Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Gisteren voor de tweede keer ooit drie wedstrijden op één dag gezien, al kon ik er één niet helemaal afkijken. Wederom in Spanje, met als afsluiter de derby tussen Levante en Valencia.
Dat in combinatie met Athletic een dag eerder maakte er weer een heerlijk weekendje van.

Voetbalhopper

Citaat van: AthleticHolanda op jan 10, 2011, 19:43:08
Gisteren voor de tweede keer ooit drie wedstrijden op één dag gezien, al kon ik er één niet helemaal afkijken. Wederom in Spanje, met als afsluiter de derby tussen Levante en Valencia.
Dat in combinatie met Athletic een dag eerder maakte er weer een heerlijk weekendje van.

ben benieuwd naar de fotos, beetje lekker weer daar ?

AthleticHolanda

Citaat van: yesyes op jan 10, 2011, 19:58:36
ben benieuwd naar de fotos, beetje lekker weer daar ?

Tot mijn grote verbazing gaven de borden in Málaga in de zon 30 graden aan en in de schaduw 25, en zo voelde het ook...

In Valencia was het overdag rond de 20 graden dat beviel me een stuk beter.

Han

Bustan Ground. Egypte. 20 januari 2011.

Vandaag El Gouna FC vs Talaa Al Jaish bezocht. De uiterst vermakelijke tweede helft leverde vier doelpunten en een eindstand van 2-2 op.
Talaa Al Jaish is één van de ministeriële voetbaletalages van het totalitaire en tirannieke regime. Andere uitvloeisels van sportief machtsvertoon op het hoogste voetbalniveau zijn onder andere El Intag El Harby (Military Production), Shorta (Police Union) en Haras El Haddood (Coast Guard)

Het geüniformeerde machtsvertoon tijdens voetbalwedstrijden; lege uitvakken worden met zelotische obsessie omzoomd door dienstplichtige gehelmde marionetten met schild en knuppel. De verhouding toeschouwer: overheidspet is doorgaans ongeveer 1:3.



Vandaag de overtreffende trap. Het leger pakt uit met ongenadige vrijages met power dressing. Epaulettendelight. Bij aankomst zie ik op het parkeerterrein talloze bussen waarvan de staat en slagorde connotaties oproept van polygoonjournaalbeelden van goederenwagons waarmee joden werden afgevoerd naar vernietigingskampen. Carrosseriedefilé op de parkeerplaats; een omen voor ingewijden en de unhappy few.

De aftandse bussen spugen legerpersoneel uit; in witte overalls. Mannen in witte overalls met witte vlaggetjes worden in rotten van vijf blaffend het stadionnetje binnengemarcheerd. Mannen in witte overalls met witte vlaggetjes nemen in rotten van vijf het uitvak in beslag. The empire strikes.

Georchestreerde euforie. Tribunechoreografie. Tifohorror.

Away Support Talaa Al Jaish


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Vanavond in de sneeuw Eupen v Club Brugge gezien. Uitslag van 0-4 doet vermoeden dat Eupen van het veld werd geblazen. Realiteit was anders. Beide teams met een zwakke verdediging en voor de pauze countert Brugge er drie van haar vijf kansen in en mist Eupen ze alle 5. Na de pauze nog 1 snelle goal.

Ongelofelijk wat ze met dat stadion hebben gedaan en waar al die mensen vandaan komen. Hilarisch als ze dan you'll never walk alone gaan zingen.

wekke

Citaat van: Joost op jan 22, 2011, 01:11:39
Vanavond in de sneeuw Eupen v Club Brugge gezien. Uitslag van 0-4 doet vermoeden dat Eupen van het veld werd geblazen. Realiteit was anders. Beide teams met een zwakke verdediging en voor de pauze countert Brugge er drie van haar vijf kansen in en mist Eupen ze alle 5. Na de pauze nog 1 snelle goal.

Ongelofelijk wat ze met dat stadion hebben gedaan en waar al die mensen vandaan komen. Hilarisch als ze dan you'll never walk alone gaan zingen.

