Week 38: Maandag 19 september t/m Zondag 25 september 2016

Gestart door Tribuneklanten, aug 10, 2016, 13:54:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HRM1880

Citaat van: Jehoentelaar op sep 02, 2016, 16:56:50
'Een derby' is natuurlijk niet hetzelfde als 'de derby', maar aangezien de clubs in Rhein-Ruhr aardig zijn uitgesmeerd over vier divisies worden aartsrivalen soms minder vaak getroffen dan andere grote clubs uit de regio. Voor Rot-Weiss Essen is op dit moment de wedstrijd tegen Rot-Weiß Oberhausen de Revierderby, terwijl de grootste Essense rivaliteit naar mijn weten uitgaat naar MSV Duisburg.

Ik dacht dat VfL Bochum overigens historisch gezien ook geen vriendjes is met SG Wattenscheid. Toen Bochum nog een tweede elftal in de Regionalliga had liep dat op Lohrheide nog wel een keer uit de hand.
Is RW Essen niet meer op Schalke 04 gericht dan Duisburg?

spons

Citaat van: HRM1880 op sep 03, 2016, 12:48:43
Is RW Essen niet meer op Schalke 04 gericht dan Duisburg?

Meer op Oberhausen de laatste jaren volgens mij
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen


De publiekswissel

Citaat van: HRM1880 op sep 03, 2016, 12:48:43
Is RW Essen niet meer op Schalke 04 gericht dan Duisburg?

Grootste rivaal is Schalke inderdaad, maar daar spelen ze (bijna) nooit tegen, dus dan ga je snel op zoek naar een andere. Duisburg, Bochum, Wuppertaler SV of Oberhausen, zijn allemaal wel soort van derby's. De Essen fans die ik ken hebben vooral een hekel aan Schalke. Zelfs tijdens wedstrijden hoor je anti Schalke liedjes tegen welke tegenstander dan ook.   
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Footballromantic

20/09 VV Capelle - Groningen
21/09 Dongen - GAE
21/09 Achillesveen - VVSB (mits geen verlenging:) )
24/09 Kozaken Boys - HHC
24/09 Dordrecht - FC Volendam
25/09 Feyenoord - Roda JC


Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Bier und Bratwurst

#35
22-09-2016 FC Twente - FC Utrecht 18.30u.
23-09-2016 Preston North End - Wigan Athletic 19.45u.
24-09-2016 Heart of Midlothian - Ross County  15.00u.
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Citaat van: John Sleeuwenhoek op aug 30, 2016, 11:38:32
23/09 - Lokomotive Leipzig v Viktoria Berlin
24/09 - Pogoń Szczecin v Górnik Łęczna
25/09 - Hansa Rostock v FSV Zwickau
26/09 - Union Berlin v St. Pauli

Mooi programma!!
Het ene stadion is het andere niet!

Jehoentelaar

Citaat van: De publiekswissel op sep 03, 2016, 14:31:28
Grootste rivaal is Schalke inderdaad, maar daar spelen ze (bijna) nooit tegen, dus dan ga je snel op zoek naar een andere. Duisburg, Bochum, Wuppertaler SV of Oberhausen, zijn allemaal wel soort van derby's. De Essen fans die ik ken hebben vooral een hekel aan Schalke. Zelfs tijdens wedstrijden hoor je anti Schalke liedjes tegen welke tegenstander dan ook.

Haha, zat ik er een keertje aardig naast. Het is ook wel een chaotisch gebeuren met al die clubs. Het verklaart echter wel die rare ultravriendschap tussen Essen en Dortmund.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Bier und Bratwurst

Citaat van: Jehoentelaar op sep 04, 2016, 21:04:39
Haha, zat ik er een keertje aardig naast. Het is ook wel een chaotisch gebeuren met al die clubs. Het verklaart echter wel die rare ultravriendschap tussen Essen en Dortmund.

RWE en Werder zijn vriendjes
Het ene stadion is het andere niet!

ALenstra

Het blad 11Freunde heeft ooit een spezial uitgegeven over het Roergebied. Hierin heeft men in een grafiek de rivaliteiten tussen de clubs verwerkt en met percentages aangegeven hoe hevig die zijn.

syntric

- 21/9: West Ham United - Accrington Stanley (league cup)
Groundhopper for life :-)

FCT1980

Citaat van: Jehoentelaar op sep 04, 2016, 21:04:39
Haha, zat ik er een keertje aardig naast. Het is ook wel een chaotisch gebeuren met al die clubs. Het verklaart echter wel die rare ultravriendschap tussen Essen en Dortmund.

Dat zal dan komen doordat ze Schalke beiden haten?
Bij Oberhausen zag ik overigens veel mensen in Schalke kleding. Ruhrknappen jasjes enz.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

syntric

Citaat van: FCT1980 op sep 08, 2016, 11:17:10
Dat zal dan komen doordat ze Schalke beiden haten?
Bij Oberhausen zag ik overigens veel mensen in Schalke kleding. Ruhrknappen jasjes enz.
Ingewikkeld je zou je gaan afvragen of ze dat nooit eens beu worden al dat gehaat, klinkt allemaal zo tribaal /primitief :-p
Groundhopper for life :-)

ALenstra

Heb in Essen ook veel volk gezien die iets van Schalke of BVB droegen.

Bakkie

22-9 Feyenoord - FC Oss (knvb beker)
25-9 Feyenoord - Roda JC