Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Groundos

Quick heeft wel echt het beste kunstgras waar ik ooit op gespeeld heb. Het is vrij lang en zacht, waardoor het bijna op echt gras is.

Bij de vijf promoties op rij van BVC moet wel vermeld worden dat dat voor een belangrijk deel komt door een rijke investeerder.

Nort

Citaat van: Groundos op sep 02, 2019, 22:39:39
Bij de vijf promoties op rij van BVC moet wel vermeld worden dat dat voor een belangrijk deel komt door een rijke investeerder.
Ik zou niet weten hoe je anders vijf keer op rij kunt promoveren :)

Joost

Bij RKZVC zou het zonder investeringen gebeuren.

Nort

Citaat van: Joost op sep 03, 2019, 08:47:49
Bij RKZVC zou het zonder investeringen gebeuren.
Uiteraard, net zoals dat Olympia Boxmeer niet betaald...

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op sep 03, 2019, 08:47:49
Bij RKZVC zou het zonder investeringen gebeuren.

Als je op hun site kijkt, dan zijn er toch een aantal jongens doorgestroomd vanuit de jeugd. Een Joey Belterman die uit het dorp komt, betaald voetbal heeft gespeeld en nu lekker daar weer speelt.
Dus op zich kan het wel. Je moet soms een goede lichting hebben.

Bij Genemuiden hebben ze ook de stelregel dat er maximaal 7 spelers in de selectie van buitenaf mogen komen. Dit seizoen zal het zwaar worden omdat de huidige eigen lichting minder is dan voorheen. Toch willen ze aan de stelregel vasthouden.

Joost

Ik weet niet of ze in Urk betalen maar daar doen ze het ook met alleen maar spelers uit eigen dorp. Die hebben zelden mutaties, echt heel knap.

hgrm

Citaat van: Nort op sep 03, 2019, 07:45:38
Ik zou niet weten hoe je anders vijf keer op rij kunt promoveren :)

Het kan wel. SDO uit Bussum is vanuit de vierde klasse gepromoveerd naar de hoofdklasse en heeft zich in de (sub)top genesteld.
Bij SDO wordt ook niet betaald maar doen ze een aantal dingen goed en hebben ze ook de wind mee:

1) Een goede lichting jeugd (als gevolg van een goede jeugdopleiding) die doorbrak en bij elkaar bleef
2) Goede randvoorwaarden: goede faciliteiten, genoeg dingen rondom het team (trainingskampen etc)
3) Clubgevoel, verbinding tussen eerste elftal en rest van de club
4) Springplank-effect: via SDO zijn al enkele spelers hogerop gekomen
5) Nog de enige zondagclub op enig niveau in de regio. In combinatie met 4) trekt dat spelers aan die op zondag willen spelen op niveau en eventueel door willen groeien.
6) In het zondagvoetbal wordt sowieso minder betaald dan in het zaterdagvoetbal; onder de derde divisie zijn er meer clubs die niet/weinig betalen dan clubs die semiprof zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: hgrm op sep 04, 2019, 11:05:35
Het kan wel. SDO uit Bussum is vanuit de vierde klasse gepromoveerd naar de hoofdklasse en heeft zich in de (sub)top genesteld.
Bij SDO wordt ook niet betaald maar doen ze een aantal dingen goed en hebben ze ook de wind mee:

1) Een goede lichting jeugd (als gevolg van een goede jeugdopleiding) die doorbrak en bij elkaar bleef
2) Goede randvoorwaarden: goede faciliteiten, genoeg dingen rondom het team (trainingskampen etc)
3) Clubgevoel, verbinding tussen eerste elftal en rest van de club
4) Springplank-effect: via SDO zijn al enkele spelers hogerop gekomen
5) Nog de enige zondagclub op enig niveau in de regio. In combinatie met 4) trekt dat spelers aan die op zondag willen spelen op niveau en eventueel door willen groeien.
6) In het zondagvoetbal wordt sowieso minder betaald dan in het zaterdagvoetbal; onder de derde divisie zijn er meer clubs die niet/weinig betalen dan clubs die semiprof zijn.
Er zullen echt wel uitzonderingen zijn, maar goede faciliteiten, trainers en trainingskampen gaan vaak hand in hand met extra inkomsten. Dat kan een hele goede sponsorcommissie zijn, rijke regio of een geldschieter. Bij grofweg 95% van de clubs die een 3/4 promoties in 5 jaar meemaken, is dat laatste van toepassing.

