Jupiler League '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 13:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Meester op jun 16, 2011, 21:18:02
Thanx Joost,
Wist ik allemaal (nog) niet. Nu dus wel.

Overigens ... wanneer vraag Roda uitstel van betaling aan ?

Op basis waarvan?

ðe waan

De amateurs van Almere City gaan trouwens verder als Sporting Almere.

Waar doet me dat toch aan denken.

Overigens is ook een gevolg van die erfenis dat veel profclubs absoluut niet kunnen overleven in de amateurreeksen. Zie nu ook weer RBC. Met name in de Jupiler League bestaan clubs niet zelden uit één elftal. Alles eromheen is wegbezuinigd of bij samenwerkingsverbanden ondergebracht.

Verwijderd lid

Citaat van: Joost op jun 16, 2011, 21:19:41
Op basis waarvan?

Geen idee, ik had gehoopt dat je wellicht een nieuwtje zou hebben ;-)

Sebastiaan_W

Citaat van: Breda op jun 16, 2011, 20:41:35
En toch is dat in Nederland heel gewoon met die achterlijke zaterdag-zondagindeling waar heel snel een streep door zou moeten.

Helemaal mee eens!

Koning Kriel

http://bin617-01.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/Concept%20programma%20betaald%20voetbal%20seizoen%2011-12.pdf

Het (concept)programma voor het nieuwe seizoen is bekend. Dankzij vakantie en andere verplichtingen mis ik in ieder geval
Dordrecht - Willem II (jammer)
Emmen - Willem II (beetje jammer)
Willem II - Telstar
AGOVV - Willem II

Al mijn must see uitwedstrijden (Veendam, Cambuur, Fortuna, Telstar, Den Bosch en Volendam) zijn gelukkig niet in deze periode gepland.

Sebastiaan_W

Citaat van: Breda op jun 16, 2011, 20:41:35
En toch is dat in Nederland heel gewoon met die achterlijke zaterdag-zondagindeling waar heel snel een streep door zou moeten.

Hollandia en EVV willen hun wedstrijden op zaterdagavond spelen.

http://www.topklasser.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1663&Itemid=11

Joost

Citaat van: Breda op jun 23, 2011, 12:20:20
Het probleem zit niet bij de zondagclubs (die zijn al zo flexibel om altijd naar de zaterdagmiddag te switchen als ze moeten spelen tegen een zaterdagclub, bijv. in de districtsbeker), maar bij de onwrikbaarheid van de zaterdagverenigingen... voor velen lijkt zaterdagmiddag 14.30 heiliger dan de kerkgang op zondagmorgen. Onbegrijpelijk dat de KNVB daarvoor bij de vorming van de topklasses door de knieën is gegaan.
De KNVB had weinig keus. Verandering moet geleidelijk en dit is een eerste stap.

spons

Het kan volgens mij heel simpel :

vrijdagavond voor de jupiler league
zaterdagmiddag voor de amateurs
zaterdagavond en zondagmiddag voor de eredivisie
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Citaat van: spons op jun 23, 2011, 13:48:00
Het kan volgens mij heel simpel :

vrijdagavond voor de jupiler league
zaterdagmiddag voor de amateurs
zaterdagavond en zondagmiddag voor de eredivisie

Verschrikkelijk die vrijdagavond!

Koning Kriel

Citaat van: witte leeuw op jun 23, 2011, 15:10:30
Verschrikkelijk die vrijdagavond!

Die vrijdagavond heeft voor mij wel het voordeel dat ik veel makkelijker op zaterdag naar Belgie of Duitsland kan.

Bier und Bratwurst

Citaat van: witte leeuw op jun 23, 2011, 15:10:30
Verschrikkelijk die vrijdagavond!

Helemaal mee eens!! Is voor mij ook bijna niet haalbaar op enkele dagen na!!
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Zaterdagclubs op zondag laten spelen gaat niet lukken....

Maar het kan heel simpel:

3 mogelijke speelmomenten:
-zaterdag middag
-zaterdag avond
-zondag middag

Elke club mag één speelmoment blokkeren. Dan blijft er voor elke wedstrijd minstens één mogelijkheid over.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Breda op jun 24, 2011, 15:55:32
Dit idee heb je hier al meermaals geopperd. Heb je er niet over gedacht het eens bij de KNVB neer te leggen?

Ik blijf het belachelijk vinden, dat een club mag weigeren op een bepaalde dag te spelen. Maar misschien had ik dat al eens gezegd.

Ik heb daar elders ook hele gedachtenspinsels over neergezet.

Daarin pleitte ik er juist voor om de hele zaak van Top tot en met Eerste Klasse helemaal los te koppelen van de zaterdag/zondag indeling. Vanaf de 2e klasse en lager mogen clubs dan wel kiezen voor een dag.

Gedachte erachter is dat de Topklassers nu nog meer amateur zijn dan potentieel Eerste Divisie materiaal. Vanaf de eerste klasse zouden er dan ook onder andere terreineisen moeten zijn.

De drie hoogste divisies met indeling 2 Topklasses, 4 Hoofdklassen, 8 Eerste Klassen zou dan als standaard speelmoment zaterdag 19u30 hebben. Maar clubs kunnen onderling afspreken dat te wijzigen naar een moment van keuze. Ik kan me namelijk voorstellen dat zowel Hoek als Herkema tegen elkaar liever 's middags spelen.

Verwijderd lid

Ik denk dat het terugbrengen van het aantal hoofdklassen en 1e klassen wat lastig is als je dit landelijk wilt gaan organiseren.
Dan krijg je hetzelfde als wat nu in de zondaghoofdklasse is gebeurd. één brabantse club die verre reizen moet maken.

Dan zou ik er eerder voor kiezen om wel "regionaal" te blijven spelen, maar het onderscheid tussen zondag en zaterdag op te heffen.
In feite dan met 3 hoofdklassen verder te gaan.
De Topklasse zou in een "noord" en "zuid" verdeeld kunnen worden, want ... zeg nou eerlijk ... wie zit er te wachten op een bezoek van bv Hoek aan Be Quick in Groningen ? Dan is Harkema - Be Quick wellicht leuker.

Joost

Citaat van: Meester op jun 24, 2011, 21:54:16
Ik denk dat het terugbrengen van het aantal hoofdklassen en 1e klassen wat lastig is als je dit landelijk wilt gaan organiseren.
Dan krijg je hetzelfde als wat nu in de zondaghoofdklasse is gebeurd. één brabantse club die verre reizen moet maken.

Juist niet. Door de indeling in regio's en dan per dag worden de Hoofdklasse clubs eerlijker verdeeld over het land. De kans dus dat een Brabantse ploeg tegen Groningers gaat spelen is nihil.

In feite heb je dan Noord-Oost-Zuid-West indeling waarbij de clubs die in het midden van het land zitten of op grens regio's zouden verhuizen. Doordat de spreiding minder groot is dalen de afstanden.

Ik heb de hoofdklassers van het komende seizoen in een alternatieve indeling gezet: