Verlanglijstje 2009/2010

Gestart door Dennis-V, mei 24, 2009, 12:32:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: 3434 op mei 25, 2009, 00:15:24
Inderdaad, Breda had het me nog een tijd geleden allemaal uitgelegd hoe het allemaal zat met zaterdag/zondagvoetbal. Noord-Brabant en Limburg zijn katholiek en hebben dus vrijwel geen zaterdagverenigingen. Alleen her en der wat kleine clubs zei hij. Ik zal de schuld maar steken op het bier en het verlies van de beker gisteren.

Niet helemaal waar. Trek de lijn tussen Tilburg en Den Bosch. Westelijk daarvan vind je zaterdagvoetbal. Oostelijk vind je het niet met uitzondering van 1 vereniging in Eindhoven. Zaterdagvoetbal in Limburg is net zoiets als een Christen in Mekka.

Lek11

#16
Citaat van: Ici c est Paris op mei 25, 2009, 00:09:30
Ben wel benieuwd bij welke clubs je dat is overkomen?

Bij Willem II en bij Vitesse.

Willem II scoorde vrij vlug in de wedstrijd de openingstreffer, toen ik en een vriend van me niet juichtte zag ik al direct iemand, die 2 rijen achter me zat, richting de omloop lopen (ik zat gewoon op een familievak) Hij kwam terug met een aantal stewards die mij vriendelijk verzochtten het stadion te verlaten. Na een woordenwisseling over de gang van zaken werd mijn wedstrijdkaartje uit me hand getrokken en mijn ID direct genoteerd. Eenmaal buiten het stadion werden we nog staande gehouden door de Mobiele Eenheid, die ook al mijn gegevens moesten hebben. Vervolgens hebben we een per direct de stad moeten verlaten. Er werd gedreigt als wij later op de avond nog gezien zouden worden, wij konden overnachten op het bureau.

Bij Vitesse lag de goal er al na een paar minuten in. Toen men merkte dat we niet van Vitesse waren werden we aangevallen door een groepje Arnhemmers. Toen de stewards kwamen zijn we, eenmaal op de omloop, genoteerd. Ook werd me duidelijk gemaakt de volgende keer maar met de combi mee te gaan om een stadionverbod te ontlopen.

Overigens heb ik 2 jaar geleden ook op het thuisvak bij Willem II gezeten en toen was er helemaal niets aan de hand, toevallig ook nog het zelfde vak. Juichen kon toen ook, niks aan de hand

Ici c est Paris

Citaat van: Lek11 op mei 25, 2009, 00:30:04
Bij Willem II en bij Vitesse.

Willem II scoorde vrij vlug in de wedstrijd de openingstreffer, toen ik en een vriend van me niet juichtte zag ik al direct iemand, die 2 rijen achter me zat, richting de omloop lopen (ik zat gewoon op een familievak) Hij kwam terug met een aantal stewards die mij vriendelijk verzochtten het stadion te verlaten. Na een woordenwisseling over de gang van zaken werd mijn wedstrijdkaartje uit me hand getrokken en mijn ID direct genoteerd. Eenmaal buiten het stadion werden we nog staande gehouden door de Mobiele Eenheid, die ook al mijn gegevens moesten hebben. Vervolgens hebben we een per direct de stad moeten verlaten. Er werd gedreigt als wij later op de avond nog gezien zouden worden, wij konden overnachten op het bureau.

Bij Vitesse lag de goal er al na een paar minuten in. Toen men merkte dat we niet van Vitesse waren werden we aangevallen door een groepje Arnhemmers. Toen de stewards kwamen zijn we, eenmaal op de omloop, genoteerd. Ook werd me duidelijk gemaakt de volgende keer maar met de combi mee te gaan om een stadionverbod te ontlopen.

Overigens heb ik 2 jaar geleden ook op het thuisvak bij Willem II gezeten en toen was er helemaal niets aan de hand, toevallig ook nog het zelfde vak. Juichen kon toen ook, niks aan de hand

Ik ben dit jaar ook bij Willem II in het thuisvak geweest, gelukkig voor mij dan scoorden ze niet. Vitesse weet ik niet.

spons

Citaat van: Lek11 op mei 25, 2009, 00:05:28
Hoeft niet nee, maar het is niet slim om in het thuisvak te gaan zitten bij bepaalde clubs. Ik stond dit seizoen 1 keer na 15 minuten buiten, en 1 keer na 5 minuten buiten omdat ik simpelweg niet juichtte voor een doelpunt van de tegenpartij.

ik heb al ruim 2 jaar niet meer in het uitvak gezeten en mis maar zeer weinig wedstrijden, heb nog nooit ergens problemen gehad
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Rokerman

Everton-Sunderland (ik wil gewoon nóg een keer naar Liverpool, geweldige stad)
Nottingham Forest-Scum (ha-ha)
FTM

Sebastiaan_W

Citaat van: Rokerman op mei 25, 2009, 08:54:07
Everton-Sunderland (ik wil gewoon nóg een keer naar Liverpool, geweldige stad)
Nottingham Forest-Scum (ha-ha)


Die heb ik in het seizoen 2007/08 bezocht. Het was in ieder geval doelpuntrijk, 7-1....

Ici c est Paris

Citaat van: Ici c est Paris op mei 24, 2009, 18:10:00
- de Eredivisie compleet maken

Ik moet nog naar AZ, PSV, Vitesse, ADO Den Haag, Heracles Almelo en nu dus ook VVV Venlo.

- Mestalla

Ik wil volgend jaar naar Mestalla voordat het te laat is.

Verder heb ik geen concrete wensen, een paar keer naar Standard, iets in de Nederlandse Jupiler League, eventueel een leuk vliegreisje, ik zie het wel.

Nu al een aanpassing: Champions League met Standard!

AthleticHolanda

Mijn 'verlanglijstje' komt wel overeen met die van spons, en dan vooral de eerste zin...

Afgelopen seizoen had ik echt concrete 'doelen', voor komend seizoen niet echt maar wel veel in het achterhoofd, dus zal van het moment af hangen hoe alles in elkaar valt...

In ieder geval wel Mestalla, liefst met Athletic, en als het mogelijk is minstens één Europese uitwedstrijd van Athletic.

Daarnaast wordt het eens tijd voor de 'landenpunten' Frankrijk, Italië, Schotland en ergens in Oost-Europa maar wat daarvan komt valt nog te bezien.

Citaat van: Joost op mei 24, 2009, 19:37:39
Ik heb geen wensen voor het komende seizoen.

Wel 2 doelen.
Mestalla en Saltergate.

Geldt voor Saltergate hetzelfde als voor Mestalla?

Citaat van: spons op mei 24, 2009, 22:17:09
En ook wil ik na de 38 profclubs de 84 clubs uit de diverse afdelingen van de hoofdklasse amateurs wat verder uitbreiden dan de ongeveer 35 waar ik nu op sta

Wil je ze ook ooit allemaal bezocht hebben? Zelf wil ik er in de hoofdklasse ook nog veel bezoeken maar zie mezelf niet snel naar bv. een PKC of Dijkse Boys gaan.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mei 25, 2009, 14:44:07
Geldt voor Saltergate hetzelfde als voor Mestalla?

Ja.

Citaat van: AthleticHolanda op mei 25, 2009, 14:44:07
Wil je ze ook ooit allemaal bezocht hebben? Zelf wil ik er in de hoofdklasse ook nog veel bezoeken maar zie mezelf niet snel naar bv. een PKC of Dijkse Boys gaan.
Vallen Flevo Boys en Staphorst niet in dezelfde categorie?

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op mei 25, 2009, 14:49:39
Vallen Flevo Boys en Staphorst niet in dezelfde categorie?

Eigenlijk wel, maar doordat die gecombineerd konden worden met een andere wedstrijd op dezelfde dag vond ik het zonde ze te laten lopen.
Flevo Boys - Harkema was op 18.00 uur gezet, dat lokt vaak al extra toeschouwers, Staphorst speelde tegen Genemuiden voorafgaand aan de derby in Zwolle, omdat Staphorst-Genemuiden ook min of meer een derby is besloot ik toch maar naar Staphorst te gaan wat ik achteraf ook wel de moeite waard vond.

Mocht bij PKC of Dijkse Boys ook een combi mogelijk zijn of kan er iets speciaals gebeuren (kampioenschap of iets dergelijks) zou ik er best eens heen kunnen gaan, maar voor een normale competitiewedstrijd zeker niet.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op mei 25, 2009, 14:44:07
In ieder geval wel Mestalla, liefst met Athletic, en als het mogelijk is minstens één Europese uitwedstrijd van Athletic.


Wil je ze ook ooit allemaal bezocht hebben? Zelf wil ik er in de hoofdklasse ook nog veel bezoeken maar zie mezelf niet snel naar bv. een PKC of Dijkse Boys gaan.


Mesalla had twee weken geleden gekund tegen Barcelona

Die 84 van de huidige hoofdklasses zaterdag en zondag zal ik wel niet halen, ga ook alleen wedstrijden als er iets op het spel staat, het een derby is, met excelsior maassluis of tegen een leuke prof tegenstander uit binnen- of buitenland.

Ga misschien zaterdag naar Harkemase Boys - IJsselmeervogels

zal niet zomaar op een verloren zondag naar bv Papendrecht - Deurne gaan om plaats 8 en 9 alleen om te "vinken"

als er straks een topklasse komt met 16 zaterdag en 16 zondagploegen wil ik wel proberen om ze alle 32 op het hoogste amateurniveau in nederland te bezoeken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Breda op mei 25, 2009, 15:16:50
Hohoho... wacht es even ;). Trek die lijn liever tussen Breda en Den Bosch. Ten noorden van die lijn heb je heel plaatselijk wat christelijke dorpen waar zaterdagvoetbal wordt gespeeld (denk aan Sprang-Capelle, Klundert, Dussen en Willemstad), zij het - met uitzondering van Kozakken Boys in het land van Heusden en Altena (= eigenlijk geen Brabant, historisch gezien) - (lang) niet in de hoofdklasse.
Ik zal het je vanavond op kaart laten zien.

Joost

Citaat van: Joost op mei 25, 2009, 15:42:38
Ik zal het je vanavond op kaart laten zien.
http://maps.google.com/maps?q=http:%2F%2Fjoost.voncken.googlepages.com%2FNederland.kml&ie=UTF8&ll=51.636345,5.059891&spn=0.311102,0.615234&t=p&z=11

Moet je heel even wachten tot alles geladen is en vervolgens de Eredivisie, Eerste divisie en zondag uitklikken.

Ik denk dat we gewoon allebei gelijk hebben.

AthleticHolanda

Citaat van: spons op mei 25, 2009, 15:19:50
Mesalla had twee weken geleden gekund tegen Barcelona

Theoretisch gezien wel, praktisch gezien niet...

De situatie was als volgt, Athletic kreeg 18500 kaarten die werden verloot onder de 38000 officiële socios. Om ook de niet-socios nog een kans te geven had de Baskische regering 110 kaarten geregeld waar iedereen zich voor in kon schrijven, in totaal schreven 170000 fans zich daarvoor in, om maar aan te geven hoeveel belangstelling er was voor deze wedstrijd...

Op de wedstrijddag waren er ruim 50000 Athletizales in Valencia, het overgrote deel dus zonder kaartje, allemaal met de hoop om toch binnen te komen...

Aangezien Valencia niet om de hoek is en men voor een kaartje kon vragen wat men wilde heb ik maar besloten om niet te gaan... overigens staat Valencia-Athletic ook nog zondag op het programma...

Citaat van: spons op mei 25, 2009, 15:19:50Die 84 van de huidige hoofdklasses zaterdag en zondag zal ik wel niet halen, ga ook alleen wedstrijden als er iets op het spel staat, het een derby is, met excelsior maassluis of tegen een leuke prof tegenstander uit binnen- of buitenland.

Ga misschien zaterdag naar Harkemase Boys - IJsselmeervogels

zal niet zomaar op een verloren zondag naar bv Papendrecht - Deurne gaan om plaats 8 en 9 alleen om te "vinken"

als er straks een topklasse komt met 16 zaterdag en 16 zondagploegen wil ik wel proberen om ze alle 32 op het hoogste amateurniveau in nederland te bezoeken

Kan ik me helemaal in vinden, met dat verschil dat ik geen lokaal team heb dat ik support.

Joost

Zo'n Nederlandse topklasse is bijzonder interessant maar gezien mijn locatie nogal lastig. Buiten EVV en Meerssen is de rest meer dan een uur rijden.