Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jehoentelaar

Hoewel ik ook niet per se voorstander zou zijn van het idee van Jef400, is het wel zo dat we in Europa best uniek bezig zijn met een gelijk speelveld voor álle bonden die zijn aangesloten bij de UEFA. Het hele spul heeft op papier dezelfde weg te bewandelen naar een EK of WK. Dat is bij andere continentale bonden vaak anders (uitzondering Zuid-Amerika). Vanuit die gedachte vind ik het idee ook weer niet zo vreemd als Jeje het stelt.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op nov 19, 2018, 15:47:51
Hoewel ik ook niet per se voorstander zou zijn van het idee van Jef400, is het wel zo dat we in Europa best uniek bezig zijn met een gelijk speelveld voor álle bonden die zijn aangesloten bij de UEFA. Het hele spul heeft op papier dezelfde weg te bewandelen naar een EK of WK. Dat is bij andere continentale bonden vaak anders (uitzondering Zuid-Amerika). Vanuit die gedachte vind ik het idee ook weer niet zo vreemd als Jeje het stelt.
Een gelijkspeelveld is er alleen in Zuid-Amerika. In Europa worden er potten gemaakt bij de loting, waardoor de sterke landen voordeel hebben t.o.v. de zwakkere landen. Azië is vergelijkbaar met Europa, alleen wordt er één extra voorronde gespeeld voor de allerkleinste landen (die in de praktijk toch geen kans maken op kwalificatie).

Echter ben ik het met Jeje eens dat elk land zich in theorie kan plaatsen voor een WK in de kwalificatie. In het voorbeeld van Jef400 kan een briljante selectie uit Malta tien jaar lang alle interlands winnen, maar nog steeds ontbreken op een WK.

Koning Kriel

Citaat van: Nort op nov 19, 2018, 16:17:22
Een gelijkspeelveld is er alleen in Zuid-Amerika. In Europa worden er potten gemaakt bij de loting, waardoor de sterke landen voordeel hebben t.o.v. de zwakkere landen. Azië is vergelijkbaar met Europa, alleen wordt er één extra voorronde gespeeld voor de allerkleinste landen (die in de praktijk toch geen kans maken op kwalificatie).

Echter ben ik het met Jeje eens dat elk land zich in theorie kan plaatsen voor een WK in de kwalificatie. In het voorbeeld van Jef400 kan een briljante selectie uit Malta tien jaar lang alle interlands winnen, maar nog steeds ontbreken op een WK.

Dat is simpel in te bouwen middels een play off tussen de groepswinnaars van C en D waarvan de winnaar tegen de nr 3 van B komt en de winnaar daarvan speelt tegen nr 10 van A. In theorie kan iedereen zich dan plaatsen voor een WK.

Denk vooral in oplossingen in plaats van problemen.

Jehoentelaar

Citaat van: Nort op nov 19, 2018, 16:17:22
Een gelijkspeelveld is er alleen in Zuid-Amerika. In Europa worden er potten gemaakt bij de loting, waardoor de sterke landen voordeel hebben t.o.v. de zwakkere landen. Azië is vergelijkbaar met Europa, alleen wordt er één extra voorronde gespeeld voor de allerkleinste landen (die in de praktijk toch geen kans maken op kwalificatie).

Echter ben ik het met Jeje eens dat elk land zich in theorie kan plaatsen voor een WK in de kwalificatie. In het voorbeeld van Jef400 kan een briljante selectie uit Malta tien jaar lang alle interlands winnen, maar nog steeds ontbreken op een WK.

Toch kan ook in Europa iedereen met hetzelfde aantal interlands zich plaatsen voor een eindronde (behoudens eventuele play-offs).

Ik meen dat in Azië een groter aantal voorronden bestaat (in elk geval voor het WK), aangezien men daar met twee finalegroepen van in totaal acht landen eindigt.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Nort op nov 19, 2018, 16:17:22
Een gelijkspeelveld is er alleen in Zuid-Amerika. In Europa worden er potten gemaakt bij de loting, waardoor de sterke landen voordeel hebben t.o.v. de zwakkere landen. Azië is vergelijkbaar met Europa, alleen wordt er één extra voorronde gespeeld voor de allerkleinste landen (die in de praktijk toch geen kans maken op kwalificatie).

Echter ben ik het met Jeje eens dat elk land zich in theorie kan plaatsen voor een WK in de kwalificatie. In het voorbeeld van Jef400 kan een briljante selectie uit Malta tien jaar lang alle interlands winnen, maar nog steeds ontbreken op een WK.

In Azië wordt eerst een voorronde gespeeld en daarna twee poulefases.

De sterkte van de landen wordt bepaald aan de hand van de FIFA ranking, die hoge positionering kun je dus zelf bewerkstelligen.

ALenstra

Kaartje geregeld voor Coupe de la Ligue finale in Lille op 30 maart. Plus hotel in de buurt van het stadion. In hetzelfde weekend speelt Lens thuis tegen Le Havre, dus wie weet kan ik dit ook meepakken.

jdebruin96

Citaat van: ALenstra op nov 21, 2018, 11:05:16
Kaartje geregeld voor Coupe de la Ligue finale in Lille op 30 maart. Plus hotel in de buurt van het stadion. In hetzelfde weekend speelt Lens thuis tegen Le Havre, dus wie weet kan ik dit ook meepakken.

Hoe heb je dit gedaan?


Luccie

Citaat van: ALenstra op nov 21, 2018, 11:05:16
Kaartje geregeld voor Coupe de la Ligue finale in Lille op 30 maart. Plus hotel in de buurt van het stadion. In hetzelfde weekend speelt Lens thuis tegen Le Havre, dus wie weet kan ik dit ook meepakken.

Leeft die wedstrijd in Frankrijk?

ALenstra

Volgens mij aanzienlijk minder dan de Coupe National. Mij valt op hoe makkelijk het is aan kaarten te komen.

Luccie

Citaat van: ALenstra op nov 21, 2018, 12:02:20
Volgens mij aanzienlijk minder dan de Coupe National. Mij valt op hoe makkelijk het is aan kaarten te komen.

Net even gekeken naar de toeschouwersaantallen van de vorige twee finales en dat viel niet tegen, nl.:
2018 in Bordeaux 41.000 toeschouwers
2017 in Lyon 57.841 toeschouwers

Beide keren was de finale PSG - Monaco overigens.

syntric

Citaat van: Luccie op nov 21, 2018, 12:11:45
Net even gekeken naar de toeschouwersaantallen van de vorige twee finales en dat viel niet tegen, nl.:
2018 in Bordeaux 41.000 toeschouwers
2017 in Lyon 57.841 toeschouwers

Beide keren was de finale PSG - Monaco overigens.

Daarvoor altijd in stade de France en keer op keer uitverkocht dacht ik
Groundhopper for life :-)

Koning Kriel

Ligt denk ik ook aan de finalisten. Ben twee jaar terug naar de finale van de coupe de france geweest en dat was Angers - PSG. Toen waren er nog best wat kaarten te krijgen.

jdebruin96

Ik heb ook maar 2 kaartjes gekocht. Ben benieuwd!