Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

syntric en 5 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: spons op apr 16, 2012, 08:21:42
Maakte de overwinnnig bij Groningen nog wat goed ?

Absoluut. Totaal onverwacht en nu doen we plotseling toch mee om de play-offs. Nu nog NAC en RKC uit en PSV en Utrecht thuis dus die ambitie kan vrijdag weer de kast in.

Bier und Bratwurst

Gisteren naar F.C. Déifferdeng 03 - RM Hamm Benfica geweest. Eindstand 2-2.
Na een mooie rit door de Ardennen kwam ik op de kronkelweggetjes van Luxemburg.
Na eerst ff het stadionnetje van Progress Niedercorn te hebben bezichtigd ben ik doorgereden naar Differdange.
Omdat ik zonder TomTom rij was het best ff lastig de juiste weg te vinden naar de Thillenberg.
Maar ik had het toch snel gevonden. Toen ik het tunneltje onderdoor kwam zag ik het stadionnetje hoog boven de weg liggen.
Bij de prachtige houten entree kocht ik een kaartje en nam een programma mee.Het programmaboekje "Thillenecho" was zeer bijzonder want er stond geen opstelling in,wel heel erg veel reklame.
Bij de merchandising kocht ik een sjaal en omdat ik uit Nederland kwam gaven ze me een vlag erbij.Een pin hadden ze niet.
Het stadionnetje vond ik prachtig,mooie kleine hoofdtribune met een tegen de berg op gebouwde steile terracing aan de andere kant.
De braadworst was wat minder en het enige biertje(Bofferding) dat ik heb gehad smaakte wel goed.
De wedstrijd zat vol met spelersfouten en was erg matig qua nivo maar wel spannend.Differdange kwam op een 2-0 voorsprong maar gaven het in de 2e helft weg. 2-2 was ook een terrechte uitslag.
Na de wedstrijd ben ik nog even wezen kijken bij de bouw van het nieuwe stadion in Obercorn. Behalve de nieuwe hoofdtribune kon je er weinig van zien omdat er in de wijde omtrek grote hekken omheen gezet waren.
Vervolgens weer huiswaarts gegaan. Al met al weer een geslaagd tripje. Helaas kon ik het niet combineren met nog een wedstrijd.
De volgende trip gaat zondag naar Union St Gilloise in Brussel.


Het ene stadion is het andere niet!

Hugo

Citaat van: Joost op apr 14, 2012, 21:32:40
Eerst zag ik Alemannia onnodig verliezen in Duisburg waardoor de handhavingskansen weer kleiner geworden zijn.

Ga je volgende week nog naar Alemannia tegen Frankfurt?

Joost

Citaat van: Hugo op apr 16, 2012, 14:13:18
Ga je volgende week nog naar Alemannia tegen Frankfurt?
Jup.

Wil je mee?

Hugo

Citaat van: Joost op apr 16, 2012, 15:14:16
Jup.

Wil je mee?

Daar zit ik wel aan te denken, volgende week heb ik namelijk vrij.

Hugo

Citaat van: Hugo op apr 16, 2012, 14:13:18
Ga je volgende week nog naar Alemannia tegen Frankfurt?

En zelfs verlaagde prijzen om het stadion vol te krijgen. Voor dat geld kunnen we ook wel gaan zitten!

Joost

#1041
Citaat van: Hugo op apr 17, 2012, 19:19:07
En zelfs verlaagde prijzen om het stadion vol te krijgen. Voor dat geld kunnen we ook wel gaan zitten!
Wij gaan lekker staan, de kaarten zijn besteld voor de normale prijs.
We kwamen sowieso niet in aanmerking voor de lagere prijs.

Ik verwacht dat je veel Nederlands om je heen zult horen. Ik schat dat er zeker 500, misschien wel meer, Nederlanders extra zijn. Er worden zelfs speciale buscombi's vanuit het Roda stadion geregeld ter ondersteuning. Wordt wel een mooie combi, voordat je zit kun je er al weer uit. Het is van stadion tot stadion 12 kilometer snelweg waar je zo'n 9 minuten over doet.

Ik zag in Duisburg ook al een heel aantal bekende gezichten.

Nort

a.s. Maandag zullen er toch ook nog wel kaartjes beschikbaar zijn aan de kassa lijkt me?

Zelf had ik deze wedstrijd ook op de planning staan, maar het is nog onzeker of ik dan fysio heb. Daarom wil ik de kaarten ook niet van tevoren bestellen.

Joost

Citaat van: nort op apr 18, 2012, 15:34:37
a.s. Maandag zullen er toch ook nog wel kaartjes beschikbaar zijn aan de kassa lijkt me?

Zelf had ik deze wedstrijd ook op de planning staan, maar het is nog onzeker of ik dan fysio heb. Daarom wil ik de kaarten ook niet van tevoren bestellen.
Ja, maar tenzij je iemand kent die Mitglied of seizoenkaarthouder is moet je het volle pond betalen. Voor de zitplaatsen kan dat aardig oplopen.

Nort

Een college van mij heeft een Scc dus kan via hem hopelijk aan een korting ticket komen!

Arjen

Dinsdag Bristol City- West Ham United gezien. Op het moment van boeken hoopte ik stiekem dat West Ham in deze wedstrijd zou promoveren. Dit was niet het geval. Sterker nog, door het gelijke spel promoveerde Reading en heeft Southampton aan een punt uit de laatste twee wedstrijden genoeg. Dit was het enige minpuntje. Verder een leuke trip. Bristol is een leuke stad, het stadion vind ik echt een topper en de wedstrijd was ook erg aardig. De volgende dag nog cultureel bezig geweest en naar de romeinse baden in Bath geweest. Ook een aanrader.

Skipperdinho

Gister naar KV Turnhout-Geel Meerhout geweest. Geel Meerhout won verdiend met 1-0 door een doelpunt 10 minuten voor tijd. Verder kwam de meeste sfeer uit het bezoekersvak.

Koning Kriel

Net terug uit mestalla, wat een geweldig stadion. Jammer maar begrijpelijk dat Valencia naar een nieuw stadion verhuist. Ook leuk om mijn eerste wedstrijd in Spanje mee te maken. De beleving is toch weer anders dan in andere landen.

Nort

Ik dacht dat de stadion bouw van het nieuwe stadion al een tijdje stil ligt i.v.m. de financiering. Het zal mij benieuwen hoe lang Valencia nog in Mestalla speelt.

Zelf ben ik afgelopen vrijdag naar Royal Antwerp - Aalst geweest. Helaas was een combinatie van weg afsluiting, geen navigatie en andere kant van Antwerpen binnenkomen reden voor het missen van de eerste 22minuten van de wedstrijd, bij een 1-1 stand kwamen wij dan ook de tribune op. het was een klein wonder dat we het stadion al gevonden kregen want wij waren letterlijk verdwaald echter door 2 aardige politie agenten kwamen we goed terecht. Een voordeel van te laat komen is dat het 5EUR parkeergeld scheelde, aangezien de mensen al vertrokken waren.

Het stadion is echt een juweeltje en is voor mij het mooiste stadion dat ik tot nu toe heb bezocht (ong. 35 in totaal). Zelf zaten wij op houten bankjes op de tribune tegenover de hoofdtribune. Het dak van de hoofdtribune bestond uit 10kleuren wit,grijs en zwart. De filmploeg op de cable moest er met een hijskraan vanaf gehaald worden na de wedstrijd. De hoge toegangsprijs van 20EUR was dan wel weer jammer maar het is zeker een revisit waard. Uiteindelijk werd het nog 1-2 waardoor wij toch nog een doelpuntje hadden gezien.

Verder zijn ze er bij Antwerp zeer trots op dat ze een samenwerkingsverband met Manchester United hebben aangezien dit op veel plekken terug te zien was in het stadion.

AthleticHolanda

Lissabon was echt fantastisch. De stad heeft alles wat ik graag zie in een stad en ik had me er nog veel langer kunnen vermaken.

Ook op voetbalgebied gold dat, het heeft moderne stadions, erg oude stadions, een historisch stadion en nog wat er tussenin ligt. Heb me zelden zó vermaakt in een stad.