Harkemase Boys en de rest van Nederland.

Gestart door Hugo, mrt 11, 2009, 23:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Ik zal hier binnenkort wat plaatjes plaatsen van onder ander de Boys. Ik las recentelijk dat deze club hoog op het verlanglijstje van hgrm staat, dus als hij verrast wil worden dan adviseer ik hem voorlopig dit topic niet te bezoeken.

Hugo

Velp, de Pinkenberg.



Voordat we in Harkema gaan kijken eerst naar Velp, Gelderland. Johan Derksen heeft een aantal stokpaardjes. Zo mag hij graag vertellen over zijn tijd bij Cambuur, Chesterfield FC en dat hij ergens begin jaren '80 Marco van Basten zag voetballen op de Pinkenberg in Velp. Bovenstaande foto laat zien dat het destijds met het decor wel goed zat. De terreinman die ik sprak was minder enthousiast. Hij mopperde op de houten tribune want die moest hij elk jaar opnieuw in de verf zetten. Voordat hij verder ging met lijnen kalken kreeg ik nog een betoog te horen over zijn strijd met de konijnen op en onder het veld.



Hugo

#2
Harkema, de Bosk.




Er kan rustig gesteld worden dat Harkemase Boys na Cambuur en Heerenveen de derde voetbalclub van Friesland is. Joure en ONS Sneek zijn aardige clubs maar komen qua publiek, complex en financiële middelen niet in de buurt van Harkemase Boys. Voor normale competitiewedstrijden schat ik een opkomst van een 800 tot 1.000 man en er staat een goede sponsorgroep achter de club. Het lijkt mij ook de enige Friese en misschien wel enige noordelijke club die op termijn mee zou kunnen doen in een landelijke klasse onder de Eerste Divisie. Dan kan ik rustig stellen want de KNVB gaat die klasse toch niet instellen.


Bekerwedstrijd tegen Cambuur in 2001.

Ik kom niet heel vaak in Harkema maar het is eigenlijk altijd de moeite waard. Vooral de derby's zijn leuk. Meestal worden die wedstrijden afgetrapt om 18:00 uur. Dit om meer publiek te trekken, ik schat een 2.500 man voor de wedstrijden tegen ONS Sneek of Drachtster Boys. Het mooiste is als die wedstrijden bij kunstlicht worden gespeeld, een paar fakkels zorgen dan nog voor wat extra sfeer. En dan is de wedstrijd tegen Drachtster Boys de meest aantrekkelijke. Maar helaas spelen de Drachster Boys al weer een paar jaar in 1e Klasse. Op zaterdag 18 april staat Harkemase Boys - ONS Sneek op het programma. Dus de liefhebbers kunnen de agenda pakken, tijdstip aftrap is bij mij nog niet bekend.


Niet zo geslaagde sfeerfoto.


Overdekte staantribune, geopend in 2003.


Nogmaals lange zijde (2008).

AthleticHolanda

Komen er nog meer?

Kan echt genieten van dit soort foto's, Harkema wil ik dit seizoen ook nog graag bezoeken, waarschijnlijk in de playoffs.

hgrm

Ik heb ze gisteren tegen Genemuiden zien spelen. De conclusie is dat als Harkema het beste is wat de hoofdklasse C te bieden heeft, Vogels en Rijnsburg het met z'n tweeën mogen uitvechten. Het niveau was bij vlagen bedroevend. Veel strijd, veel lange ballen en veel spectakel, maar weinig voetbal.
In de hoofdklasse C liggen WHC en Hardenberg op de loer. Als Harkema blijft doormodderen, dan zou ik als ik jou was maar snel een keer naar Friesland afreizen, want dan zitten de play-offs er niet in. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op mrt 22, 2009, 21:42:13
Ik heb ze gisteren tegen Genemuiden zien spelen. De conclusie is dat als Harkema het beste is wat de hoofdklasse C te bieden heeft, Vogels en Rijnsburg het met z'n tweeën mogen uitvechten. Het niveau was bij vlagen bedroevend. Veel strijd, veel lange ballen en veel spectakel, maar weinig voetbal.
In de hoofdklasse C liggen WHC en Hardenberg op de loer. Als Harkema blijft doormodderen, dan zou ik als ik jou was maar snel een keer naar Friesland afreizen, want dan zitten de play-offs er niet in. 

