Watergatehopper

Gestart door watergatehopper, aug 21, 2013, 16:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: watergatehopper op aug 19, 2017, 19:58:26
UPDATE: KFC Diest - VV Zepperen-Brustem
CHECK: http://www.watergatehopper.nl/page/nieuws

Ik heb de statistieken helaas niet terug gevonden. Mocht iemand dit wel terug kunnen vinden dan hoor ik het graag!

Ik wilde een heel stukje tikken over BBF-app maar zag toen pas dat het een vriendschappelijk potje betreft...

Mocht je ooit naar Zepperen-Brustem gaan, dat is qua terrein niets maar ligt haast naast de Luiksesteenweg, de Chaussee-d'Amour.

watergatehopper

Citaat van: Joost op aug 20, 2017, 20:48:10
Ik wilde een heel stukje tikken over BBF-app maar zag toen pas dat het een vriendschappelijk potje betreft...

Mocht je ooit naar Zepperen-Brustem gaan, dat is qua terrein niets maar ligt haast naast de Luiksesteenweg, de Chaussee-d'Amour.

Bedankt Joost, maar deze heeft Hugo mij al eens getipt na de verplaatsing van Sprimont.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

#212
Ik heb misschien een rare vraag over mijn website maar wil graag jullie advies gezien jullie de voornaamste lezers zijn.
In mijn menubalk onder het kopje verslagen heb ik de plaatsnaam met daarachter het stadion staan. Alleen is plaatsnaam nog weleens moeilijk. Hoe ga ik om met een district, departement, regio, gemeente of gebied? Ik zal een aantal voorbeelden noemen..

Nancy is eigenlijk Tomblaine als je naar het postadres kijkt maar of dit nu logisch is?
Kingston upon Thames hoort eigenlijk bij London maar....?
Dichterbij huis is Anderlecht. Een aparte gemeente en burgemeester maar onderdeel van Brussel

Bij stadions is een zelfde soort "probleem".
Nu kies ik voor de stadions nooit de sponsornaam omdat die nogal vaak wijzigen maar altijd de naam die het vroeger was of waar het het beste onder bekend staat. Ook hier is het soms best moeilijk. Het stadion van HSV noem ik het volksparkstadion maar lijkt in de verste verte niet meer op het origineel maar staat wel op dezelfde plaats. Terecht? En hoe dan als het stadion niet geheel op dezelfde plaats wordt herbouwd zoals bij Tottenham? Ok nog iets verder weg dan het vroegere stadion Schalke? 

http://www.watergatehopper.nl/page/verslagen
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Persoonlijk zie ik liever Nancy & Brussel! En qua sponsornamen is het een beetje afhankelijk per stadion.

Bier und Bratwurst

Ik gebruik wat op moment van bezoek de naam is  van het stadion
Het ene stadion is het andere niet!

Olav

Eens met wat hierboven is gezegd! Sommige stadions veranderen om het seizoen van naam..

watergatehopper

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 02, 2018, 20:19:57
Ik gebruik wat op moment van bezoek de naam is  van het stadion

In het geval van een Stuttgart snap ik dat gezien dat altijd Mercedes zal blijven, maar sommige namen zijn dan zo nietszeggend.
Helemaal als het bedrijf al 10jaar geen sponsor meer is of nog erger een failliet geraakt bedrijf wat niemand nog iets zegt. Je klikt toch iets aan waardoor je getriggerd wordt.

Maar toch bedankt voor je reactie.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op feb 02, 2018, 20:42:22
In het geval van een Stuttgart snap ik dat gezien dat altijd Mercedes zal blijven, maar sommige namen zijn dan zo nietszeggend.
Helemaal als het bedrijf al 10jaar geen sponsor meer is of nog erger een failliet geraakt bedrijf wat niemand nog iets zegt. Je klikt toch iets aan waardoor je getriggerd wordt.

Maar toch bedankt voor je reactie.

Bij hoeveel nieuwe stadions is het nu echt een probleem? Ik heb het idee dat juist nieuwe stadions langdurig een nieuwe naam hebben, Engelse stadions uitgezonderd.

FCT1980

Ik vind het juist helemaa niet erg dat je bij Kingston toch Londen noemt. Iedereen weet dat Wimbledon Londen is dus zou me er ook niet al te druk over maken als ik jou was. Met name nieuwelingen hebben daar misschien moeite mee maar daar groeien ze wel in net als wij.

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Citaat van: Joost op feb 02, 2018, 22:14:57
Bij hoeveel nieuwe stadions is het nu echt een probleem? Ik heb het idee dat juist nieuwe stadions langdurig een nieuwe naam hebben, Engelse stadions uitgezonderd.

Voor wat betreft de plaatsnaam zijn het een stuk of 7 a 8. Bij stadionnamen ben ik niet begonnen met tellen. Dit zijn er zoveel...

Bij Hamburger SV gebruik ik Volksparkstadion in de afgelopen 12 jaar heette het ook de AOL-arena, HSH Nordbank Arena en Imtech Arena dat zijn er dus totaal vier. Ik was er toen het AOL heette maar dat zegt helemaal niemand iets. Ik denk dat de fans het nu nog steeds Volksparkstadion noemen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Citaat van: FCT1980 op feb 03, 2018, 09:09:07
Ik vind het juist helemaa niet erg dat je bij Kingston toch Londen noemt. Iedereen weet dat Wimbledon Londen is dus zou me er ook niet al te druk over maken als ik jou was. Met name nieuwelingen hebben daar misschien moeite mee maar daar groeien ze wel in net als wij.

ok thanks. Ik heb alle gewijzigd in de meeste logische naam. Dus voor Nancy - Nancy, Lille - Lille en Wimbledon - Londen. Bedankt nogmaals
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Ik heb een soortgelijk 'probleem' bij mijn lijst van bezochte wedstrijden.

