Engelse competitie 2008/2009

Gestart door TeeZee, jun 26, 2008, 15:56:18

Vorige topic - Volgende topic

TeeZee

Crisis bij de Spurs! Verlies tegen Aston Villa zorgde ervoor dat de Londenaren allerlaatste staan in de Premier League. Wat zou Martin Jol nu stiekem denken, als koploper van de Bundesliga? De Haagse trainers doen het goed.

Ik denk dat Spurs morgen een advertentie op de eigen website plaatst: "Wanted: Oliesjeik met belachelijk veel geld. Maakt niet uit hoe veel, als het maar meer is dan Man City heeft." Sprekende over Al City, die club staat dus nog steeds lager op de ranglijst dan het veel armlastiger Hull City. De verhoudingen zijn duidelijk.

TeeZee

De geruchtenmolen komt met het verhaal dat ex-PSV'er Ronaldo weleens naar Man City zou kunnen komen. Wat loopt die club toch over van ambitie, terwijl ze tegelijkertijd heel slim alleen afdankertjes kopen. De clubarts schijnt minder blij te zijn, want zijn werkdruk zal wel toenemen met de komst van dit zwaargewicht.

TeeZee

Man City ontkent dat ze Ronaldo willen hebben, dus we kunnen rustig stellen dat het gerucht waar is. Het schijnt dat de sjeiks het liefst de club haar wedstrijden zou laten spelen in een nog te ontwikkelen resort in het Midden-Oosten. Ze vinden het namelijk nogal koud in Engeland en clubdier Robinho vindt hetzelfde. Ikzelf vind trouwens helemaal niks van City, want dat mag niet van de Citysupporters.

De Citysupporters hadden jarenlang een mening over Chelsea (net zoals alle andere niet-Chelseasupporters), maar het schijnt nu echt een andere situatie te zijn. Ik moet ze daar gelijk in geven, het kopen van de titel is iets nieuws.

Chelsea had de titel ook wel voor het eerst in 50 jaar gewonnen zonder de money input, Blackburn Rovers teerde enorm op de jeugd en ab-so-luut niet op Jack Walker en Man Utd heeft nooit geld gehad.

Bedankt tolerante, roze-brilloze blauwe vrienden, voor het corrigeren van mijn onwetendheid.

Over tolerantie gesproken, Sir Alex is boos. John Terry van Chelsea kreeg een rode kaart, maar de Jaap Uilenberg van Engeland (Keith Hacket) zorgde ervoor dat die weer werd ingetrokken. Geen schorsing van drie wedstrijden voor John Terry, dus hij kan meespelen tegen Man Utd. Aangezien de wereld steeds meer op Noord-Korea gaat lijken, mag Ferguson daar niet boos over zijn (al is het ook wel een beetje hypocriet dat hij zich daarmee bemoeit). De FA gaat het dus onderzoeken, mensen moeten immers ergens bezig gehouden worden. What a waste of money.

Tot slot terug naar City. Ze willen binnen enkele jaren een nieuw stadion bouwen. Niet in Manchester, niet in het Midden-Oosten, maar op de maan. Dan kunnen ze per persoon 1 miljoen pond vragen voor een toegangskaartje. Dan verdien je per persoon 200.000x zoveel als nu en kun je nog veel meer Robinho's kopen. Probleem volgens natuurkundigen is dat het moeilijk voetballen is op de maan vanwege de zwakke zwaartekracht. Voor de sjeiks geen probleem, die kopen gewoon extra zwaartekracht in.

hgrm

Zwaartekracht lijkt me niet zo'n probleem vergeleken met het ontbreken van een dampkring. Een effectbal als die van Roberto Carlos tegen Frankrijk is zonder luchtwrijving onmogelijk.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Volgens mij is er gebakken lucht genoeg.

Iets anders.
Deze week staat er een verhaal van een paar pagina's over Sir Bobby Robson in de Voetbal International. Persoonlijk heb ik ervan genoten, niet alleen van het verhaal, maar ook van de zwart-wit foto's. Het is triest dat deze gentleman het misschien niet lang meer maakt.

hgrm

Nog zoiets: in de 11 Freunde van deze maand staat een verhaal over het afglijden van Paul Gascoigne.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Ik mis Mourinho.

De Portugees zit nog maar net bij Inter of hij heeft al weer enkele mensen op de kast gejaagd. Je kunt hem arrogant vinden, maar hij presteert wel iets. Al 99 wedstrijden is hij thuis ongeslagen (Porto, Chelsea, Inter).

Mourinho moet een ongelooflijk intelligente man zijn. Hij gedraagt zich waarschijnlijk heel bewust theatraal en is niet vies van enige provocatie. De minder intelligente mensen van andere clubs ergeren zich kapot, krijgen met allerlei foute chemische reacties in de pezen te stellen en beginnen aan een kansloze strijd.

Maar ik zei dus dat ik Mourinho mis in de Premier League. Hij maakte Chelsea kampioen, voor het eerst sinds de jaren 50. Hij maakte Chelsea zelfs twee keer kampioen, dat was zelfs een nieuwtje omdat er voor de komst van Mourinho slechts 1 landstitel op het palmares stond. Ik juichte het destijds erg toe dat Chelsea de titel won, eindelijk eens een andere naam. Wat dat betreft mag Man City van mij best kampioen worden, uit het oogpunt van statistieke diversiteit.

Grant was ook wel grappig, maar op een andere manier. Grant had niet de bravoure, was introverter. Kan ik ook wel waarderen overigens. Nu heeft Chelsea Scolari. Een emotionele man waar ik op voorhand veel van verwachte. Tot nu toe is het nog wat stilletjes, misschien komt dat doordat hij nog niet genoeg Engelse spreekt. Kom op Scolari, stel me niet teleur. Pak de Fergusons, de Wengers en de Benitezen aan. Nu.

Joost

De Conference is altijd spannend en staat altijd kort bijeen maar dit jaar is het wel heel apart. Na 11 duels heeft de koploper slechts 23 punten, vorig jaar waren er 4 clubs die meer punten hadden en liefst 7 ploegen die nu boven de nummer 2 zouden staan.
De onderste 4 hebben al samen 28 punten, vorig jaar was dat een schamele 13.
Ook qua doelsaldo is het verschil groot. Crawley is de enige club die +10 heeft, de rest heeft een minder saldo. Vorig jaar 4 clubs die al ruim daarboven zaten. De onderste vier hadden vorig jaar een negatief saldo van -64, nu is dat -38.

TeeZee

Het viel mij ook al op. Crawley is voor mij een wel heel onverwachte koploper. De club zegt me helemaal niets. Toch kan het nu zomaar zijn dat zo'n club wegloopt naar de League. Kettering Town vind ik gevoelsmatig wel een leuke club en die staan knap tweede. Ook Salisbury en Histon staan hoog. De stand is volkomen krankzinnig momenteel.

Ik hoop dat uiteindelijk een club uit het rijtje Torquay, York, Wrexham of Barrow promoveert.

Han

In April 2007 werd West Ham United door de FA veroordeeld tot een boete van £5.5m vanwege het achterhouden van bedrijfsinformatie over de eigendomsverhoudingen van Tevez en Mascherano. Beide spelers waren in het bezit van Media Sports Invetsments, waarvan de in opspraak zijnde Kia Joorabchian, transfer agent bij West Ham United, eerst eigenaar en later grootaandeelhouder was/is.

Het werd de FA destijds zwaar aangerekend dat Tevez speelgerechtigd mocht blijven na de ontdekte malversaties.

Het beroep dat Sheffield United, degradant, aantekende vond geen gehoor bij de FA. Ook werd West Ham United, degradatie nauwelijks ontlopend, geen punten in mindering gebracht.

Ter compensatie van onder andere gemiste tv-gelden claimde Sheffield United; het zou om een bedrag gaan dat uiteindelijk rond de £30m, ligt, circa € 45m.

Vandaag werd bekend gemaakt dat een onafhankelijke commissie, bestaand uit twee door beide clubs afgevaardigden en een derde, een uitspraak zou hebben gedaan in het voordeel van Sheffield United.

De zitting vertoont gelijkenissen met een kort geding waarbij hoger beroep niet (of althans vrijwel) onmogelijk is. Een definitieve uitspraak zou rond de jaarwisseling verwacht mogen worden.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

HJanneman

Wordt de Carling League Cup niet serieus genomen door de 'Premiership-sides', want er waren wel erg veel verrassingen de afgelopen twee avonden?

Watford FC 1 - 0 West Ham United FC
Sunderland AFC 2 - 2 P Northampton Town FC (Sunderland gaat door na penalty's)
Burnley FC 1 - 0 Fulham FC
Stoke City FC 2 - 2 P Reading FC (Stoke City gaat door na penalty's)
Aston Villa FC 0 - 1 Queens Park Rangers FC
Brighton & Hove Albion FC - Manchester City 2-2(Brighton gaat door na penalty's)

Overigens vind ik het wel heel leuk, al die verrassingen.

Joost

Citaat van: TeeZee op sep 24, 2008, 15:49:00
Het viel mij ook al op. Crawley is voor mij een wel heel onverwachte koploper. De club zegt me helemaal niets. Toch kan het nu zomaar zijn dat zo'n club wegloopt naar de League. Kettering Town vind ik gevoelsmatig wel een leuke club en die staan knap tweede. Ook Salisbury en Histon staan hoog. De stand is volkomen krankzinnig momenteel.

Ik hoop dat uiteindelijk een club uit het rijtje Torquay, York, Wrexham of Barrow promoveert.
Ik kan niet zeggen dat Crawleys koppositie de grootste verrassing van het seizoen is. Ze hebben daar op sportief gebied de boel wel aardig voor elkaar ondanks het duistere verleden van bestuursvoorzitter en trainer. Er zit niet gigantisch veel geld maar Woozley is ook niet de armste man van Engeland. Het is alleen jammer dat er soms geen hond komt.

Kettering heeft wel een rijke voorzitter die nogal bruut met zijn managers om gaat maar het is wel een club met wat historie die flink wat publiek trekt. Ik heb ze zelfs als dark horse genoemd bij de playoff kandidaten.

Van mij mogen alle ex-Leagueclubs wel omhoog gaan tezamen met echt grote non-League clubs die het wel eens verdienen. Ebbsfleet en Burton daarbij als favoriete namen.

TeeZee

Citaat van: Joost op sep 25, 2008, 13:13:18
Ik kan niet zeggen dat Crawleys koppositie de grootste verrassing van het seizoen is. Ze hebben daar op sportief gebied de boel wel aardig voor elkaar ondanks het duistere verleden van bestuursvoorzitter en trainer. Er zit niet gigantisch veel geld maar Woozley is ook niet de armste man van Engeland. Het is alleen jammer dat er soms geen hond komt.
Een erg makkelijke conclusie, het is juist gezien het turbulente verleden (zelden een club meegemaakt met zo'n soapgehalte) opmerkelijk dat ze sinds ze het goed proberen aan te pakken, het zo snel verbeterd is. De afgelopen jaren eindigden ze structureel in het rechterrijtje en kregen ze wagonladingen strafpunten aan de reet. Pas sinds de overname in april van dit jaar is er rust gekomen. Bovendien vraag ik me af in hoeverre het verschil, als het gaat om geld, nou significant is t.o.v. de andere clubs. Zeker op dit niveau.

Joost

Crawley heeft vorig jaar ook al een goede periode gehad en heeft tevens al twee seizoenen op rij punten in mindering gehad. Vorig jaar waren ze verschrikkelijk wisselvallig, dat heeft Evans er nu uit gekregen lijkt het.

Geld speelt wel degelijk een rol. Kijk naar St. Albans, Stafford en Droyslden die afgelopen jaren kansloos eruitvlogen vanwege geen geld. Histon, Salisbury zijn niet de armste clubs en blijven er daardoor wel in.

TeeZee

Vorig jaar waren ze inderdaad verschrikkelijk wisselvallig, dan kun je toch niet zeggen dat het niet onverwacht is dat ze nu bovenaan staan? Overigens geloof ik er niks van dat de stand zo blijft.

@HJanneman: de League Cup wordt door de PL totaal niet serieus genomen. Arsenal speelde met een veredeld jeugdteam (maar won wel met 6-0).