Gebruik fotocamera in en rondom stadions

Gestart door Stadiumhopper, apr 06, 2022, 15:30:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

watergatehopper

Ook nog nooit meegemaakt. Wel dat er gevraagd werd wat we kwamen doen, voor wie we waren en het verzoek geen foto's te maken. Niet heel spannend allemaal. Een groundhoptax? En die hebben jullie ook betaald? Ze mogen blij zijn dat je komt en geld uitgeeft bij hun club in mijn optiek.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: ricodejong4 op aug 23, 2022, 11:21:02
Die ene keer dat het mij overkwam, liepen we met een redelijk grote groep (6 man) en praatten Nederlands. Dan valt het misschien extra op. Behalve die ene keer in Duitsland namelijk ook nooit problemen gehad, al is de "Hopperkasse" volgens mij wel een bekend fenomeen in de Duitse groundhopwereld.

Over grote groepen gesproken. Waarom zijn er toch zoveel Nederlanders die zich zo graag profileren in een buitenlands stadion.
Ik zat vorig weekend rustig op de tribune bij Hellas v Napoli samen met mijn zoontje en twee vrienden toen er achter ons een paar Brabanders kwamen te zitten. Die vonden het nodig om over boeruh en Eindhoven te zingen en gaven luidruchtig Nederlands aanwijzingen richting de spelers. Zelf vonden ze het schijnbaar reuze leuk maar de Italianen in het vak waren zich er gruwelijk aan het ergeren.

Van Groundhoptax of Hopperkasse heb ik nog nooit gehoord maar het bestaat schijnbaar wel. Nog een reden om een hekel te hebben aan al die vreselijke ultragroeperingen.

Stadiumhopper

Die groundhoptax heb ik betaald bij Magdeburg. Wat ik zeg, bij de ene club is het betalen en bij de andere club word je het stadion uitgegooid. Vaak herkennen ze een groundhopper toch wel op een bepaalde manier. Zelfs als je een blauw shirtje aan trekt bij Magdeburg pikken ze je er toch nog uit.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

Semper Fidelis

Citaat van: Joost op aug 23, 2022, 23:23:37
Over grote groepen gesproken. Waarom zijn er toch zoveel Nederlanders die zich zo graag profileren in een buitenlands stadion.
Ik zat vorig weekend rustig op de tribune bij Hellas v Napoli samen met mijn zoontje en twee vrienden toen er achter ons een paar Brabanders kwamen te zitten. Die vonden het nodig om over boeruh en Eindhoven te zingen en gaven luidruchtig Nederlands aanwijzingen richting de spelers. Zelf vonden ze het schijnbaar reuze leuk maar de Italianen in het vak waren zich er gruwelijk aan het ergeren.


Van Groundhoptax of Hopperkasse heb ik nog nooit gehoord maar het bestaat schijnbaar wel. Nog een reden om een hekel te hebben aan al die vreselijke ultragroeperingen.

In mijn idee is dat niet alleen het geval als ze in een buitenlands stadion zitten, maar al het geval als ze de landsgrens overgaan. Menig vakantie in het buitenland kan je er zo uithalen wie de Nederlanders zijn en dat is niet omdat je er trots op bent ;)

Bier und Bratwurst

IK kom regelmatig in Duitsland maar ik heb dat ook nog nooit meegemaakt.
Als zo'n kerel dat zou zeggen zou ik zeggen dat ik een vrouw heb en dat ik geen foto's van hem zal maken.
Het ene stadion is het andere niet!

rogo_breda

45 keer in Duitsland geweest en nog nooit van gehoord. Ook wel met vrienden die een camera bij hadden, maar nog nooit zoiets raars als een tax gevraagd. Verder helemaal mee eens dat je je ergens anders gewoon normaal als gast moet gedragen.