www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Meer zal ik niet meer vragen vandaag, maar de naam van Athletic klopt niet, het is Athletic Club en niet Athletic Bilbao, in Nederland niet belangrijk, daar wel degelijk.

http://www.athletic-club.net/web/main.asp?a=2&b=1&c=1&d=0&idi=1

Citaat van: link hierbovenNombre del Club: Athletic Club.

Verder was ik net mijn Ierse wedstrijden aan het invullen, maar Thomond Park komt niet op de kaart (Ierland-Australië) net als Croke (Ierland-Bulgarije) en Richmond Park (St Pat's-Dundalk) en Terryland (Galway-Drogheda) en zo nog wat meer, hoe kan dat?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op sep 27, 2010, 21:09:31
Nog een vraag, hoe zit het met clubs die van naam veranderen?

Almere City - VVV zag ik bijvoorbeeld nooit, wel FC Omniworld - VVV.
Denk ook aan bv. TOP/FC Oss, (Stormvogels)Telstar etc.

Ik ben nu Belgie aan het voorbereiden en daar speelt dat gigantisch. Hoofdzaak is dat het duidelijk moet zijn. Dus voor historische potjes van VVV blijft het VVV en geen FC VVV. Voor Almere City en Omniworld zijn wel twee aparte records aangemaakt.

TeeZee

Citaat van: Breda op sep 27, 2010, 23:26:14
Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar is het niet handiger om het stadion als uitgangspunt te nemen i.p.v. de club(naam)?
Vorig jaar ging ik naar ADO Den Haag v Heracles Almelo in het ADO Den Haag Stadion. Afgelopen weekend werd diezelfde wedstrijd gespeeld in het Kyocera Stadion. Derhalve denk ik dat het probleem hetzelfde blijft.

Joost

Citaat van: Breda op sep 27, 2010, 23:26:14
Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar is het niet handiger om het stadion als uitgangspunt te nemen i.p.v. de club(naam)?
Wedstrijden zoeken gaat op basis van clubnaam. Het gebruiksgemak zou enorm verminderen wanneer je dat veranderd naar stadionnaam.

Nu zoek je thuisclub, uitclub en je vind een wedstrijd. Stel dat je op stadionnaam zoekt dan moet je dat combineren met datum anders vind je alle wedstrijden daar ooit.

Footballfrans

Wat eigenlijk de bedoeling is voor Europa om alle hoogste liga's en bekers er op zetten. Daarnaast voor een aantal landen ook de lagere klassen uit de piramide. Daarna door naar andere continenten (VS-MLS, BRazilië, Argentinië, Mexico, Confed Cup, Wereld Cup voor Club teams, etc.)

Voor Nederland ben ik wel klaar met de hoofdklasse en topklasse. Misschien dat de eerste klasse er ooit nog eens inkomt maar dat zou dan langere termijn zijn. Wat wel kan is dat als er grounds zijn waar redelijk veel vriendschappelijke wedstrijden gespeeld worden, dat we die gaan toevoegen. Eigenlijk wil ik een scherm maken waar de fans dat zelf kunnen doen.

Voor Duitsland wordt nu de Oberliga opgesteld. Tegelijkertijd wordt dan de DFB Pokal meegenomen. Daar houdt het voor Duitsland voorlopig mee op. Misschien dat later ook de lagere klassen nog komen maar dat staat niet op de planning. De verbandspokale staat niet op de planning.

Voor Engeland ben ik nu bezig met level 5 tot en met 8, De FA Cup, League Cup en Johnstone Paint Trophy. Die verwacht ik volgende maand.

M.b.t. de oefenwedstrijden; daar hebben we er inderdaad weinig van. Van de nationale teams wel veel (20 seizoenen) maar van de clubs maar een paar seizoenen. Maar die kunnen fans dan zelf invoeren. Uiteindelijk is dat de gedachte er achter dat de fans zelf de gegevens gaan invoeren van de wedstrijden waar ze zelf geweest zijn. Op die manier kunnen ze hun eigen historie vastleggen. Helemaal leuk wordt het natuurlijk ook voor anderen als fans hun ervaringen gaan delen middels verhalen, foto's en video's.

Momenteel wordt ik al geholpen door een groot aantal anderen (o.a. Joost, Witte Leeuw, Alex, VakkieS) wat echt fantastisch is. Als dat niet het geval zou zijn, dan kost het echt onwijs veel tijd kosten en zou het toevoegen veel langer duren.

Segunda B staat voor dit jaar op de planning. Tercera weet ik nog niet; dat is een waaier van wel 20 regionale competities, dus erg veel uitzoekwerk. Het is continu schipperen tussen de behoeften aan competities van de fans afgezet tegen de hoeveelheid uitzoekwerk. Dat is voornamelijk eenmalig uitzoekwerk; als de gegevens er eenmaal instaan worden de resultaten automatisch ingelezen.

Verder is het zo dat als fans files hebben met historische competities die niet meer bestaan, dat deze wel geautomatiseerd kunnen worden ingelezen. Zo gebeurd dat binnenkort bijvoorbeeld voor de Royal League.

De volgende stap (die als het goed is volgende week komt) is dat er ook memorabilia/collectables aan toegevoegd kunnen worden (programma's, tickets, sjaals, etc). De koppeling wordt dan gemaakt wordt tussen de wedstrijden en alle collectables die daarbij horen. Verder kunnen fans hun verzameling gaan bijhouden en presenteren aan anderen. Een ruil- en handelsplatform staat ook op de planning maar dat loopt vooralsnog vertraging op. Ik had gehoopt dat al af te hebben.

Dus er wordt hard aan gewerkt maar het kost gewoon wel tijd. Alle opmerkingen zijn welkom en worden ook vastgelegd en verwerkt maar dat gebeurd per land,dus dat wordt er niet direct in gezet.

Citaat van: AthleticHolanda op sep 27, 2010, 20:27:17
Komen er ook ooit (Nederlandse) amateurdivisie's op?

En wat doen jullie met oefenduels? Sommige staan er wel op maar de meeste niet...

EDIT: en bijvoorbeeld wedstrijden op neutraal terrein? Klik net VVV-West Bromwich aan maar Reuver staat nu niet op de kaart?

EDIT: de Duitse verbandspokale? Spaanse Segunda B & Tercera?

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op sep 27, 2010, 21:09:31
Nog een vraag, hoe zit het met clubs die van naam veranderen?

Almere City - VVV zag ik bijvoorbeeld nooit, wel FC Omniworld - VVV.
Denk ook aan bv. TOP/FC Oss, (Stormvogels)Telstar etc.

Joost had daar al iets van gezegd. Almere en Omniworld ga ik splitsen. Ik wist eerst niet zo goed hoe ik hiermee moest omgaan. Bij fusies worden clubs apart genoemd. Echter bij de Europa Cup historie in Oost Europa heb ik e.e.a. wel op een hoop gegooid. De naamsveranderingen gingen daar zo snel en destijds heb ik gekozen om ze onder één noemer te zetten. Dat is niet correct, historisch gezien.

Vervolgens vond Joost dat het correcter was om de echte naam te gebruiken. Je keek vorig seizoen tenslotte naar Omniworld en niet naar Almere City. Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Van nu af aan hanteren we dat ook als principe.

Dat betekent wel de de koppeling van oude en nieuwe naam niet gemaakt kan worden. Voor Belgié beslist Joost wat wel en niet gesplitst wordt.

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op sep 27, 2010, 22:20:03
Meer zal ik niet meer vragen vandaag, maar de naam van Athletic klopt niet, het is Athletic Club en niet Athletic Bilbao, in Nederland niet belangrijk, daar wel degelijk.

http://www.athletic-club.net/web/main.asp?a=2&b=1&c=1&d=0&idi=1

Verder was ik net mijn Ierse wedstrijden aan het invullen, maar Thomond Park komt niet op de kaart (Ierland-Australië) net als Croke (Ierland-Bulgarije) en Richmond Park (St Pat's-Dundalk) en Terryland (Galway-Drogheda) en zo nog wat meer, hoe kan dat?

Gaan we doorvoeren maar kan even duren. Dank voor de tips! Net zoals die van PSV. De 1 was van het scorebord gevallen  ;-).

Footballfrans

Citaat van: Joost op sep 27, 2010, 23:16:47
Ik ben nu Belgie aan het voorbereiden en daar speelt dat gigantisch. Hoofdzaak is dat het duidelijk moet zijn. Dus voor historische potjes van VVV blijft het VVV en geen FC VVV. Voor Almere City en Omniworld zijn wel twee aparte records aangemaakt.

Staat op de lijst om te doen.

Joost

CiteerSegunda B staat voor dit jaar op de planning. Tercera weet ik nog niet; dat is een waaier van wel 20 regionale competities, dus erg veel uitzoekwerk.

De Tercera heeft 18 klasses met 20 teams. In totaal dus al voor dit seizoen zijn dat 360 clubs. Je moet wel een aardig woordje spaans spreken om zulke dingen uit te kunnen zoeken.

Footballfrans

Citaat van: Joost op sep 28, 2010, 09:41:15
De Tercera heeft 18 klasses met 20 teams. In totaal dus al voor dit seizoen zijn dat 360 clubs. Je moet wel een aardig woordje spaans spreken om zulke dingen uit te kunnen zoeken.

Ja dat helpt wel. Maar met Google Translate in combinatie met Wikipedia heb ik de hoogste klasses gedaan en dat ging eigenlijk prima. De betrouwbaarheid is geen 100% maar volgens mij valt het dat toch niet echt tegen.

TeeZee

De site ziet er wel waanzinnig gelikt en professioneel uit, waarmee hebben jullie dit gebouwd? Gaan jullie er nog een discussieforum aan koppelen (of doorlinken naar hier)? Dat biedt veel groundhoppers wellicht de kans om elkaar te ontmoeten of te carpoolen e.d.

Footballfrans

Citaat van: TeeZee op sep 28, 2010, 14:47:33
De site ziet er wel waanzinnig gelikt en professioneel uit, waarmee hebben jullie dit gebouwd? Gaan jullie er nog een discussieforum aan koppelen (of doorlinken naar hier)? Dat biedt veel groundhoppers wellicht de kans om elkaar te ontmoeten of te carpoolen e.d.

Dank je. We hebben dit met Java en zo veel mogelijk open source software gebouwd.

Ja ik wil nog wel iets doen met een forum maar weet nog niet precies hoe of wat. Eerst dat verzamelaars platform maar eens realiseren en dat vergt nog wel wat tijd. Doorlinken naar hier zou een optie zijn maar dan heb ik niets voor Duitsers en Engelsen. Dus dat moet ik dan wel oplossen. Geen slecht idee want dit is natuurlijk een top forum :-)

Trouwens carpoolen en kaartjes die je zoekt of over hebt kun je nu ook al op de site regelen bij de planner (http://www.footballfans.eu/scheduler). Daar kun je aangeven waar je dat soort zaken aangeven. Vooral voor kaartjes in het buitenland is dat handig. Ik heb nu bijvoorbeeld Man. Utd. seizoenkaarten in de aanbieding voor een aantal wedstrijden van iemand die ik (en jullie misschien ook wel) ken die ze tegen kostprijs (of misschien plus een klein beetje) aanbiedt voor de wedstrijden dat hij niet kan. Zo kunnen fans elkaar een beetje helpen.

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op sep 27, 2010, 22:20:03
Meer zal ik niet meer vragen vandaag, maar de naam van Athletic klopt niet, het is Athletic Club en niet Athletic Bilbao, in Nederland niet belangrijk, daar wel degelijk.

http://www.athletic-club.net/web/main.asp?a=2&b=1&c=1&d=0&idi=1

Verder was ik net mijn Ierse wedstrijden aan het invullen, maar Thomond Park komt niet op de kaart (Ierland-Australië) net als Croke (Ierland-Bulgarije) en Richmond Park (St Pat's-Dundalk) en Terryland (Galway-Drogheda) en zo nog wat meer, hoe kan dat?

Het makkelijkste is rechts boven in zoeken. Gewoon een paar letters invullen en dan verschijnen de opties vanzelf.

http://www.footballfans.eu/stadium/1554/Richmond-Park staat er wel in evenals
http://www.footballfans.eu/stadium/1546/Terryland-Park

Croke Park komt nog; Thomond ken ik nog niet maar zal ik toevoegen. Het ontbreken komt omdat we per competitie invoeren en dan zit dat stadion er nog niet bij of is het te lang geleden gebruikt en daarom niet aanwezig.

Athletic Bilbao zal ik bij het toevoegen van de Segunda B veranderen. Mooie club trouwens, hoe kom je daar bij?

wekke

Waarom de gebruikers zelf niet de mogelijkheid geven om zelf stadions en wedstrijden toe te voegen?
Desnoods enkel voor vriendschappelijke en amateur wedstrijden zodat je zelf controle blijft behouden over de hoogste afdelingen.

Footballfrans

Voor de vriendschappelijke wedstrijden kan dat al, gewoon een wedstrijd toevoegen als deze er niet in staat http://www.footballfans.eu/search?tab=pm --> Knop onderaan

Voor andere competities (zoals amateurs) is het in de toekomst wellicht mogelijk. Er zitten een paar uitdagingen en dat betreft de codes van de clubs en nieuwe competities. Een wildgroei van clubnamen is niet wenselijk (Lierse, Lierse SK, Lierse Sport Klub).

Als ik verder een bepaalde competitie nog wil toevoegen met een set van wedstrijden en nu al de mogelijkheid biedt om wedstrijden van die competitie in te voeren, dan krijg ik dubbele wedstrijden in de database. Dat is niet wenselijk. Als een bepaalde competitie er in zit, dan kun je gewoon wedstrijden toevoegen die er nog niet in staan, bijv. omdat ze te ver in het verleden liggen. Wat je oppert is wel een goed idee om alles onder de hoogste klasses vrij te geven. Ga ik over nadenken hoe ik dat kan doen. Misschien morgen in Utrecht (kantine?) even over hebben?

Stadions zelf laten invoeren wil ik nog gaan doen; alleen dat heeft ook nog wat tijd nodig.