Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voetbalman

Citaat van: Jehoentelaar op nov 03, 2015, 15:43:28
Mezelf blij gemaakt met een tweetal boeken:
- "Puur Topklasse: dromen drama's en het zaterdagmiddaggevoel" (Patrick Boor en Jelmer Geerds);
- "Beerschot hooligans: het echte verhaal achter de harde kern" (Vitas Declerck).

De eerste heb ik gelezen, vond ik wel vermakelijk. Het amateurvoetbal in Nederland is bij ons amper bekend, het boek heeft me toch verder doen kijken dan de Ere- en Eerste Divisie.

Jehoentelaar

Hoe meer Top- en Hoofdklasse ik volg, kijk en bezoek, hoe minder ik nog meekrijg van het profvoetbal. Had ik veel eerder moeten doen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Over het amateurvoetbal zijn nog wel meer aardige boeken verschenen de laatste tijd:

Ook van Jelmer Geerds: "Heb je gesnoven" over de perikelen in Spakenburg ten tijde van het seizoen dat Spakenburg bijna degradeerde en IJsselmeervogels in de middenmoot eindigde.

Enige jaren geleden is er ook een boek verschenen over de Derby van deze twee clubs. Of beter gezegd: drie boeken. Eén met een rode kaft, één met een blauwe kaft en één met een neutrale kaft. Ik weet niet of ze nog leverbaar zijn. Tweedehands ongetwijfeld wel te vinden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Uitstekende suggesties, dank! :)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Die van Geerds heb ik in een (lange) avond uitgelezen. Maar dat had er ook mee te maken dat ik een aantal mensen die in het boek voorkomen, ken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jona93

Gisteren op de Wedstrijd Club-Legia toevallig een boek gekregen van een ADO supporter die ik nog niet had over herinnering aan het zuiderpark stadion kreeg dit als attentie voor het regelen van tickets voor de wedstrijd iemand die dit boek al gelezen heeft?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

FC_Emmen

#291
Zojuist het nieuwe boek van Joris van de Wier besteld over een seizoen bij Hearts.

In Londen paar weken geleden het boek over 50 jaar Match of the Day gekocht en nog het boek Allstars Football Book 1977 gekocht.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Koning Kriel

Citaat van: FC_Emmen op nov 09, 2015, 21:22:28
Zojuist het nieuwe boek van Joris van de Wier besteld over een seizoen bij Hearts.

In Londen paar weken geleden het boek over 50 jaar Match of the Day gekocht en nog het boek Allstars Football Book 1977 gekocht.

Dat boek heb ik vorig jaar al ergens besteld, als het goed is eind deze maand bij alle "members" in de brievenbus.

Nort

Zijn er hier nog mensen die hebben bijgedragen aan 'voetbalavonturiers, groundhoppend de wereld over'? Twijfel of het de moeite waard is om te kopen. Zoals ik er nu in sta niet, omdat het 30 loshangende over geromantiserende verhalen zullen zijn. Aan de andere kant, is de verzameling nu niet compleet...

Postieve/negatieve recensies zijn welkom!

Heb het boek van Joris van de Wier over Hearts alsmede de VI special net besteld.

Voetbalman

Citaat van: nort op nov 20, 2015, 13:17:45
Zijn er hier nog mensen die hebben bijgedragen aan 'voetbalavonturiers, groundhoppend de wereld over'? Twijfel of het de moeite waard is om te kopen. Zoals ik er nu in sta niet, omdat het 30 loshangende over geromantiserende verhalen zullen zijn. Aan de andere kant, is de verzameling nu niet compleet...

Postieve/negatieve recensies zijn welkom!

Heb het boek van Joris van de Wier over Hearts alsmede de VI special net besteld.

Ik heb het boek besteld, verwacht het vandaag of maandag in de bus. Ik snap je bemerking/vrees wel, de boeken van Tom Bodde heb ik super graag gelezen, anderzijds kun je dergelijke boeken niet blíjven uitgeven, omdat de verhalen uiteindelijk wel allemaal gelijkaardig beginnen worden. Similar story, different setting. Ken enkele van de gastschrijvers dus ga het toch met heel veel plezier en verwachting lezen.

Boek van Joris van de Wier zou ook één dezer op de mat moeten vallen, als member heb ik indertijd bijgedragen aan z'n crowdfunding en hoef ik het boek niet meer te bestellen.

Zeker ook benieuwd of de VI special echt de moeite gaat zijn. Vooralsnog niet besteld.

wekke

Ik ben momenteel halfweg het boek. Zoals steeds leest het als een trein en die kort verhalen maken het voor mij handig om snel tussendoor even te lezen. Een groot deel van de schrijvers heeft ook dat overgeromantiseer zoals Tom Bodde dat steeds heeft. Er zijn er echter een paar bij met een totaal andere stijl en die afwisseling kan het boek wel gebruiken.

De verhalen zijn voorts vaak dezelfde (2x Buenos Aires, Thomas Rensen wiens boek ik al gelezen heb etcetera) en het lijkt soms wel dat DFDS Seaways aandelen heeft bij de boekverkoop.

Jehoentelaar

Ik heb twee boeken van Tom Bodde maar ben halverwege het eerste blijven hangen. Niets tegen de fraaie reizen die Bodde opzet (zou graag een keer meedoen aan zo'n lezersreis wanneer mijn budget dat toelaat), maar wanneer tranen over wangen biggelen door het meemaken van een wedstrijd in Moskou zit er een iets te grote kloof in wedstrijdbeleving tussen dat van hem en het mijne. Ieder zijn ding natuurlijk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

Citaat van: jona93 op nov 06, 2015, 17:27:02
Gisteren op de Wedstrijd Club-Legia toevallig een boek gekregen van een ADO supporter die ik nog niet had over herinnering aan het zuiderpark stadion kreeg dit als attentie voor het regelen van tickets voor de wedstrijd iemand die dit boek al gelezen heeft?

Excuus voor de dubbelpost - ik zag dit bericht nog niet eerder. Heb het boek nog niet gelezen maar het staat wel op de lijst. Het Zuiderpark bracht mij in aanraking met het voetbal dus eigenlijk is het voor mij persoonlijk onmisbaar.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

HRM1880

Citaat van: nort op nov 20, 2015, 13:17:45
Zijn er hier nog mensen die hebben bijgedragen aan 'voetbalavonturiers, groundhoppend de wereld over'? Twijfel of het de moeite waard is om te kopen. Zoals ik er nu in sta niet, omdat het 30 loshangende over geromantiserende verhalen zullen zijn. Aan de andere kant, is de verzameling nu niet compleet...

Postieve/negatieve recensies zijn welkom!

Heb het boek van Joris van de Wier over Hearts alsmede de VI special net besteld.
Dat is natuurlijk de stijl van Tom Bodde. De hoofdreden dat ik nog nooit een boek van hem gekocht heb, al moet ik zeggen dat groundhop-boeken mij meestal tegenvallen. Met als uitzondering Barra Brava van David Freeman en Oi Gringo van Rob Cavallini. The Football Tourist van Stuart Fuller is dan weer leuk omdat ik in een paar hoofdstukken voorkomen, maar voor de rest heel saai.
Vind blogs lezen meestal volstaan omdat daar vaak ook foto's bijstaan.

Jeje

Gister 2 boeken ontvangen:

-Dynamo Kiev
- The unstoppable keeper