Stelling van de dag: 11 december 2008

Gestart door Han, dec 11, 2008, 00:26:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Een hardnekkig adagium wil dat aan onze oosterburen geen gevoel voor humor toegeschreven zou kunnen worden en gevraagd naar een nadere toelichting op die observatie legt men zichzelf heimelijk het gemak van stilzwijgen toe.

Ik vraag me af waarom die bewering hout zou snijden.

Stelling: Duitsers hebben gevoel voor humor



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Ik weet niet of jij veel bij onze oosterburen bent geweest, ik kom er gemiddeld wekelijks wel een keer. Ik heb nog nooit een Duitser een goede mop horen vertellen, nog zelden om een Duitser moeten lachen. Bij mij op het werk hebben we ook Duitsers in dienst, ze zeggen zelf al dat Duitsers geen humor hebben, hoe meer betrouwbaar kan de bron zijn? Het feit dat bijna geen enkele Duitser de serie "Allo Allo" kent zegt voor mij al genoeg. De rest van Europa lacht om deze serie waar niet alleen de Duitsers belachelijk worden gemaakt. De Fransen en Engelsen worden net zo belachelijk gemaakt.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: Dennis1981 op dec 11, 2008, 00:32:04Ik weet niet of jij veel bij onze oosterburen bent geweest
Ik heb van juli 1974 tot en met augustus 1975 in Duitsland gewoond en gewerkt. Waar was jij toen?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Ik was nog vloeibaar op dat moment, daar kan ik niets aan veranderen.

Maar ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn van de humor van onze oosterburen. Je gooit een stelling op het forum zonder de stelling eerst vanuit je eigen oogpunt te onderbouwen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

spons

Citaat van: Han op dec 11, 2008, 00:41:07
Ik heb van juli 1974 tot en met augustus 1975 in Duitsland gewoond en gewerkt. Waar was jij toen?

Dat was denk ik een periode dat ze dachten zelf wel grappig te zijn vooral tegenover nederlanders denk ik, het trauma van munchen zal je wel vaak ingewreven zijn.

Hoop voor je dat je er op de dag van de finale nog net niet was.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Ik kan altijd erg lachen om de Karnevalsuitzendingen van de WDR.

hgrm

Ik wil de stelling nuanceren:

Pruisen hebben geen humor
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Houseman

Han, ik zie graag een voorbeeld van een humoristisch Duits programma, cabaret/vermaak of anderszins humor om te lachen van Duitse origine tegemoet.

Of zou het zo zijn dat Nederlanders vooral Engels georienteerd zijn en dus met bijvoorbeeld Fawlty Towers, The Young Ones en Monty Python zijn opgegroeid. En dus niets begrijpen van eventuele Duitse humor.

Han

Citaat van: Houseman op dec 11, 2008, 10:21:18
Han, ik zie graag een voorbeeld van een humoristisch Duits programma, cabaret/vermaak of anderszins humor om te lachen van Duitse origine tegemoet.

KlimBim
Strangely Devoted or Mentally Disturbed