De Twaalfde Man

Gestart door De Twaalfde Man, nov 08, 2016, 13:26:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Twaalfde Man

Citaat van: John Sleeuwenhoek op jan 04, 2018, 14:40:45
Prachtig nieuws. Ik snap ook niet goed wat Glentoran eventueel met een nieuw stadion moet. Okay, ze zullen op niet wedstrijddagen misschien wat inkomsten genereren, maar voor die anderhalve paardenkop die naar een reguliere wedstrijd komt kijken is het nogal overbodig.

The Oval is wat mij betreft het meest perfecte stadion in de UK momenteel. Alles klopt. Een mooie Grandstand, veel staanplaatsen en prachtige views.
Begrijp ik ook niet zo goed. Toevallig was deze derby stijf uitverkocht, maar normaliter verre van uitverkocht. Sinds de problematiek in Belfast in de jaren 70 en het feit dat veel van de (Noord)-Ieren supporter zijn van een club in Engeland, denk ik niet dat de hoogtij dagen van het Noord-Ierse voetbal terugkeren. Snap Glentoran ergens wel, want rivaal Linfield is natuurlijk het lievelingetje van de IFA en worden door hen flink gespekt. Met The Oval valt daar weinig tegenin te brengen.

willytown79

Wat een prachtige foto's en dito verslag. Hoop dat het mij nog een keer gaat lukken dit pareltje mee te pakken :-)

John Sleeuwenhoek

Citaat van: De Twaalfde Man op jan 04, 2018, 14:47:29
Begrijp ik ook niet zo goed. Toevallig was deze derby stijf uitverkocht, maar normaliter verre van uitverkocht. Sinds de problematiek in Belfast in de jaren 70 en het feit dat veel van de (Noord)-Ieren supporter zijn van een club in Engeland, denk ik niet dat de hoogtij dagen van het Noord-Ierse voetbal terugkeren. Snap Glentoran ergens wel, want rivaal Linfield is natuurlijk het lievelingetje van de IFA en worden door hen flink gespekt. Met The Oval valt daar weinig tegenin te brengen.

Boxing Day blijft toch iets speciaals. Ze hebben mij 2x netjes kaartjes klaargelegd omdat het all-ticket was. Ga graag nog eens terug. Ik lees dat Mr Rae iedereen dezelfde 'anti-Linfield/IFA propaganda' meegeeft. Geweldig!

Nickky

Prachtig verslag, nog mooiere foto's! Leuk!

De Twaalfde Man

Citaat van: John Sleeuwenhoek op jan 04, 2018, 14:54:35
Boxing Day blijft toch iets speciaals. Ze hebben mij 2x netjes kaartjes klaargelegd omdat het all-ticket was. Ga graag nog eens terug. Ik lees dat Mr Rae iedereen dezelfde 'anti-Linfield/IFA propaganda' meegeeft. Geweldig!
Zeker haha! Geweldig met hem zitten praten aan zijn bureau onder het genot van een slappe bak koffie in dat stoffige kantoortje van hem. Prachtvent!

De Twaalfde Man

Op Eerste Kerstdag de enige voetbalwedstrijd van Europa op die dag bezocht. De finale van de Sons & Steel Cup. Een prachtig stukje Noord-Ierse voetbalcultuur en traditie die al bestaat sinds 1895!

Mijn verslag en foto's via In de Hekken: https://www.indehekken.net/kersttraditie-van-belfast/


De Twaalfde Man

Voorafgaand aan Belclasico deed ik ook nog een rondje in The Oval om het prachtige stadion vast te leggen:

https://detwaalfdeman.net/northern-ireland-oval/


AthleticHolanda

CiteerAfgelopen zaterdag dus de 20e ontmoeting. Het grote Hellas vecht momenteel voor lijfsbehoud, maar ook Chievo is nog lang niet veilig. Er staat dus veel meer op het spel dan alleen de trots van de stad. In het enorme Stadio Marc'Antonio Bentegodi spat de passie er van af. De harde kern van Hellas staat er om bekend een meer Zuid-Amerikaanse sfeer te genereren. Massaal en luidruchtig. Geen woord te veel gezegd. Vanaf minuut één een orkaan van geluid vanaf de Curva, maar net zo goed vanaf de andere tribunes. Simpelweg genieten.

De wedstrijd is ondertussen niet om aan te zien. Ik krijg er ook weinig van mee, omdat ik helemaal op ga in de heksenketel langs het veld. Dit is absolute passie, pure liefde voor de club. Als in de 52e minuut de thuisploeg na een spaarzame aanval op voorsprong komt, ontploft het stadion. Ongekend gejuich. Een half zenuwslopend half uur volgt. Hellas verdedigd met hand en tand. Zij willen koste wat kost die laatste strohalm richting lijfsbehoud grijpen.

Vooropgesteld heb ik weinig sympathie voor zowel Hellas als Chievo, maar omdat het zo uitkwam was ik tien dagen geleden ook bij deze derby aanwezig. Nu kan het aan mij liggen, maar van die orkaan van geluid heb ik niets meegekregen en massaal ging het volgens mij slechts een enkele keer. Nu zat ik in de midden en dan meer richting de kant van Chievo, maar dan nog... het imago van de Zuid-Amerikaanse (of typisch Italiaanse?) sfeer hebben ze voor mij echt niet waar kunnen maken.
Passie op de tribunes was zeer zeker aanwezig, maar naar mijn mening niet meer of minder dan bij andere Italiaanse clubs waar ik hetzelfde temperamentvolle gedrag zag.
Het stadion is prachtig maar dat was het dan ook voor mij, Cremonese vond ik vele malen leuker.

Hadden jullie voor Bologna bewust de dure hoofdtribunekaarten op de wedstrijddag gekocht vanwege de regen?



mike_t

Hellas is toch meer van de Engelse variant op sfeer?!

John Sleeuwenhoek

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 20, 2018, 22:09:55
Nu kan het aan mij liggen, maar van die orkaan van geluid heb ik niets meegekregen en massaal ging het volgens mij slechts een enkele keer. Nu zat ik in de midden en dan meer richting de kant van Chievo, maar dan nog... het imago van de Zuid-Amerikaanse (of typisch Italiaanse?) sfeer hebben ze voor mij echt niet waar kunnen maken.


Hadden jullie voor Bologna bewust de dure hoofdtribunekaarten op de wedstrijddag gekocht vanwege de regen?

Waarschijnlijk een gevalletje Belgrado derby syndroom. Iedereen roept altijd dat het zo geweldig is, maar qua volume valt het erg tegen.

watergatehopper

Citaat van: John Sleeuwenhoek op mrt 21, 2018, 11:51:34
Waarschijnlijk een gevalletje Belgrado derby syndroom. Iedereen roept altijd dat het zo geweldig is, maar qua volume valt het erg tegen.

Het is maar net met wat voor verwachtingspatroon je gaat. Wij zijn vorig seizoen bij deze stadsderby geweest en volgens mij was het Hugo die ergens gelezen had dat opkomt en sfeer nog wel eens wil tegenvallen hier. Onze verwachtingen werden zo behoorlijk getemperd maar uiteindelijk kwamen we allemaal dolenthousiast uit het stadion. Alleen die lautern fans hadden van mij thuis mogen blijven maar dat dachten zij misschien ook van die verdampte hoppers.

http://www.watergatehopper.nl/page/verona-marc-antonio-bentegodi
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Citaat van: watergatehopper op mrt 22, 2018, 09:17:59
Alleen die lautern fans hadden van mij thuis mogen blijven maar dat dachten zij misschien ook van die verdampte hoppers.

Hebben die een vriendschapsband met elkaar of waren die Duitsers op vakantie bij het Gardameer?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Citaat van: FCT1980 op mrt 22, 2018, 09:28:48
Hebben die een vriendschapsband met elkaar of waren die Duitsers op vakantie bij het Gardameer?

Die hebben een vriendschapsband.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

De Twaalfde Man

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 20, 2018, 22:09:55
Vooropgesteld heb ik weinig sympathie voor zowel Hellas als Chievo, maar omdat het zo uitkwam was ik tien dagen geleden ook bij deze derby aanwezig. Nu kan het aan mij liggen, maar van die orkaan van geluid heb ik niets meegekregen en massaal ging het volgens mij slechts een enkele keer. Nu zat ik in de midden en dan meer richting de kant van Chievo, maar dan nog... het imago van de Zuid-Amerikaanse (of typisch Italiaanse?) sfeer hebben ze voor mij echt niet waar kunnen maken.
Passie op de tribunes was zeer zeker aanwezig, maar naar mijn mening niet meer of minder dan bij andere Italiaanse clubs waar ik hetzelfde temperamentvolle gedrag zag.
Het stadion is prachtig maar dat was het dan ook voor mij, Cremonese vond ik vele malen leuker.

Hadden jullie voor Bologna bewust de dure hoofdtribunekaarten op de wedstrijddag gekocht vanwege de regen?
Vrij late reactie, maar beter laat dan niet. Ik zat in een vak vlak naast de Curva, waar men de gehele wedstrijd gepassioneerd de wedstrijd beleefde en vooral ook bleef zingen de hele wedstrijd lang, ook bij ons in het vak. Jong en oud. Wellicht dat de beleving voor je gevoel anders is dan wanneer je in een stil vak zit en het geluid van een afstandje hoort.

Bologna waren we eigenlijk verdeeld. Aangezien ik veel fotografie van binnen in de stadions doe en geen regenbeschermer mee had, koos ik bewust voor de hoofdtribune. Wel een plek waar ik liever niet zit...

De Twaalfde Man

Sinds de trip naar Italië heb ik het even wat rustiger gehad.

Vorige week echter bij Derby de Lisboa geweest, wat ondanks de 0-0 een zeer vermakelijke wedstrijd was. Vooral rond het veld. Tussendoor nog wel Derby unter Flutlicht bezocht tussen Wuppertal SV & RW Essen.

De verslagen en foto's zie je hier:

https://www.indehekken.net/krankzinnige-derby-de-lisboa/

https://detwaalfdeman.net/germany-derby-unter-flutlicht/