Week 3 : Maandag 13 Januari t/m Zondag 19 Januari

Gestart door Verwijderd lid, jan 02, 2014, 13:18:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: jona93 op jan 08, 2014, 15:22:51
18/01 SK Lierse-Club brugge

SK Lierse bestaat niet! grrrr! Irritant dat oa. De media ons constant zo noemen.

jona93

Citaat van: wekke op jan 08, 2014, 15:49:35
SK Lierse bestaat niet! grrrr! Irritant dat oa. De media ons constant zo noemen.
Hoe dan wel?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

FC_Emmen

Citaat van: jona93 op jan 08, 2014, 16:28:50
Hoe dan wel?
Koninklijke Lierse Sportkring, of kortweg Lierse.
(volgens Wikipedia)
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

wekke

#18
Citaat van: jona93 op jan 08, 2014, 16:28:50
Hoe dan wel?

K. Lierse SK. de K van koninklijke mag je desnoods nog weglaten. Je zegt toch ook niet Liege Royal tegen Standard, Pak het trouwens niet persoonlijk. De media doet al jaren niet de moeite om het fatsoenlijk uit te spreken en het irriteert mateloos. Al zal het voor sommige overkomen als muggenzifterij :-)

HRM1880

Citaat van: wekke op jan 08, 2014, 18:28:06
K. Lierse SK. de K van koninklijke mag je desnoods nog weglaten. Je zegt toch ook niet Liege Royal tegen Standard, Pak het trouwens niet persoonlijk. De media doet al jaren niet de moeite om het fatsoenlijk uit te spreken en het irriteert mateloos. Al zal het voor sommige overkomen als muggenzifterij :-)
Ik snap je volledig Wekke. Maar ik dan ook een supporter van Royal Antwerp en niet van FC Antwerp. ;-)

Joost

Citaat van: wekke op jan 08, 2014, 18:28:06
K. Lierse SK. de K van koninklijke mag je desnoods nog weglaten. Je zegt toch ook niet Liege Royal tegen Standard, Pak het trouwens niet persoonlijk. De media doet al jaren niet de moeite om het fatsoenlijk uit te spreken en het irriteert mateloos. Al zal het voor sommige overkomen als muggenzifterij :-)

Lierse zou ook heel merkwaardig zijn als SK ervoor stond.

hgrm

Ik denk dat in Nederland hele volksstammen denken dat de club uit Lierse komt in plaats van uit Lier.

In Nederland ken ik maar één club waarin de plaatsnaam voorkomt als adjectief gevolgd door een afkorting: Elburger SC.
Verder kan ik me alleen combinaties met 'Boys' voor de geest halen waarin de plaatsnaam bijvoeglijk voorkomt: Harkemase Boys, Rijnsburgse Boys, Zwolse Boys etc.
Als deel van een afkorting is het dan wel weer gebruikelijk: Koninklijke HFC (Haarlemsche Football Club) of WVV (Winschoter Voetbal Vereniging) bijvoorbeeld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Juist, ik ging in 2005 naar Lierse - FC Utrecht en toen ik het opzocht op de kaart kwam ik bij 'Liers' bij Luik uit.

3434

#23
Citaat van: wekke op jan 08, 2014, 15:49:35
SK Lierse bestaat niet! grrrr! Irritant dat oa. De media ons constant zo noemen.

Snap ik perfect!  Wij worden aangesproken als Patro Maasmechelen, Maasland Maasmechelen of nog een ander gedrocht. Al hebben deze namen jammer genoeg tijdelijk bestaan.

Officieel is het Patro Eisden - Maasmechelen (de plaatsbepaling). Maar Patro Eisden is het geweest van 1942 tot 1998. Dan kregen we de afgrijselijke naam: Maasland Maasmechelen. Zogezegd om de hele gemeente aan te spreken. Had natuurlijk geen resultaat en voor vele fans een doorn in het oog (en mes in het hart).

Om  ziek van te worden. Gelukkig werd het 3 jaar later (+-  in 2000) K.  Patro Maasmechelen.  Vier jaar later gingen we in vereffening en werd het terug Patro Eisden (Maasmechelen).

Andere fans begrijpen het niet maar Maasland Maasmechelen is om van te gruwelen en niet enkel om de naam maar heel het idee dat erachter stak (een fusie met nietsbetekende ploegen en een groot politiek spel). Maar daar ga ik hier niet over uitweiden. (Ik dacht trouwens dat het uitwijden was haha).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Nort

19/01 Ajax - PSV, eindelijk weer eens na een lange winterstop (vanaf 7 dec)

cafebac

18-1 Lens-Dijon en daarna door naar Gent of Lierse.

Die volleybalhal in de Bijlmer laat ik lekker links liggen Nort :)

spons

Citaat van: cafebac op jan 09, 2014, 11:14:31


Die volleybalhal in de Bijlmer laat ik lekker links liggen Nort :)

Je hebt groot gelijk

Maar nog even een vraagje off topic : wat moet PSV met een stadion voor 50.000 toeschouwers ???
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Ik denk dat ze het best vol krijgen bij competitieduels.

Effzeh


Terranova

Citaat van: spons op jan 09, 2014, 12:36:06
Je hebt groot gelijk

Maar nog even een vraagje off topic : wat moet PSV met een stadion voor 50.000 toeschouwers ???

Krijgen ze in de competitie en CL vol. Al jaren is er een enorme wachtlijst voor seizoenskaarthouders. Volgens mij gaan er in de competitie iets van 3000 kaarten per wedstrijd in de vrije verkoop. Dat is niet veel voor een club als PSV.