Week 47: Maandag 16 november t/m Zondag 22 november

Gestart door eSKaa, okt 29, 2015, 13:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eSKaa

De enige echte week 47 :-)

Geen competitievoetbal voor Heist dat weekend (bye), wel een vriendschappelijke wedstrijd thuis tegen Standard op 20/11 om 19u30 (gratis inkom trouwens).

Ik trek er met enkele vrienden op uit voor het volgende programma:

20/11 : VVV Venlo - FC Eindhoven
21/11 : Borussia Mönchengladbach - Hannover 96
22/11 : Feyenoord - Twente
instagram? --> ackx.k (football, festivals, more)

uit Gouden Korenaren, schiep God de Heistenaren. Uit het restant, de rest van't land

spons

21/11  IJsselmeervogels - Spakenburg
22/11  Feyenoord - FC Twente
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

21/11 Borussia Mönchengladbach - Hannover 96

geraldando

21/11 Borussia Mönchengladbach - Hannover 96
Favoriete ground: Bosuilstadion

Freekos79

Volgende wedstrijd: ?

jvdreumel2

Ik heb mijn pa de keuze gegeven tussen de derby in Spakenburg op zaterdagmiddag, naar Roda jc - Zwolle om 18.30 of naar de bosuil om 20.00 uur. Ik geef hem nooit meer een keuze.......
21 november.  Roda jc - Pec Zwolle (althans als ik ditmaal wel kaarten krijg van Roda jc aangezien ik niet uit Parkstad kom


Nort

Citaat van: jvdreumel2 op okt 30, 2015, 16:37:50
Ik heb mijn pa de keuze gegeven tussen de derby in Spakenburg op zaterdagmiddag, naar Roda jc - Zwolle om 18.30 of naar de bosuil om 20.00 uur. Ik geef hem nooit meer een keuze.......
21 november.  Roda jc - Pec Zwolle (althans als ik ditmaal wel kaarten krijg van Roda jc aangezien ik niet uit Parkstad kom

Van de derby in Spakenburg bij IJsselmeervogels mis je vrij weinig. Afgelopen seizoen bezocht en het was de meest tegenvallende wedstrijd, als neutraal toeschouwer, die ik ooit heb gezien.

FCT1980

Waarom is Gladbach - Hannover hier zo populair?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: nort op okt 30, 2015, 16:44:09
Van de derby in Spakenburg bij IJsselmeervogels mis je vrij weinig. Afgelopen seizoen bezocht en het was de meest tegenvallende wedstrijd, als neutraal toeschouwer, die ik ooit heb gezien.

Ik ben twee keer bij de derby van Spakenburg geweest aan de kant van SV Spakenburg waarvan de eerste in 7-1 eindigde, ik vond het echt fantastisch. Wil hem nu een keertje aan de kant van IJsselmeervogels zien. Van mij mag het deze keer 1-7 worden.

Naar Roda - PEC zou ik gratis nog niet naar toe willen, zegt me echt helemaal niets
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

jvdreumel2

Roda jc had ik nog niet bezocht die moest ik nog vinken. Mijn vaste reismaatje was er wel al eens geweest en hij kon niet deze dag. Als het niets is dan heb ik een weekje later go ahead nog. Daar verheug ik mij meer op. Zal je net zien dat de wedstrijd van Roda leuker wordt

Berend11

Citaat van: jvdreumel2 op okt 30, 2015, 19:26:35
Roda jc had ik nog niet bezocht die moest ik nog vinken. Mijn vaste reismaatje was er wel al eens geweest en hij kon niet deze dag. Als het niets is dan heb ik een weekje later go ahead nog. Daar verheug ik mij meer op. Zal je net zien dat de wedstrijd van Roda leuker wordt
Deze wedstrijd trekt mij als Zwolle supporter ook niet, verwacht een halfleeg (lekker pessimistisch) stadion en maximaal 150 uitsupporters. Daarnaast zijn het ook nog teams die nou niet geweldig voetbal spelen. Sterkte!

geraldando

Citaat van: FCT1980 op okt 30, 2015, 18:47:11
Waarom is Gladbach - Hannover hier zo populair?

Ik had nog een dagretour voor de trein in Nederland liggen maar ik gok zo dat dat niet de reden is waarom er best wat van dit forum die kant op gaan.
Favoriete ground: Bosuilstadion

ALenstra

Een van de weinige thuiswedstrijden van BMG waarvoor je een kaartje kan krijgen?

hgrm

Citaat van: spons op okt 30, 2015, 18:55:05
Ik ben twee keer bij de derby van Spakenburg geweest aan de kant van SV Spakenburg waarvan de eerste in 7-1 eindigde, ik vond het echt fantastisch. Wil hem nu een keertje aan de kant van IJsselmeervogels zien. Van mij mag het deze keer 1-7 worden.

Naar Roda - PEC zou ik gratis nog niet naar toe willen, zegt me echt helemaal niets

De derby is een ingewikkelde wedstrijd. Waarom het de ene keer meer leeft dan de andere keer is lastig te zeggen.
Dit keer zijn de voortekenen goed. Bij IJsselmeervogels is het CRISIS met hoofdletters. Even een bloemlezing:

* IJsselmeervogels kwakkelt al jaren; het laatste kampioenschap dateert van 2011. Halverwege van het seizoen 2013/14 werd trainer Johan de Man (die assistent was onder Gert Kruijs en hem opvolgde toen hij naar Sparta vertrok) vervangen door interim-coach Frans Adelaar. Voor het seizoen 2013/14 werd Dogan Corneille, succescoach van Kozakken Boys en oud-speler van Vogels aangesteld. Hiervan kreeg men spijt, want Adelaar beviel goed. Het duurde 3 wedstrijden voordat men een stok had gevonden om de hond te slaan (nl: de spelers zouden niet fit zijn). Corneille werd weggestuurd en Adelaar kwam terug. Maar ook Adelaar kon het tij niet keren en IJsselmeervogels werd slechts vijfde.

* Aan het einde van het seizoen 2014/15 bleek het geld op te zijn. De halve selectie vertrok met donderend geraas en veel verwijten over en weer en wat er voor terug kwam is geen top. Desondanks begonnen de Vogels goed aan het seizoen 2015/16 met een paar overwinningen en de koppositie. Inmiddels staat de club op de plek waar het gezien de kwaliteit thuishoort: in de middenmoot. De zevende plaats, die recht geeft op deelname aan de tweede divisie is dit seizoen geen vanzelfsprekendheid.

* De terugval van de afgelopen weken zorgt voor irriatie. Bij de uitwedstrijd tegen rode lantaarn SteDoCo barstte de bom. De dochter van coach Adelaar kreeg ruzie met enkele supporters. De verhalen die aanvankelijk de wereld in geslingerd werden, waren dat ze belaagd en tegen de grond gewerkt zou zijn, maar later kwamen er steeds meer verhalen dat ze juist de aanstichter was van het gebeuren door zich nogal denigrerend uit te laten over de supporters. Dit deed Frans Adelaar voor de microfoon van Radio M Utrecht nog eens dunnetjes over.

* De volgende wedstrijd, de bekerwedstrijd tegen SVL (neo-hoofdklasser) lieten de supporters duidelijk blijken dat ze Adelaar graag zo snel mogelijk zien vertrekken. Adelaars houding voor en tijdens de wedstrijd grensde aan werkweigering. Tot overmaat van ramp hield SVL de Vogels op 1-1 en won na strafschoppen. Het is duidelijk dat Adelaar en de club elkaar liever kwijt dan rijk zijn. Er is echter geen geld voor een ontslag(vergoeding) en Adelaar zal er ook niet zo snel vrijwillig (=gratis) de brui aan geven. Het zal me niet verbazen als de één of andere sponsor binnen kort de buidel trekt zodat Adelaar zijn congé kan krijgen.


Aan de andere kan van de Westmaat gaat het momenteel een stuk beter. Spakenburg heeft echter ook zijn dingetjes gehad in het recente verleden.
In 2012 werd Spakenburg onder trainer André Paus kampioen, maar een seizoen later, onder opvolger Peter Wesselink (niet te verwarren met Roy Wesseling, die trainer was bij Vogels) liep het totaal niet. Al vrij snel werd hij vervangen door Johan de Kock, die de club maar net kon behoeden voor degradatie (door de play-off tegen ACV te winnen). Na een tegenvallende start van het seizoen 2013/14 werd De Kock al snel ontslagen en opgevolgd door zijn onervaren assistent Jochem Twisker. Onder zijn leiding eindigt Spakenburg samen met GVVV gedeeld eerste en moet er een beslissingswedstrijd aan te pas komen. Die wint Spakenburg en ook de algemene amateurtitel wordt gewonnen. Vorig jaar ging het wat minder met een tweede plaats achter Kozakken Boys tot gevolg en momenteel staat Spakenburg eerste.

Ondanks de successen had Spakenburg vorig seizoen ook z'n schandaaltje. Een landelijke krant wist te achterhalen dat er enkele jaren geleden met medeweten van de staf flink van de verboden snoepjes werd gesnoept. Met veel souplesse is dit dopingverhaal echter in de doofpot terecht gekomen.

Kortom, zeker gezien de crisis bij Vogels is de komende derby er zeker één waar het nodige op het spel staat en die genoeg stof zal doen opwaaien in het dorp.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Shepherd

De Derby is al jaren gehyped. Sentimentloze spelers verdedigen Blauw en Rood.

Nooit vergeet ik de editie dat Blauwe Theo de Graaf 3 minuten voor tijd een pingel miste. Het leverde de Vogels later het kampioenschap op. Het punt werd intens gevierd. Logisch. Van de 22 spelers was meer dan de helft afkomstig uit het dârp.