Ik heb gister die beelden gezien en ik kan niet anders zeggen dan dat het een terechte rode kaart is voor Amrabat. Je ziet hem gewoon nog kijken naar Hofs en trapt vol op zijn enkels, die bal was al weg.

Dat de rode kaart van Sno geseponeerd is, is ook absoluut terecht! Was absoluut geen elleboog en die speler van Willem II werd amper geraakt.

De rode kaart van de Guzman was ook absoluut terecht en dan durft zo'n speler voor de camera absoluut te beweren dat hij de bal afschermde en het absoluut geen elleboog is, erg lachwekkend.

Dat Calimero gedrag in Eindhoven is ook absoluut te lachwekkend voor woorden, met de KNVB wil dat Ajax kampioen wordt. Als Ajax dit jaar de meeste punten haalt zijn ze dit jaar gewoon terecht kampioen en wordt het PSV dan zijn hun de terechte kampioen.

Ik verwacht zelf dat het tussen deze 2 clubs zal gaan en PSV gewoon weer kampioen wordt. Bij Ajax doen ze de laatste jaren maar wat en bij PSV hebben ze het goed op de rit, al is het het laatste jaar ook een slapstick aan het worden en dat Calimero gedrag richting Amsterdam en Ajax is echt te triest voor woorden. PSV is al jaren de beste van Nederland, nou wees er trots op!

De 1e speelronde hebben de mannen in het zwart het over het algemeen prima gedaan en dat mag ook weleens gezegd worden.

TeeZee

Ik heb de actie van Amrabat nu een aantal malen gezien, geprobeerd zakelijk en objectief te blijven, en kom steeds tot dezelfde conclusie. Hij heeft enorm veel snelheid en probeert de bal als eerste te trappen. De Utrechtspeler was net iets eerder en Amrabat trapt precies op de plaats waar de bal zou zijn geweest. Gezien de snelheid waarmee alles plaatsvond was het waarschijnlijk een ongeluk. Ik zeg waarschijnlijk, want niemand (als buitenstaander) kan met zekerheid zeggen of het opzettelijk was. Bij twijfel zou je eigenlijk niet mogen straffen. De tuchtcommissie heeft een straf uitgedeeld en schijnt dus zeker te zijn van haar zaak, maar dat kan echt niet.

In complottheorieen dat de knvb er voor Ajax is geloof ik dan weer niet, wel dat de lobby uit Amsterdam en aanverwanten hoek erg groot is. Niettemin maakt het al jaren geen bal uit, dus niemand hoeft zich daar zorgen om te maken. Zelfs als het waar is.

TeeZee

De kaart van Sno werd geseponeerd omdat Jack van Gelder datzelfde weekend zei "dat dat niet anders kon". Grapje. Overigens werd Mateja Kezman voor vrijwel exact hetzelfde choreografische kunstje een aantal jaren geleden geschorst.

Over de acties van de Ajaxsupporters zullen we het maar niet hebben, want die mogen ongestraft jeugdspelers van Feyenoord en het supportershonk van ADO een inferno bezorgen zonder dat dat consequenties heeft voor de club. Ben ik nu een Haagse Calimero, of zijn dit feiten?

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op sep 13, 2008, 07:27:42
Hij kwam niet uit met zijn passen, hou alsjeblieft op zeg!(Ben je nu de buikspreekpop van Huub Stevens???). Ik heb gister die beelden gezien en ik kan niet anders zeggen dan dat het een terechte rode kaart is voor Amrabat. Je ziet hem gewoon nog kijken naar Hofs en trapt vol op zijn enkels, die bal was al weg.

Dat de rode kaart van Sno geseponeerd is, is ook absoluut terecht! Was absoluut geen elleboog en die speler van Willem II werd amper geraakt.

De rode kaart van de Guzman was ook absoluut terecht en dan durft zo'n speler voor de camera absoluut te beweren dat hij de bal afschermde en het absoluut geen elleboog is, erg lachwekkend.

