Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Breda op aug 23, 2011, 17:03:44
Het gezang bleef wel veelal beperkt tot de eerste vijf minuten; daarna was het veelal stil. De wedstrijd zelf was natuurlijk een spektakelstuk van de bovenste plank, waarbij velen zich echter afvroegen waar het middenveld van Willem II was. Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt aan de Krommedijk.

Dat lijkt me niets nieuws bij Willem II en wat het 2e gedeelte betreft vermaak je je natuurlijk al gauw als NAC supporter als Willem II verliest
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: Breda op aug 24, 2011, 09:51:27de enige club waarbij ik me vrolijk maak over een verliespartij, is Feyenoord.
Dan ben je vorig seizoen vrijwel permanent vrolijk geweest.

Joost

Citaat van: spons op aug 24, 2011, 09:38:17
Dat lijkt me niets nieuws bij Willem II en wat het 2e gedeelte betreft vermaak je je natuurlijk al gauw als NAC supporter als Willem II verliest
Toch een lans breken voor de Tilburgse support. Ik vind de sfeer in Tilburg bij de betere in Nederland horen. Zeker beter dan bijvoorbeeld Groningen of Utrecht die vaak als zeer goed worden omschreven.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Joost op aug 24, 2011, 10:45:43
Toch een lans breken voor de Tilburgse support. Ik vind de sfeer in Tilburg bij de betere in Nederland horen. Zeker beter dan bijvoorbeeld Groningen of Utrecht die vaak als zeer goed worden omschreven.

Groningen?
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Breda op aug 24, 2011, 09:51:27
de enige club waarbij ik me vrolijk maak over een verliespartij, is Feyenoord.

Dan heb je vorig seizoen denk ik een uitstekend jaar gehad en moet ik je bij deze teleurstellen want ik denk niet dat we dat dit jaar gaan evenaren. Om te beginnen komen we over 2 weken de punten ophalen in Breda :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: Joost op aug 24, 2011, 10:45:43
Toch een lans breken voor de Tilburgse support. Ik vind de sfeer in Tilburg bij de betere in Nederland horen. Zeker beter dan bijvoorbeeld Groningen of Utrecht die vaak als zeer goed worden omschreven.
Maar dan neem ik aan dat jij je baseert op wedstrijden tegen Roda? Ik kan me wel voorstellen dat een club uit Limburg totaal niet aanspreekt in Utrecht, laat staan Groningen. Willem II ligt ook ten zuiden van de grote rivieren, dus logisch dat dat dan meer leeft.

Peenvogel

#726
Ik vind de sfeer in de Euroborg en Galgenwaard als ik er met Feyenoord ben nou ook weer niet zo geweldig. Hoog 'you only sing when you're winning' gehalte. Maar zelfs dat vind ik stukken beter dan het getrommel bij Twente bijvoorbeeld.

En 600 man mee op een maandag vind ik niet slecht.

Joost

Citaat van: TeeZee op aug 24, 2011, 11:46:38
Maar dan neem ik aan dat jij je baseert op wedstrijden tegen Roda? Ik kan me wel voorstellen dat een club uit Limburg totaal niet aanspreekt in Utrecht, laat staan Groningen. Willem II ligt ook ten zuiden van de grote rivieren, dus logisch dat dat dan meer leeft.

... en Spons op wedstrijden tegen Feyenoord.

Tussen Roda en Willem II zit geen enkele rivaliteit dus dat speelt geen enkele rol. Bij alle Eredivisieclubs is de wedstrijd tegen Roda een heel normale, gemiddeld aansprekende wedstrijd. Dan kun je denk ik best de sfeer in stadions vergelijken.

En dan baseer ik me niet op 1 bezoekje. 3 keer Groningen was drie keer een echt heel dode boel. 3 keer Twente was een dooie boel. NEC v Roda is vanuit het thuispubliek echt dramatisch, zelfs bij de 5-0 vorig jaar. Die hebben mooie spandoeken maar trekken alleen hun mond open tegen Vitesse denk ik. Willem II daarentegen had bij 3 bezoekjes 3 keer een goede sfeer.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op aug 24, 2011, 13:01:52
... en Spons op wedstrijden tegen Feyenoord.

Tussen Roda en Willem II zit geen enkele rivaliteit dus dat speelt geen enkele rol. Bij alle Eredivisieclubs is de wedstrijd tegen Roda een heel normale, gemiddeld aansprekende wedstrijd. Dan kun je denk ik best de sfeer in stadions vergelijken.

