Drie dagen lichtmasten

Gestart door Joost, apr 02, 2008, 21:23:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Het Wildparkstadion gaat plat na dit seizoen, dat is definitief. Reden te meer het stadion van Karlsruher Sport Club eens te bezoeken dit seizoen. Zo kwam het dus dat ik op de eerste dag van maart 2008 in een buitenwijk van Keulen in een auto vol Cambuurfans stapte. Drie uur later stapten we, na de door de gemeente opgehangen bordjes gevolgd te hebben uit bij het stadion.

Wat een bak!
Lichtmasten waar je opgewonden van werd, een halve sintelbaan, staantribunes en catering. Veel catering! Je komt binnen door een van de poortjes en mag dan en zo goed als geheel rondje lopen om het stadion. Langs deze ronde staat een heel arsenaal aan eet en drink tentjes met alles wat je maar wenst. Alleen de afhaal-chinees was er niet.

De wedstrijd was heel matig in helft 1. Toch 1-1 bij rust. Na rust zet Karlsruhe vol aan en wint het verdient met 2-1. Tegenstander Wolfsburg wordt overigens slechts ondersteund door een handjevol fans, een unicum in Duitsland.


We waren niet de enige hoppers...


Gelijk verliefd




Entrees


De kassa voor scheidsrechters




De façade van de nieuwe tribune was op zijn zachtst gezet niet mooi






Stoeltjes op staantribunes, logisch gezien de abominabele staat van de treden


Speeltuintje voor de kids in ons familievak






het veld is richting de nieuwe tribune geschoven, vandoor dat de sintelbaan doodloopt




Clubkleuren van KSC zijn blauw-wit, echter in het logo en op de tribune ook geel rood-geel, dat zijn de kleuren van Baden, wat weer een deel is van de deelstaat Baden-Würtemberg. Van Baden is Karlsruhe de hoofdstad.




Er werd overgewerkt bij Volkswagen...



Joost

Na een gezellige avond in het cafe annex eethuis  in Darmstadt bezoeken we de volgende ochtend het stadion van de plaatselijk sv Darmstadt '98. Ook hier geweldig mooie lichtmasten en een ovaaltje aan terraces. Jammer dat de bespeler in een lage divisie acteert.


Ook dit stadion moet het niet hebben van zijn façade




Scoreboard-end


Zie hoe rond ook de lange zijde is.












DA is de stadcode die je achterop auto's ziet

Joost

De wedstrijd die op 2 maart op het programma stond was die tussen Kickers Offenbach en Fc Sankt Pauli. Twee bijzondere clubs. St. Pauli vanwege hun links imago en omdat ze op commerciële manier hun niet-commerciële uitbuiten. Kickers heeft een historie in de Bundesliga en is dé rivaal van Eintracht Frankfurt.
Het stadion op de Bieberer Berg zie je van ver liggen. Het is een beetje on-duits met tribunes dicht op het veld. Ondanks dat het niet uitverkocht is zit het lekker vol, het volle uitvak heeft mag het eerst feestvieren want door zeer effectief voetbal komt St. Pauli 10 seconden na rust met 1-3 voor. Daarna mogen de Paulianer met 10 verder en konkt Offenbach zich er voorbij. Een heerlijke wedstrijd.
























De enorme lichtmasten, ze hebben er overigens maar 2.


Scorebord in aanbouw?


Nummer 6 van St. Pauli was niet zo geliefd


Sichone (ex-Alemannia) kreeg een doodschop en er volgde terecht rood














hgrm

Ik wist niet dat Karlsruhe zo urgent was....Toch maar even snel proberen wat te regelen....
....
....
Volgens de KSC-website zijn de wedstrijden die ik zou kunnen bijwonen (tegen Werder en Bochum) uitverkocht. Toch maar even een mailtje gestuurd, in het Engels natuurlijk, en de naïve buitenlander uitgehangen. Tegenlijkertijd in accentloos Duits (ik kan het natuurlijk wel...) een mail naar Bochum gestuurd om te kijken of ik op die manier aan kaarten voor het uitvak kan komen. Ik heb daar goede hoop op.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op apr 02, 2008, 22:07:39
Ik wist niet dat Karlsruhe zo urgent was....Toch maar even snel proberen wat te regelen....
....
....
Volgens de KSC-website zijn de wedstrijden die ik zou kunnen bijwonen (tegen Werder en Bochum) uitverkocht. Toch maar even een mailtje gestuurd, in het Engels natuurlijk, en de naïve buitenlander uitgehangen. Tegenlijkertijd in accentloos Duits (ik kan het natuurlijk wel...) een mail naar Bochum gestuurd om te kijken of ik op die manier aan kaarten voor het uitvak kan komen. Ik heb daar goede hoop op.


Ik verwacht niet dat komende zomer het Wildpark volledig plat gaat. Karlsruhe zal zeer waarschijnlijk tijdens de verbouwing in het Wildpark blijven spelen, het zal in fases gaan gebeuren.

Zoals Joost terecht opmerkte is het veld reeds opgeschoven richting hoofdtribune, dus die zal wel het langste blijven staan.

Hugo

Citaat van: Joost op apr 02, 2008, 21:23:27
Het Wildparkstadion gaat plat na dit seizoen, dat is definitief.

Wie heeft jouw dat wijsgemaakt? Ik zit nu Sporschau te kijken met Karlsruhe - Leverkusen als afsluiter. Ik zie nog maar weinig bouwactiviteiten in het Wildpark.

Maroboduus

CiteerHet Wildparkstadion gaat plat na dit seizoen, dat is definitief.

Is overigens klinkklare onzin. De discussie omtrend een eventuele verbouwing of nieuwbouw is nog in volle gang.