Hoofdmenu

Spanje

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2008, 08:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W


U.D. Marbella - A.D. Ceuta(Segunda Division B Gruppo 4)


Malaga - Celta de Vigo(Copa del Rey)

Verslag volgt later

Sebastiaan_W

#1
Eind augustus 2007 ging ik met mijn vriendin op vakantie naar Benalmadena aan de Costa del Sol. Waar Torremolinos een bedevaartsoord is voor de Nederlandse toeristen, daar is Benalmadena een zeer populaire plaats onder de Engelsen. Uiteindelijk was het voor ons iets te toeristisch, maar we hebben een prachtige onvergetelijke vakantie(hierover later meer) gehad en hebben we heerlijk van de spaanse zon genoten.

Op zondag 2 september besloten we, niet geheel toevallig, een bezoekje te brengen aan de badplaats Marbella. Aan het begin van de middag pakten we de bus naar Marbella en nog geen 3 kwartier later kwamen we aan in deze badplaats. Na heerlijk rondgelopen te hebben liepen we naar het stadion wat nagenoeg in het centrum ligt, want de plaatselijke trots speelde haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Ceuta. De clubs komen uit in de Segunda Division B Gruppo 4. De zogenaamde 3e divisie van Spanje, welke uit 4 groepen bestaat. Dit was dan ook de voornaamste reden waarom wij naar Marbella gingen.

De tegenstander van vandaag, Ceuta, is een club uit de gelijknamige plaats, welke één van de autonome gebieden is aan de Straat van Gibraltar in Noord-Afrika. Voor Marokko is dit echter, tesamen met Melilla(de voetbalclub uit deze plaats komt ook uit in dezelfde divisie als deze 2 clubs) en 7 onbewoonde eilanden voor de Noord-Afrikaanse kust, bezet Marokkaans grondgebied.

Bij aankomst hadden we al uitgezocht waar het stadion was, dus deze was makkelijk gevonden. Voordat we 2 kaarten zouden kopen, liepen we eerst rondom het stadion op zoek naar een fanshop(van elke betaald voetbalclub waar ik een thuiswedstrijd van bezoek wil ik een speldje in mijn bezit hebben) en waar we het beste konden zitten. Achter één van de lange zijdes stonden supporters van beide clubs gezamelijk een drankje te nuttigen. Ik zag niet zo snel een fanshop, maar aan deze lange zijde zag ik wel een kantoortje waar de deur openstond. Ik besloot het kantoortje in te gaan om te vragen of ze iets van een fanshop hadden, zodat ik een pinbadge van U.D. Marbella kon kopen. Gelukkig had ik vanuit Nederland een pinbadge meegenomen, dus was het wat makkelijker uit te leggen en al snel hadden ze door wat ik wilde.

Één van de vrouwen in het kantoortje, welke achter een bureau zat trok een lade open, haalde er een pinbadge uit en overhandigde deze aan mij. Ik nam de pinbadge aan en vroeg wat ik moest betalen. De mensen in het kantoortje maakte mij meteen duidelijk dat ik niks hoefde te betalen en bedankte ze hartelijk.

Ik liep zeer tevreden naar buiten en mijn vriendin zag aan mijn gezichtsuitdrukking dat ik in het bezit was van een pinbadge en vertelde het verhaal. Nu gingen we naar de kassa's aan de andere lange zijde om daar kaarten voor die tribune te kopen. Aan die zijde hadden we de zon in onze rug en konden we goed de wedstrijd volgen.

Op de wedstrijd waren ongeveer 1.000 toeschouwers afgekomen en ondanks dat het om 18:00 uur begon was het toch nog een graad of 30. wij verwachtten een potje zomeravondvoetbal, maar het was een heerlijke wedstrijd om naar te kijken, alleen bleven de doelpunten uit deze avond.

Na de wedstrijd hielden wij een taxi aan en lieten we ons naar het busstation brengen om daar de laatste bus richting Benalmadena te pakken.

Hier nog wat foto's


wedstrijdaffiche


De tribune waar wij op plaatsnamen, van buiten het stadion gezien


clublogo


achterkant van de hoofdtribune


Estadio Municipal


vanaf onze plek hadden we ook een prachtig uitzicht op de Middelandse Zee






links de fans van Ceuta en rechts de fanatieke supporters van Marbella


Eerst kwamen de spelers van Ceuta het veld op


,werd er een teamfoto gemaakt


vervolgens was het de beurt aan de spelers van Marbella




wedstrijdmoment


in de rust wat verhitte discussies tussen beide supportersgroepen


blessurebehandeling voor de scheidsrechter, na een prachtige tackle van één van de spelers op hem









Sebastiaan_W

Na weer een paar dagen zon gingen we op woensdag naar Malaga om wat rond te lopen, te winkelen en 's avonds de bekerwedstrijd tussen Malaga en Celta de Vigo te bezoeken. Althans dat dacht mijn vriendin... Na een busrit van ongeveer 3 kwartier stapten we uit bij het nieuwe treinstation van Malaga. In dit treinstation is ook een winkelcentrum gevestigd en na hier wat geshopt te hebben, dacht mijn vriendin dat we het centrum in zouden gaan om verder te shoppen. Echter had ik wat andere plannen.

