Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cyclebob

Citaat van: hgrm op dec 12, 2011, 22:18:53
Volgens mij gelden de klassen onder 4e klasse officieel als recreanten en vanaf 4e klasse als prestatiesport. Daarnaast heb je nog een enorme piramide van reserveteams met als hoogste afdeling de reserve-hoofdklasse.
Om het verder tegenover elkaar uit te diepen: het valt me op dat in België, met name in Brabant, er volop B ploegen meedoen in de lagere provinciale reeksen. Terwijl er in Nederland juist ploegen met hun eerstre elftal bewust in de reserveklassen meedoen. Voorbeelden uit de buurt: Victoria'04 zondag dit jaar, vorig jaar gedegradeerd uit 3e klasse. VDL zondag nadat 1e naar zaterdag overstapte. Over het algemeen begrijpen ze direct hoe diep mijn favoriete club gezonken is als je de vergelijking trekt met 3e provinciaal 7e niveau.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Kan zijn, maar het stadion ligt er nog prachtig bij, zag ik, toen ik er zaterdag met de trein langs kwam.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Dat meen ik me te herinneren uit een verhaal in de plaatselijke krant toen Allen Weerbaar uit Bussum van de 5e naar de 4e klasse ging.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

#873
Uit de regelmenten amateurvoetbal van de KNVB:

2. De klassen van de competitie amateurveldvoetbal zijn ingedeeld in twee categorieën:
a. de categorie A voor het prestatieve veldvoetbal
b. de categorie B voor het overige veldvoetbal.

3. Het bestuur amateurvoetbal stelt jaarlijks voorafgaand aan het seizoen maar niet later dan 1 mei vast welke klassen van de competitie amateurveldvoetbal zijn ingedeeld in de categorie A respectievelijk de categorie B. De indeling wordt gepubliceerd via het door het bestuur amateurvoetbal voor publicatie aangewezen medium.

4. Het districtsbestuur kan met inachtneming van de geldende reglementaire bepalingen en met goedkeuring van het bestuur amateurvoetbal afwijken van het bepaalde in dit reglement, voor zover het competities betreft van de categorie B.


En vervolgens uit de stukken van district West II
:

Onder de A-categorie West II veldvoetbal vallen:
Senioren
Mannen 1e klasse tot en met 5e klasse standaardvoetbal
Mannen reserve hoofdklasse tot en met reserve 3e klasse

....

Onder de B-categorie vallen:
Alle klassen lager dan bovengenoemde klassen.


Van de andere districten kan ik soortgelijke bepalingen niet vinden, helaas.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Alle standaardklassen vallen onder categorie A.

Wel is zo dat wat nu zaterdag 4e en 5e klasse en zondag 5e en 6e klasse is, voor 1996 onder de afdelingsbonden viel.

hgrm

Inmiddels ben ik er achter dan de categorie B alleen voorkomt bij de reserveklassen (doorgaans vanaf 4e klasse, in Zuid II vanaf 5e klasse).

De grens wordt echter elk seizoen vastgesteld. Dus het is wel mogelijk dat er ook standaardklassen onder B hebben gevallen of gaan vallen.

Overigens spreekt district Oost letterlijk van 'prestatief' en 'recreatief' voetbal als synoniemen voor A en B.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

#876
Citaat van: Joost op dec 09, 2011, 23:32:39
Het gesprek tussen de scheidsrechters naast mij die de wedstrijd bezochten was een stuk amusanter. De een floot in Derde Klasse en let op Patro fans, tegen Bocholt is hij jullie man!
Ik ben benieuwd! Geen idee met hoeveel volk we afzakken door de redelijk zwakke prestaties. Aan de andere kant is het wel kortbij en zijn we nog uit op sportieve revanche van de heenronde. Zullen tussen de 100 en 150 away fans zijn gok ik.

Was er veel volk in Veldwezelt? Op de regionale TV sprak de kapitein van Veldwezelt over een verhoogde opkomst en dergelijke. Vorig jaar had Tongeren geen 20 man bij in Eisden, Veldwezelt trouwens ook niet. Tongeren zelf is ongeveer failliet en veel spelers hebben moeten inleveren (veel zijn vertrokken) of zijn niet meer gemotiveerd. Gezien hun accommodatie en arrogantie van vorig seizoen heb ik er geen probleem mee dat zij nog eventueel verder zullen zakken.

Geef mij dan maar Veldwezelt away!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op dec 13, 2011, 12:05:52
Ik ben benieuwd! Geen idee met hoeveel volk we afzakken door de redelijk zwakke prestaties. Aan de andere kant is het wel kortbij en zijn we nog uit op sportieve revanche van de heenronde. Zullen tussen de 100 en 150 away fans zijn gok ik.

Was er veel volk in Veldwezelt? Op de regionale TV sprak de kapitein van Veldwezelt over een verhoogde opkomst en dergelijke. Vorig jaar had Tongeren geen 20 man bij in Eisden, Veldwezelt trouwens ook niet. Tongeren zelf is ongeveer failliet en veel spelers hebben moeten inleveren (veel zijn vertrokken) of zijn niet meer gemotiveerd. Gezien hun accommodatie en arrogantie van vorig seizoen heb ik er geen probleem mee dat zij nog eventueel verder zullen zakken.

Geef mij dan maar Veldwezelt away!


Sinds de klaagzang een aantal weken geleden zijn de prestaties toch wel aardig? Dit weekend een keurige 2-0 tegen Grimbergen. Jullie doelstelling is toch om erin te blijven? Dat lukt vooralsnog behoorlijk aardig.

Ik heb de toeschouwers geteld en kwam op ongeveer 400. Voor Veldwezeltse begrippen volgens mij heel behoorlijk. Volgens mij wonen er toch maar 3000 mensen in het dorp en is een groot deel daarvan student in Maastricht of rijke Nederlander die vanwege de belasting daar woont. Zeker de wijk rond het terreintje staat vol met gigantische huizen.

Van die 400 toeschouwers was zeker de helft van Tongeren. Ik ken de historie tussen jullie en Tongeren niet maar van oudsher vind ik Tongeren een echte Derde Klasser. Maar dat nieuwe stadion verdient 4e provinciaal.

3434

Check PM om niet teveel offtopic te gaan.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

betonrot

Gisteren Keulen - Mainz take two

Leuke wedstrijd, twee verdedigend ingestelde teams in eerste instantie, Mainz schakelde over op 4-3-3 maar zette dat weer om na de 0-1. Daarna was het Keulen dat de klok slog. Een droge knal van Podolski bracht de stand gelijk, dit bracht een orkaan van geluid teweeg. Koelle Alaaf... Mainz heeft wel mijn sympathie gekregen gisteravond, speelden met het hart en de fans maakten er 90 minuten lang een feestje van.

Peenvogel



Een bizar slechte scheidsrechter, twee penalties die in eerste instantie gestopt worden en in geval 1 binnen geschoten en in geval 2 overgeschoten worden. En een lekkere friet met samurai-saus. De laatste hop van het jaar. Foto's op mijn site.

Joost

Haha, zo was het vorig jaar:


Peenvogel

Dan is het scorebord er wel op vooruit gegaan.

Nico1880

Horendonk - Borsbeek Sport: Koud en regenachtig, maar toch een best genietbare partij. 5 doelpunten, 3 rode kaarten plus een meet en greet met Breda.

HRM1880

Citaat van: Nico1880 op dec 15, 2011, 09:17:38
Horendonk - Borsbeek Sport: Koud en regenachtig, maar toch een best genietbare partij. 5 doelpunten, 3 rode kaarten plus een meet en greet met Breda.
Dan weet ik ook ineens wie Breda is op facebook.