Jef400

Leg dat eens samen met de economische verhoudingen rond Bussum ;-)

hgrm

Citaat van: Jef400 op sep 04, 2019, 17:46:46
Leg dat eens samen met de economische verhoudingen rond Bussum ;-)

Dat valt wel tegen.
Lang niet iedereen in het Gooi verdient bovenmodaal, zeker niet in Bussum, Huizen en Hilversum. En degenen die dat wel doen, hebben vaak meer binding met de hockeyclubs dan met de voetbalclubs. Het is niet voor niets zo dat de meeste voetbalclubs in de regio een zieltogend bestaan leiden en dat zelfs een grote (betalende) club als Huizen het niet voor elkaar krijgt om weer terug te keren in de zaterdaghoofdklasse.

Wat SDO mogelijk anders maakt dan de andere clubs in het gooi, is dat het eerder lijkt op een dorpsclub dan op een stedelijke club: veel sociale binding binnen de hele club, vanaf de jeugd via het eerste team tot aan de supporters. En dat leidt ertoe dat er behoorlijk wat reclameborden hangen van de lokale middenstand.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Het enige waar ik bij SDO aan moet denken is dat ze ooit klaagden dat ze zo ver moesten rijden.

Hugo

Citaat van: Joost op sep 05, 2019, 19:44:45
Het enige waar ik bij SDO aan moet denken is dat ze ooit klaagden dat ze zo ver moesten rijden.

Mijn ervaring is dat hoe meer centraal mensen werken/wonen hoe meer er over de afstanden geklaagd wordt.

Ici c est Paris

In een ander topic ging het over Union, dan moet ik ook m'n bevindingen hier maar even delen. In 2013 overnachtte ik in Brussel rondom de allerlaatste wedstrijd in het Gentse Ottenstadion. Een tactische keuze want zo kon ik eens een dagje in Brussel wat stadions bezoeken. Ik had al veel over Union en het stadion gelezen en ik heb zelden zo genoten van een leeg stadion. Maar uiteraard moest ik er nog eens heen voor een wedstrijd.

Het heeft uiteindelijk nog zes jaar geduurd voor ik weer terug zou komen door veelvuldig werken op zondag, de opknapbeurt die het Stade Joseph Mariën kreeg en de daaraan gekoppelde verhuizing naar de Heizel. Maar nu lag ik op zaterdag een keer bijtijds in m'n mand, de zon zou schijnen en ik hoefde niets te doen, dus een uitgelezen kans om naar Brussel te trekken, waar Union thuis speelde tegen het gedegradeerde Lokeren. Aangekomen in Brussel werd de tram genomen richting Vorst, er uitgestapt bij halte Union en de heuvel beklommen naar het Dudenpark, waaraan het stadion van Union ligt. Daar was het op straat al erg gezellig met drommen mensen die voor de stadionbarretjes een pintje aan het nemen waren.







Ik kocht een kaartje aan het loket en nam plaats op de schitterende hoofdtribune, een tactische keuze: Zo kon ik de monumentale tribune van binnen bekijken en had ik de hele wedstrijd een mooi uitzicht op de onoverdekte staantribune aan de overkant, met de bomen op de achtergrond.





Het leuke aan het stadion van Union is dat het ondanks de opfrisbeurt haar geweldige karakter heeft weten te behouden. Hier en daar een stoeltje erbij en wat oude terracing weggewerkt, maar het blijft een parel van een stadion. Hoewel de opkomst me nog alleszins meeviel (niet te zien op de foto, maar de staantribune was aardig gevuld), bedacht ik me hoe geweldig het moet zijn om dit stadion eens vol te zien. Jammer dat ik tijdens de afgelopen bekercampagne van Union weer eens niet aan het opletten was, anders had ik dat al eens mee kunnen maken.









De wedstrijd was best aardig, Union versloeg het zeer matige Lokeren met 3-1 en dat kwam de sfeer alleen nog maar meer ten goede. Die van Lokeren dachten daar natuurlijk anders over en kwamen nog even in opstand door drie gele rookbommen af te steken. Het gemoedelijke sfeertje in het Dudenpark kwam echter nooit in gevaar. Deze middag had van mij eeuwig mogen duren als ik niet 90 minuten op een houten plankje had gezeten, want dat is de keiharde (letterlijk) realiteit wanneer je je geld laat rollen en plaatsneemt op de hoofdtribune. Om het gevoel in al m'n lichaamsdelen weer enigszins terug te krijgen heb ik nog een rondje om het stadion gemaakt, dat betekent door het Dudenpark en dan boven de staantribune langs, waardoor je een schitterend uitzicht hebt over het stadion en een groot deel van Brussel. Een fraaie afsluiter van een middag die wel heel erg dicht de perfectie naderde.












ricodejong4

Tof verslag, mooie foto's en het beschrijft perfect hoe ik een jaar geleden daar ook een zondagmiddag heb beleefd!

DanielsenAxedal

Mooi stadion en leuke foto's zeg!
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website