Tja heb Harkema bij Flevo Boys gezien en toen waren ze oppermachtig, ze spelen nog tegen ONS dat is misschien ook wel een leuke mogelijkheid.
WHC zie ik geen kampioen worden maar HHC moet je natuurlijk nooit uitvlakken. Wel bizar wat er in Genemuiden aan het gebeuren is, ben benieuwd of ze het gaan redden.


Hugo


Gouda, Walvisstraat.



In het kader van het bezoeken van alle "stadions" in Nederland waar betaald voetbal is gespeeld maar eens Gouda bezocht. De "Walvisstraat" is een knus complexje in een buurt die ogenschijnlijk niet erg hoog staat aangeschreven in Gouda. Maar dat draagt wel weer bij aan de leukheid van het complex. Verder op de Walvisstraat genoeg elementen om een terrein tot "erg leuk" te verheffen. Ik zag een traditionele club met een bijpassend logo, een "Erotheek" naast de ingang, clubnaam op dak tribune, een traditionele tribune van het type "Verlascon" en allerlei rommelige hokjes rondom het veld. Maar toppers waren de typisch Nederlandse poldervaartjes met waterpeil op veldhoogte en de houten staantribune. Zie verder de foto's. die kwalitatief wat minder zijn, dankzij typisch Nederlandse miezerregen.













Bloos

Heb er vroeger nog wel eens gevoetbald. De kantine en de kleedkamers zijn gesitueerd in een oud schoolgebouw. Om kleden deed je in een van de lokalen en via een trap aan de buitenkant daalde je af richting de velden. ONA was in die tijd (1995-2000) één van de weinige clubs waar we op kunstgras tegen speelde. Kunstgras kon je het echter niet noemen, na een zomerstop kwam zelfs echt gras tussen de kunststof sprietjes omhoog.

ONA is bezig met de toekomst en zou graag verhuizen naar de geplande nieuwe wijk Westergouwe, de gemeente wil echter niet meewerken. Achter de rug om van de club heeft men een multi-funtioneel centrum gepland, waar de club in zou moeten komen. Verwacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, gezien de gevoerde politiek hier in de buurt.


Hugo

Amsterdam, Goed Genoeg.





Bijna naast de zuidelijke ring A10 van Amsterdam ligt het terrein van AFC. Het complex ligt tussen de parkeerterreinen van de RAI en vele kantoren. Gouden ground dus. Hier ballen op zondagochtend coryfeeën als Ruud Gullit, Tom Egbers en Jack van Gelder.

De foto's zijn van begin deze eeuw en inmiddels hopeloos verouderd. Het betonnen bouwsel is gesloopt, het veld verplaatst en er staat een fraaie nieuwe tribune op het complex.

Verwijderd lid

Leuk om deze draad vanaf de eerste post te lezen; met name m.b.t. de toenmalige mening / visie van de heren posters destijds m.b.t. de nieuwe Topklasse en welke ploegen er wel of niet in komen.

ðe waan

#12
Nog een tip voor de liefhebbers van mooie amateursportparken. Het complex van Hoogeveen gaat na dit seizoen volledig op de schop. Wat mij betreft is hun sportpark een pareltje. Een Elascon-hoofdtribune, met daarnaast nog een overdekte staantribune, rondom 'terraces', waarvan een groot deel van de lange zijde overdekt.



Dit seizoen nog in volle glorie te bewonderen, al wordt het inmiddels al een wat kale bedoening, doordat de beplanting al grotendeels is verwijderd.


ðe waan

En er zal ongetwijfeld weer fantasieloze schoenendoosbouw voor terug komen :-(

Hugo

Ik ben een paar jaar terug op dat sportpark in Hoogeveen geweest en het is inderdaad een aanrader. Volgens mij één van de weinige amateurvelden met 3 overdekte tribunes