Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Haaglandia v Lisse in Rijswijk, de plaats waar ik ben opgegroeid.

Ik wist niet dat ik nog een slechtere wedstrijd zou gaan zien dan Sheffield Wednesday v Blackpool van twee weken terug. Wat een drama. Gelukkig scoorde Lisse vlak voor tijd en werd het geen verlenging.

Gouverneur

Gisteren Telstar - Dordrecht. Bezoek aan Sportpark Schoonenberg blijft de moeite waard. Eerste overwinning van de thuisploeg sinds medio april van dit jaar.

Support van onder andere superfan "Jomanda" is onvoorwaardelijk. Na de 1-0 hief hij een bord omhoog met de tekst "Hossen met Kate Moss", na de 2-0 een bord met de tekst "Opdracht van de King: 3-0 winnen". (Jomanda is ook gek op Elvis.) En aldus geschiedde. In de 63ste minuut holt Jomanda traditiegetrouw met vlag voor de Oosttribune langs, omdat de club in 1963 het levenslicht zag. Nog steeds schalt voor aanvang van de wedstrijden Telstar van The Tornado's door speakers.

Enige kanttekening: de relatief nieuwe Zuidtribune, voor de fanatieke supporters, is een absoluut gedrocht.

Verwijderd lid

Vanmiddag genoten bij GVVV - Spakenburg ... 5-2 .... had nog hoger kunnen zijn als de voorwaartsen uit Veenendaal ietsje scherper waren geweest.

Joost

Wederom een puntje voor de Aachener Kartoffelkäfer. Wel weer geen goal.

Wedstrijd begon vol strijd maar zonder goed voetbal, sterker nog, de eerste 35 minuten zullen voor de neutrale supporter echt een hel zijn geweest. Daarna drie echt goed kansen voor Alemannia en in de slotminuut schiet Dusseldorf nog op de lat.
Tweede helft was een stuk beter maar geen van beide scoorde een goal die toch wel in de lucht hing. De puntendeling was de enige juiste afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

3434

Patro - Dessel was een ramp. Onze verdediging gaf de 2 idiootste doelpunten weg die ik in het nieuwe stadion (*2002) heb gezien. Niets te maken met de eerste thuisnederlaag in meer dan een jaar. De manier waarop was echt triest. Zonder een echte CV (liefst 2) gaan we het zeer en zeer moeilijk krijgen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Wat kunnen Duitsers dingen toch mooi omschrijven soms:

CiteerDie Kontrahenten versuchten sich Respekt zu verschaffen, agierten mit robustem und kompromisslosem Zweikampfverhalten und suchten schnell den Weg an den gegnerischen Strafraum. Dies ging zunächst zu Lasten der Genauigkeit.
En later;

CiteerKampf, Leidenschaft, Tempo, nach vielen Fouls leider auch viele Unterbrechungen prägten das Geschehen - insgesamt boten die Akteure wenig Fußball am.


King Nothing

#741
Afgelopen maandag bij FC Emmen - FC Oss geweest.

Wat een draak van een wedstrijd. Oss had weinig zin om aan te vallen, Emmen is gewoon slecht. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar er lopen genoeg spelers bij Emmen die wel kunnen voetballen, maar het komt er totaal niet uit.

Wat mij het meest verbaasde is dat Emmen maar liefst 4 spelers op de reservebank had, waarvan 1 keeper en 2 jochies uit de A jeugd van Heerenveen. Beetje vreemd voor een profclub die zegt 18 contractspelers te hebben en te kunnen beschikken over een zooi "gelabelde" spelers van SC Heerenveen. Zou Heerenveen die spelers nodig hebben gehad voor de wedstrijd van Jong H'veen/Emmen op dinsdag 30 augustus?

/edit

Heerenveen vindt Jong H'veen inderdaad belangrijker.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Cyclebob

Naast Bornem-RC Mechelen en SVV-VEP deze week heb ik afgelopen zaterdagavond ook de tweede helft van Turkania Faymonville - RFC Seraing bezocht.
De fenixploeg van Seraing heeft mij sympathie. De ongebruikelijke clubnaam met Turks logo (!!) van Turkania heeft zijn oorsprong in de bijnaam van de inwoners van Faymonville, les Turcs. Tussen de pakweg 500 toeschouwers geen enkele Anatoliër of Seraing fan gespot. Het redelijk aftandse complex ver buiten het dorp is zeker het omrijden waard.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Bier und Bratwurst

Gisteren naar Holthausen Biene - Eintracht Nordhorn geweest.Een echte streekderby.
Holthausen-Biene is een dorpje dat binnen de gemeente Lingen ligt.
Aangezien er maar 1800  naar binnen kunnen op het kleine terrein "Am Biener Busch" was het met 1500 toeschouwers aardig gevuld.
De weg er naartoe was gedeeltelijk onverhard en door de vele auto's een mooie stofboel.
Het terrein beviel me wel ,met een kleine maar leuke tribune en hier en daar een verhoging voor een 2e rij supporters. De braadworsten smaakten goed en het bier was lekker.
Na de eerste  tien minuten was Nordhorn al uitgeraast. De rest van de wedstrijd was voor H-Biene. Doordat er ook nog 2 rode karten vielen aan de zijde van Nordhorn,waarvan een door hands(penalty),was het snel gelopen.Holthausen-Biene bleef steken op 6-0 maar het had makkelijk het dubbele kunnen zijn. Al met al een leuke middag.
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

Is Eintracht Nordhorn zo afgezakt?

Hugo

Ik had nog nooit van Holthausen Biene gehoord maar het klinkt aanlokkelijk. Zag net dat ze het netjes doen in de Oberliga. Volgend seizoen tegen Arminia Bielefeld in de Regionalliga!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Hugo op sep 05, 2011, 16:05:21
Ik had nog nooit van Holthausen Biene gehoord maar het klinkt aanlokkelijk. Zag net dat ze het netjes doen in de Oberliga. Volgend seizoen tegen Arminia Bielefeld in de Regionalliga!

Als ze zo blijven spelen sluit ik het zeker niet uit!!  Echter ben ik dan bang dat ze niet meer op hun eigen terrein kunnen spelen gezien de toeschouwers. Misschien uitwijken naar het stadion van Lingen.
Het ene stadion is het andere niet!

Cyclebob

Citaat van: Cyclebob op sep 05, 2011, 13:12:49
Naast Bornem-RC Mechelen en SVV-VEP deze week heb ik afgelopen zaterdagavond ook de tweede helft van Turkania Faymonville - RFC Seraing bezocht.
De fenixploeg van Seraing heeft mij sympathie. De ongebruikelijke clubnaam met Turks logo (!!) van Turkania heeft zijn oorsprong in de bijnaam van de inwoners van Faymonville, les Turcs. Tussen de pakweg 500 toeschouwers geen enkele Anatoliër of Seraing fan gespot. Het redelijk aftandse complex ver buiten het dorp is zeker het omrijden waard.
Nog verder in de turkse geschiedenis van Faymonville gedoken: www.anadolu.eu/2003-06/12.html en vraag me nu af: Is er in Nederland of andere W.Europese landen iets vergelijkbaars?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

AthleticHolanda

Niet echt een overeenkomst, maar bij Deportivo la Coruña zwaaien ze ook met Turkse vlaggen omdat ze door de rest altijd 'los Turcos' genoemd worden vanwege hun (naar verluid) huidskleur die wat donkerder zou zijn dan die van de rest.

hgrm

Voor de liefhebbers: een verslag van mijn (dankzij een kapotte versnellingsbak) licht heroïsche reis naar Faymonville van een paar jaar geleden.

http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=152.0

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen