De ontknoping 2016/17

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2017, 15:40:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

De soap bij 1860 gaat verder:

Ismaik legt zich er niet bij neer dat ook in de lagere divisies de 50%+1 regel geldt. Hij dacht nu de volledige macht te hebben maar dat is niet zo. Reden voor hem om naar de rechter te stappen om de 50%+1-regel van tafel te krijgen.

Nu zijn er drie mogelijke uitkomsten:

1) De 50+1-regel wordt onwettig verklaard. Dat zou een soort Bosman-arrest voor Duitsland zijn en het Duitse voetbal openzetten voor investoren en (malafide) clubeigenaren zoals bijvoorbeeld in ENgeland.

2) De rechter laat de regel ongemoeid

3) De rechter zegt dat de uitzonderingen die er nu zijn ongedaan moeten worden gemaakt als men de regel wil handhaven. En die uitzonderingen zijn investoren die al meer dan 20 jaar bij de club betrokken zijn (Hop bij Hoffenheim en Kindt bij Hannover) en bedrijfsclubs (Leverkusen, Wolfsburg).

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Als het de eerste optie wordt kunnen we een overlijdensceremonie organiseren voor de Bundesliga.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Volgens juridische kenners is dat niet ondenkbaar.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Niet dat ik je niet geloof hoor, maar waar zou ik dit kunnen terugvinden (Duitse media etc.)?
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Voetbalman

Citaat van: hgrm op jun 03, 2017, 22:41:22
Volgens juridische kenners is dat niet ondenkbaar.

Lijkt me ook niet, wordt interessant om volgen.

Nort

Nu ben ik redelijk anti-ultra gezind, maar ik zie die groepen het wel voor elkaar krijgen dat er geen vreemde overname komt.

Footballromantic

Citaat van: Nort op jun 04, 2017, 16:55:18
Nu ben ik redelijk anti-ultra gezind, maar ik zie die groepen het wel voor elkaar krijgen dat er geen vreemde overname komt.

Redelijk?
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

hgrm

Citaat van: Nort op jun 04, 2017, 16:55:18
Nu ben ik redelijk anti-ultra gezind, maar ik zie die groepen het wel voor elkaar krijgen dat er geen vreemde overname komt.

Ik niet. Wat meestal alleen veel geschreeuw en weinig wol.
Zie bijvoorbeeld VfB Stuttgart: de Ultra's zijn tegen de 'Ausgliederung' van de profteams (simpel gezegd: de profteams worden in een BV ondergebracht). Dus een hoop geschreeuw en protest in plaats van er iets effectiefs aan te doen. De leden van de vereniging nemen namelijk op de algemene ledenvergadering de beslissing (87% ofzo voor). Als je er dan echt zo tegen bent, word dan massaal lid van de vereniging, kom naar de ledenvergadering en stem tegen. Maar ja, dat kost geld....

Overigens kan ik het vanuit het oogpunt van de leden goed begrijpen dat ze voor gestemd hebben. De meeste leden zijn lid vanwege de breedtesport die ze bedrijven. En voor een (breedte)sportvereniging is het hebben van profteams een financieel risico. Dus dan kun je maar beter zorgen dat de profafdeling organisatorisch/juridisch/financieel los staat van de rest. Maar daar denken Ultra's niet bij na, want Ultra's staan bekend om hun tunnelvisie. Alleen wat zij willen en wat zij doen is goed.

Oh ja,
Had ik al verteld dat ik 'best wel' anti-Ultra ben?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Ook in Münster loopt op het moment een discussie over een eventuele ausgliederung van de voetbalprofs. SC Preußen heeft ook een atletiekafdeling (waarin het op nationaal gebied af en toe leuke prestaties neerzet), een tennisclub en het is 'mede-eigenaar' van enkele handbalteams. Die zouden bij een eventuele financiële neergang van de profvoetbaltak daar natuurlijk niet het slachtoffer mogen worden. Wat mij betreft zetten ze vaart achter de ausgliederung. De ultra's in Münster schijnen er wel op tegen te zijn, maar komen eveneens niet met echt inhoudelijke argumenten. Heel veel meer dan "het is een voetbalvereniging, punt" heb ik ze niet horen roepen.

Overigens ben ik wel pro-ultra als het gaat om sfeeracties, maar mag het allemaal wel even wat minder met die "wij zijn de club"-mentaliteit.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar


ALenstra

Tja, hoe moet het dan? Of drie regionalliga's of vijf degradanten uit de 3e liga?

Hugo

Citaat van: ALenstra op jun 09, 2017, 10:39:19
Tja, hoe moet het dan? Of drie regionalliga's of vijf degradanten uit de 3e liga?

Nou alle 36 opties zijn hier inmiddels tot in den treure besproken...

San Paolo

Paderborn behoudt ondanks degradatie positie in 3. Liga doordat 1860 Munchen geen licentie heeft gekregen.

FCT1980

Citaat van: San Paolo op jun 09, 2017, 13:01:16
Paderborn behoudt ondanks degradatie positie in 3. Liga doordat 1860 Munchen geen licentie heeft gekregen.

Verschrikkelijk dit!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: San Paolo op jun 09, 2017, 13:01:16
Paderborn behoudt ondanks degradatie positie in 3. Liga doordat 1860 Munchen geen licentie heeft gekregen.

Dan blijft RW Ahlen en SuS Neuenkirchen ook inde Regionalliga West en Oberliga Westfalen
Het ene stadion is het andere niet!