Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Ongekend is wat sterk uitgedrukt, maar ongebruikelijk toch wel....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HRM1880

Citaat van: hgrm op apr 18, 2011, 14:53:43
Ongekend is wat sterk uitgedrukt, maar ongebruikelijk toch wel....
Daar heb je wel een punt. Hield gewoon wedstrijden van Lierse, KV Mechelen, Antwerp,... de laatste jaren in het achterhoofd.

Voor zij die het interesseerde volgens de PR verantwoordelijke van Oss was er 1700 man aanwezig, maar dat lijkt me zeer sterk.

AthleticHolanda

Citaat van: HRM1880 op apr 18, 2011, 15:07:53
Voor zij die het interesseerde volgens de PR verantwoordelijke van Oss was er 1700 man aanwezig, maar dat lijkt me zeer sterk.

Dat lijkt mij ook zeer sterk, haha. Dat trokken ze niet eens in de Jupiler League.

Vraag me wel af wat zo'n persoon beweegt om zo'n onzin te verkopen, wat heeft hij daar dan aan?

3434

Citaat van: HRM1880 op apr 18, 2011, 15:07:53
Daar heb je wel een punt. Hield gewoon wedstrijden van Lierse, KV Mechelen, Antwerp,... de laatste jaren in het achterhoofd.

Klopt, + STVV ook nog. Lommel-OHL had dit jaar iets over de 6000 toeschouwers, helaas slechts eenmalig.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

http://youtu.be/C0g3RnBz0oM

Je ziet wel eens een mooie goal op TV, dat ziet er dan knap uit maar verder kan ik daar zelden warm of koud van worden. Maar wat Kah zaterdag deed, ik zie het nog gebeuren. De sfeer zat er goed in en Roda stond op het punt een goal te maken want VVV was minutenlang aan gort gespeeld. En dan komt daar die voorzet, je ziet Kah staan en dan denk je: 't zal toch niet waar zijn en voordat die gedachte afgerond is ligt de bal in het net en ontploft het stadion zoals ik dat nog nooit had meegemaakt.

ALenstra

Zaterdag bij Millwall-Preston North End geweest. Van een intimiderende sfeer rond en in het stadion was vrijwel geen sprake. Ruim 10.000 toeschouwers waarvan een paar honderd uit Preston zagen de thuisclub met 4-0 winnen. Breekpunt waren de 2 goals vlak voor rust, waarvan een mooi afstandschot van Josh Mc Quoid. En nadat James Henry 25 minuten voor tijd 4-0 uit een strafschop maakte was het niet meer dan de wedstrijd uitspelen. Na afloop zag ik nog vanuit het perron van station South Bermondsey hoe de bussen met Preston-fans met politiebegeleiding vertrokken. Zowel op de heen- als de terugreis zag ik in het vliegtuig mensen die met VI-travel naar Spurs-WBA gingen. Verder was het behoorlijk warm in Londen waar de voorbereidingen voor de Royal Wedding volop aan de gang zijn. Ongelooflijk hoeveel Kate & William prullaria te koop is!

Hugo

Citaat van: ALenstra op apr 25, 2011, 09:32:56
Zaterdag bij Millwall-Preston North End geweest. Van een intimiderende sfeer rond en in het stadion was vrijwel geen sprake. Ruim 10.000 toeschouwers waarvan een paar honderd uit Preston zagen de thuisclub met 4-0 winnen. Breekpunt waren de 2 goals vlak voor rust, waarvan een mooi afstandschot van Josh Mc Quoid. En nadat James Henry 25 minuten voor tijd 4-0 uit een strafschop maakte was het niet meer dan de wedstrijd uitspelen. Na afloop zag ik nog vanuit het perron van station South Bermondsey hoe de bussen met Preston-fans met politiebegeleiding vertrokken. Zowel op de heen- als de terugreis zag ik in het vliegtuig mensen die met VI-travel naar Spurs-WBA gingen. Verder was het behoorlijk warm in Londen waar de voorbereidingen voor de Royal Wedding volop aan de gang zijn. Ongelooflijk hoeveel Kate & William prullaria te koop is!

Bij Chelsea - West Ham stonden er plassen op het veld en regende het!


ALenstra

Het heeft zaterdagavond inderdaad geregend in Londen. De toeschouwers op de voorste rijen hielden het niet droog.

3434

Vandaag de eerste keer NRW-Liga meegemaakt. RW Essen - Wegberg-Beeck . Het werd 1-3 maar dat kon de sfeer niet drukken. Wat me wel opviel was dat tijdens een specifiek liedje heel de tribune zijn of haar sleutelbos omhoog stak en er mee begon te 'klingelen'. Echt heel de tribune achter de goal, ik schat een man of 3000. In totaal waren er iets meer dan 6700 toeschouwers, bezoekende fans heb ik niet gezien. Zijn er nog clubs die dit doen? Dit gaf echt een surreëel effect.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Niels_Zitterd

Afgelopen zondag ben ik bij Royal Antwerp geweest.
Op de forums van Antwerp werd de wedstrijd al, als wedstrijd van het jaar aangekondigd. Gezien de publieke belangstelling was dit ook zo. Er waren een kleine 9.000 supporters op de Bosuil

Ik had al verhalen gehoord dat het op de "Bosuil" kan spoken. Nou, het "spookte" er!
Nu zat het wedstrijd verloop wel mee, maar gedurende de hele wedstrijd kwam er, met name van Tribune II, een hels kabaal.

Leuven nam een 0-2 voorsprong en was eigenlijk al druk bezig met het vieren van de titel. De 1.050 meegereisde fans probeerden wel sfeer te maken maar werden volledig overstemd door het Antwerp publiek. Toen de laatste 10 minuten van de wedstrijd aanbraken stond het nog steeds 0-2. Uit het niets viel de aansluitingstreffer.
Dit was het sein voor de Antwerp fans om nog fanatieker achter de thuisploeg te gaan staan. Toen vlak voor tijd ook nog eens de gelijkmaker werd gescoord, trilde de Bosuil op zijn funderingen, werkelijk schitterend.

Jammer genoeg was het gelijkspel niet voldoende voor Antwerp om de eindronde te halen.
Leuven had wel genoeg aan het gelijkspel om de titel binnen te halen, dit omdat ook Lommel United punten verspeelde.
De stad Leuven is dus na 61 jaar afwezigheid, volgend seizoen weer vertegenwoordigd in de hoogste klasse.

Inmiddels staat er ook een fotoverslag op mijn website.

HRM1880

Mooi verslag, verschiet er toch van dat Leuven zoveel volk bij had. Vind het echter totaal niet jammer dat ik dat gemist heb, een andere ploeg kampioen zien spelen op eigen veld is nooit leuk. Over dat eigen veld, als Antwerpsupporter ken ik zelfs de 'echte' Bosuil enkel van op de foto.

Niels_Zitterd

Citaat van: HRM1880 op apr 26, 2011, 09:28:58
Mooi verslag, verschiet er toch van dat Leuven zoveel volk bij had. Vind het echter totaal niet jammer dat ik dat gemist heb, een andere ploeg kampioen zien spelen op eigen veld is nooit leuk. Over dat eigen veld, als Antwerpsupporter ken ik zelfs de 'echte' Bosuil enkel van op de foto.

Even over de oude Bosuil.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat halverwege de jaren '90 de oude tribunes achter de goal zijn gesloopt. Vervolgens zijn er plannen geweest voor een nieuw stadion dat er nooit is gekomen. Pas toen zouden de twee nieuwe tribunes zijn neergezet. De Bosuil heeft dus een hele tijd uit maar twee tribunes bestaan. Klopt dit ongeveer?

Buiten de Leuven fans in het uitvak zaten er links en rechts in het stadion nog wel een aantal tussen het thuispubliek.
Wij werden zelfs even voor Leuven fans aangezien toen ik wat foto's van het uitvak aan het maken was.
Het was wel een leuk gezicht toen ik mijn seizoenskaart van Fortuna liet zien. Toen wisten die mannen even niet meer wat ze met ons aan moesten :-)

Hugo

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 26, 2011, 10:55:28
Even over de oude Bosuil.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat halverwege de jaren '90 de oude tribunes achter de goal zijn gesloopt. Vervolgens zijn er plannen geweest voor een nieuw stadion dat er nooit is gekomen. Pas toen zouden de twee nieuwe tribunes zijn neergezet. De Bosuil heeft dus een hele tijd uit maar twee tribunes bestaan. Klopt dit ongeveer?

Klopt niet.

De oude tribunes zijn niet gelijktijdig gesloopt. Begin jaren '90 de viskom en eind jaren '90 de gezinstribune waar jullie op zaten.

Niels_Zitterd

Citaat van: Hugo op apr 26, 2011, 11:07:36
Klopt niet.

De oude tribunes zijn niet gelijktijdig gesloopt. Begin jaren '90 de viskom en eind jaren '90 de gezinstribune waar jullie op zaten.

Ah ok, thanks voor de info.

Voor een gezinstribune vlogen er wel ontzettend veel krachttermen door de lucht. Er zaten overigens ook erg weinig gezinnen.


Joost

Alemannia v RW Oberhausen kwam langzaam op gang. Na 14 minuten werd Auer vrij gezet voor de keeper en was het wel gelijk 1-0. RWO strijdt tegen degradatie en had vorige week een achterstand tegen Karlsruhe goedgemaakt en gewonnen. Na de 1-0 gebeurde er maar weinig, Oberhausen schoot de bal wel in het doel maar een van de spelers hinderde keeper Hohs in buitenspelpositie. In het stadion dacht ik dat RWO een geldig doelpunt werd onthouden, Kicker zegt dat het terecht werd afgekeurd.

Na de pauze kwam er bij RWO een aanvaller bij maar het bleke elftal was vrij vlot knock-out. Stieber maakte 2-0. Toch leek RWO terug in de wedstrijd te komen in de 68e minuut. Een voorzet werd glipte uit Hohs'  handen en stuiterde net over of net voor de lijn. De grensrechter voor onze neus wapperde direct goal maar na een halve seconde vlaggen bedacht hij zich. Hohs gooide uit en Stieber maakt er 3-0 van. Heel even commotie maar RWO acteerde al de hele wedstrijd als een verslagen team en liet het zijn beloop. Na 71 minuten mocht Auer vanaf 11 meter ook zijn tweede maken. Daarna speelde Alemannia nog 20 minuten de bal rond waarna de scheidsrechter na exact 90 minuten eindelijk kon affluiten.