Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

syntric

Citaat van: Nort op dec 11, 2019, 11:28:16
Ook ik zie liever een ouder stadion op een traditionele plek in een woonwijk, maar dat is helaas niet meer de realiteit. Zowel van binnen als buiten hebben ze er echt moeite ingestoken om het een eigen tintje te geven. Maar het is natuurlijk populair in de supporterswereld om alle veranderingen te veroordelen.
Ik ben gek genoeg wél fan van nieuwe stadions, zo vind ik dat van Spurs schitterend, ook Bayern, Juventus, en er zijn er nog kunnen me bekoren. Bij mijn eigen cluppie Antwerp kan ik niet wachten tot het volledig vernieuwd is. De groundhoppers zijn allemaal gek van onze T2, maar je zal er maar elke 14 dagen vertoeven op dat rotversleten ding. Dat van West Ham vind ik echter helemaal niks.
Groundhopper for life :-)

wekke

Vernieuwing tot daaraan toe, maar vind je het dan niet jammer dat de Bosuil een 13 in een dozijn Ghelamco bak wordt? Ik heb 1 match vanop de nieuwe tribune gevolgd en de akoestiek was daar om te janken. Het neemt veel van de magie weg. Doodzonde vind ik dat.

syntric

Citaat van: wekke op dec 11, 2019, 18:52:51
Vernieuwing tot daaraan toe, maar vind je het dan niet jammer dat de Bosuil een 13 in een dozijn Ghelamco bak wordt? Ik heb 1 match vanop de nieuwe tribune gevolgd en de akoestiek was daar om te janken. Het neemt veel van de magie weg. Doodzonde vind ik dat.

Het wordt een volledig gesloten bak met opgevulde hoeken dus hoop ik dat de akoestiek nog beter wordt :-)
Groundhopper for life :-)

Jehoentelaar

Het heeft allemaal wat. Ik vind oude stadions geweldig maar als ik altijd in stokoude bouwsels moet vertoeven is het een lang seizoen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Je moet toch kijken naar de opvallendheden denk ik. Wat ik bijvoorbeeld leuk vind aan de nieuwe ground van Brentford is dat je awkward angles hebt door het grondplan. Terwijl ik het nieuwe Wedaustadion helemaal niets vind, terwijl er toch meer dan 10 jaar verschil ten nadele van Duisburg ligt.

Semper Fidelis

9-12 SV Meppen - Preußen Münster 3-1

Afgelopen maandag uit het werk even naar Meppen gereden voor de 3. Liga wedstrijd tussen SV Meppen - Preußen Münster. Via de online ticketing al een kaartje gehaald. Onderweg kwamen een kameraad en ik erachter dat we geen contant geld mee hadden. Bedoeling was in Meppen nog even te pinnen, maar domweg vergeten. Natuurlijk kon er in het stadion nergens gepind worden, dus dat werd afzien zonder avondeten en biertje.

De eerste helft was Meppen oppermachtig en het was dan ook een wonder dat de ruststand maar 1-0 was. Münster kwam herboren uit de kleedkamer, maar toch wist Meppen met 3-1 te winnen. Vind de Hänsch-Arena een leuk stadion, al was het qua sfeer niet top.


Nik

Citaat van: Defender op dec 11, 2019, 14:08:05


Enig minpuntje, alcoholvrijbier in dat stadion en wij zaten op bovenste ring maar daar waren geen mannentoiletten :)

Ik ben er niet eens aan begonnen. Ik drink eigenlijk zelden meer bier in het stadion omdat het alcoholvrij is. Meestal een paar voor de wedstrijd, maar ook niet teveel anders moet ik 3x per helft naar de WC.

Is het overigens niet gewoon een regel van de UEFA dat er alcoholvrij bier wordt geschonken? Of anders; waar wordt er bij een CL-wedstrijd wel bier op de tribunes gedronken?

Joost

Citaat van: Nik op dec 12, 2019, 09:38:54
Ik ben er niet eens aan begonnen. Ik drink eigenlijk zelden meer bier in het stadion omdat het alcoholvrij is. Meestal een paar voor de wedstrijd, maar ook niet teveel anders moet ik 3x per helft naar de WC.

Is het overigens niet gewoon een regel van de UEFA dat er alcoholvrij bier wordt geschonken? Of anders; waar wordt er bij een CL-wedstrijd wel bier op de tribunes gedronken?

Bij NAC.

Nort

Citaat van: Nik op dec 12, 2019, 09:38:54
Ik ben er niet eens aan begonnen. Ik drink eigenlijk zelden meer bier in het stadion omdat het alcoholvrij is. Meestal een paar voor de wedstrijd, maar ook niet teveel anders moet ik 3x per helft naar de WC.

Is het overigens niet gewoon een regel van de UEFA dat er alcoholvrij bier wordt geschonken? Of anders; waar wordt er bij een CL-wedstrijd wel bier op de tribunes gedronken?
Overal waar het in nationaal verband ook mag. De UEFA heeft sinds vorig seizoen de ban opgeheven. Maar daar hoor je de UEFA haters niet over.

Het zijn de nationale bonden die de regels omtrent alcohol bepalen.