Dat Calimero gedrag in Eindhoven is ook absoluut te lachwekkend voor woorden, met de KNVB wil dat Ajax kampioen wordt. Als Ajax dit jaar de meeste punten haalt zijn ze dit jaar gewoon terecht kampioen en wordt het PSV dan zijn hun de terechte kampioen.

Ik verwacht zelf dat het tussen deze 2 clubs zal gaan en PSV gewoon weer kampioen wordt. Bij Ajax doen ze de laatste jaren maar wat en bij PSV hebben ze het goed op de rit, al is het het laatste jaar ook een slapstick aan het worden en dat Calimero gedrag richting Amsterdam en Ajax is echt te triest voor woorden. PSV is al jaren de beste van Nederland, nou wees er trots op!

De 1e speelronde hebben de mannen in het zwart het over het algemeen prima gedaan en dat mag ook weleens gezegd worden.

Ik word er zo moe van over het vermeende "Calimero gedrag". Dit heeft daar absoluut niets van te maken. Deze uitdrukking is zeer geliefd in de randstad en omgeving om dat ze zelf jaloers zijn op PSV. PSV is ook de beste club van Nederland, dat durf ik best hardop te roepen zonder enige vorm van calimero gedrag. Als jij ziet dat Amrabat een bewuste ovetreding maakte op Hofs dan heb je in mijn ogen een bril nodig.

De rode kaart van De Guzman was er zeker een ja, dieprood, over de rode kaart van Sno (was idd in lichtere vorm), jarenlang zijn er spelers voor precies dezelfde acties geschorst geweest, deze kaart werd geseponeerd, is de KNVB dan consequent???

Over dat de KNVB Ajax kampioen gaat maken had ik al vermeld dat je dat niet letterlijk op moet nemen, het gaat erom dat de Amsterdamse invloed in Zeist gewoon groot is. Hoe verklaar je dat er een onderzoek ingesteld wordt naar de Willem II supporters en afgelopen seizoen niet naar de Ajax supporters??
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op sep 13, 2008, 09:29:21
De kaart van Sno werd geseponeerd omdat Jack van Gelder datzelfde weekend zei "dat dat niet anders kon". Grapje. Overigens werd Mateja Kezman voor vrijwel exact hetzelfde choreografische kunstje een aantal jaren geleden geschorst.

Niet alleen Kezman, Alex ook enkele malen...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: TeeZee op sep 13, 2008, 09:29:21Over de acties van de Ajaxsupporters zullen we het maar niet hebben, want die mogen ongestraft jeugdspelers van Feyenoord en het supportershonk van ADO een inferno bezorgen zonder dat dat consequenties heeft voor de club. Ben ik nu een Haagse Calimero, of zijn dit feiten?

Ach, de Ajaxsupporters zijn al jarenlang een treurige bende, met dat Vak 410 voorop. Helaas heb je hier een aantal 410-jongens van mijn leeftijd rondlopen die zichzelf fantastisch vinden, ken er een aantal persoonlijk, dat is gewoon lachwekkend.

Over dat supportershome in Den Haag, ik ben het met je eens dat het natuurlijk een achterlijke actie was, maar ben het niet met je eens dat Ajax hiervoor aangepakt moet worden. Dit gebeurt buiten het stadion of terreinen waar Ajax ook maar een beetje invloed kan hebben op wat die jongens doen. Ajax kan nou eenmaal niet zeggen wat die jongens moeten gaan doen in hun tijd die ze niet rondom de wedstrijden van Ajax besteden. Je kan FC Utrecht ook niet aansprakelijk stellen voor de rellen in Ondiep vorig jaar, omdat daar toevallig ook Utrechters bij betrokken waren.

ZZ

En dan is die nare meneer Van Praag ook nog voorzitter geworden, boehoe.
Vier keer op rij kampioen en dan nog zo zitten miepen, gedraag je toch eens als een topclub.

TeeZee

Citaat van: Ici c est Paris op sep 13, 2008, 13:54:25
Helaas heb je hier een aantal 410-jongens van mijn leeftijd rondlopen die zichzelf fantastisch vinden, ken er een aantal persoonlijk, dat is gewoon lachwekkend.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen groepsmens ben. Dat komt doordat groepsdynamiek ongeveer zo werkt: mensen met een gezamenlijke passie komen bij elkaar en na een tijdje wordt de groep zelf belangrijker dan de passie. Bovendien willen de meesten in een groep zo graag erbij horen, dat ze zich graag achter elkaar verschuilen en niet hun eigen mening durven te uiten. Ik haat kuddegedrag echt.

Stadionhopper

Citaat van: ZZ op sep 13, 2008, 14:22:51
En dan is die nare meneer Van Praag ook nog voorzitter geworden, boehoe.
Vier keer op rij kampioen en dan nog zo zitten miepen, gedraag je toch eens als een topclub.

Ik snap echt niet dat jullie alles letterlijk lezen als ik al enkele malen heb gezegd dat het niet letterlijk is....Ik denk dat het calimero gedrag onderhand uit 020 gaat komen, elk iets dat een PSV supporter tegenwoordig zegt wordt als calimero gedrag bestempeld. Geef meer aandacht aan je eigen club, dat hebben ze hard nodig haha;-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Heerlijk om achterover geleund te zitten lezen, dit topic.
Ajax timmert al jaren aan de weg om de grote naam steeds verder af te breken, maar nog blijft AFCA de grote club, niet omdat het door de KNVB op een voetstuk wordt geplaatst, maar door dit soort discussies.
Het altijd maar blijven zeuren over AFCA, slecht nieuws is ook nieuws, de club is het meest gehaat in het hele land en dat maakt het tot op de dag van vandaag zo groot, want veel positiefs is er niet over te schrijven, helaas(ook al hoop ik dat dat aan het einde van het seizoen weer eens anders is).

En komop Dennis, omdat er in het verleden wel eens vaker fouten zijn gemaakt in dergelijke situaties als het gevalletje-Sno, moet toch niet betekenen dat de KNVB die fout moet blijven maken?
Straks worden de richtlijnen nog sterker aangescherpt om consequent te blijven en dan kijken we straks naar iets wat totaal niet meer met contactsporten geassocieerd kan worden.
'Hun rode kaart wordt na een foute beslissing van de scheids wel geseponeerd en die van Kezman jaren geleden niet, dat is niet eerlijk'(op het toontje van 'zij zijn groot en ik ben klein, dat is niet eerlijk..van jawel, Calimero..zou trouwens ook een leukere mascotte zijn dan Phoxy).

En wat betreft het supportershome van ADO Den Haag, ben het met Ici eens, op het stadionterrein kun je controle uit oefenen op supporters, maar daarbuiten niet.
De actie valt verder niet goed te praten(ook al was het een antwoord op een eerdere inval en brandstichting van Den Haag-fans bij het home naast de ArenA).

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op sep 14, 2008, 00:49:21
En komop Dennis, omdat er in het verleden wel eens vaker fouten zijn gemaakt in dergelijke situaties als het gevalletje-Sno, moet toch niet betekenen dat de KNVB die fout moet blijven maken?
Straks worden de richtlijnen nog sterker aangescherpt om consequent te blijven en dan kijken we straks naar iets wat totaal niet meer met contactsporten geassocieerd kan worden.
'Hun rode kaart wordt na een foute beslissing van de scheids wel geseponeerd en die van Kezman jaren geleden niet, dat is niet eerlijk'(op het toontje van 'zij zijn groot en ik ben klein, dat is niet eerlijk..van jawel, Calimero..zou trouwens ook een leukere mascotte zijn dan Phoxy).

Ik heb de naam Kezman er niet bij gehaald voor alle duidelijkheid, ik kan me ook nog een NAC speler herinneren die zoiets overkwam. Ik zit hier op het forum als groundhopper en niet als PSV fan. Het meest frappante vond ik dat er een onderzoek ingesteld werd naar Willem II (en ben nu echt niet bepaald een Willem II fan).

Ik weet niet of jullie zelf ooit gevoetbald hebben, maar probeer eens een kopduel aan te gaan met je armen boven je hoofd, op het moment van afzetten zijn je armen op borsthoogte.

By the way...Phoxy is beter dan Calimero;-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper