Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cafebac

Citaat van: Cyclebob op jan 19, 2012, 12:59:08
Bij Union-RC Mechelen was het uitvak 10 euro

Uitvak zijn overigens wel zitbanken en geen staanplaatsen.

wekke

KFC Heultje, 4e Provinciale Antwerpen




wekke

SK Hezewijk - 4e Provinciale Antwerpen

Oude terrein





SK Hezewijk verliet dit terrein enkele jaren geleden. Tegenwoordig speelt het zijn thuiswedstrijden op de tereinen van het ter ziele gegane KFC Buul.

wekke

Blauwvoet Oevel - 2e Provinciale Antwerpen






wekke

#34
Sint-Truidense VV - Staaien - Eerste Klasse



25-01-2012 Sint-Truidense VV - KVC Westerlo 0-3, Eerste Klasse

Afgelopen weekend kreeg ik van enkele kameraden de vraag of ik zin had om mee te gaan naar de wedstrijd Sint-Truiden – KVC Westerlo. Ik bedankte vriendelijk voor het aanbod. Een regelrechte degradatietopper bijwonen in het slechtste uitvak van België? Nee, dank u! Maar zoals zo vaak komen de voetbalkriebels weer te boven naarmate de wedstrijd dichterbij komt en zo kwam het dat ik om half 8 toch in de auto zat richting Limburg.

Zoals ik al zei is STVV-Westerlo dé degradatietopper. Beide teams verdelen de twee laatste plaatsen al gans het seizoen onder hun beiden. Van STVV had ik het wel verwacht, het was mijn gedoodverfde degradant voor de deze voetbaljaargang. De ploeg speelde vorig seizoen al bij wijlen erbarmelijk voetbal en ondanks de klaagzang van toenmalig trainer Guido Brepoels om versterking, kwam die er nauwelijks. De arme man moest het met "tweede klasse materiaal" doen met het logische gevolg dat de club zeer weinig punten kon sprokkelen in de heenronde. Zoals zo vaak in het voetbal is de trainer dan de pineut. Bye Bye, Brepoels. Als vervanger werd Franky Vanderelst weggeplukt bij tweedeklasser Lommel United in de hoop het tij te doen keren.

Dat Westerlo dit seizoen zo in de problemen zou komen, had ik (en met mij vele anderen) niet verwacht. De Westel supporters waren in het 1e deel van 2011 verwend geweest: een schitterende terugronde, Play-Off II gewonnen, de bekerfinale tegen Standard én twee ronden Europees voetbal. Dat het na het vertrek van Iakovenko, Brüls en Henrique niet meer van een leie dakje zou lopen, stond vast. Maar dat ze zo moesten knokken tegen de degradatie?



STVV-Westerlo dus vanavond. De verliezende ploeg mag zich hoogstwaarschijnlijk al opmaken voor Play-Off III. Een dergelijke druk zorgt meestal voor een saaie onderhoudende pot voetbal waarbij beide ploegen met de daver op het lijf voetballen en absoluut niet tegen een verliespartij willen aanlopen. Niet zo in deze wedstrijd. Beide teams bekampen elkaar met open vizier en het spel gaat goed op en neer. De kanaries hadden het betere van het spel en kregen de eerste grote kansen. Westerlo probeerde te controleren en was levensgevaarlijk op stilstaande fases.  Na 20 minten kwamen de bezoekers uit de Kempen op voorsprong. Yulu-Matondo legde de bal af en Vanthournout knalde strak via de paal binnen, 0-1. De thuisploeg ging op zoek naar de gelijkmaker, maar het was Westerlo die, weer op stilstaande fases, het gevaarlijkst waren. 0-1 was de stand halfweg, gezien het spelbeeld misschien een beetje gevleid.

Na nog geen 5 minuten in de tweede helft kon STVV zijn dromen in een ommekeer weer opbergen. Westerlo schakelde zeer snel om en Kotysch haalde Vanthournout neer in het strafschopgebied. Good Old Bart Goor zette de penalty om, 0-2 voor Westerlo. Bij de thuisploeg gingen de kopjes al hangen en ze slaagden er niet meer in om een deftige kans bij elkaar te spelen. Westerlo controleerde de partij en maakte het op de counter af. Een mooie aanval werd door Lens Annab in doel gewerkt, 0-3 op het uur en boeken toe voor de Truienaars. De wedstrijd kabbelde zonder al te veel beleving naar het einde. Westerlo won zijn eerste wedstrijd buitenshuis dit seizoen en mag zich de komende 3 speeldagen (Lierse thuis, Waregem uit en OHL thuis) weer verheugen op wedstrijden tegen rechtstreekse degradatieconcurrenten. Voor STVV lijkt play-off III en een eventuele degradatie onvermijdelijk te worden.

wekke

KFC Zoerle Sport - 4e Provinciale, Antwerpen




wekke

#36
K. Vrijheid Herselt - 4e Provinciale, Antwerpen




wekke

Blauberg Sport - 4e Provinciale, Antwerpen




wekke

Sporting Club Aarschot - 3e Provinciale, Brabant






HRM1880

Daar in Aarschot hebben ze precies nog wel een leuk complex.

wekke

KVC Westerlo - 'T Kuipje - 1e Klasse



28-01-2012 KVC Westerlo - K.Lierse S.K. 0-2, 1e Klasse

Lierse mag zich elk jaar opmaken voor twee derbies: KV Mechelen en KVC Westerlo. De match tegen de kakkers is voor alle Lierse supporters dé match van het jaar. De rivaliteit is er altijd geweest en dat merk je aan de opgefokte sfeer voor, tijdens en na de match. Die andere derby, tegen KVC Westerlo, leeft niet bij ons ganse supporters schare. Voor diegene die uit Lier en omstreken zijn is het verre van een geladen duel, waar er buiten 3-punten niet zoveel op het spel staat. Voor ons, supporters uit de omgeving van Westerlo, ligt dat heel anders. Tegen Westerlo moet koste wat kost gewonnen worden, al is het maar om de talloze bevriende Westel supporters eindelijk een hak te zetten na jaren van hoongelach richting ons. Zij stonden als eerste met een big smile toen onze Chinese "vriend" Yé ontmaskerd werd, toen Lierse hopeloos enkele seizoenen tegen de degradatie vocht en uiteindelijk ook effectief in tweede klasse mocht gaan spelen. Het mogen dan nog mijn beste vrienden zijn, gewoon daarom wens ik hen de degradatie van harte toe na jaren van verdoken frustraties (en misschien ook wel jaloezie op sportief vlak).



De wedstrijd zelf is voor KVC Westerlo nog maar eens een alles of niets wedstrijd. Na de overwinning in Sint-Truiden drie dagen eerder hebben ze Zulte-Waregem, Lierse en OHL weer in het vizier gekregen in de strijd om het behoud. Westerlo krijgt met STVV-uit, Lierse-thuis, Zulte-Waregem-uit en OHL-thuis dan ook de perfecte kalender om de rest weer bij te benen of er zelfs over te springen. Zoals reeds gezegd, moet ook Lierse nog oppassen dat het niet in volle degradatiestrijd terrecht komt. Het speelt dan wel beter voetbal dan vorig seizoen, incasseert véél minder goals dan vroeger, maar scoort nog altijd even moeizaam waardoor het slechts een marge van 4 punten heeft op de 15e plek. Enerzijds was ik wel gerust in een goede afloop omdat Lierse toch over iets meer kwaliteit beschikt, anderzijds zat de schrik er goed in aangezien mijn clubje altijd zwak voor de dag komt in 't Kuipje.



Naar jaarlijkse gewoonte settelden we ons voor de wedstrijd in café Het Hoeveke, thuisbasis van de Kemphanen, om van daaruit ons naar het bezoekersvak te begeven. De geel-zwarte opkomst was naar jaarlijkse gewoonte zeer groot (naar wat ik van KVCW hoorde, waren het er 1.800) en de sfeer zat er goed in. In de eerste tien minuten kwam Westerlo best aardig voor de dag en moest Kawashima een eerste maal gepakt tussenkomen op een schot van Yulu-Matondo. Het zou echter hun enige kans in de eerste helft worden. Lierse nam het roer over, domineerde de wedstrijd en kwam er telkens gevaarlijk uit via de schitterend spelende Bidaoui. Die Bidaoui werd door Westerlo weggeplukt bij Diegem en werd de betere versie van Nabil Dirar genoemd. Ceulemans zag er echter geen kwaliteit in en verhuurde hem vorig seizoen aan Roeselare, waarna Lierse hem afgelopen zomer overnam. Na enkele maanden kon die zich in de ploeg spelen en is hij zonder meer de publiekslieveling. Hij was dus extra gemotiveerd en dribbelde de arme De Greef turreluurs. Op het uur loonde het spel van Lierse. Bidaoui schilderde een hoekschop op het hoofd van Sonck komt op doel en Grncarov verlengt, de oververdiende 0-1 staat op het bord. Westerlo krijgt het tij maar niet gekeerd en het is Lierse dat vlak voor rust voor een tweede maal genadeloos toeslaat. Daylon Claassen pikt de bal op op het middenveld en stuurt Wesley Sonck op weg naar doel. De gewezen gouden schoen omspeeld Verbauwhede en legt de bal simpel in het net, 0-2. 

Jan Ceulemans brengt bij Westerlo 2 aanvallende krachten in het veld, maar het spelbeeld blijft dezelfde. Toch kan de thuisploeg Lierse even bedreigen met twee kansen binnen de minuut. Kawashima is echter bij de pinken en houdt zijn netten schoon. Meer heeft de thuisploeg blijkbaar niet in petto, het blijft ongeïnspireerd spelen en krijgt nauwelijks kansen bij elkaar gespeeld. Lierse en met name Bidaoui komen nog dichtbij de 0-3, maar zijn schot gaat rakelings naast. Een dik verdiende zege van de Pallieters waarna het Westerlo weer een pak hoop op het behoud ontnam. Het zullen nog zeer moeilijke weken worden voor de kemphanen.

Extra: naar aanleiding van de wedstrijd brachten we op de nacht van vrijdag op zaterdag even een bezoekje aan Westerlo om een ludieke actie te ondernemen:



De actie staat nu ook op http://www.indehekken.net/fotos/kemphaan-aan-het-spit/

wekke

Citaat van: HRM1880 op feb 04, 2012, 14:26:48
Daar in Aarschot hebben ze precies nog wel een leuk complex.

Vond ik ook zeker en vast een aanrader voor menig groundhopper

Joost

Citaat van: wekke op feb 04, 2012, 14:59:25
Vond ik ook zeker en vast een aanrader voor menig groundhopper
De voorganger heeft dan ook jarenlang nationaal gespeeld. Ik vond het gek dat de tribune helemaal los staat, er was niet eens een verhard pad naartoe.

AthleticHolanda

Vooral die ingang in Aarschot is uniek. Zijn er geen plannen om die club weer terug in nationale te brengen?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op feb 04, 2012, 17:19:47
Vooral die ingang in Aarschot is uniek. Zijn er geen plannen om die club weer terug in nationale te brengen?

Tuurlijk wel. De originele ploeg ging in 2007 failliet. Daarna deed de heropgerichte ploeg er drie jaar over om van 4e naar 3e te komen. Nu staan ze in hun tweede seizoen bovenaan.