Kölsche Bosschenaar

#5619
Citaat van: syntric op dec 11, 2019, 18:15:50
Ik ben gek genoeg wél fan van nieuwe stadions, zo vind ik dat van Spurs schitterend, ook Bayern, Juventus, en er zijn er nog kunnen me bekoren. Bij mijn eigen cluppie Antwerp kan ik niet wachten tot het volledig vernieuwd is. De groundhoppers zijn allemaal gek van onze T2, maar je zal er maar elke 14 dagen vertoeven op dat rotversleten ding. Dat van West Ham vind ik echter helemaal niks.
Of het stadion nou oud of nieuw is maakt wat mij betreft niet zoveel uit. Vind het vooral belangrijk dat het stadion enige mate van authenticiteit heeft. Een 13 in het dozijn bak zoals in Coventry of Reading is wat mij betreft een schrikbeeld, maar er zijn genoeg moderne stadions die prima zijn gelukt. Ik zit zelf vrij regelmatig in het Müngersdorfer Stadion in Keulen en vind dat een prachtig stadion, ondanks dat het heel modern is. Neemt niet weg dat een Kenilworth Road ook geweldig is.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Semper Fidelis

Citaat van: Nort op dec 12, 2019, 10:20:20
Overal waar het in nationaal verband ook mag. De UEFA heeft sinds vorig seizoen de ban opgeheven. Maar daar hoor je de UEFA haters niet over.

Het zijn de nationale bonden die de regels omtrent alcohol bepalen.

Dat is dan ook niet meer dan terecht. Als UEFA pronken met Heineken als grote sponsor, maar voor degenen in het stadion was het drinken van alcohol verboden.

Nik

Citaat van: Nort op dec 12, 2019, 10:20:20
Overal waar het in nationaal verband ook mag. De UEFA heeft sinds vorig seizoen de ban opgeheven. Maar daar hoor je de UEFA haters niet over.

Het zijn de nationale bonden die de regels omtrent alcohol bepalen.

Is het dan niet per club verschillend i.p.v. per land? Ik weet dat het bij Feyenoord bijvoorbeeld niet is toegestaan, maar bij NAC dus wel.
In Engeland is het zover ik weet nergens toegestaan in (in elk geval) de Premier League en Championship.

Nort

Citaat van: Nik op dec 12, 2019, 19:54:48
Is het dan niet per club verschillend i.p.v. per land? Ik weet dat het bij Feyenoord bijvoorbeeld niet is toegestaan, maar bij NAC dus wel.
In Engeland is het zover ik weet nergens toegestaan in (in elk geval) de Premier League en Championship.
In volgorde. UEFA -> nationaal -> gemeente -> club. Dus het verschild in NL indd per club, omdat de UEFA het toestaat. In Schotland mag er b.v. nergens alcohol geschonken worden (zelfs op het 4e niveau niet)

hgrm

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op dec 12, 2019, 19:20:08
Of het stadion nou oud of nieuw is maakt wat mij betreft niet zoveel uit. Vind het vooral belangrijk dat het stadion enige mate van authenticiteit heeft. Een 13 in het dozijn bak zoals in Coventry of Reading is wat mij betreft een schrikbeeld, maar er zijn genoeg moderne stadions die prima zijn gelukt. Ik zit zelf vrij regelmatig in het Müngersdorfer Stadion in Keulen en vind dat een prachtig stadion, ondanks dat het heel modern is. Neemt niet weg dat een Kenilworth Road ook geweldig is.

Rond 1900 schoten de Leitch-tribunes in Engeland en Schotland als paddenstoelen uit de grond, met allemaal een vergelijkbare opbouw (die afgekeken was van de industriële bouwstijl van toen). En kleinere grounds hadden ook allemaal een vergelijkbare structuur en architectuur. Misschien waren er toen ook wel mensen die dat saai vonden.
Nu kijken we er anders tegenaan en vergapen we ons aan de overblijfselen uit die tijd. Wie zegt niet dat het over een eeuw hetzelfde gaat met wat we nu '13 in een dozijn-bakken' noemen?

In feite zie je hetzelfde al gebeuren met het ouderwetse betonovaal. Dertig jaar geleden vonden we het helemaal niks, daar in Hamburg/Keulen/Hannover/Schalke/Twente/Kerkrade, maar nu zijn de nog overgebleven authentieke ovaaltjes trekpleisters geworden en vinden we het jammer als de laatste verdwijnen (Karlsruhe, Saarbrücken).

ergo:
"Tgene datter geweest is, 't selve salder zijn: ende 't gene datter gedaen is, 't selve salder gedaen worden: so datter niet nieuws en is onder de Sonne"
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Defender

Hoe het was..
Roeselare - OH Leuven

Gelukkig speelde Leuven nog wat voetbal met hoge pressing tijdens hun balbezit want voor een profclub te zijn is dat daar in Roeselare maar een dooie boel.
Amper volk, ook geen enthousiasme bij die thuissupporters..

Iemand weet van slechte periode bij deze ploeg ?

Buiten een afgevinkt stadion/club is er niet meer over te vertellen.
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa