Fotoverslag Schotland/Noord-Engeland

Gestart door TeeZee, jan 06, 2013, 10:23:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Zaterdag 29 december 2012 Queen's Park v Rangers F.C. 0-1
Het was vooral het opmerkelijke affiche, Rangers in de vierde divisie tegen stadsgenoot Queen's Park. En dat dan op Hampden Park. Er waren ruim 10x zoveel uitsupporters als er thuissupporters waren. Uitverkocht was het bij lange na niet, sowieso was er een hele tribune niet in gebruik vanwege verbouwingen voor de Commonwealth Games. De sfeer was dan ook niet bijzonder en de wedstrijd was niet meer dan af en toe vermakelijk. Hampden Park deed mij ook weinig. De Schotse pies zijn echter altijd veel lekkerder (vooral het deeg) dan de Engelse en de Hampden Pie smaakte dan ook prima!






TeeZee

#1
Zondag 30 december 2012 Dundee United v St Mirren 3-4
Deze wedstrijd had alles. Rode kaarten. Afgekeurde doelpunten. Een doelpunt dat op een eigen doelpunt leek. Een vrije trap in de kruising. Een afwisselend en daardoor heel spannend scoreverloop. Het stadion kon mij ook prima bekoren. We zagen zelfs een paar keer de zon verschijnen, tussen de vele buien door. Dit was voor mij de leukste wedstrijd van 2012, nog nét op de valreep.










TeeZee

Queen of the South
In het schemerdonker slaagden we er ook nog in om een groundspot (telt niet) mee te pikken in Dumfries, waar de prachtige bak van Queen of the South staat. Zelden werden we zo makkelijk binnengelaten als daar middels een kort "sure" als antwoord op de voor de hand liggende vraag.







TeeZee

Dinsdag 1 januari 2013 Workington v Harrogate Town 1-2
1 Januari zou inmiddels weleens de dag kunnen zijn waarop ik het vaakst een wedstrijd bezocht. Van deze wedstrijd werd ik niet heel erg gelukkig, al mag je misschien ook weer niet al te veel verwachten van een wedstrijd in de zesde divisie. Verscholen in het uiterste noordwesten van Engeland, nabij het Lake District en Carlisle, is dit echter een stadion dat je niet wilt missen. Van dit pareltje werd ik dan weer wél heel blij.












TeeZee

Woensdag 2 januari 2013 Dunfermline v Raith Rovers 1-0
Voor het eerst at ik een Haggis Pie. Volgens mij was het niet echt haggis wat erin zat, het was een combinatie van aardappelpuree met gehakt. Het was machtig, maar best smaakvol. De wedstrijd was vooral in de tweede helft best amusant, het stadion zag ik voor de derde keer en was okee. Pas 's ochtends, tijdens een zoveelste bezoek aan het prachtige Edinburgh (mooiere steden zijn er niet in de UK), besloten we deze derby te bezoeken. We konden ook nog naar Arbroath, Ayr en Morton, maar dit kwam het best uit. Al was het maar omdat deze derby 3 jaar geleden werd afgelast, toen we al kaartjes hadden.








Niels_Zitterd

Leuk verslag TeeZee. Ziet er uit als een hele toffe trip.


hgrm

Een kleine toevoeging:
Vlak bij het stadion van Workington AFC bevindt zich stadion van Workington Town RLFC, één van de grote namen van het Engelse Rugby League. Hoewel de club de laatste decennia danig is afgezakt, gaat het toch om een voormalig landskampioen.
Het stadion, Derwent Park, heeft betere tijden gezien maar wordt momenteel opgeknapt omdat er twee wedstrijden van het WK Rugby League gespeeld gaan worden in het najaar.

De boel was helaas hermetisch afgesloten, maar vanaf de spoorbrug werd ons toch een inkijkje gegund:

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Leuke foto's TeeZee.
Is dat bij Dunfermline een tijdelijke tribune?


TeeZee

Citaat van: Joost op jan 06, 2013, 20:32:38
Leuke foto's TeeZee.
Is dat bij Dunfermline een tijdelijke tribune?
Die linker? Dat is een permanente tribune met een golfplatendak.

Joost

Citaat van: TeeZee op jan 06, 2013, 21:33:58
Die linker? Dat is een permanente tribune met een golfplatendak.

Die inderdaad.

TeeZee

De floodlights van Workington zijn helaas weggehaald. Kijkende in dit topic wil ik eigenlijk snel weer eens naar Schotland... Dit waren nota bene de laatste wedstrijden/stadions die ik bezocht heb!!

Verwijderd lid

Citaat van: TeeZee op jul 11, 2013, 15:54:43
De floodlights van Workington zijn helaas weggehaald. Kijkende in dit topic wil ik eigenlijk snel weer eens naar Schotland... Dit waren nota bene de laatste wedstrijden/stadions die ik bezocht heb!!

Dan zit je al een aardig tijdje zonder wedstrijd. Hoe doodt je de tijd momenteel ? Hardlopen, werken en feest vieren ?