Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Hugo op apr 12, 2008, 22:48:02
Ik snap dat jij als BMG-fan geen fan bent van Düsseldorf maar waarom is de LTU het lelijkste? Ik vind de buitenkant juist erg orgineel (wat ook geldt voor de Arroganz Arena) en dus veel mooier dan bijvoorbeeld het Borussia Park. De binnenkant is minder orgineel maar dat is ook van toepassing op de nieuwe stadions van Frankfurt, Hannover etc.








Zaterdag zal ik de LTU Arena bezoeken voor de wedstrijd Bayer Leverkusen-Stuttgart. Ben alvast zeer benieuwd naar het stadion en hoe de Leverkusen fans zich eraan zullen aanpassen. Ik had wel liever de BayArena in z'n oorspronkelijke vorm meegepikt, dat leek me altijd een gezellig stadionnetje.

Stadionhopper

FC Sachsen Leipzig staat als eerste degradant van de Regionalliga vast. Morgen zal de club surseance aanvragen. Men hoopt dit seizoen gewoon uit te kunnen spelen om volgend jaar in de Oberliga door te gaan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Dan maar hopen dat Zwickau de Oberliga wint, dan hebben we volgend jaar een mooie derby.
Lok tegen Chemie, VfB tegen Sachsen of hoe je het ook wilt moemen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

De grootste staantribune op Uhlenkrug gehalveerd? :-(


hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 09, 2009, 19:30:54
De grootste staantribune op Uhlenkrug gehalveerd? :-(



Klopt. Het stadion voldoet niet aan de eisen voor de NRW-liga en al helemaal niet aan die voor de regionalliga. Dus wordt het verbouwd, waarbij helaas ook de staantribune wordt gehalveerd.

Hier nog een plaatje zoals het was:

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Bladerde net een oude VI-bundel door en kwam op een artikel uit 1989, waarin er gaten in de Muur zitten en Oost-Duitse voetbalfans massaal naar West-Berlijn trekken om Hertha BSC in de armen te sluiten. Vergezeld van een foto van een groep Union-fans op de tribune bij een wedstrijd van Hertha, met een spandoek 'Union grusst die Freiheit und Hertha'.

hoevenen lion

Op de belgische televisie loopt er nu een spelprogramma over de Hansa route. Nu als ik Hansa hoor denk ik meteen aan Rostock. Hebben deze 2 zaken eigelijk iets met elkaar te maken of niet?

hgrm

Hansa, of in het Nederlands Hanze was een middeleeuws bondgenootschap/handelsverbond tussen een groot aantal steden langs de Zuiderzee, Noordzee en Oostzee. Vrijwel elke grote stad tussen Arnhem en Vilnius was er lid van. Later verwaterde de Hanze, alleen in Duitsland wordt de traditie in ere gehouden. Dat vind je terug in bijvoorbeeld "Lufthansa" , de officiële naam van Hamburg (Freie und Hansastadt Hamburg) en Bremen (Hansastadt Bremen) en dus ook in de naam van voetbalclubs als Hansa Rostock.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Je vind het ook nog op duitse auto's. HH staat voor Hansestadt Hamburg.

Ici c est Paris

Was de bijnaam van HSV ook niet 'die Hanseaten''?

hgrm

Dat is meer voor de stad. St. Pauli wordt ook wel aangeduid met Hanseaten. Maar dat is net zoiets als FC Twente de Tukkers noemen en Heerenveen en Cambuur de Friezen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Het kenteken van Rostock is ook HRO (Hanzestadt Rostock)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Lek11

Heeft iemand ervaring met het bezoeken van een wedstrijd bij Borussia Dortmund. Ik wil deze club graag bezoeken. Kan degene die daar ervaring mee heeft mij even PM'en. Ik heb een aantal vragen over het aanschaffen van tickets (hoe/wat/waar).

Joost

Citaat van: Lek11 op mrt 24, 2009, 20:55:34
Heeft iemand ervaring met het bezoeken van een wedstrijd bij Borussia Dortmund. Ik wil deze club graag bezoeken. Kan degene die daar ervaring mee heeft mij even PM'en. Ik heb een aantal vragen over het aanschaffen van tickets (hoe/wat/waar).

Toevallig afgelopen zaterdag geweest.

Tickets bestellen is zeer eenvoudig, gewoon naar de website gaan, je gewenste wedstrijd, tribune, vak en stoel kiezen. Voor de wedstrijd kun je ze dan afhalen aan het stadion.

Lek11

Helaas ben ik niet in het bezit van een creditcard, dus dan wordt het al een stuk lastiger :(