Ik zei dat ik erg graag het kasteel van Gibralfaro wilde zien en ze begreep hier weinig van. Na wat overredingskracht had mijn vriendin door dat ik dit kasteel persé wilde zien en met frisse tegenzin ging ze toch overstag, want zij wilde liever winkelen. Na een korte taxirit kwamen we aan bij het kasteel en kocht ik 2 kaartjes om het kasteel te betreden. Na een stukje langs de kasteelmuur te hebben gelopen kwamen bij de ingang van dit kasteel. Mijn vriendin liep naar binnen en kwam weer terug om te kijken waar ik was gebleven en daar zag ze mij op de knieën zitten. Hier was het mij allemaal om te doen, op deze plek wilde ik haar ten huwelijk vragen. Na het aanzoek zij ze zeer enthousiast "ja" en nu begreep ze waarom ik hier naartoe wilde en het winkelen kon haar verder gestolen worden. We hebben nog wat rondgelopen op het terrein van het kasteel, genoten van het prachtige uitzicht en uiteraard nagetienend van het aanzoek om vervolgens weer richting het centrum te gaan om wat te eten en te drinken.

Vervolgens gingen we naar het stadion om de bekerwedstrijd tussen Malaga en Celta de Vigo te aanschouwen. We kochtten 2 kaartjes op de onderste tribune aan de lange zijde en bleken op rij 2 achter de dug-out van Celta de Vigo te zitten. We hebben een prachtige pot voetbal gezien, waarin Malaga aan het langste eind trok. Al kon mij het gestolen worden, mijn dag kon al niet meer stuk!!!

Vlak voor tijd verlieten we het stadion om een taxi te pakken en de nachtbus naar Benalmadena te halen.

Hier nog wat foto'svan deze wedstrijd


Stadion vanaf Castillo de Gibralfaro










Celta de Vigo


fanatieke aanhang van Malaga


op de wedstrijd waren iets van 10.000 tot 12.000 toeschouwers afgekomen

Ici c est Paris

Heel mooi verhaal, en inderdaad, het weliswaar prachtige stadion is bijzaak. Gefeliciteerd!

TeeZee

Groundhoppen is voor romantici, dat blijkt maar weer. Mooi hoor. Stel dat je je aanstaande gevraagd zou hebben in een stadion, welk stadion was dat dan geweest?

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op apr 21, 2008, 18:07:58
Groundhoppen is voor romantici, dat blijkt maar weer. Mooi hoor. Stel dat je je aanstaande gevraagd zou hebben in een stadion, welk stadion was dat dan geweest?

Zou het niet weten, maar zou mijn aanstaande ook nooit in een stadion vragen.

Remco

De speelschema's van de Spaanse competities zijn inmiddels ook weer bekend.

Primera División: http://www.futbolme.com/futbol/0809/1/calendario.asp
Segunda División: http://www.futbolme.com/futbol/0809/2/calendario.asp

Sebastiaan_W

Weet iemand of er überhaupt kansen zijn om aan kaarten te komen voor de wedstrijd Real Madrid - Barcelona, welke in mei 2009 gespeeld zal gaan worden.

spons

Citaat van: witte leeuw op aug 21, 2008, 16:42:01
Weet iemand of er überhaupt kansen zijn om aan kaarten te komen voor de wedstrijd Real Madrid - Barcelona, welke in mei 2009 gespeeld zal gaan worden.

natuurlijk, er bestaan geen wedstrijden waar het onmogelijk is om aan kaarten te komen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Denniz1974

Citaat van: spons op aug 21, 2008, 18:08:16
Citaat van: witte leeuw op aug 21, 2008, 16:42:01
Weet iemand of er überhaupt kansen zijn om aan kaarten te komen voor de wedstrijd Real Madrid - Barcelona, welke in mei 2009 gespeeld zal gaan worden.

natuurlijk, er bestaan geen wedstrijden waar het onmogelijk is om aan kaarten te komen

én ... alles zal z'n prijs hebben vrees ik voor je ...

spons

Citaat van: Denniz1974 op aug 21, 2008, 22:42:46
én ... alles zal z'n prijs hebben vrees ik voor je ...

en alles heeft zijn prijs inderdaad, gok op de zwarte markt voor zo'n wedstrijd 200 euro ofzo en dat moet je niet via allerlei ticketburo's gaan zoeken maar gewoon buiten bij het stadion, maar kan misschien meevallen ben ook wel eens voor 20 pond naar Rangers - Celtic geweest
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Ik ben aan het twijfelen om dat weekend naar een Spaanse stad te gaan, maar met het affiche Real Madrid - FC Barcelona lijkt Madrid me toch wel erg leuk. Al heb ik dan 2 kaarten nodig en naast elkaar.

spons

Citaat van: witte leeuw op aug 22, 2008, 10:19:44
Ik ben aan het twijfelen om dat weekend naar een Spaanse stad te gaan, maar met het affiche Real Madrid - FC Barcelona lijkt Madrid me toch wel erg leuk. Al heb ik dan 2 kaarten nodig en naast elkaar.

waarom 2 naast elkaar ? bij zo'n wedstrijd moet je niet te kieskeurig zijn en de gedachte hebben "binnen is binnen" zou me geen bal kunnen schelen waar ik zit of waar anderen zitten waar ik mee ben ( ook al zal het hier denk ik waarschijnlijk je vriendin zijn )
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ska P 187

Leuk dat je in ´la bonbonera´ van Malaga bent geweest. Maat van me is Malageño en nogal fanatiek fan. Elke keer als ik bij hem in de auto zit dan gaat dat clublied op. Ik ken het nu dan ookal half uit mijn hoofd.
Lijkt me een mooi stadion. Ik probeer er dit seizoen ook heen te gaan. In principe hebben we de afspraak staan om naar 1 van de derbies te gaan tegen 1  van de clubs uit het in Malaga gehate Sevilla. Ik ben benieuwd.

Houseman

Wanneer worden de wedstrijden in Spanje definitief vastgesteld? Zit van 20 - 23 november in madrid en probeer nog even een wedstrijd mee te pakken op zaterdagavond, kan alleen nog geen fixtures vinden op zaterdag.