Hoofdmenu

Op zoek naar....

Gestart door Joost, sep 06, 2010, 15:06:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Na jarenlang met grotere regelmaat Heerlen Sport te hebben bezocht ben ik verhuisd richting Roermond. Hoewel Heerlen Sport zeker niet vergeten gaat worden en ik er vast nog enkele keren per jaar heenrijd is het niet de bedoeling dat wekelijks te doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe club, een in de buurt van ons nieuwe huis. Gisteren begonnen de amateurs weer met voetballen maar was alles in de buurt op weg naar een uitwedstrijd zo leek het. De komende weken, maanden daarom een nieuw topic. Idols voor clubs.

De criteria.

•   Fietsability. De nieuwe club moet per fiets redelijk snel bereikbaar zijn. Midden-Limburg is vlak dus het fietsen gaat wat vlotter dan in het Zuiden maar dan nog is het niet de bedoeling heel lang op de fiets te zitten. Een kwartier is toch wel een beetje het maximum. Daaraan voldoen in ieder geval al flink wat clubs direct in de buurt. Dat geldt overigens ook voor het niveau waar de club zich bevindt. Ik bezoek ook uitwedstrijd, dus een Eerste Klasser gaat 'm niet worden, dat is veel te ver weg allemaal. Niet dat er hier Eerste Klassers in de buurt zitten..

•   Kroketindex. De kantine dient een broodje kroket te serveren en de bediening hoort een beetje vlot te verlopen. Om kwart over drie op zondag een broodje kroket is ideaal. Slechte kroketten krijg je bijvoorbeeld in Ransdaal bij SCKR, bevroren!, bij RKTSV te Kerkrade is de 2e helft al lang en breed begonnen voor je je kroket krijgt. Ook het broodje moet goed zijn en niet een left-over van de vorige thuiswedstrijd.

•   Gras. Ik heb een hekel aan kunstgras, onder andere vanwege de geur. Een lekkere zondagmiddagwedstrijd dan ruik je het gras in de zon of je hoort en ruikt de zompige modder onder je schoenen. Kunstgras stinkt en kan een hoop plezier bederven. Vv Chevremont heeft een hoop sympathie verloren na de overstap en RKHBS trekt sinds ze zijn overgestapt steeds minder publiek ondanks de helaas goede prestaties, ik zie een verband. Kunstgrasclubs moeten een eigen competitie oprichten die ik dan met plezier links laat liggen.

•   Historisch verantwoord. Ik heb graag een club die wat historie heeft opgebouwd of in ieder geval een dorp al lange tijd vertegenwoordigd. SVC 2000 klinkt bijvoorbeeld heel nieuw, en dat is ze ook, maar is wel het resultaat van een fusie tussen twee heel oude clubs.

•   Het terrein. Het voetbalterrein dient charme te bezitten. Een rijtje bomen of gelegen aan het water, hiervoor zijn de eisen heel kort opgesteld, alles kan mooi zijn SC Caberg in Maastricht bijvoorbeeld ligt heel knus tussen de huizen. Je moet een leuk uitzicht hebben voor wanneer het voetbal te slecht voor woorden is. Een kleine tribune kan ook voor veel pluspunten zorgen. Ook reclameborden maken indruk, maar dan wel alleen als die van de lokale slager en bakker zijn. Liefst nog mooie oude borden met hele korte telefoonnummers. In Huls hangen mooie. Janssen Elektro: voor al uw keukenapparatuur. Tel. 5913. Ik ben gelijk verkocht.

•   Algemene indruk. Alles kan nog perfect zijn, geen gevoel dan houdt het op.

De voorlopig genomineerden.

SHH uit Herten. Ik kan de lichtmastjes zien vanuit de slaapkamer dus de echte local club. Speelt in 3B.
RKSV Linne uit Linne. De Zebra's uit het buurdorp komen dit jaar uit in 4D
RFC. De Roermondse gigant is uit de dood opgestaan. Bekerfinalist in 1943 speelt thans in 6C te Herkenbosch.
SVC 2000 uit Roermond. Swift en Victoria gingen samen verder en hebben naar verluid een flinke supportersschare in 2G.
RKAVC uit Azenray, klein dumpje uit een gat vlakbij in 6C
EMS. Eendracht maakt sterk uit Roermond in 3B

AthleticHolanda

Kan er na drie weken al een tussenstand worden opgemaakt? ;-)

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op sep 27, 2010, 13:19:34
Kan er na drie weken al een tussenstand worden opgemaakt? ;-)
Jazeker

Ik heb al wat kleine stukjes op papier gezet. Moet er nog foto's bijvoegen.