Beker van België 2016-2017

Gestart door Joost, jun 24, 2016, 13:48:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: nort op sep 01, 2016, 08:47:58
De wens van de vroege aftrap is al gelukt, nu nog een mega file op de A2 en we bekeren alsnog een ronde verder...

Ik vertrek vanaf Nederweert om 5 uur dus dat zal niet helpen :D

ðe waan

Ik zie nu pas dit topic, maar hoe krijgen Belgische amateurclubs (waarvan sommigen schijnbaar nauwelijks het niveau cafévoetbal ontstijgen) het voor elkaar om midden in de zomer een representatief elftal op de been te krijgen?

Nort

Citaat van: Joost op sep 01, 2016, 09:35:20
Ik vertrek vanaf Nederweert om 5 uur dus dat zal niet helpen :D
Ik voorspel een weekend met veel pesterijen in Preston en Edinburgh.

syntric

Citaat van: ðe waan op sep 01, 2016, 15:21:39
Ik zie nu pas dit topic, maar hoe krijgen Belgische amateurclubs (waarvan sommigen schijnbaar nauwelijks het niveau cafévoetbal ontstijgen) het voor elkaar om midden in de zomer een representatief elftal op de been te krijgen?
Ik weet niet uit hoeveel mensen gemiddeld de kern van een amateurclub bestaat, maar die jongens zullen toch niet allemaal op hetzelfde moment met vakantie gaan zeker? Geraakt niet iedereen makkelijk aan 11 man? Als je ziet dat er elke seizoen gemiddeld 15 nieuwe clubs bijkomen (en weer anderen verdwijnen ook natuurlijk) zal het allemaal wel meevallen zeker
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: ðe waan op sep 01, 2016, 15:21:39
Ik zie nu pas dit topic, maar hoe krijgen Belgische amateurclubs (waarvan sommigen schijnbaar nauwelijks het niveau cafévoetbal ontstijgen) het voor elkaar om midden in de zomer een representatief elftal op de been te krijgen?

Er zijn in het verleden wel teams geweest die zich hebben teruggetrokken, vaak lagere provinciale teams.

De provinciale klasses eindigen vaak al erg vroeg. Afgelopen seizoen was in Limburg al op 17 april de laatste speelronde en in Luik een week later bijvoorbeeld. Het aantal teams dat nog een paar weken doorgaat in de nacompetitie is ook vrij beperkt. Tot aan de eerste bekerwedstrijd is er dan 2,5 maand vrij.

Wat ook mee kan spelen is dat de clubs uit de lagere provinciale klassen al vrij snel weten of ze komend seizoen in de Beker van België uitkomen. Dat is in vrijwel alle gevallen al voor december bekend. Daar kan dus met de vakantieplanning rekening mee worden gehouden.

De clubs uit de nationale klassen bestaan allemaal uit spelers die daarvoor betaald worden. De meeste teams zien de beker vooral als onderdeel van de voorbereiding.

En als laatste punt; de Belgische schoolvakantie loop van 1 juli t/m 31 augustus en het fenomeen bouwvak bestaat niet in België. Je bent als speler dus een stuk flexibeler qua planning zelfs als je kinderen hebt.


wekke

Citaat van: Joost op sep 02, 2016, 09:20:34
En als laatste punt; de Belgische schoolvakantie loop van 1 juli t/m 31 augustus en het fenomeen bouwvak bestaat niet in België. Je bent als speler dus een stuk flexibeler qua planning zelfs als je kinderen hebt.

In juli hebben wij wel zoiets als "bouwverlof", een opgelegde vakantie periode voor arbeiders uit de bouwsector. Ik dacht dat die dit jaar liep van 12/07 tot en met 30/07. Een werkgever uit die sector is daartoe niet verplicht, waardoor het fenomeen van opgelegde vakantieperiodes wel steeds minder wordt.


Joost

Citaat van: wekke op sep 02, 2016, 11:58:47
In juli hebben wij wel zoiets als "bouwverlof", een opgelegde vakantie periode voor arbeiders uit de bouwsector. Ik dacht dat die dit jaar liep van 12/07 tot en met 30/07. Een werkgever uit die sector is daartoe niet verplicht, waardoor het fenomeen van opgelegde vakantieperiodes wel steeds minder wordt.

Ah dat wist ik niet.

In Nederland is dat de Bouwvak en die is gespreid in 3 regio's die elk verschillende weken hebben.