Wat betreft de plaatsnamen is het inderdaad lastig als een grote metropool in feite bestaat uit zelfstandige entiteiten. Dat geldt voor Londen, Brussel, Parijs bijvoorbeeld. Bij Londen heb ik het bijvoorbeeld over "Fulham, Gt. London" in plaats van Fulham of London.
Maar wat doe je met bijvoorbeeld Grimsby Town (Cleethorpes) of HF&CC Victoria (Loosdrecht) waarbij de H voor Hilversumsche staat....

Wat betreft stadions kies ik voor de originele, niet gesponsorde naam. Dat het Volksparkstadion niet meer lijkt op het Volksparkstadion van vroeger is voor mij geen bezwaar. Dat geldt evenzo voor De Goffert, dat wel door iedereen De Goffert wordt genoemd, om maar wat te noemen.
Een ander verhaal wordt het als een stadion nieuw gebouwd is en nooit een "echte" naam heeft gehad. In dat geval gebruik ik zo mogelijk de naam die locals in de wandelgangen gebruiken en als het echt niet kan de officiële naam op het moment dat de wedstrijd gespeeld is. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op feb 05, 2018, 16:30:06
Ik heb een soortgelijk 'probleem' bij mijn lijst van bezochte wedstrijden.

Wat betreft de plaatsnamen is het inderdaad lastig als een grote metropool in feite bestaat uit zelfstandige entiteiten. Dat geldt voor Londen, Brussel, Parijs bijvoorbeeld. Bij Londen heb ik het bijvoorbeeld over "Fulham, Gt. London" in plaats van Fulham of London.
Maar wat doe je met bijvoorbeeld Grimsby Town (Cleethorpes) of HF&CC Victoria (Loosdrecht) waarbij de H voor Hilversumsche staat....

Wat betreft stadions kies ik voor de originele, niet gesponsorde naam. Dat het Volksparkstadion niet meer lijkt op het Volksparkstadion van vroeger is voor mij geen bezwaar. Dat geldt evenzo voor De Goffert, dat wel door iedereen De Goffert wordt genoemd, om maar wat te noemen.
Een ander verhaal wordt het als een stadion nieuw gebouwd is en nooit een "echte" naam heeft gehad. In dat geval gebruik ik zo mogelijk de naam die locals in de wandelgangen gebruiken en als het echt niet kan de officiële naam op het moment dat de wedstrijd gespeeld is.

Hoe noem je het huidige Twente stadion dan?

FCT1980

Citaat van: Sebastiaan_W op feb 05, 2018, 16:52:29
Hoe noem je het huidige Twente stadion dan?

Epi Drost Veste!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Citaat van: hgrm op feb 05, 2018, 16:30:06
Ik heb een soortgelijk 'probleem' bij mijn lijst van bezochte wedstrijden.

Wat betreft de plaatsnamen is het inderdaad lastig als een grote metropool in feite bestaat uit zelfstandige entiteiten. Dat geldt voor Londen, Brussel, Parijs bijvoorbeeld. Bij Londen heb ik het bijvoorbeeld over "Fulham, Gt. London" in plaats van Fulham of London.
Maar wat doe je met bijvoorbeeld Grimsby Town (Cleethorpes) of HF&CC Victoria (Loosdrecht) waarbij de H voor Hilversumsche staat....

Wat betreft stadions kies ik voor de originele, niet gesponsorde naam. Dat het Volksparkstadion niet meer lijkt op het Volksparkstadion van vroeger is voor mij geen bezwaar. Dat geldt evenzo voor De Goffert, dat wel door iedereen De Goffert wordt genoemd, om maar wat te noemen.
Een ander verhaal wordt het als een stadion nieuw gebouwd is en nooit een "echte" naam heeft gehad. In dat geval gebruik ik zo mogelijk de naam die locals in de wandelgangen gebruiken en als het echt niet kan de officiële naam op het moment dat de wedstrijd gespeeld is.

Cleethorpes is wel echt een aparte stad naast Grimsby. Ik vind dat iets anders als een gemeente district oid en zou hier Cleethorpes aanhouden. Maar desondanks blijft het soms lastig. Duivendrecht is ook een op zichzelf staand dorp hoewel het is omring door Amsterdam. De Arena heeft een postadres in Amsterdam maar staat officieel in Duivendrecht. Sommige zeggen ook Abcoude Noord maar dit heeft andere redenen zoals waarschijnlijk bekend.

Duidelijk voor wat betreft de stadions. Zo doe ik het ook. Ik ken echter nog wel een 'lastige'. Het nieuwe stadion in Gent zou eigenlijk het Artevelde stadion gaan heten maar toen het geld op was..... Het Artevelde Stadion is daardoor wat mij betreft een werknaam en noem ik het de Ghelamco Arena.

Op mijn site noem ik soms ook twee namen. Bijvoorbeeld Upton Park wat officieel de Boleyn Ground is. Standard is ook zo'n geval.
Voor twente zou ik gewoon de Grolsch Veste gebruiken en als bijnaam Epi Drost noemen ik vraag me echter af of dit echt een bijnaam is die buiten twente ook goed bekend is of dat het slechts een wens is van de twente fans.   
🇧🇪 Eerste klasse B ✅