En dan baseer ik me niet op 1 bezoekje. 3 keer Groningen was drie keer een echt heel dode boel. 3 keer Twente was een dooie boel. NEC v Roda is vanuit het thuispubliek echt dramatisch, zelfs bij de 5-0 vorig jaar. Die hebben mooie spandoeken maar trekken alleen hun mond open tegen Vitesse denk ik. Willem II daarentegen had bij 3 bezoekjes 3 keer een goede sfeer.

NEC heeft dit jaar voor het eerst een "sfeervak" waar gelijkgestemde bij elkaar zitten. Hopelijk komt dat daar de sfeer ten goede want daar is het inderdaad altijd een dode bedoeling.

Bij Willem II maakt het heel veel uit of het een avond wedstrijd is of een middagwedstrijd. Middagwedstrijden zijn in Tilburg niet echt populair. Verder zijn de wedstrijden tegen NAC vaak het mooist ondanks dat dat middagwedstrijden zijn al was die van afgelopen jaar echt een dode bedoeling. Dat kwam voor mijn gevoel door de veiligheidsmaatregelen die deden vermoeden dat je in Noord-Korea was. Het Tilburgse publiek is voor mij te typeren als kritisch en trouw, altijd zeiken maar toch 7.000 seizoenskaarten verkopen in de Jupiler League.

Ik heb aan mijn twee bezoeken aan Twente dan wel weer een positief beeld overgehouden. Zelf vind ik met name PSV dramatisch (buiten de topwedstrijden) daar zitten voor mijn gevoel alleen successupporters. Heb het daar al een aantal keer meegemaakt dat na een overwinning op Willem II het eigen team uitgefloten wordt. De leukste uitwedstrijd voor Willem II buiten de derby's tegen NAC en in mindere mate RKC vind ik De Graafschap.

spons

Citaat van: Joost op aug 24, 2011, 13:01:52
... en Spons op wedstrijden tegen Feyenoord.


Wat bedoel je precies ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Bier und Bratwurst

Koning Kriel:    Ik heb aan mijn twee bezoeken aan Twente dan wel weer een positief beeld overgehouden.

Willem 2 is gewoon een gezellige club met goede support.

Vaarwel broodje beenham!      Magistraal spandoek!!!



Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: spons op aug 24, 2011, 17:25:55
Wat bedoel je precies ?

Dat jij de sfeer van clubs vooral beoordeelt op wedstrijden die die clubs tegen Feyenoord hebben gespeeld.

spons

#732
Citaat van: Joost op aug 24, 2011, 19:14:38
Dat jij de sfeer van clubs vooral beoordeelt op wedstrijden die die clubs tegen Feyenoord hebben gespeeld.

Ja dat klopt hoewel ik ook wel eens bij andere eredivisie wedstrijden kom. Maar ik denk dat de beleving  die een ieder van ons heeft voor een groot gedeelte ook wordt bepaald door zaken als belangrijkheid van een wedstrijd tijdstip, tegenstander, scoreverloop e.d. dus vergelijken is moeilijk en altijd maar een moment opname

Bij Roda spelen we meestal op zondagmiddag en dan ook nog eens een aantal maal om 12.30 dan is de sfeer toch anders dan op een zaterdagavond.

Utrecht tegen Feyenoord bijvoorbeeld is meestal maar mat op zondagmiddag 12.30 maar ik ben er vorig jaar ook geweest bij een europese wedstrijd tegen Liverpool en toen kolkte de Galgenwaard.

In mijn beleving is de sfeer in Nederland bij FC Twente het best en de beste sfeer die ik ooit heb meegemaakt vond ik Real Zaragoza - Feyenoord ( kwartfinale europacup 2 1995 )





2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Citaat van: Bier und Bratwurst op aug 24, 2011, 17:40:49
Koning Kriel:    Ik heb aan mijn twee bezoeken aan Twente dan wel weer een positief beeld overgehouden.

Willem 2 is gewoon een gezellige club met goede support.

Vaarwel broodje beenham!      Magistraal spandoek!!!

Ik heb toen kippenvel gekregen omdat een heel groot deel van het twente publiek opstond toen wij sta op voor Willem II zongen. Die middag was ondanks de definitieve degradatie fantastisch, zo zou het bezoeken van voetbal altijd moeten zijn. Iedereen liep na de wedstrijd ook gewoon door elkaar heen.

Stadionhopper

Citaat van: Koning Kriel op aug 24, 2011, 20:51:03
zo zou het bezoeken van voetbal altijd moeten zijn. Iedereen liep na de wedstrijd ook gewoon door elkaar heen.

In en in triest dat bovengenoemde als bijzonder in Nederland ervaren wordt...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper