Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Citaat van: Voele_Hondj op mrt 31, 2012, 18:21:36
Vanmiddag naar Monchengladbach II - Sportfreunde Lotte geweest, wedstrijd om de 1ste plaats in de Regionalliga West. Maar liefst 933 supporters (.... waarvan 75 uit Lotte.....) wisten hun weg naar het stadion te vinden. Vond het allemaal niet zo heel indrukwekkend en ben nog steeds van mening dat ze bij de DFB voor de 2e teams een aparte competitie moeten oprichten. Sfeer was belabberd, stadion vond ik vrij matig, catering was slecht (1 eet- en drinkkar voor 933 personen) en de wedstrijd was niet heel spectaculair.
Al met al eens een ervaring om geweest te zijn, al zien ze mij er ws. nooit meer terug.
Naastgelegen stadion zag er overigens prachtig authentiek uit. Heeft daar ooit een semi profclub gebalt ofzo?

Eveneens het Grenzlandstadion bezocht gisteren. De sfeer en publieke belangstelling viel me 100% mee. Ik stond er zelfs van te kijken hoeveel supporters vanuit Lotte de reis naar Monchengladbach hadden gemaakt. De wedstrijd zelf viel me wel tegen, zeker de eerste helft. Van twee elftallen die bovenaan staan had ik persoonlijk meer verwacht. De tweede helft werd gelukkig wel wat beter en zeker de 0-2 was van grote schoonheid. Een ouderwetse volley die lekker binnenvloog. We hebben nog geprobeerd om in het stadion van Rheydter SV binnen te geraken, jammer genoeg is die missie gefaald.

Na afloop van het duel zijn we in de auto gesprongen om de reis naar Wetteren te maken. Na een redelijke file bij Lummen arriveerden we nog goed op tijd bij het Marcel de Kerpel stadion. Na het versterken van de inwendige mens hebben we daar een hele leuke wedstrijd gezien. In tegenstelling tot de wedstrijd in Duitsland lieten beide tweede klassers de bal het werk doen en waren er meerdere leuke aanvallen te zien. Vlak voor rust kwam Standaard Wetteren, geheel terecht overigens, op voorsprong. Die marge werd na de rust uitgebouwd naar 2-0. Eendracht Aalst stelde er maar bitter weinig tegenover. De in grote getale meegereisde fans van Aalst staken hun teleurstelling niet onder stoelen of banken. Toen vlak voor het einde de scheidsrechter twee spelers van Aalst een gele kaart gaf voor het maken van schwalbes was het duidelijk. De underdog zou de wedstrijd gaan binnenhalen. Iets wat tot grote vreugde leidde bij de weinige aanwezige fans van Standaard Wetteren.


FCT1980

Leuk om te zien dat kleine vlubs zo veel supporters meenemen. Maar van Osnabrück naar Gladbach is natuurlijk ook geen wereldreis.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Ben gisteren nog even naar Hoei gereden. Ik had beter thuis kunnen blijven.

Niels_Zitterd

Op internet heb ik een samenvatting gevonden van de verrassende overwinning van Standaard Wetteren.
http://www.tvoost.be/nl/sport/rubrieken/sportarchief-tvoost/meest-recente/wetteren-verslaat-aalst-2012-04-01/

Skipperdinho

Gister op uitnodiging van de knvb naar t Nederlands damesteam tegen Slovenie geweest in Venlo. Nederland kreeg kans op kans in de 1e helft en scoorde in de 10e minuut. De enige kans van Slovenie werdt meteen een doelpunt,wel een mooie van 40 meter schoot die de bal over de keepster in het net omdat de keepster van Nederland op de 16 meter stond. In de 2e helft werdt het 3-1 door 2 blunders van de keepster van Slovenie.

Conclusie: Het was omdat ik op uitnodiging was,maar wel eenmalig geweest dat ik naar damesvoetbal ben gegaan. Voetbal is en blijft toch een mannensport.

Nort

Hoeveel man waren er op afgekomen? Hoe was de sfeer op de tribune?

Zelf kon ik hier ook heen (gratis) wel in het normale vak, maar heb hier maar vanaf gezien voetbal blijft gewoon een mannen sport.

Skipperdinho

Sfeer was niks,ik zat op de hoofdtribune(keer wat anders als t uitvak) maar wel keer leuk om mee te maken. Het blijft wel bij 1 x.

Joost

Citaat van: nort op apr 06, 2012, 15:43:08
Hoeveel man waren er op afgekomen? Hoe was de sfeer op de tribune?

Zelf kon ik hier ook heen (gratis) wel in het normale vak, maar heb hier maar vanaf gezien voetbal blijft gewoon een mannen sport.

Er waren niet eens twee tribunes bezet hoorde ik van een aanwezige. Volgens de krant waren er 3500 en dat strookt ook met de berichten van eerder deze week waarin stond dat er 3000 kaarten al verkocht waren.

Skipperdinho

Gisteren naar Helmond Sport-Volendam geweest. Moeizame overwinning,maar wel 3 punten. Maandag de periode pakken in Apeldoorn

3434

Dessel Sport - Patro Eisden was een leuke match voor de neutrale toeschouwer.  Na 4 minuten werd het 1-0 en vreesde iedereen voor een pandoering. Na de goal werd Patro de betere ploeg en had misschien 70% balbezit, voor de rust werd het nog 1-1.

In de 2de helft bleef Patro de betere ploeg maar zoals altijd wilt Patro te mooi voetballen in plaats van efficiënt. Het meest onbegrijpelijke moment van de avond was een vrije trap voor Patro op de rand van de baklijn. De speler schoot de bal met opzet 10 meter langs omdat de vrije trap eigenlijk onterecht was. Veel ergernis op de tribunes die voor een groot deel Paars-wit gekleurd was. Bij de leider speel je toch niet voor de fair-play beker? Dessel scoorde een 5tal minuten later de 2-1.

Al bij al een fijne verplaatsing (eindelijk nog eens op een zaterdagavond) en geen overdreven veiligheidsmaatregelen die de boel al verpesten. In totaal zo'n 100 à 130 Patrosupporters (2 bussen + auto's).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Skipperdinho

Gister eerst naar MSV Duisburg-Eintracht Frankfurt geweest. Mooi stadion,slechte wedstrijd gezien. In de 1e helft was de sfeer wel van de Frankfurters,maar na de 2-0 zakte die weg. MSV kan alleen maar dezelfde liedjes zingen dus ik vond de sfeer en de wedstrijd wel tegenvallen.

Daarna naar Lommel United-Standaard Wetteren geweest. Leuke wedstrijd gezien waar Lommel in de 1e helft maar 2x scoorde want het hadden er wel 5 of 6 moetten zijn. In de 2e helft kregen beide teams volop kansen en werdt het door een penalty 2-1 maar daar bleef het bij.

ALenstra

Ook ik was zaterdag in Duisburg. Het viel me op dat er meerdere Nederlanderse voetbalfans daar waren. Zo zag ik een groepje die op de parkeerplaats aan het voetballen was, een groepje NEC-fans plus iemand in een Ajax shirt. Wedstrijd begon 10 minuten te laat, geen idee waarom. MSV won met 2-0 terwijl Eintracht met name in de eerste helft het betere van het spel had. De goals vielen vlak voor en vlak na rust. En inderdaad veel Eintracht fans, buiten het uitvak zat de oberrang achter doel vol Eintracht fans. En hier en daar ook aan de lange zijdes.

Een dag later toog ik naar de Castroper strasse in Bochum alwaar in het Revirpower stadion de lokale Vfl het tegen Karlsruher SC moest opnemen. De bezoekers in acute degradatienood en dus met een zeer verdedigende taktiek gekomen. Pas in de 2e helft kon KSC zijn eerste kans noteren. Aan de andere kant een onmachtig Bochum dat meer kansen had maar ook veel fouten maakte. Om me heen wonden de thuisfans zich enorm op over het spel van hun favorieten. Eigenlijk een typische 0-0 wedstrijd. De paar honderd KSC fans waren vaak vocaal aanwezig. Overigens was dat mijn allereerste bezoek aan dat stadion. Een zeer kompakt stadion met tribunes dicht op het veld maar echt mooi is het niet.

Voetbalhopper

Citaat van: ALenstra op apr 09, 2012, 09:30:17
Ook ik was zaterdag in Duisburg. Het viel me op dat er meerdere Nederlanderse voetbalfans daar waren. Zo zag ik een groepje die op de parkeerplaats aan het voetballen was, een groepje NEC-fans plus iemand in een Ajax shirt. Wedstrijd begon 10 minuten te laat, geen idee waarom. MSV won met 2-0 terwijl Eintracht met name in de eerste helft het betere van het spel had. De goals vielen vlak voor en vlak na rust. En inderdaad veel Eintracht fans, buiten het uitvak zat de oberrang achter doel vol Eintracht fans. En hier en daar ook aan de lange zijdes.

Een dag later toog ik naar de Castroper strasse in Bochum alwaar in het Revirpower stadion de lokale Vfl het tegen Karlsruher SC moest opnemen. De bezoekers in acute degradatienood en dus met een zeer verdedigende taktiek gekomen. Pas in de 2e helft kon KSC zijn eerste kans noteren. Aan de andere kant een onmachtig Bochum dat meer kansen had maar ook veel fouten maakte. Om me heen wonden de thuisfans zich enorm op over het spel van hun favorieten. Eigenlijk een typische 0-0 wedstrijd. De paar honderd KSC fans waren vaak vocaal aanwezig. Overigens was dat mijn allereerste bezoek aan dat stadion. Een zeer kompakt stadion met tribunes dicht op het veld maar echt mooi is het niet.

De wedstrijd begon later omdat nog niet alle fans binnen waren. Die man met dat ajax shirt heb ik ook gezien, vond het nogal vreemd.

Ik moet zeggen dat ik het een heerlijke pot vond, geen moment het idee gehad dat Frankfurt zou kunnen winnen.

cafebac

#1018
Zaterdag naar Racing Mechelen - Hoogstraten geweest. Schitterend oud stadion daar in Mechelen en hele vriendelijke mensen. Ik had me in het aanvangstijdstip vergist dus had ruim de tijd om vooraf een fotorondje te maken. De hoofdsteward dacht dat ik een verdwaalde fan van Hoogstraten was maar nadat ik hem uitlegde dat ik speciaal voor zijn cluppie uit Nederland kwam kreeg ik plots een rondleiding door het hele stadion, bestuurskamer, persruimte enz. Heerlijke fout Belgisch antieke inrichting daar in die ruimtes. Ook op de tribunes zeer vriendelijke mensen gesproken en de hamburgers naar goed Belgisch gebruik ook heerlijk. Hoogstraten scoorde al na 10 seconden 0-1, Mechelen wist er in de volgende 90 minuten 3 te scoren. Zeer geslaagd tripje dus.

Zondag naar de bekerfinale geweest. Net als in Almelo waren de busindelingen niet goed geregeld en was onze bus al vol toen we aankwamen. Gelukkig werd het in Eindhoven uiteindelijk wel opgelost en konden we na een marathon kastje-muur lopen zelfs in Rotterdam nog kaartjes in hetzelfde vak regelen. Helaas werd het geen echte finale en kon Heracles geen poot aan de grond krijgen, desalniettemin lekker kunnen juichen bij drie mooie goals. Op de terugweg ging onze reservebus nog eens kapot en hebben we nog een uurtje in de regen achter de vangrail mogen wachten op de volgende reservebus. Zeer lang dagje maar voor het eerst in jaren weer eens een klein prijsje naar Eindhoven.

hstevenm

Zaterdag naar Southampton-Portsmouth geweest.
Een van de mooiste wedstrijden waar ik heen ben geweest met alles er op en aan.
Slecht voetbal, mooie goals, en wat een haat en sfeer echt top.
Voor het eerst in engeland mensen op het veld gezien na de 2-1 stond er een mannetje of 15 op het veld. Wat zal hen straf zijn verwachten jullie? ze werden namelijk niet afgevoerd.

Met de auto is prima bevallen alleen een uur vertraging gehad met de train vanaf calais.

Kortom een echte aanrader!