De Eupense tegengoal nog gemist? :)
Net de beelden gezien en Eupen mist inderdaad behoorlijk wat kansen.

Wat vond je van de vernieuwingen aan het stadion? Ikzelf vond het best wel knap gedaan.

Joost

Citaat van: wekke op jan 22, 2011, 07:58:15
De Eupense tegengoal nog gemist? :)
Net de beelden gezien en Eupen mist inderdaad behoorlijk wat kansen.

Wat vond je van de vernieuwingen aan het stadion? Ikzelf vond het best wel knap gedaan.

Oja, er werd volgens mij zelfs geeneens meer afgetrapt na die goal. Maar de 1-4 hebben we wel gezien.

Het is een behoorlijk apart stadion geworden. Het lijkt allemaal tijdelijk met die planken maar de gebouwtjes eronder zijn allemaal vast. Ze hebben alle ruimte die er was gebruikt. Heel apart om te vergelijken met wat het ooit was.

HRM1880

Zolang dat de kantine achter het bezoekersvak maar gebleven is. Ooit daar eens een pint gekregen van de uitbater omdat ik alle blote vrouwen op de muurschildering had gevonden.

Joost

helaas, het uitvak is verplaatst naar de overzijde. Daar waar je als uitfan eerst binnenkwam is nu de ingang voorthuisfans. De voormalige uittribune is ook weg. Dat weet ik zeker omdat die kantine weg is.

wekke

Citaat van: Joost op jan 22, 2011, 19:58:16
helaas, het uitvak is verplaatst naar de overzijde. Daar waar je als uitfan eerst binnenkwam is nu de ingang voorthuisfans. De voormalige uittribune is ook weg. Dat weet ik zeker omdat die kantine weg is.

En toch is het niet zo. Het oude bezoekersvak staat er nog steeds, daar zijn de staanplaatsen voor de thuissupporters. Ik ben heel zeker omdat ik aanwezig was bij Eupen-Lierse op de derde laatste speeldag vorig seizoen, op de eerste speeldag  Eupen-Westerlo voor de verbouwingen en nog eens bij Eupen-Lierse na de verbouwingen.

Citaat van: HRM1880 op jan 22, 2011, 17:41:44
Zolang dat de kantine achter het bezoekersvak maar gebleven is. Ooit daar eens een pint gekregen van de uitbater omdat ik alle blote vrouwen op de muurschildering had gevonden.

Jammer, nu is het gewoon een toog onder het bezoekersvak ;-)

Joost

Citaat van: wekke op jan 23, 2011, 08:02:25
En toch is het niet zo. Het oude bezoekersvak staat er nog steeds, daar zijn de staanplaatsen voor de thuissupporters. Ik ben heel zeker omdat ik aanwezig was bij Eupen-Lierse op de derde laatste speeldag vorig seizoen, op de eerste speeldag  Eupen-Westerlo voor de verbouwingen en nog eens bij Eupen-Lierse na de verbouwingen.

Het is of nadien nog verbouwd wat ik erg betwijfel of je geheugen laat je vreselijk in de steek.

Dit is een foto van vrijdag tegen Club:


Dit is eerder dit seizoen tegen Westerlo:


Dit is tegen Antwerp in 2009:


En zo was-ie in 2007:

Niels_Zitterd

Ik moet zeggen dat het stadion am Kehrweg er na de verbouwing nog niet eens zo slecht uitziet. Er zijn genoeg stadions die slechter van een verbouwing/vernieuwing zijn afgekomen.

Bijvoorbeeld het nieuwe terrein van Dessel, daar zijn we afgelopen weekend voor aanvang van de wedstrijd even langsgegaan. Daar wordt je echt niet vrolijk van...

Peenvogel

Beter dan zaterdagavond in ieder geval.


Joost


wekke

Wauw, daar zit ik er inderdaad grandioos naast. Mijn excuses.